Filtrowanie pytań
Organizacja procesów wytwarza…
A. bilbordy
B. trendbooki
C. portfolia
D. moodboardy
Organizacja procesów wytwarza…
Na przedstawionej ilustracji widać zestawienie kolorów

A. kontrastowych
B. uzupełniających
C. chromatycznych
D. achromatycznych
Organizacja procesów wytwarza…
Która zasada merchandisingu jest słuszna?
A. Umieszczanie najlepszych produktów na krawędziach regałów wystawowych
B. Ustawianie produktów tej samej marki obok siebie
C. Organizowanie ekspozycji promocyjnych w wąskich korytarzach
D. Prezentowanie towarów kluczowych w strefach zimnych sklepu
Organizacja procesów wytwarza…
Jakiego typu klientką jest osoba, która w butiku odzieżowym na zmianę przymierza dwie sukienki w podobnych wzorach i odcieniach, jednak różnych firm, a na pytanie sprzedawcy, którą wybiera, odpowiada "nie wiem"?
A. Klient zbyt rozmowny
B. Klient niecierpliwy
C. Klient starszego pokolenia
D. Klient niezdecydowany
Organizacja procesów wytwarza…
Jakiego rodzaju narzędzia promocji używa producent odzieży, organizując prezentację nowej kolekcji?
A. Sprzedaż osobistą
B. Promocję sprzedaży
C. Public relations
D. Reklamę
Organizacja procesów wytwarza…
Jakie cechy są typowe dla sukienki inspirowanej stylem klasycznym?
A. Elegancja i prostota kroju
B. Deformacje i nieregularności
C. Funkcjonalność oraz detale wzmocnione stębnówką
D. Motywy ludowe oraz etniczne
Organizacja procesów wytwarza…
Jakiego rodzaju pokaz mody powinien być zorganizowany, aby przedstawić kolekcję unikalnych strojów, często szytych ręcznie na specjalne zamówienie konkretnego klienta?
A. Pret-a-porter
B. Pre-Fall
C. Haute couture
D. Resort
Organizacja procesów wytwarza…
Papierowe kolekcje zawierające dane o aktualnych trendach w modzie, zgromadzone w tablicach inspiracyjnych to
A. billboardy
B. trendbooki
C. lookbooki
D. newslettery
Organizacja procesów wytwarza…
Jakie narzędzia są wykorzystywane w Public Relations w branży mody?
A. Telemarketing oraz wysyłki pocztowe
B. Sprzedaż powiązana, konkursy oraz promocje
C. Relacje z mediami, rekomendacja celebryty i lobbing
D. Ekspozycje produktów i zakupy online
Organizacja procesów wytwarza…
Jaką metodę obsługi klienta powinno się stosować w tradycyjnym handlu detalicznym przy sprzedaży odzieży?
A. Kombinowaną.
B. Preselekcyjną.
C. Standardową.
D. Własną obsługę.
Organizacja procesów wytwarza…
Jakie kolory są zaklasyfikowane jako jasne barwy?
A. Antracyt i szmaragdowy
B. Ecru i cytrynowy
C. Fuksja i amarantowy
D. Ugie i karminowy
Organizacja procesów wytwarza…
Produkty z linii odzieżowej dla młodych kobiet powinny być przede wszystkim dostępne w
A. hipermarketach
B. salonach sprzedażowych danej marki
C. sklepach internetowych
D. centrach handlowych
Organizacja procesów wytwarza…
Osoby nabywające odzież w sklepach fast fashion są częścią grupy, która zaspokaja potrzebę
A. ubierania się według aktualnych trendów mody, inwestując niewielkie sumy pieniędzy
B. akcentowania swojego unikalnego stylu przez zakup klasycznych ubrań
C. podkreślania swojego osobistego stylu poprzez zakupy u projektanta
D. ubierania się zgodnie z najnowszymi trendami mody, przeznaczając duże wydatki finansowe
Organizacja procesów wytwarza…
Jakie działania mające na celu utrzymanie pozytywnego wizerunku są realizowane w ramach public relations marki odzieżowej?
A. Organizacja pokazu mody dla nowej kolekcji odzieży
B. Emitowanie reklamy nowej kolekcji w telewizji
C. Przesyłanie propozycji sprzedażowej na adres e-mail
D. Wysłanie katalogu produktów odzieżowych pocztą
Organizacja procesów wytwarza…
Przy projektowaniu nowej linii odzieżowej należy przede wszystkim zacząć od
A. preparacji dokumentacji technicznej
B. analizy zasobów przedsiębiorstwa
C. stworzenia prototypów produktów
D. badania aktualnych trendów w modzie
Organizacja procesów wytwarza…
Jaki rodzaj promocji wykorzystuje sprzedawca odzieży, gdy do każdego nabytego przez klienta garnituru dodaje gratis krawat?
A. Sprzedaż osobista
B. Marketing bezpośredni
C. Promocję sprzedaży
D. Public relations
Organizacja procesów wytwarza…
Producent luksusowej odzieży dla dojrzałych mężczyzn, który planuje oferować swoje wyroby klientom w ograniczonej liczbie sklepów na danym rynku, powinien przyjąć strategię sprzedaży
A. wyłączną
B. intensywną
C. selektywną
D. ekskluzywną
Organizacja procesów wytwarza…
W skład rynku odzieży vintage wchodzą
A. oryginalne ubrania z aktualnych pokazów mody dostępne w ekskluzywnych butikach
B. luksusowe ubrania oferowane w pracowniach obecnych projektantów mody
C. autentyczne, kolekcjonerskie ciuchy z drugiej ręki sprzedawane w second-handach
D. odzież produkowana masowo, dostępna w sieciówkach modowych
Organizacja procesów wytwarza…
Sprzedaż ubrań w Internecie stanowi działanie firmy odzieżowej w kontekście strategii
A. promocji
B. ceny
C. dystrybucji
D. produktu
Organizacja procesów wytwarza…
Model modowy oparty na masowej wytwórczości krótkich serii odzieży czerpiącej inspiracje z kolekcji uznawanych projektantów mody, wprowadzanych na rynek w przeciągu kilku dni od ich zaprezentowania, to
A. haute couture
B. slow fashion
C. prêt-à porter
D. fast fashion
Organizacja procesów wytwarza…
Jakie cechy charakteryzują sylwetkę w kształcie "gruszki"?
A. Duży biust, szerokie biodra i ramiona oraz brak wyraźnego wcięcia w talii
B. Ramiona i biodra o takiej samej szerokości, duży biust oraz zgrabne nogi
C. Wąskie ramiona, mały biust, masywne uda i zaokrąglone biodra
D. Pełne biodra i biust, wąska talia oraz szczupłe łydki
Organizacja procesów wytwarza…
Jakie kolory należą do podstawowej palety barw?
A. Żółty, czerwony i niebieski
B. Biały, czarny oraz szary
C. Biały, czerwony i pomarańczowy
D. Fioletowy, pomarańczowy oraz zielony
Organizacja procesów wytwarza…
Źródłem wiedzy o aktualnych kierunkach w modzie nie są
A. modowe programy telewizyjne
B. rankingi trendów w sezonie
C. książki o historii mody
D. social media
Organizacja procesów wytwarza…
Klientami, którzy stanowią około 2,5% całkowitego rynku docelowego, są osoby skłonne do ryzyka i szybko przyjmujące innowacje to
A. maruderzy
B. wczesna większość
C. późna większość
D. pionierzy
Organizacja procesów wytwarza…
Jakie materiały są wykorzystywane do promocji internetowej kolekcji odzieży dziecięcej wprowadzanej na rynek?
A. papierowe kupony rabatowe na zakupy
B. linki do internetowego sklepu danej marki modowej
C. spoty reklamowe trwające 30 sekund
D. konkursy oraz quizy dla uczestników
Organizacja procesów wytwarza…
Model dystrybucji, który polega na wykorzystaniu licznych pośredników do sprzedaży produktów codziennego użytku, nosi nazwę
A. intensywna
B. ciągnięcia
C. wyłączna
D. selektywna
Organizacja procesów wytwarza…
Jakie elementy fasonu powinny być brane pod uwagę przy tworzeniu sukienki dla krągłych i niskich kobiet, biorąc pod uwagę obecne trendy w modzie?
A. Kloszowy dół sukienki oraz rękaw z bufką
B. Cięcia pionowe i wydłużony dekolt
C. Rękaw raglanowy oraz marszczony dół sukienki
D. Poziome cięcie w talii i szeroki kołnierz
Organizacja procesów wytwarza…
Aby stworzyć zestaw barw dopełniających, jaką barwę należy dobrać do fioletowej?
A. czerwoną
B. pomarańczową
C. żółtą
D. niebieską
Organizacja procesów wytwarza…
Opracowanie projektu kolekcji odzieżowej powinno zaczynać się od ustalenia
A. planowanego zysku ze sprzedaży
B. docelowej grupy odbiorców
C. asortymentu produktów
D. hasła reklamowego nowej kolekcji
Organizacja procesów wytwarza…
Która zasada projektowania odzieży bezpośrednio odnosi się do spełniania oczekiwań klientów na odzież?
A. Wybór odpowiednich materiałów i akcesoriów krawieckich
B. Określenie celu odzieży
C. Zagwarantowanie prostoty i wygody kroju
D. Wybór inspiracji i celu odzieży
Organizacja procesów wytwarza…
Funkcja dystrybucji, która obejmuje zbieranie oraz dostarczanie producentom informacji na temat popytu, a także realizowanie transakcji kupna i sprzedaży, to funkcja
A. koordynacyjna
B. menedżerska
C. motywująca
D. organizacyjna
Organizacja procesów wytwarza…
Styl, który zainspirował przedstawiony na ilustracji damski strój, to

A. japoński
B. hiszpański
C. hinduski
D. hawajski
Organizacja procesów wytwarza…
Który sposób promocji wykorzystuje producent odzieży, wysyłając newsletter do e-maila swoich stałych klientów?
A. Sprzedaż osobista
B. Marketing bezpośredni
C. Promocja sprzedaży
D. Public relations
Organizacja procesów wytwarza…
Jakiego typu odzież warto polecić kobiecie o sylwetce przypominającej jabłko?
A. Tunikę z dekoltem w kształcie litery V, uszytą z jednolitej tkaniny
B. Kombinezon wykonany z błyszczącej dzianiny
C. Sukienkę z dzianiny typu dżersej
D. Swobodną bluzkę o prostym kroju, zbieraną pod biustem
Organizacja procesów wytwarza…
Odzież sportową skierowaną do młodzieży należy przede wszystkim promować
A. w czasopismach o tematyce sportowej
B. na witrynach internetowych producentów
C. na platformach społecznościowych
D. w telewizji podczas filmów dla młodzieży
Organizacja procesów wytwarza…
Na wysokości oczu powinny być umieszczane produkty
A. o niskiej rotacji
B. z wysoką marżą
C. wysokiej klasy
D. o dużych rozmiarach
Organizacja procesów wytwarza…
Jaki z aspektów kreowania marki dotyczy wystroju butiku odzieżowego?
A. Relacje publiczne
B. Visual merchandising
C. Serwisy internetowe
D. Social media
Organizacja procesów wytwarza…
Podstawowym celem promocji produktów odzieżowych jest
A. wprowadzenie specjalizacji wśród sprzedawców w działach handlowych
B. wsparcie działań sprzedażowych
C. budowanie wizerunku marki
D. wyznaczenie kluczowych segmentów rynku
Organizacja procesów wytwarza…
Jaką metodę promocyjną należy wykorzystać, aby zapewnić klientom dodatkowe korzyści w postaci kuponów rabatowych oraz obniżek cen produktów?
A. Public Relations
B. Promocję sprzedaży
C. Sprzedaż osobistą
D. Reklamę online
Organizacja procesów wytwarza…
Klientka sklepu z markową odzieżą żąda obniżki ceny sukienki z poprzedniej kolekcji. W tej sytuacji sprzedawca powinien przede wszystkim
A. skupić się na obsłudze innych klientów
B. przedstawić płaszcz, który jest aktualnie w promocji
C. grzecznie zasugerować klientce zakup sukienki na lokalnym rynku
D. poinformować klientkę o niemożliwości obniżenia ceny