Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja procesów wytwarza…

Która zasada merchandisingu jest słuszna?

A. Ustawianie produktów tej samej marki obok siebie
B. Umieszczanie najlepszych produktów na krawędziach regałów wystawowych
C. Prezentowanie towarów kluczowych w strefach zimnych sklepu
D. Organizowanie ekspozycji promocyjnych w wąskich korytarzach
MOD.11 Pytanie 4
Organizacja procesów wytwarza…

Jakiego typu klientką jest osoba, która w butiku odzieżowym na zmianę przymierza dwie sukienki w podobnych wzorach i odcieniach, jednak różnych firm, a na pytanie sprzedawcy, którą wybiera, odpowiada "nie wiem"?

A. Klient zbyt rozmowny
B. Klient niecierpliwy
C. Klient starszego pokolenia
D. Klient niezdecydowany
Organizacja procesów wytwarza…

Jakie cechy są typowe dla sukienki inspirowanej stylem klasycznym?

A. Deformacje i nieregularności
B. Elegancja i prostota kroju
C. Motywy ludowe oraz etniczne
D. Funkcjonalność oraz detale wzmocnione stębnówką
Organizacja procesów wytwarza…

Jakiego rodzaju pokaz mody powinien być zorganizowany, aby przedstawić kolekcję unikalnych strojów, często szytych ręcznie na specjalne zamówienie konkretnego klienta?

A. Pret-a-porter
B. Haute couture
C. Pre-Fall
D. Resort
MOD.11 Pytanie 9
Organizacja procesów wytwarza…

Jakie narzędzia są wykorzystywane w Public Relations w branży mody?

A. Ekspozycje produktów i zakupy online
B. Sprzedaż powiązana, konkursy oraz promocje
C. Telemarketing oraz wysyłki pocztowe
D. Relacje z mediami, rekomendacja celebryty i lobbing
MOD.11 Pytanie 10
Organizacja procesów wytwarza…

Jaką metodę obsługi klienta powinno się stosować w tradycyjnym handlu detalicznym przy sprzedaży odzieży?

A. Preselekcyjną.
B. Kombinowaną.
C. Własną obsługę.
D. Standardową.
Organizacja procesów wytwarza…

Produkty z linii odzieżowej dla młodych kobiet powinny być przede wszystkim dostępne w

A. sklepach internetowych
B. centrach handlowych
C. salonach sprzedażowych danej marki
D. hipermarketach
MOD.11 Pytanie 13
Organizacja procesów wytwarza…

Osoby nabywające odzież w sklepach fast fashion są częścią grupy, która zaspokaja potrzebę

A. akcentowania swojego unikalnego stylu przez zakup klasycznych ubrań
B. ubierania się zgodnie z najnowszymi trendami mody, przeznaczając duże wydatki finansowe
C. ubierania się według aktualnych trendów mody, inwestując niewielkie sumy pieniędzy
D. podkreślania swojego osobistego stylu poprzez zakupy u projektanta
MOD.11 Pytanie 14
Organizacja procesów wytwarza…

Jakie działania mające na celu utrzymanie pozytywnego wizerunku są realizowane w ramach public relations marki odzieżowej?

A. Przesyłanie propozycji sprzedażowej na adres e-mail
B. Organizacja pokazu mody dla nowej kolekcji odzieży
C. Emitowanie reklamy nowej kolekcji w telewizji
D. Wysłanie katalogu produktów odzieżowych pocztą
MOD.11 Pytanie 16
Organizacja procesów wytwarza…

Jaki rodzaj promocji wykorzystuje sprzedawca odzieży, gdy do każdego nabytego przez klienta garnituru dodaje gratis krawat?

A. Public relations
B. Marketing bezpośredni
C. Promocję sprzedaży
D. Sprzedaż osobista
Organizacja procesów wytwarza…

Producent luksusowej odzieży dla dojrzałych mężczyzn, który planuje oferować swoje wyroby klientom w ograniczonej liczbie sklepów na danym rynku, powinien przyjąć strategię sprzedaży

A. ekskluzywną
B. intensywną
C. selektywną
D. wyłączną
MOD.11 Pytanie 18
Organizacja procesów wytwarza…

W skład rynku odzieży vintage wchodzą

A. oryginalne ubrania z aktualnych pokazów mody dostępne w ekskluzywnych butikach
B. luksusowe ubrania oferowane w pracowniach obecnych projektantów mody
C. odzież produkowana masowo, dostępna w sieciówkach modowych
D. autentyczne, kolekcjonerskie ciuchy z drugiej ręki sprzedawane w second-handach
Organizacja procesów wytwarza…

Model modowy oparty na masowej wytwórczości krótkich serii odzieży czerpiącej inspiracje z kolekcji uznawanych projektantów mody, wprowadzanych na rynek w przeciągu kilku dni od ich zaprezentowania, to

A. prêt-à porter
B. fast fashion
C. haute couture
D. slow fashion
Organizacja procesów wytwarza…

Jakie cechy charakteryzują sylwetkę w kształcie "gruszki"?

A. Wąskie ramiona, mały biust, masywne uda i zaokrąglone biodra
B. Ramiona i biodra o takiej samej szerokości, duży biust oraz zgrabne nogi
C. Pełne biodra i biust, wąska talia oraz szczupłe łydki
D. Duży biust, szerokie biodra i ramiona oraz brak wyraźnego wcięcia w talii
MOD.11 Pytanie 23
Organizacja procesów wytwarza…

Źródłem wiedzy o aktualnych kierunkach w modzie nie są

A. rankingi trendów w sezonie
B. social media
C. książki o historii mody
D. modowe programy telewizyjne
MOD.11 Pytanie 24
Organizacja procesów wytwarza…

Klientami, którzy stanowią około 2,5% całkowitego rynku docelowego, są osoby skłonne do ryzyka i szybko przyjmujące innowacje to

A. wczesna większość
B. późna większość
C. maruderzy
D. pionierzy
MOD.11 Pytanie 25
Organizacja procesów wytwarza…

Jakie materiały są wykorzystywane do promocji internetowej kolekcji odzieży dziecięcej wprowadzanej na rynek?

A. papierowe kupony rabatowe na zakupy
B. linki do internetowego sklepu danej marki modowej
C. konkursy oraz quizy dla uczestników
D. spoty reklamowe trwające 30 sekund
Organizacja procesów wytwarza…

Model dystrybucji, który polega na wykorzystaniu licznych pośredników do sprzedaży produktów codziennego użytku, nosi nazwę

A. selektywna
B. ciągnięcia
C. intensywna
D. wyłączna
Organizacja procesów wytwarza…

Jakie elementy fasonu powinny być brane pod uwagę przy tworzeniu sukienki dla krągłych i niskich kobiet, biorąc pod uwagę obecne trendy w modzie?

A. Cięcia pionowe i wydłużony dekolt
B. Poziome cięcie w talii i szeroki kołnierz
C. Kloszowy dół sukienki oraz rękaw z bufką
D. Rękaw raglanowy oraz marszczony dół sukienki
Organizacja procesów wytwarza…

Opracowanie projektu kolekcji odzieżowej powinno zaczynać się od ustalenia

A. planowanego zysku ze sprzedaży
B. docelowej grupy odbiorców
C. hasła reklamowego nowej kolekcji
D. asortymentu produktów
Organizacja procesów wytwarza…

Która zasada projektowania odzieży bezpośrednio odnosi się do spełniania oczekiwań klientów na odzież?

A. Zagwarantowanie prostoty i wygody kroju
B. Określenie celu odzieży
C. Wybór inspiracji i celu odzieży
D. Wybór odpowiednich materiałów i akcesoriów krawieckich
Organizacja procesów wytwarza…

Funkcja dystrybucji, która obejmuje zbieranie oraz dostarczanie producentom informacji na temat popytu, a także realizowanie transakcji kupna i sprzedaży, to funkcja

A. koordynacyjna
B. menedżerska
C. motywująca
D. organizacyjna
MOD.11 Pytanie 32
Organizacja procesów wytwarza…

Styl, który zainspirował przedstawiony na ilustracji damski strój, to

Ilustracja do pytania 32
A. hawajski
B. japoński
C. hinduski
D. hiszpański
MOD.11 Pytanie 33
Organizacja procesów wytwarza…

Który sposób promocji wykorzystuje producent odzieży, wysyłając newsletter do e-maila swoich stałych klientów?

A. Promocja sprzedaży
B. Marketing bezpośredni
C. Public relations
D. Sprzedaż osobista
Organizacja procesów wytwarza…

Jakiego typu odzież warto polecić kobiecie o sylwetce przypominającej jabłko?

A. Tunikę z dekoltem w kształcie litery V, uszytą z jednolitej tkaniny
B. Sukienkę z dzianiny typu dżersej
C. Swobodną bluzkę o prostym kroju, zbieraną pod biustem
D. Kombinezon wykonany z błyszczącej dzianiny
MOD.11 Pytanie 35
Organizacja procesów wytwarza…

Odzież sportową skierowaną do młodzieży należy przede wszystkim promować

A. w telewizji podczas filmów dla młodzieży
B. w czasopismach o tematyce sportowej
C. na witrynach internetowych producentów
D. na platformach społecznościowych
MOD.11 Pytanie 37
Organizacja procesów wytwarza…

Jaki z aspektów kreowania marki dotyczy wystroju butiku odzieżowego?

A. Relacje publiczne
B. Visual merchandising
C. Serwisy internetowe
D. Social media
Organizacja procesów wytwarza…

Podstawowym celem promocji produktów odzieżowych jest

A. wprowadzenie specjalizacji wśród sprzedawców w działach handlowych
B. wyznaczenie kluczowych segmentów rynku
C. budowanie wizerunku marki
D. wsparcie działań sprzedażowych
MOD.11 Pytanie 39
Organizacja procesów wytwarza…

Jaką metodę promocyjną należy wykorzystać, aby zapewnić klientom dodatkowe korzyści w postaci kuponów rabatowych oraz obniżek cen produktów?

A. Promocję sprzedaży
B. Reklamę online
C. Sprzedaż osobistą
D. Public Relations
MOD.11 Pytanie 40
Organizacja procesów wytwarza…

Klientka sklepu z markową odzieżą żąda obniżki ceny sukienki z poprzedniej kolekcji. W tej sytuacji sprzedawca powinien przede wszystkim

A. przedstawić płaszcz, który jest aktualnie w promocji
B. skupić się na obsłudze innych klientów
C. poinformować klientkę o niemożliwości obniżenia ceny
D. grzecznie zasugerować klientce zakup sukienki na lokalnym rynku