Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.08 Pytanie 121
Montaż dźwięku

Które parametry pliku mp3 należy wybrać, aby uzyskać najmniejszy rozmiar pliku?

A. 48 000 Hz, 128 kbps
B. 22 000 Hz, 128 kbps
C. 44 100 Hz, 160 kbps
D. 44 100 Hz, 96 kbps
AUD.08 Pytanie 123
Montaż dźwięku

Która z podanych wartości nachylenia zbocza filtru oznacza najbardziej strome obcięcie pasma częstotliwości?

A. 6 dB/okt.
B. 12 dB/okt.
C. 24 dB/okt.
D. 18 dB/okt.
AUD.08 Pytanie 124
Montaż dźwięku

Która z wymienionych wartości rozdzielczości bitowej powinna być zastosowana podczas nagrania materiału dźwiękowego o dynamice 100 dB, aby odwzorować tę dynamikę bez zniekształceń?

A. 12 bitów
B. 16 bitów
C. 8 bitów
D. 24 bity
AUD.08 Pytanie 125
Montaż dźwięku

Jaka jest maksymalna dynamika nagrania audio zapisanego w jakości 24 bitowej?

A. 96 dB
B. 192 dB
C. 48 dB
D. 144 dB
AUD.08 Pytanie 126
Montaż dźwięku

Które z wymienionych parametrów sesji programu DAW należy wybrać, aby utworzyć w niej materiał dźwiękowy odpowiadający formatowi CD-Audio?

A. 44100 Hz/16 bitów
B. 44100 Hz/24 bity
C. 48000 Hz/16 bitów
D. 48000 Hz/24 bity
AUD.08 Pytanie 128
Montaż dźwięku

Jaką długość będzie posiadał materiał dźwiękowy zapisany do pliku w formacie CD-Audio o rozmiarze 172 kB?

A. 60 sekund.
B. 1 sekundę.
C. 120 sekund.
D. 10 sekund.
AUD.08 Pytanie 129
Montaż dźwięku

Sporządzenie duplikatu źródłowego materiału dźwiękowego należy przeprowadzić na etapie

A. montażu.
B. edycji.
C. masteringu.
D. rejestracji.
AUD.08 Pytanie 131
Montaż dźwięku

Która z podanych operacji stanowi podniesienie poziomu nagrania w taki sposób, aby jego wartość szczytowa osiągnęła 0 dBFS?

A. Transpozycja.
B. Normalizacja.
C. Korekcja.
D. Kompresja.
AUD.08 Pytanie 132
Montaż dźwięku

Który z wymienionych formatów należy wybrać jako docelowy podczas archiwizacji materiału dźwiękowego, aby otrzymać plik o zredukowanym rozmiarze, ale przy zachowaniu oryginalnej jakości dźwięku?

A. WAV
B. FLAC
C. MP3
D. WMA
AUD.08 Pytanie 133
Montaż dźwięku

Do jakiej częstotliwości próbkowania należy przekonwertować nagranie z CD-Audio, aby móc pracować na dwukrotnie nadpróbkowanym pliku dźwiękowym?

A. 96 kHz
B. 88,2 kHz
C. 44,1 kHz
D. 192 kHz
AUD.08 Pytanie 135
Montaż dźwięku

Który spośród podanych formatów plików dźwiękowych pozwala na zapisywanie materiału dźwiękowego z najlepszą jakością?

A. .mp3
B. .ogg
C. .aac
D. .aiff
AUD.08 Pytanie 136
Montaż dźwięku

Ile razy wzrost odbieranej słuchem głośności dźwięku zostanie spowodowany zwiększeniem poziomu sygnału o 10 dB?

A. Pięciokrotny.
B. Dwukrotny.
C. Czterokrotny.
D. Trzykrotny.
AUD.08 Pytanie 137
Montaż dźwięku

W celu minimalizacji aliasingu podczas konwersji A/C sygnału fonicznego zawierającego częstotliwości składowe z pasma akustycznego 20 Hz - 20 kHz, wartość częstotliwości próbkowania powinna wynosić minimalnie

A. 40 kHz
B. 30 kHz
C. 20 kHz
D. 10 kHz
AUD.08 Pytanie 138
Montaż dźwięku

Dostosowanie projektu audio w programie edycyjnym do sposobu reprodukcji dźwięku wykonuje się na etapie

A. zapisywania projektu.
B. edycji materiału muzycznego.
C. masteringu materiału muzycznego.
D. tworzenia projektu.
AUD.08 Pytanie 139
Montaż dźwięku

Czym jest normalizacja nagrania (peak normalization)?

A. Podniesieniem poziomu nagrania tak, aby jego wartość szczytowa osiągnęła 0 dBFS
B. Obniżeniem średniego poziomu nagrania o 3 dB
C. Podniesieniem poziomu nagrania tak, aby jego wartość średnia osiągnęła 0 dBFS
D. Obniżeniem szczytowego poziomu nagrania o 3 dB
AUD.08 Pytanie 140
Montaż dźwięku

Który z wymienionych poziomów szczytowych jest najwyższym możliwym poziomem sygnału cyfrowego?

A. -18,0 dBFS
B. -6,0 dBFS
C. -0,3 dBFS
D. 0,0 dBFS
AUD.08 Pytanie 142
Montaż dźwięku

Kopię sesji o parametrach: 48 kHz, 24 bity, należy sporządzić jako kopię o następujących parametrach:

A. 96 kHz, 16 bitów.
B. 48 kHz, 16 bitów.
C. 96 kHz, 24 bity.
D. 48 kHz, 24 bity.
AUD.08 Pytanie 143
Montaż dźwięku

Który z wymienionych parametrów procesora pogłosowego odpowiada za wartość tłumienia wysokich częstotliwości w generowanym pogłosie?

A. Density.
B. Damping.
C. Decay.
D. Predelay.
AUD.08 Pytanie 144
Montaż dźwięku

Który z rozmiarów bufora danych umożliwia uzyskanie minimalnej latencji podczas nagrania dźwięku w sesji oprogramowania DAW?

A. 64 próbki.
B. 256 próbek.
C. 128 próbek.
D. 32 próbki.
Montaż dźwięku

Jaki jest czas trwania fragmentu materiału dźwiękowego zawartego pomiędzy wartościami zegara SMPTE 00:01:30:00 i 00:02:45:00?

A. 1 minuta i 15 sekund.
B. 1 minuta i 30 sekund.
C. 1 godzina i 30 minut.
D. 1 godzina i 15 minut.
AUD.08 Pytanie 146
Montaż dźwięku

Wielokrotne kolejne kopiowanie nagrania techniką analogową powoduje

A. degradację wyłącznie wysokich częstotliwości.
B. obniżanie poziomu nagrania.
C. sukcesywny spadek dynamiki nagrania.
D. ograniczenie zapisanego pasma częstotliwości i wzrost poziomu szumów.
AUD.08 Pytanie 147
Montaż dźwięku

Która z wartości rozdzielczości bitowej zapewnia najmniejszy poziom szumów kwantyzacji w sygnale fonicznym?

A. 8 bitów.
B. 16 bitów.
C. 24 bity.
D. 20 bitów.
AUD.08 Pytanie 148
Montaż dźwięku

Który z rozmiarów bufora danych umożliwia uzyskanie minimalnej latencji podczas nagrania dźwięku w sesji oprogramowania DAW?

A. 32 próbki.
B. 256 próbek.
C. 64 próbki.
D. 128 próbek.
AUD.08 Pytanie 149
Montaż dźwięku

Maksymalna prędkość transmisji danych w standardzie USB 2.0 wynosi

A. 15 Gb/s
B. 480 Mb/s
C. 12 Mb/s
D. 33 Gb/s
Montaż dźwięku

Jakie dane zawarte w dokumentacji montażowej przedstawia kod czasowy SMPTE, zobrazowany przez licznik 00:00:00:00?

A. Godziny : minuty : sekundy : ramki.
B. Godziny : minuty : sekundy : milisekundy.
C. Takty : ćwierćnuty : ósemki : szesnastki.
D. Takty : ćwierćnuty : szesnastki : tiki.
AUD.08 Pytanie 152
Montaż dźwięku

Decyzja o ostatecznym formacie i parametrach pliku dźwiękowego podejmowana jest podczas

A. masteringu nagrania.
B. edycji nagrania.
C. wciągania plików dźwiękowych do sesji montażowej.
D. zapisywania pliku wynikowego.
AUD.08 Pytanie 153
Montaż dźwięku

Które parametry pliku mp3 należy wybrać, aby uzyskać dźwięk o najwyższej jakości?

A. 256 kb/s (48 kHz)
B. 32 kb/s (12 kHz)
C. 320 kb/s (48 kHz)
D. 64 kb/s (24 kHz)
AUD.08 Pytanie 154
Montaż dźwięku

Która z podanych częstotliwości próbkowania jest najniższą umożliwiającą poprawne przetwarzanie analogowo-cyfrowe dźwięku, jeżeli najwyższą częstotliwością występującą w jego widmie jest częstotliwość 20 kHz?

A. 32 000 Hz
B. 44 100 Hz
C. 48 000 Hz
D. 96 000 Hz
AUD.08 Pytanie 155
Montaż dźwięku

Które z zamieszczonych określeń odnosi się do procesu wykorzystywanego przy redukcji rozdzielczości bitowej dźwięku cyfrowego, mającego na celu zminimalizowanie cyfrowych zniekształceń sygnału?

A. Downsampling.
B. Authoring.
C. Decimating.
D. Dithering.
AUD.08 Pytanie 157
Montaż dźwięku

Podczas tworzenia nowej sesji w programie DAW, można dokonać wyboru

A. typu znaczników używanych w sesji.
B. kształtu fade in i fade out w regionach w sesji.
C. liczby grup ścieżek w sesji.
D. częstotliwości próbkowania dźwięku w sesji.
AUD.08 Pytanie 158
Montaż dźwięku

Który z wymienionych formatów należy wybrać jako docelowy podczas archiwizacji materiału dźwiękowego, aby otrzymać plik o zredukowanym rozmiarze, ale przy zachowaniu oryginalnej jakości dźwięku?

A. WMA
B. WAV
C. MP3
D. FLAC
AUD.08 Pytanie 160
Montaż dźwięku

Która z wymienionych operacji umożliwia usunięcie zakłócenia w postaci składowej stałej obecnej w zarejestrowanym materiale dźwiękowym?

A. Normalize RMS
B. DC Offset Removal
C. Phase Invert
D. Hard Limit