Filtrowanie pytań
Montaż dźwięku
A. 48 000 Hz, 128 kbps
B. 22 000 Hz, 128 kbps
C. 44 100 Hz, 160 kbps
D. 44 100 Hz, 96 kbps
Montaż dźwięku
Którym skrótem oznacza się zmienną przepływność bitową sygnału cyfrowego?
A. ABR
B. CBR
C. MBR
D. VBR
Montaż dźwięku
Która z podanych wartości nachylenia zbocza filtru oznacza najbardziej strome obcięcie pasma częstotliwości?
A. 6 dB/okt.
B. 12 dB/okt.
C. 24 dB/okt.
D. 18 dB/okt.
Montaż dźwięku
Która z wymienionych wartości rozdzielczości bitowej powinna być zastosowana podczas nagrania materiału dźwiękowego o dynamice 100 dB, aby odwzorować tę dynamikę bez zniekształceń?
A. 12 bitów
B. 16 bitów
C. 8 bitów
D. 24 bity
Montaż dźwięku
Jaka jest maksymalna dynamika nagrania audio zapisanego w jakości 24 bitowej?
A. 96 dB
B. 192 dB
C. 48 dB
D. 144 dB
Montaż dźwięku
Które z wymienionych parametrów sesji programu DAW należy wybrać, aby utworzyć w niej materiał dźwiękowy odpowiadający formatowi CD-Audio?
A. 44100 Hz/16 bitów
B. 44100 Hz/24 bity
C. 48000 Hz/16 bitów
D. 48000 Hz/24 bity
Montaż dźwięku
Który z plików posiada najlepszą jakość?
A. 320 kb/s, 24 bit
B. 256 kb/s, 24 bit
C. 320 kb/s, 16bit
D. 256 kb/s, 16 bit
Montaż dźwięku
Jaką długość będzie posiadał materiał dźwiękowy zapisany do pliku w formacie CD-Audio o rozmiarze 172 kB?
A. 60 sekund.
B. 1 sekundę.
C. 120 sekund.
D. 10 sekund.
Montaż dźwięku
Sporządzenie duplikatu źródłowego materiału dźwiękowego należy przeprowadzić na etapie
A. montażu.
B. edycji.
C. masteringu.
D. rejestracji.
Montaż dźwięku
Do zmiany szybkości zadziałania kompresji w procesorze dynamiki służy parametr
A. attack.
B. ratio.
C. threshold.
D. knee.
Montaż dźwięku
Która z podanych operacji stanowi podniesienie poziomu nagrania w taki sposób, aby jego wartość szczytowa osiągnęła 0 dBFS?
A. Transpozycja.
B. Normalizacja.
C. Korekcja.
D. Kompresja.
Montaż dźwięku
Który z wymienionych formatów należy wybrać jako docelowy podczas archiwizacji materiału dźwiękowego, aby otrzymać plik o zredukowanym rozmiarze, ale przy zachowaniu oryginalnej jakości dźwięku?
A. WAV
B. FLAC
C. MP3
D. WMA
Montaż dźwięku
Do jakiej częstotliwości próbkowania należy przekonwertować nagranie z CD-Audio, aby móc pracować na dwukrotnie nadpróbkowanym pliku dźwiękowym?
A. 96 kHz
B. 88,2 kHz
C. 44,1 kHz
D. 192 kHz
Montaż dźwięku
Maksymalna częstotliwość próbkowania obsługiwana przez współczesne interfejsy audio to
A. 384 kHz
B. 48 kHz
C. 96 kHz
D. 192 kHz
Montaż dźwięku
Który spośród podanych formatów plików dźwiękowych pozwala na zapisywanie materiału dźwiękowego z najlepszą jakością?
A. .mp3
B. .ogg
C. .aac
D. .aiff
Montaż dźwięku
Ile razy wzrost odbieranej słuchem głośności dźwięku zostanie spowodowany zwiększeniem poziomu sygnału o 10 dB?
A. Pięciokrotny.
B. Dwukrotny.
C. Czterokrotny.
D. Trzykrotny.
Montaż dźwięku
W celu minimalizacji aliasingu podczas konwersji A/C sygnału fonicznego zawierającego częstotliwości składowe z pasma akustycznego 20 Hz - 20 kHz, wartość częstotliwości próbkowania powinna wynosić minimalnie
A. 40 kHz
B. 30 kHz
C. 20 kHz
D. 10 kHz
Montaż dźwięku
Dostosowanie projektu audio w programie edycyjnym do sposobu reprodukcji dźwięku wykonuje się na etapie
A. zapisywania projektu.
B. edycji materiału muzycznego.
C. masteringu materiału muzycznego.
D. tworzenia projektu.
Montaż dźwięku
Czym jest normalizacja nagrania (peak normalization)?
A. Podniesieniem poziomu nagrania tak, aby jego wartość szczytowa osiągnęła 0 dBFS
B. Obniżeniem średniego poziomu nagrania o 3 dB
C. Podniesieniem poziomu nagrania tak, aby jego wartość średnia osiągnęła 0 dBFS
D. Obniżeniem szczytowego poziomu nagrania o 3 dB
Montaż dźwięku
Który z wymienionych poziomów szczytowych jest najwyższym możliwym poziomem sygnału cyfrowego?
A. -18,0 dBFS
B. -6,0 dBFS
C. -0,3 dBFS
D. 0,0 dBFS
Montaż dźwięku
Korektor graficzny z pasmem podzielonym na 14 równych obszarów regulacji to korektor
A. kwartowy.
B. tercjowy.
C. dwuoktawowy.
D. oktawowy.
Montaż dźwięku
Kopię sesji o parametrach: 48 kHz, 24 bity, należy sporządzić jako kopię o następujących parametrach:
A. 96 kHz, 16 bitów.
B. 48 kHz, 16 bitów.
C. 96 kHz, 24 bity.
D. 48 kHz, 24 bity.
Montaż dźwięku
Który z wymienionych parametrów procesora pogłosowego odpowiada za wartość tłumienia wysokich częstotliwości w generowanym pogłosie?
A. Density.
B. Damping.
C. Decay.
D. Predelay.
Montaż dźwięku
Który z rozmiarów bufora danych umożliwia uzyskanie minimalnej latencji podczas nagrania dźwięku w sesji oprogramowania DAW?
A. 64 próbki.
B. 256 próbek.
C. 128 próbek.
D. 32 próbki.
Montaż dźwięku
Jaki jest czas trwania fragmentu materiału dźwiękowego zawartego pomiędzy wartościami zegara SMPTE 00:01:30:00 i 00:02:45:00?
A. 1 minuta i 15 sekund.
B. 1 minuta i 30 sekund.
C. 1 godzina i 30 minut.
D. 1 godzina i 15 minut.
Montaż dźwięku
Wielokrotne kolejne kopiowanie nagrania techniką analogową powoduje
A. degradację wyłącznie wysokich częstotliwości.
B. obniżanie poziomu nagrania.
C. sukcesywny spadek dynamiki nagrania.
D. ograniczenie zapisanego pasma częstotliwości i wzrost poziomu szumów.
Montaż dźwięku
Która z wartości rozdzielczości bitowej zapewnia najmniejszy poziom szumów kwantyzacji w sygnale fonicznym?
A. 8 bitów.
B. 16 bitów.
C. 24 bity.
D. 20 bitów.
Montaż dźwięku
Który z rozmiarów bufora danych umożliwia uzyskanie minimalnej latencji podczas nagrania dźwięku w sesji oprogramowania DAW?
A. 32 próbki.
B. 256 próbek.
C. 64 próbki.
D. 128 próbek.
Montaż dźwięku
Maksymalna prędkość transmisji danych w standardzie USB 2.0 wynosi
A. 15 Gb/s
B. 480 Mb/s
C. 12 Mb/s
D. 33 Gb/s
Montaż dźwięku
Jednostką przepływności bitowej pliku w formacie .mp3 jest
A. kb/s
B. MB/s
C. kB/ms
D. kB/s
Montaż dźwięku
Jakie dane zawarte w dokumentacji montażowej przedstawia kod czasowy SMPTE, zobrazowany przez licznik 00:00:00:00?
A. Godziny : minuty : sekundy : ramki.
B. Godziny : minuty : sekundy : milisekundy.
C. Takty : ćwierćnuty : ósemki : szesnastki.
D. Takty : ćwierćnuty : szesnastki : tiki.
Montaż dźwięku
Decyzja o ostatecznym formacie i parametrach pliku dźwiękowego podejmowana jest podczas
A. masteringu nagrania.
B. edycji nagrania.
C. wciągania plików dźwiękowych do sesji montażowej.
D. zapisywania pliku wynikowego.
Montaż dźwięku
Które parametry pliku mp3 należy wybrać, aby uzyskać dźwięk o najwyższej jakości?
A. 256 kb/s (48 kHz)
B. 32 kb/s (12 kHz)
C. 320 kb/s (48 kHz)
D. 64 kb/s (24 kHz)
Montaż dźwięku
Która z podanych częstotliwości próbkowania jest najniższą umożliwiającą poprawne przetwarzanie analogowo-cyfrowe dźwięku, jeżeli najwyższą częstotliwością występującą w jego widmie jest częstotliwość 20 kHz?
A. 32 000 Hz
B. 44 100 Hz
C. 48 000 Hz
D. 96 000 Hz
Montaż dźwięku
Które z zamieszczonych określeń odnosi się do procesu wykorzystywanego przy redukcji rozdzielczości bitowej dźwięku cyfrowego, mającego na celu zminimalizowanie cyfrowych zniekształceń sygnału?
A. Downsampling.
B. Authoring.
C. Decimating.
D. Dithering.
Montaż dźwięku
Druga para cyfr w zapisie kodu czasowego SMPTE oznacza
A. godzinę.
B. ramkę.
C. minutę.
D. sekundę.
Montaż dźwięku
Podczas tworzenia nowej sesji w programie DAW, można dokonać wyboru
A. typu znaczników używanych w sesji.
B. kształtu fade in i fade out w regionach w sesji.
C. liczby grup ścieżek w sesji.
D. częstotliwości próbkowania dźwięku w sesji.
Montaż dźwięku
Który z wymienionych formatów należy wybrać jako docelowy podczas archiwizacji materiału dźwiękowego, aby otrzymać plik o zredukowanym rozmiarze, ale przy zachowaniu oryginalnej jakości dźwięku?
A. WMA
B. WAV
C. MP3
D. FLAC
Montaż dźwięku
Który z wymienionych procesorów zawęża zakres dynamiki nagrania?
A. Compressor
B. Delay
C. Equaliser
D. Gate
Montaż dźwięku
Która z wymienionych operacji umożliwia usunięcie zakłócenia w postaci składowej stałej obecnej w zarejestrowanym materiale dźwiękowym?
A. Normalize RMS
B. DC Offset Removal
C. Phase Invert
D. Hard Limit