Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.08 Pytanie 203
Montaż dźwięku

Która para wielkości oznacza nagranie o najwyższym średnim poziomie głośności?

A. -0,3 dB Peak/ -7 dB RMS
B. -3 dB Peak/ -12 dB RMS
C. -0,1 dB Peak/ -8 dB RMS
D. -1 dB Peak/ -9 dB RMS
AUD.08 Pytanie 205
Montaż dźwięku

Pojedyncza próbka sygnału trwa najkrócej przy częstotliwości próbkowania

A. 88,2 kHz
B. 44,1 kHz
C. 96 kHz
D. 48 kHz
AUD.08 Pytanie 206
Montaż dźwięku

Która z wymienionych wartości dobroci Q ma filtr o częstotliwości środkowej 200 Hz, jeśli szerokość pasma jego działania wynosi 20 Hz?

A. 0,1
B. 100
C. 10
D. 1
AUD.08 Pytanie 207
Montaż dźwięku

Użycie trybu CBR podczas konwersji pliku do formatu MP3 oznacza, że zastosowano

A. stałą przepływność bitów.
B. zmienną przepływność bitów.
C. średnią przepływność bitów.
D. dostępną przepływność bitów.
AUD.08 Pytanie 209
Montaż dźwięku

Decyzja o ostatecznym formacie i parametrach pliku dźwiękowego podejmowana jest podczas

A. wciągania plików dźwiękowych do sesji montażowej.
B. masteringu nagrania.
C. edycji nagrania.
D. zapisywania pliku wynikowego.
AUD.08 Pytanie 210
Montaż dźwięku

Zjawisko maskowania dźwięku polega na

A. generowaniu przez ucho tonów harmonicznych.
B. spadku słyszalności tonów wysokich podczas głośnego słuchania.
C. podwyższeniu progu słyszalności dźwięku wskutek obecności innego dźwięku.
D. zmianie barwy dźwięku w zależności od głośności.
AUD.08 Pytanie 212
Montaż dźwięku

Wybierz z listy maksymalną rozdzielczość plików audio obsługiwaną przez współczesne aplikacje DAW.

A. 16 bitów
B. 24 bity
C. 8 bitów
D. 32 bity
AUD.08 Pytanie 215
Montaż dźwięku

Normalizacja z opcją korekty RMS wpływa

A. na szum kwantyzacji.
B. na poziom średni i szczytowy.
C. wyłącznie na poziom średni.
D. wyłącznie na poziom szczytowy.
AUD.08 Pytanie 217
Montaż dźwięku

Jaki jest poziom normalizacji głośności dla materiałów przeznaczonych do transmisji telewizyjnej zgodnie z rekomendacją EBU R128?

A. -3 LUFS
B. -23 LUFS
C. -12 LUFS
D. -19 LUFS
AUD.08 Pytanie 218
Montaż dźwięku

Podczas masteringu materiału dźwiękowego

A. dokonuje się wyboru ilości ścieżek dźwiękowych w edytorze dźwięku.
B. montuje się ścieżki audio.
C. wykonuje się nagranie ścieżki audio w określonym formacie.
D. ma miejsce normalizacja ścieżki audio.
AUD.08 Pytanie 220
Montaż dźwięku

Ile razy zmniejszy się przestrzeń dyskowa wymagana do zapisu pliku dźwiękowego, jeśli częstotliwość próbkowania dźwięku zostanie zmniejszona 2-krotnie?

A. 3 razy.
B. 2 razy.
C. 4 razy.
D. 6 razy.
AUD.08 Pytanie 221
Montaż dźwięku

Rozdzielczość bitowa sygnału cyfrowego określa liczbę

A. próbek opisanych jednym bitem.
B. bitów dostępnych do opisu każdej próbki sygnału.
C. bitów na sekundę w transmisji danych.
D. próbek na sekundę w transmisji danych.
AUD.08 Pytanie 222
Montaż dźwięku

Do jakiej wartości należy znormalizować głośność nagrania, aby było ono zgodne z zaleceniami EBU dotyczącymi głośności audycji radiowych i telewizyjnych?

A. -16 RMS
B. -23 LUFS
C. -23 RMS
D. -16 LUFS
AUD.08 Pytanie 226
Montaż dźwięku

Płyta CD-Audio o pojemności 700 MB umożliwia zapis materiału dźwiękowego o maksymalnym czasie trwania około

A. 80 minut.
B. 90 minut.
C. 70 minut.
D. 60 minut.
AUD.08 Pytanie 227
Montaż dźwięku

Aplikacje DAW mogą odtwarzać w sesji pliki

A. tylko o tych samych parametrach.
B. o tej samej rozdzielczości i różnej częstotliwości.
C. o tej samej częstotliwości i innej rozdzielczości.
D. skompresowane do mp3 oraz wav.
AUD.08 Pytanie 228
Montaż dźwięku

Która z wymienionych wartości rozdzielczości bitowej powinna być zastosowana podczas nagrania materiału dźwiękowego o dynamice 100 dB, aby odwzorować tę dynamikę bez zniekształceń?

A. 8 bitów
B. 16 bitów
C. 12 bitów
D. 24 bity
AUD.08 Pytanie 229
Montaż dźwięku

Zastosowanie filtra LOW CUT w materiale muzycznym ma szczególne znaczenie dla

A. regulowania barwy stopy perkusji.
B. usunięcia szumów własnych miksera.
C. usunięcia dudnienia i wibracji.
D. kształtowania barwy blach hi-hatu.
AUD.08 Pytanie 230
Montaż dźwięku

Jaka jest maksymalna dynamika nagrania audio zapisanego w jakości 16 bitowej?

A. 96 dB
B. 144 dB
C. 48 dB
D. 192 dB
AUD.08 Pytanie 231
Montaż dźwięku

Który parametr pliku dźwiękowego wskazuje sposób kompresji danych audio?

A. Rodzaj kodowania.
B. Częstotliwość próbkowania.
C. Liczba kanałów.
D. Rozmiar.
AUD.08 Pytanie 233
Montaż dźwięku

Która z wymienionych wartości rozdzielczości bitowej najmniej dokładnie odwzorowuje dynamikę nagranego dźwięku?

A. 24 bity.
B. 16 bitów.
C. 32 bity.
D. 8 bitów.
AUD.08 Pytanie 234
Montaż dźwięku

Różnica między minimalnym a maksymalnym poziomem ciśnienia akustycznego dźwięku, wyrażona w decybelach, to

A. poziom szumu.
B. zniekształcenia harmoniczne.
C. głośność dźwięku.
D. dynamika dźwięku.
AUD.08 Pytanie 235
Montaż dźwięku

Która z podanych częstotliwości próbkowania jest najniższą umożliwiającą poprawną konwersję analogowo-cyfrową dźwięku, jeżeli najwyższą częstotliwością występującą w widmie tego dźwięku jest częstotliwość 20 kHz?

A. 48 000 Hz
B. 32 000 Hz
C. 96 000 Hz
D. 44 100 Hz
AUD.08 Pytanie 236
Montaż dźwięku

Doświadczalnie stwierdzono, że wzrost poziomu ciśnienia akustycznego dźwięku o 10 dB powoduje wzrost odczuwanej przez słuchacza głośności

A. siedmiokrotnie.
B. trzykrotnie.
C. dwukrotnie.
D. pięciokrotnie.
AUD.08 Pytanie 239
Montaż dźwięku

Proces podnoszący poziom nagrania w ten sposób, aby jego wartość szczytowa osiągnęła 0 dBFS, to

A. normalizacja.
B. kwantyzacja.
C. skalowanie.
D. formatowanie.