Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.08 Pytanie 161
Montaż dźwięku

Normalizacja nagrania (peak normalization) to

A. obniżenie średniego poziomu nagrania o 3 dB.
B. obniżenie szczytowego poziomu nagrania o 3 dB.
C. podniesienie poziomu nagrania tak, aby jego wartość szczytowa osiągnęła 0 dBFS.
D. podniesienie poziomu nagrania tak, aby jego wartość średnia osiągnęła 0 dBFS.
AUD.08 Pytanie 162
Montaż dźwięku

Ile razy zwiększy się amplituda sygnału po zwiększeniu poziomu sygnału o 6 dB?

A. 8 razy.
B. 2 razy.
C. 6 razy.
D. 4 razy.
AUD.08 Pytanie 163
Montaż dźwięku

Proporcja głośności między lewym i prawym kanałem w stereofonicznym torze konsolety mikserskiej regulowana jest za pomocą potencjometru

A. Gain.
B. Send.
C. Balance.
D. Volume.
AUD.08 Pytanie 165
Montaż dźwięku

Ile wynosi maksymalna dynamika dźwięku zapisanego z rozdzielczością 16 bitów?

A. 192 dB
B. 144 dB
C. 96 dB
D. 48 dB
AUD.08 Pytanie 167
Montaż dźwięku

W jakim celu normalizuje się pliki dźwiękowe?

A. Wyrównania pików nagrania do tej samej wartości.
B. Ustalenia minimalnego poziomu nagrania.
C. Wyrównania poziomu głośności poszczególnych fragmentów nagrania.
D. Ustalenia maksymalnego poziomu nagrania.
AUD.08 Pytanie 168
Montaż dźwięku

Która para wielkości oznacza nagranie o najwyższym średnim poziomie głośności?

A. -3 dB Peak/ -12 dB RMS
B. -0,1 dB Peak/ -8 dB RMS
C. -1 dB Peak/ -9 dB RMS
D. -0,3 dB Peak/ -7 dB RMS
AUD.08 Pytanie 169
Montaż dźwięku

Jeśli nagranie ma zostać poddane obróbce dynamiki oddzielnie w różnych pasmach częstotliwości, wówczas należy zastosować

A. adaptive limiter.
B. expander.
C. compander.
D. multiband compressor.
AUD.08 Pytanie 170
Montaż dźwięku

Który z wymienionych filtrów umożliwia usunięcie niskoczęstotliwościowych zakłóceń pojawiających się w nagraniu plenerowym na skutek podmuchów wiatru na mikrofon?

A. Comb Filter.
B. High Shelf Filter.
C. Low-Pass Filter.
D. High-Pass Filter.
AUD.08 Pytanie 174
Montaż dźwięku

Który z wymienionych parametrów bramki szumów odpowiada za jej czas zamykania się po spadku poziomu sygnału wejściowego poniżej zadanego progu?

A. Range.
B. Threshold.
C. Hold.
D. Release.
AUD.08 Pytanie 175
Montaż dźwięku

W którym z podanych pasm lokalizują się formanty charakterystyczne dla sybilantów w nagraniu mowy?

A. 20 Hz – 249 Hz
B. 250 Hz – 999 Hz
C. 2 000 Hz – 20 000 Hz
D. 1 000 Hz – 1 999 Hz
AUD.08 Pytanie 177
Montaż dźwięku

Które z wymienionych parametrów sesji programu DAW należy wybrać, aby utworzyć w niej materiał dźwiękowy odpowiadający formatowi CD-Audio?

A. 44100 Hz/16 bitów
B. 48000 Hz/24 bity
C. 48000 Hz/16 bitów
D. 44100 Hz/24 bity
AUD.08 Pytanie 178
Montaż dźwięku

Który z wymienionych procesorów gwarantuje, że poziom szczytowy nagrania nie przekroczy zadanej wartości?

A. Stereo Compander.
B. Correlation Meter.
C. Brickwall Limiter.
D. Loudness Meter.
AUD.08 Pytanie 179
Montaż dźwięku

Która z wymienionych metod kompresji danych zapewnia najmniejszy rozmiar pliku mp3 przy najlepszej jakości dźwięku?

A. Stałej przepływności bitów.
B. Zmiennej przepływności bitów.
C. Dostępnej przepływności bitów.
D. Uśrednionej przepływności bitów.
AUD.08 Pytanie 180
Montaż dźwięku

Której funkcji programu do konwersji plików dźwiękowych należy użyć, aby zwiększyć dokładność obróbki cyfrowego materiału audio?

A. Normalizacji.
B. Transpozycji.
C. Kompresji.
D. Nadpróbkowania.
AUD.08 Pytanie 182
Montaż dźwięku

Która z wymienionych właściwości pliku dźwiękowego znajdującego się w sesji programu DAW odpowiada za jego częstotliwość próbkowania?

A. Sample Rate
B. Audio File Type
C. Channels
D. Bit Resolution
AUD.08 Pytanie 184
Montaż dźwięku

Podczas tworzenia nowej sesji w programie DAW można dokonać wyboru

A. częstotliwości próbkowania sygnału w sesji.
B. liczby grup ścieżek w sesji.
C. kształtu fade in i fade out w sesji.
D. koloru ścieżek w sesji.
AUD.08 Pytanie 188
Montaż dźwięku

Użycie trybu CBR podczas konwersji pliku do formatu MP3 oznacza, że zastosowano

A. zmienną przepływność bitową.
B. stałą przepływność bitową.
C. dostępną przepływność bitową.
D. średnią przepływność bitową.
Montaż dźwięku

Które z wymienionych parametrów sesji programu DAW należy wybrać, aby utworzyć w niej materiał dźwiękowy odpowiadający formatowi CD-Audio?

A. 44100 Hz/16 bitów
B. 48000 Hz/16 bitów
C. 48000 Hz/24 bity
D. 44100 Hz/24 bity
AUD.08 Pytanie 192
Montaż dźwięku

„Fade In – 100 ms” oznacza płynne

A. wprowadzenie dźwięku z wyciszenia, trwające 1/10 sekundy.
B. wyciszenie dźwięku, trwające 1/100 sekundy.
C. wyciszenie dźwięku, trwające 1/10 sekundy.
D. wprowadzenie dźwięku z wyciszenia, trwające 1/100 sekundy.
AUD.08 Pytanie 194
Montaż dźwięku

Która z wymienionych właściwości pliku dźwiękowego znajdującego się w sesji programu DAW odpowiada za jego częstotliwość próbkowania?

A. Sample Rate
B. Audio File Type
C. Channels
D. Bit Resolution
AUD.08 Pytanie 195
Montaż dźwięku

Aby ustawić maksymalny poziom sygnału materiału muzycznego bez ingerencji w jego dynamikę, należy użyć w edytorach dźwięku funkcji

A. normalizacja.
B. solo.
C. range.
D. split.
AUD.08 Pytanie 196
Montaż dźwięku

Przy porównaniu cyfrowych plików dźwiękowych o tej samej rozdzielczości bitowej, teoretycznie najmniejszą rozpiętością dynamiczną charakteryzuje się nagranie, którego poziom szczytowy osiąga

A. -6 dBFS
B. -12 dBFS
C. -0,3 dBFS
D. -3 dBFS
AUD.08 Pytanie 197
Montaż dźwięku

Jaką objętość ma stereofoniczny plik dźwiękowy o czasie trwania 1 minuty, częstotliwości próbkowania 44,1 kHz oraz rozdzielczości 16 bitów (bez kompresji danych)?

A. Około 10 MB
B. Około 20 MB
C. Około 1 MB
D. Około 5 MB
AUD.08 Pytanie 198
Montaż dźwięku

Jaką maksymalną dynamikę dźwięku można uzyskać przy rozdzielczości bitowej wynoszącej 24 bity?

A. 144 dB
B. 64 dB
C. 96 dB
D. 128 dB
AUD.08 Pytanie 200
Montaż dźwięku

Największą zgodność ze standardem CD-Audio zapewni archiwizacja nagrań dźwiękowych w formie

A. pliku o parametrach 44.1 kHz/16 bit stereo.
B. pliku w formacie MP3 oraz pliku odszumionego.
C. pliku w formacie MP3.
D. pliku o parametrach 48 kHz/16 bit stereo.