Filtrowanie pytań
Wykonywanie przekazu reklamow…
A. Kompilacja
B. Filtrowanie
C. Sortowanie
D. Grupowanie
Wykonywanie przekazu reklamow…
Nadmuchiwana powietrzem dwustronna ściana reklamowa to
A. airboard
B. cityscroll
C. frontlight
D. citylight
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu uatrakcyjnienia oferty sprzedażowej sklepu internetowego miniatury oferowanych artykułów mają być animowane. W tym celu należy je zapisać w formacie
A. png
B. obj
C. raw
D. gif
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który z wymienionych etapów opracowywania spotu telewizyjnego realizowany jest jako ostatni?
A. Betacam
B. Storyboard
C. Casting
D. Master
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na wykresie przedstawiony został cykl życia napoju ABC. Który cel przekazu reklamowego powinien zostać zrealizowany przez intensywną reklamę pionierską w pierwszej fazie cyklu?

A. Przekonywanie do produktu
B. Porównywanie z innymi produktami
C. Zapoznawanie z produktem
D. Przypominanie produktu
Wykonywanie przekazu reklamow…
Do wykonania reklamy z wykorzystaniem folii OWV (One Way Vision) stosuje się technikę
A. termotransferu
B. druku solwentowego
C. fleksografii
D. druku offsetowego
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przygotowana reklama w wersji elektronicznej została przekazana klientowi do akceptacji jako plik z rozszerzeniem MP3. Który z wymienionych nośników reklamowych został przygotowany dla klienta?
A. Plakat wielkoformatowy
B. Animacja komputerowa
C. Spot telewizyjny
D. Spot radiowy
Wykonywanie przekazu reklamow…
Materiał filmowy przedstawia wykonanie retuszu fotografii portretowej z wykorzystaniem
A. narzędzia korygującego
B. maski warstwy
C. filtrów
D. kanałów
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na ilustracji czerwoną i zieloną linią zaznaczono obszar:

A. spadu i linie koloru
B. bezpieczny i linie cięcia
C. kreślenia i linie spadu
D. formatu i linie zgięcia
Wykonywanie przekazu reklamow…
W którym przekazie reklamowym zastosowano argument racjonalny?
A. Zainwestuj w ekologię dla przyszłych pokoleń
B. I Ty też możesz oddychać czystym powietrzem!
C. Z miłości do natury
D. Tańsza energia – większe oszczędności!
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przedstawiony na rysunku layout należy wykorzystać, projektując reklamę

A. internetową
B. modułową w magazynach
C. zewnętrzną
D. modułową w prasie
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przestawiono wzorzec, którego należy użyć, aby zaprojektować ogłoszenie drobne typu "w kontrze"?

A. Na ilustracji 2
B. Na ilustracji 1
C. Na ilustracji 3
D. Na ilustracji 4
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu przygotowania fotografii reklamowej przeznaczonej do publikacji na stronie www należy uwzględnić
A. rozdzielczość 96 ppi, tryb kolorów CMYK
B. rozdzielczość 72 ppi, tryb kolorów RGB
C. rozdzielczość 72 ppi, tryb kolorów Lab
D. rozdzielczość 600 ppi, tryb kolorów RGB
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji widoczny jest efekt powiększenia, czyli przeskalowania obrazu cyfrowegocharakterystyczny dla grafiki rastrowej?

A. Na ilustracji 1
B. Na ilustracji 3
C. Na ilustracji 2
D. Na ilustracji 4
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przedstawiono nagłówek zapisany antykwą linearną szeryfową tzw. egipcjanką?

A. Na ilustracji 2
B. Na ilustracji 1
C. Na ilustracji 4
D. Na ilustracji 3
Wykonywanie przekazu reklamow…
Smycz reklamowa Liczba Cena jednostkowa brutto Typ A do 100 szt. 10,00 zł powyżej 100 szt. 8,50 zł Typ B do 100 szt. 9,00 zł powyżej 100 szt. 6,50 zł Typ C do 100 szt. 8,50 zł powyżej 100 szt. 6,00 zł Ile zapłaci klient za zakup 120 szt. smyczy reklamowych typu B?
A. 1 080,00 zł
B. 780,00 zł
C. 1 020,00 zł
D. 720,00 zł
Wykonywanie przekazu reklamow…
Zapis 4+4 w przygotowaniu projektu ulotki oznacza
A. druk jednostronnie kolorowy
B. druk kolorowy, przy czym jedna strona ma być czarno-biała
C. druk dwustronnie kolorowy
D. druk obustronny, przy czym tylko jedna strona ma być w pełnej kolorystyce
Wykonywanie przekazu reklamow…
Wskaż format zapisu pliku graficznego, który zachowa przezroczystość i będzie publikowany na stronie internetowej?
A. tif
B. psd
C. png
D. jpg
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przedstawiony na ilustracji szkic ulotki w formacie DL ma wymiar netto

A. 98 x 212 mm
B. 65 x 210 mm
C. 99 x 210 mm
D. 99 x 214 mm
Wykonywanie przekazu reklamow…
Agencja reklamowa opracowuje kampanię, która ma wypromować Beskid Wyspowy jako region atrakcyjny turystycznie, stanowiący alternatywę dla popularnych miejsc wypoczynku Polaków. Który z wymienionych środków reklamy powinna wybrać agencja reklamowa?
A. Regionalny portal internetowy
B. Ogólnopolski program telewizji publicznej
C. Lokalną stację radiową
D. Diapazony rozmieszczone na obszarze Beskidu Wyspowego
PGF.07 Pytanie 101
Wykonywanie przekazu reklamow…
Wskaż format pliku służący do prezentacji przygotowanych projektów reklamy na podstawie zamieszczonego w ramce opisu?
A. JPG
B. DOC
C. CDR
D. PDF
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który z wymienionych programów umożliwia stworzenie bazy danych klientów, w której jest możliweautomatyczne wyszukiwanie kontrahentów?
A. Edytor HTML
B. Program do edycji grafiki wektorowej
C. Program do edycji grafiki rastrowej
D. Arkusz kalkulacyjny
Wykonywanie przekazu reklamow…
Korzystając z danych zawartych w tabeli, dobierz papier termotransferowy do wykonania nadruku natorbach z mieszanki bawełny i poliestrów, przy założeniu, że torby będą mogły być prane w temperaturze40oC, a łączny czas wykonania nadruku i odrywania warstwy nośnej ma być najkrótszy?

A. BBB
B. DDD
C. CCC
D. AAA
Wykonywanie przekazu reklamow…
Zapis 4+4 w przygotowaniu projektu ulotki oznacza
A. druk jednostronnie kolorowy
B. druk dwustronnie kolorowy
C. druk kolorowy, przy czym jedna strona ma być czarno-biała
D. druk obustronny, przy czym tylko jedna strona ma być w pełnej kolorystyce
Wykonywanie przekazu reklamow…
Zamieszczony przykład prasowej reklamy drukowanej to

A. ulotka
B. plakat
C. ogłoszenie drobne
D. banderola
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu prawidłowej instalacji banera reklamowego na elewacji budynku należy
A. wykonać bigowanie co 50 cm
B. zastosować hot-stamping
C. zastosować oczkowanie banera
D. wydrukować go na matowym podłożu
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu zwrócenia uwagi czytelnika, nagłówek typu nowość w prasowym ogłoszeniu modułowym należy umieścić w pozycji numer

A. 1
B. 4
C. 2
D. 3
Wykonywanie przekazu reklamow…
Głównym celem reklamy społecznej jest
A. budowanie marki firmy
B. zmiana zachowań odbiorców
C. poprawa wyników sprzedaży
D. budowanie lojalności wśród nabywców
Wykonywanie przekazu reklamow…
Uniwersalny nawóz do roślin domowych reklamowany jest hasłem "Z nami zawsze wiosna". Jest to przykład mechanizmu perswazji
A. informacyjnej
B. nakłaniającej
C. emocjonalnej
D. ekonomicznej
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które narzędzia mogą zostać zastosowane w celu utrzymania wysokiej motywacji pracowników do pracy?
A. Dodatkowe wynagrodzenie
B. Wprowadzenie nadgodzin
C. Zakaz prowadzenia rozmów prywatnych w czasie godzin pracy
D. Ograniczenie dostępu do sieci internetowej
Wykonywanie przekazu reklamow…
Któremu pracownikowi agencji reklamy należy powierzyć opracowanie hasła reklamowego dla klienta?
A. Księgowemu
B. Copywriterowi
C. Account managerowi
D. Grafikowi
Wykonywanie przekazu reklamow…
Dwukierunkowa, czerwona strzałka umieszczona w przedstawionym logo, to element graficzny określany jako

A. sygnet
B. logotyp
C. motto
D. claim
Wykonywanie przekazu reklamow…
Oblicz koszt ogłoszenia prasowego, które firma "Smaczek" umieściła w prasie codziennej reklamując swoje usługi.

A. 103,00 zł
B. 104,00 zł
C. 88,00 zł
D. 96,00 zł
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu wykonania przedstawionej fotografii przy zastosowaniu obiektywu zmiennoogniskowego 18-55 mm odpowiednią wartością przysłony będzie

A. f/22
B. f/2
C. f/16
D. f/11
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który z wymienionych programów komputerowych będzie najbardziej pomocny w ulepszeniu fotografii, tak jak pokazano na załączonej ilustracji? Program do

A. edycji baz danych
B. składu tekstu
C. grafiki rastrowej
D. grafiki wektorowej
Wykonywanie przekazu reklamow…
Z którego z wymienionych nośników reklamy powinien skorzystać producent luksusowych jachtów, jeżeli jego grupą docelową mają być osoby o ponadprzeciętnych dochodach?
A. Ogłoszenie drobne w jednej z regionalnych gazet w Polsce
B. Insert w miesięczniku gospodarczym skierowanym do inwestorów
C. Spot reklamowy w regionalnej, komercyjnej stacji radiowej
D. Ogłoszenie modułowe w jednym z ogólnopolskich tabloidów
Wykonywanie przekazu reklamow…
W projekcie logotypu wykorzystano model kolorów CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przydzielenie wartości cyfrowej kolorów jest poprawne?
A. CMYK (70, 30, 20, 60)
B. CMYK (60, 20, 70, 30)
C. CMYK (30, 20, 60, 70)
D. CMYK (20, 60, 70, 30)
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który program komputerowy należy wykorzystać do przygotowania prostej bazy kontrahentów?
A. Arkusz kalkulacyjny
B. Edytor tekstu
C. Program do prezentacji multimedialnych
D. Program do grafiki wektorowej
Wykonywanie przekazu reklamow…
Która grupa cech predysponuje pracownika do pracy w dziale obsługi klienta?
A. Wyższe wykształcenie, dyspozycyjność, używanie branżowego słownictwa
B. Znajomość języka obcego, apodyktyczna osobowość, miła aparycja
C. Uprzejmość, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność słuchania
D. Umiejętność pracy pod presją, podejmowanie kontrowersyjnych decyzji
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który zestaw odpowiedzi charakteryzuje budowę zamieszczonego logo?

A. X: logotyp, Y: sygnet
B. X: sygnet, Y: logotyp
C. X: sygnet, Y: tagline
D. X: tagline, Y: logotyp