Filtrowanie pytań
Wykonywanie przekazu reklamow…
A. Dual busboard
B. Back
C. Bus standard
D. Busboard
Wykonywanie przekazu reklamow…
Nośnikami reklamy internetowej są:
A. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
B. skyscraper, top layer, interstitial
C. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
D. diapazon, freeboard, fotografia
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przedstawiono produkt dla którego użycie apelu reklamowego w oparciu o emocjenegatywne jest zasadne?

A. Na ilustracji 4
B. Na ilustracji 1
C. Na ilustracji 3
D. Na ilustracji 2
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na wykresie przedstawiony został cykl życia napoju ABC. Który cel przekazu reklamowego powinien zostać zrealizowany przez intensywną reklamę pionierską w pierwszej fazie cyklu?

A. Zapoznawanie z produktem
B. Przypominanie produktu
C. Porównywanie z innymi produktami
D. Przekonywanie do produktu
Wykonywanie przekazu reklamow…
Producent środka piorącego wprowadza na rynek nową linię produktów. Grupę docelową stanowią osoby o wysokich dochodach, mieszkające samotnie od niedawna w dużym mieście. Produkt będzie sprzedawany jedynie w ekskluzywnych drogeriach. Który z poniższych przykładów definiuje BIG IDEĘ kampanii reklamowej dla tego produktu w postaci ESP?
A. Najbielsza biel na rynku
B. Zapach twojego dzieciństwa
C. Bez brudu, bez kamienia
D. Opakowanie, które wykorzystasz ponownie
Wykonywanie przekazu reklamow…
Agencja reklamowa planując kampanię dla producenta głośników bezprzewodowych chce w przekazie reklamowym postawić głównie na skojarzenia produktu z dżinglem. Oznacza to, że podstawowym elementem tego przekazu ma być
A. symbol
B. argument sprzedażowy
C. komunikat główny
D. korzyści, jakie osiągnie nabywca produktu
Wykonywanie przekazu reklamow…
Projektant butów sportowych z technologią wearables chce skierować przekaz reklamowy do członków klubów fitness, siłowni oraz amatorskich klubów sportowych. Jest to potencjalna grupa docelowa wyselekcjonowana w oparciu o cechy
A. geograficzne
B. demograficzne
C. behawioralne
D. psychograficzne
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą strategię marketingową powinna zarekomendować agencja reklamowa przedsiębiorstwu, którewspółpracuje wyłącznie z jednym klientem?
A. Marketingu zróżnicowanego
B. Marketingu zindywidualizowanego
C. Marketingu masowego
D. Marketingu niezróżnicowanego
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą funkcję, w zamieszczonym ogłoszeniu, pełni tekst: "Nie wiesz jak pozbyć się zbędnych kilogramów bez efektu jojo"?

A. Treści zasadniczej
B. Nagłówka
C. Obietnicy reklamy
D. Hasła
Wykonywanie przekazu reklamow…
W którym przekazie reklamowym zastosowano argument racjonalny?
A. Tańsza energia – większe oszczędności!
B. I Ty też możesz oddychać czystym powietrzem!
C. Zainwestuj w ekologię dla przyszłych pokoleń
D. Z miłości do natury
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przekaz zawarty w sloganie reklamowym "DZIAŁA DO OŚMIU RAZY DŁUŻEJ!" skierowany jest do grupy konsumentów wyodrębnionej według kryterium
A. społecznego
B. demograficznego
C. ekonomicznego
D. geograficznego
Wykonywanie przekazu reklamow…
Formą zewnętrznej reklamy wielkoformatowej nie jest
A. ulotka
B. plakat
C. citylight
D. billboard
Wykonywanie przekazu reklamow…
W którym stylu negocjacji strony skupiają się na rozwiązaniu problemów, dążą do porozumienia korzystnego dla każdej ze stron, skupiają się na interesach a nie na stanowiskach oraz ulegają zasadnym argumentom a nie presji?
A. Miękkim
B. Rywalizacyjnym
C. Twardym
D. Rzeczowym
Wykonywanie przekazu reklamow…
Nośnikami reklamy internetowej są:
A. diapazon, freeboard, fotografia
B. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
C. skyscraper, top layer, interstitial
D. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
Wykonywanie przekazu reklamow…
Jeżeli we wszystkich mediach reklamowych użyto jednego sloganu reklamowego to elementem wpływającym na skuteczność przekazu jest
A. oryginalność
B. atrakcyjność
C. spójność
D. kreatywność
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które parametry techniczne musi spełniać reklama przygotowana do emisji w telewizji cyfrowej?
A. System HDTV, format obrazu 16:9
B. System PAL, format obrazu 9:16
C. System NTSC, format obrazu 1:1
D. System SECAM, format obrazu 4:3
Wykonywanie przekazu reklamow…
Któremu pracownikowi agencji reklamy należy powierzyć opracowanie hasła reklamowego dla klienta?
A. Copywriterowi
B. Account managerowi
C. Grafikowi
D. Księgowemu
Wykonywanie przekazu reklamow…
W briefie określono założenia kampanii reklamowej skierowanej do seniorów. Który rodzaj reklamy będzie najbardziej efektywny?
A. Reklama ambientowa
B. Reklama w mediach społecznościowych
C. Reklama w formie kodu QR
D. Reklama na billboardzie
Wykonywanie przekazu reklamow…
W której części analizy SWOT przedsiębiorstwa znajdą się informacje o wysokich kwalifikacjachpracowników i posiadanych patentach?
A. Słabe strony
B. Szanse
C. Zagrożenia
D. Mocne strony
Wykonywanie przekazu reklamow…
Z którego z wymienionych nośników reklamy powinien skorzystać producent luksusowych jachtów, jeżeli jego grupą docelową mają być osoby o ponadprzeciętnych dochodach?
A. Ogłoszenie drobne w jednej z regionalnych gazet w Polsce
B. Ogłoszenie modułowe w jednym z ogólnopolskich tabloidów
C. Spot reklamowy w regionalnej, komercyjnej stacji radiowej
D. Insert w miesięczniku gospodarczym skierowanym do inwestorów
Wykonywanie przekazu reklamow…
Do zadań działu kreatywnego w agencji reklamowej należy
A. wykonywanie badań skuteczności reklamy
B. tworzenie scenariuszy radiowych na potrzeby kampanii reklamowej
C. analiza kosztów kampanii reklamowej
D. zakup czasu antenowego w telewizji
Wykonywanie przekazu reklamow…
W procesie tworzenia reklamy radiowej na etapie postprodukcji wykonywany jest
A. casting aktorów
B. harmonogram prac
C. montaż
D. scenariusz reklamy
Wykonywanie przekazu reklamow…
W procesie tworzenia reklamy radiowej na etapie postprodukcji wykonywany jest
A. montaż
B. scenariusz reklamy
C. casting aktorów
D. harmonogram prac
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które z narzędzi promocji-mix zastosowała firma w akcji promocyjnej "Kup dowolne słodycze za min.20,00 zł i odbierz kubek gratis"?
A. Sprzedaż osobistą
B. Public relations
C. Reklamę informacyjną
D. Promocję sprzedaży
Wykonywanie przekazu reklamow…
Zakłady Mleczarskie, wprowadzając na rynek nowy smak jogurtu, powinny poinformować klientówo
A. dodatkowych korzyściach wynikających z zakupu
B. nowym wariancie produktu
C. nowych i korzystnych warunkach zakupów
D. pełnej ofercie produktowej firmy
Wykonywanie przekazu reklamow…
W planowaniu strategicznym przekazu reklamowego powinno się
A. dążyć do maksymalnego skrócenia trwania kampanii reklamowej, aby zaoszczędzić pieniądze
B. zróżnicować hasła reklamowe dla przekazania wielu treści w zależności od mediów
C. zróżnicować kolorystykę przekazu, aby klient odbierał pozytywnie reklamowany produkt
D. stworzyć spójną kolorystykę wszystkich środków reklamowych
Wykonywanie przekazu reklamow…
Konsultant: Dzień dobry, dzwonię do pana z księgarni internetowej X-BOOK.Klient: Dzień dobry.Konsultant: Kontaktuję się, ponieważ jest Pan naszym stałym klientem i mam do zaoferowania nową, bogato ilustrowaną publikacje podróżniczą o Japonii. Jako Pana osobisty doradca klienta zauważyłem, że interesują Pana publikację podróżnicze oraz o krajach azjatyckich.Klient: Tak, bardzo interesuje mnie taka tematyka. Konsultant: W takim razie przybliżę panu treść tej publikacji.Klient: Poproszę. Które działanie promocyjne przestawia zamieszczony fragment rozmowy telefonicznej konsultanta telefonicznego z klientem?
A. Public relations
B. Sprzedaż osobista
C. Promocja sprzedaży
D. Sponsoring
Wykonywanie przekazu reklamow…
Z okazji jubileuszu firma produkcyjna zorganizowała dni otwarte dla swoich klientów w celu utrzymania jak najlepszych relacji. Które narzędzie promocji zostało zastosowane?
A. Sponsoring
B. Public relations
C. Promocja sprzedaży
D. Reklama
Wykonywanie przekazu reklamow…
Firma zajmuje się produkcją i dystrybucją lizaków owocowych dla dzieci. W celach reklamowych firma wykorzystuje postać zabawnego ufoludka. Którą technikę prezentacji reklamy telewizyjnej zastosuje firma, aby dotrzeć do grupy docelowej?
A. Animację
B. Rekomendację eksperta
C. Dowód naukowy
D. Styl życia
Wykonywanie przekazu reklamow…
Agencja reklamowa opracowuje kampanię, która ma wypromować Beskid Wyspowy jako region atrakcyjny turystycznie, stanowiący alternatywę dla popularnych miejsc wypoczynku Polaków. Który z wymienionych środków reklamy powinna wybrać agencja reklamowa?
A. Regionalny portal internetowy
B. Ogólnopolski program telewizji publicznej
C. Lokalną stację radiową
D. Diapazony rozmieszczone na obszarze Beskidu Wyspowego
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą formę reklamy zgodnie z przedstawioną grafiką pracownik działu kreatywnego powinien zaproponować producentowi słodyczy, aby dobrze budowała świadomość marki w grupie młodych ludzi lubiących gry, chętnie korzystających z rozrywki i pozytywnie nastawionych do życia?

A. Teaser
B. Advergaming
C. Interstitial
D. Spotler
Wykonywanie przekazu reklamow…
W którym stylu negocjacji strony skupiają się na rozwiązaniu problemów, dążą do porozumienia korzystnego dla każdej ze stron, skupiają się na interesach a nie na stanowiskach oraz ulegają zasadnym argumentom a nie presji?
A. Miękkim
B. Twardym
C. Rzeczowym
D. Rywalizacyjnym
Wykonywanie przekazu reklamow…
Agencja reklamowa, która zwyciężyła w konkursie branżowym na najlepszą kampanię reklamową w kategorii dóbr konsumpcyjnych otrzymała jako nagrodę zaprezentowaną na ilustracji statuetkę. W którym konkursie agencja brała udział?

A. Cannes Lions
B. Klubu Twórców Reklamy
C. Effie Awards
D. Polskiego Festiwalu Reklamy
Wykonywanie przekazu reklamow…
W niektórych scenach filmu fabularnego pojawiają się jako rekwizyty naczynia kuchenne z logo marki, na które celowo kamera robi zbliżenie. Jest to działanie nazywane
A. audycją sponsorowaną
B. autopromocją
C. podcastem
D. lokowaniem produktu
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które medium powinien wybrać przedsiębiorca planujący emisję reklamy audio-wizualnej na terenie całej Polski?
A. Outdoor
B. Radio
C. Telewizję
D. Direct mail
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które medium podstawowe powinna wybrać agencja, jeżeli zleceniodawca chce, aby cechowało się ono niskim kosztem dotarcia do pojedynczej osoby, bardzo dużym zasięgiem oraz najbardziej atrakcyjną formą przekazu?
A. Telewizję
B. Prasę codzienną
C. Czasopismo
D. Przesyłkę reklamową
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przedstawiono hasło reklamowe, które należy umieścić na ulotce reklamowej, aby w szybki sposób zbadać skuteczność własnej reklamy w swoim mieście?

A. Na ilustracji 4
B. Na ilustracji 2
C. Na ilustracji 3
D. Na ilustracji 1
Wykonywanie przekazu reklamow…
Wiadomość e-mail wysyłaną do określonej grupy potencjalnych klientów firmy określa się terminem
A. reklama AdWords
B. newsletter
C. reklama pop up
D. spam
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który rodzaj działań promocyjnych zastosowała firma, jeśli sprzedaż wzrosła dzięki zastosowaniu narzędzia "dwa w cenie jednego"?
A. Public relations
B. Sprzedaż osobistą
C. Promocję sprzedaży
D. Reklamę
Wykonywanie przekazu reklamow…
Głównym celem reklamy społecznej jest
A. zmiana zachowań odbiorców
B. budowanie lojalności wśród nabywców
C. budowanie marki firmy
D. poprawa wyników sprzedaży