Filtrowanie pytań
Jakiego rodzaju ubezpieczenie umożliwi zrekompensowanie szkody powstałej w wyniku niewykonania umowy przewozu z winy przewoźnika?
Polisa zabezpieczająca mienie (towar, ładunek) w transporcie drogowym, kolejowym, powietrznym oraz wodnym realizowanym na terenie RP lub poza nim to
Do obowiązków Służby Celnej nie wchodzi ustalanie i ściąganie
Ubezpieczenie CARGO zapewnia ochronę ubezpieczeniową
Niezbędnym elementem oferty handlowej, którego brakuje w przedstawionym przykładzie, jest
Szanowni Państwo, w tym miesiącu, oferujemy Państwu usługi przewozowe krajowe i zagraniczne. Zamówienia realizujemy szybko i solidnie własnym taborem, którego charakterystykę przedstawiamy w załączniku pisma. Faktury płatne przelewem w ciągu 7 dni od daty wystawienia. |
Wśród działań przygotowawczych przed transportem znajduje się
Podczas planowania procesu transportowego oraz oceny, czy mamy do czynienia ze spedycją prostą czy złożoną (wiązaną), zwraca się uwagę na
Dokumentem, który jest tworzony w sytuacji, gdy towar jest odbierany lub usługa jest realizowana w trybie komisyjnym, a także w przypadku niezgodności dotyczącej ilości lub jakości dostawy, jest
Dokumentem pisemnym wystawionym przez bank, który zapewnia zabezpieczenie płatności dla sprzedawcy oraz jednocześnie gwarantuje nabywcy otrzymanie towaru, jest
Podatek VAT dotyczący towarów i usług określany jest także jako podatek od wartości
Podaj formułę Incoterms 2010, która oznacza, że: "Sprzedający jest odpowiedzialny za dostarczenie towaru do wskazanej lokalizacji, a jego rozładunek należy do kupującego. Sprzedający nie ponosi też kosztów związanych z odprawą celną oraz nie zajmuje się sprawami dokumentacyjnymi"?
Czynności ładunkowe, zgodnie z ustawą o prawie przewozowym, należą do obowiązków
Art. 38. 1. Nadawca składa przewoźnikowi na przesyłkę towarową list przewozowy, a jeżeli przy danym rodzaju przewozu jest to powszechnie przyjęte, w inny sposób dostarcza informacji niezbędnych do prawidłowego wykonania przewozu. Art. 42. 1. Przewoźnik może odmówić przyjęcia do przewozu rzeczy, których stan jest wadliwy lub opakowanie niedostateczne albo niemających wymaganego opakowania. 2. Przewoźnik może uzależnić przyjęcie do przewozu rzeczy, których opakowanie nie odpowiada warunkom określonym w art. 41 lub ze śladami uszkodzenia, od zamieszczenia przez nadawcę w liście przewozowym odpowiedniego oświadczenia o stanie przesyłki. Art. 43. 1. 25) Jeżeli umowa lub przepis szczególny nie stanowią inaczej, czynności ładunkowe należą odpowiednio do obowiązków nadawcy lub odbiorcy. 2. 26) Nadawca, odbiorca lub inny podmiot wykonujący czynności ładunkowe jest obowiązany wykonać je w sposób zapewniający przewóz przesyłki towarowej zgodnie z przepisami ruchu drogowego i przepisami o drogach publicznych, a w szczególności niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, przekroczenia dopuszczalnej masy pojazdów lub przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi. |
Kiedy zleceniodawca opłaca rzeczywistą lub obliczoną wagę towaru, a nie wynajmuje całego środka transportu do przewozu, i jego rozmiar nie wpływa na koszt przewozu, to taki transport określa się mianem
Jaki element dokumentu znajduje się po lewej stronie poniżej treści pisma zawierającego ofertę?
Jaką usługę spedytora można uznać za przynoszącą konkretne korzyści finansowe dla zleceniodawcy?
Zbiór działań związanych z procesem transportowym, obejmujący takie etapy jak: dotarcie do miejsca załadunku, załadunek oraz zabezpieczenie towaru, transport towaru i rozładunek, klasyfikujemy jako czynności
Fragment Ogólnych Polskich Warunków Spedycyjnych W jakim terminie, zgodnie z Ogólnymi Polskimi Warunkami Spedycyjnymi, spedytor ma obowiązek udzielić odpowiedzi na złożoną reklamację?
24.1. Reklamacja zleceniodawcy złożona spedytorowi winna być wniesiona do spedytora na piśmie w ciągu 6 dni od daty, w której zleceniodawca dowiedział się lub powinien był się dowiedzieć o zaistniałej szkodzie. W terminie 14 dni od jej otrzymania spedytor zobowiązany jest do potwierdzenia otrzymania reklamacji i udzielenia wyjaśnień co do sposobu i terminu jej rozpatrzenia. 24.2. Reklamacji powinny towarzyszyć dokumenty stwierdzające stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody/braków. 24.3. Procedura reklamacyjna związana z wykonywaniem przez spedytora funkcji przewoźnika umownego uregulowana jest odrębnymi przepisami. |
Jakie czynności podejmuje spedytor, w tym doradztwo, obliczenia cenowe, ubezpieczenie ładunku oraz planowanie trasy transportu?
Zintegrowany zestaw narzędzi oraz działań dotyczących analizy i kształtowania rynku, mający na celu realizację przez przedsiębiorstwo określonych zamierzeń, to
Pierwszym spośród sześciu kroków w opracowywaniu strategii reklamowej jest
Korzystając z zamieszczonego fragmentu ustawy o rachunkowości, wskaż do kiedy należy przechowywać fakturę potwierdzającą zakup środka trwałego amortyzowanego z dnia 31.05.2019 r. dla celów podatkowych.
Art.74. 1. Zatwierdzone roczne sprawozdania finansowe podlegają przechowywaniu przez okres co najmniej 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym nastąpiło ich zatwierdzenie. 2. Pozostałe zbiory przechowuje się co najmniej przez okres: 1) księgi rachunkowe –5 lat; 2) karty wynagrodzeń pracowników bądź ich odpowiedniki – przez okres wymaganego dostępu do tych informacji, wynikający z przepisów emerytalnych, rentowych oraz podatkowych, nie krócej jednak niż 5 lat; 3) dowody księgowe dotyczące wpływów ze sprzedaży detalicznej – do dnia zatwierdzenia sprawozdania finansowego za dany rok obrotowy, nie krócej jednak niż do dnia rozliczenia osób, którym powierzono składniki aktywów objęte sprzedażą detaliczną; 4) dowody księgowe dotyczące środków trwałych w budowie, pożyczek, kredytów oraz umów handlowych, roszczeń dochodzonych w postępowaniu cywilnym lub objętych postępowaniem karnym albo podatkowym – przez 5 lat od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym operacje, transakcje i postępowanie zostały ostatecznie zakończone, spłacone, rozliczone lub przedawnione; 5) dokumentację przyjętego sposobu prowadzenia rachunkowości – przez okres nie krótszy od 5 lat od upływu jej ważności; 6) dokumenty dotyczące rękojmi i reklamacji – 1 rok po terminie upływu rękojmi lub rozliczeniu reklamacji; 7) dokumenty inwentaryzacyjne – 5 lat; 8) pozostałe dowody księgowe i sprawozdania, których obowiązek sporządzenia wynika z ustawy – 5 lat. 3. Okresy przechowywania ustalone w ust. 2 oblicza się od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane zbiory dotyczą. |