Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja transportu oraz o…

Przedstawiona oferta handlowa nie zawiera

n n nn
n

Przedsiębiorstwo Transportowe „Pędziwiatr"

n

ul. Krucza 12

n

65-003 Zielona Góra

n
n

Nasza firma jest najlepsza w branży. Dostarczamy ładunki szybko, sprawnie i bezpiecznie. Posiadamy najnowocześniejszy tabor samochodowy. Zatrudniamy 50 kierowców, którzy posiadają niezbędne uprawnienia i wieloletnie doświadczenie zawodowe w przewozach różnych ładunków na terenie Polski i poza jej granicami. Świadczymy usługi w zakresie transportu krajowego i międzynarodowego z własnym taborem dostawczym, nisko, średnio i wysokotonażowym.

n

Posiadamy uprawnienia na przewóz materiałów niebezpiecznych ADR.

n

A. cennika świadczonych usług.
B. informacji dotyczących zakresu świadczonych usług.
C. danych identyfikacyjnych firmy.
D. informacji o doświadczeniu kierowców.
Organizacja transportu oraz o…

Do standardowych działań, które zaliczają się do codziennej obsługi i weryfikacji stanu technicznego pojazdu drogowego nie należy

A. kontrola czystości szyb oraz działania wycieraczek
B. wymiana płynu skrzyni biegów
C. sprawdzenie stanu opon
D. sprawdzenie funkcjonowania oświetlenia zewnętrznego i wnętrza
Organizacja transportu oraz o…

W przypadku wykrycia niewłaściwego umiejscowienia oraz zabezpieczenia ładunku w trakcie transportu, co powinien zrobić kierowca, aby zminimalizować ryzyko zagrożenia w ruchu drogowym?

A. wyjechać w drogę bez żadnych zastrzeżeń
B. odmówić wyjazdu do momentu poprawienia rozmieszczenia i zabezpieczenia ładunku
C. wyruszyć w drogę, poruszając się bardzo powoli
D. poprosić o eskortę i oznaczenie pojazdu
Organizacja transportu oraz o…

Jednostka transportowa składająca się z samochodu ciężarowego i przyczepy, przewożąca materiały niebezpieczne, powinna posiadać na wyposażeniu co najmniej

Inne wyposażenie
Każda jednostka transportowa przewożąca towary niebezpieczne powinna posiadać:

(a)     następujące wyposażenie awaryjne ogólnego stosowania:
  • klin do podkładania pod koła odpowiadający masie pojazdu i średnicy kół, co najmniej jeden na każdy pojazd;
  • dwa stojące znaki ostrzegawcze (np. pachołki odblaskowe, trójkąty odblaskowe lub lampy błyskowe o świetle barwy pomarańczowej, zasilane niezależnie od instalacji elektrycznej pojazdu);
  • odpowiednią kamizelkę ostrzegawczą lub ubranie ostrzegawcze dla każdego członka załogi pojazdu (np. określone w normie EN 471);
  • latarkę (patrz również 8.3.4) dla każdego członka załogi pojazdu;

(b)     sprzęt do ochrony dróg oddechowych, zgodnie z wymaganiem dodatkowym S7 (patrz dział 8.5), jeżeli to wymaganie dodatkowe ma zastosowanie na podstawie zapisu w kolumnie (19) tabeli A w dziale 3.2;

(c)     środki ochrony indywidualnej i wyposażenie niezbędne do wykonania czynności dodatkowych lub specjalnych określonych w instrukcjach pisemnych, o których mowa pod 5.4.3.

A. 3 kliny pod koła.
B. 4 kliny pod koła.
C. 2 kliny pod koła.
D. 1 klin pod koła.
Organizacja transportu oraz o…

Wskaż, które opakowanie nie zostało prawidłowo napełnione jeśli przepisy o przewozie materiałów niebezpiecznych określają dla przewożonej substancji maksymalny stopień napełnienia opakowania 96%.

OpakowaniePojemność opakowania
[l]
Objętość substancji
umieszczonej w opakowaniu
[l]
A.650615
B.800750
C.950910
D.1 1001 070

A. Opakowanie B.
B. Opakowanie D.
C. Opakowanie A.
D. Opakowanie C.
Organizacja transportu oraz o…

Do czego służy etykieta logistyczna?

A. do identyfikacji ładunku w różnych etapach procesu transportowego
B. do oznaczania ładunku niebezpiecznego w trakcie transportu
C. do oznaczania miejsc, w których mocuje się ładunek
D. do oznaczania transportowych symboli manipulacyjnych
Organizacja transportu oraz o…

Ładunek wystający poza obrys pojazdu w jego tylnej części powinien być oznaczony

Fragment Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

Art. 61. 9. Ustala się następujące oznakowanie ładunku:

1) ładunek wystający z przodu pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej lub dwoma białymi i dwoma czerwonymi pasami, tak aby były widoczne z boków i z przodu pojazdu, a w okresie niedostatecznej widoczności ponadto światłem białym umieszczonym na najbardziej wystającej do przodu części ładunku;

2) ładunek wystający z boku pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku, a ponadto w okresie niedostatecznej widoczności białym światłem odblaskowym skierowanym do przodu oraz czerwonym światłem i czerwonym światłem odblaskowym skierowanym do tyłu; światła te nie powinny znajdować się w odległości większej niż 40 cm od najbardziej wystającej krawędzi ładunku; jeżeli długość wystającego z boku ładunku, mierzona wzdłuż pojazdu, przekracza 3 m, to chorągiewkę i światła umieszcza się odpowiednio przy przedniej i tylnej części ładunku;

3) ładunek wystający z tyłu pojazdu oznacza się pasami białymi i czerwonymi umieszczonymi bezpośrednio na ładunku lub na tarczy na jego tylnej płaszczyźnie albo na zawieszonej na końcu ładunku bryle geometrycznej (np. stożku, ostrosłupie); widoczna od tyłu łączna powierzchnia pasów powinna wynosić co najmniej 1.000 cm2, przy czym nie może być mniej niż po dwa pasy każdej barwy; ponadto w okresie niedostatecznej widoczności na najbardziej wystającej do tyłu krawędzi ładunku umieszcza się czerwone światło i czerwone światło odblaskowe; przy przewozie drewna długiego zamiast oznakowania pasami białymi i czerwonymi dopuszcza się oznakowanie końca ładunku chorągiewką lub tarczą barwy pomarańczowej;

4) ładunek wystający z tyłu samochodu osobowego lub przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy może być oznaczony chorągiewką barwy czerwonej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku.

A. pasami białymi i czerwonymi.
B. dwoma białymi pasami.
C. pasami czarnymi i czerwonymi.
D. chorągiewką barwy białej.
Organizacja transportu oraz o…

Korzystając z fragmentu ustawy Prawo o ruchu drogowym wskaż sposób oznaczenia pojazdu z ładunkiem ponadnormatywnym wystającym poza boczne płaszczyzny pojazdu.

Fragment Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym

8. Ładunek wystający poza przednią lub boczne płaszczyzny obrysu pojazdu powinien być oznaczony. Dotyczy to również ładunku wystającego poza tylną płaszczyznę obrysu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m.

9. Ustala się następujące oznakowanie ładunku:

1) ładunek wystający z przodu pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej lub dwoma białymi i dwoma czerwonymi pasami, tak aby były widoczne z boków i z przodu pojazdu, a w okresie niedostatecznej widoczności ponadto światłem białym umieszczonym na najbardziej wystającej do przodu części ładunku;

2) ładunek wystający z boku pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku, a ponadto w okresie niedostatecznej widoczności białym światłem odblaskowym skierowanym do przodu oraz czerwonym światłem i czerwonym światłem odblaskowym skierowanym do tyłu; światła te nie powinny znajdować się w odległości większej niż 40 cm od najbardziej wystającej krawędzi ładunku; jeżeli długość wystającego z boku ładunku, mierzona wzdłuż pojazdu, przekracza 3 m, to chorągiewkę i światła umieszcza się odpowiednio przy przedniej i tylnej części ładunku;

3) ładunek wystający z tyłu pojazdu oznacza się pasami białymi i czerwonymi umieszczonymi bezpośrednio na ładunku lub na tarczy na jego tylnej płaszczyźnie albo na zawieszonej na końcu ładunku bryle geometrycznej (np. stożku, ostrosłupie); widoczna od tyłu łączna powierzchnia pasów powinna wynosić co najmniej 1 000 cm2, przy czym nie może być mniej niż po dwa pasy każdej barwy; ponadto w okresie niedostatecznej widoczności na najbardziej wystającej do tyłu krawędzi ładunku umieszcza się czerwone światło i czerwone światło odblaskowe; przy przewozie drewna długiego zamiast oznakowania pasami białymi i czerwonymi dopuszcza się oznakowanie końca ładunku chorągiewką lub tarczą barwy pomarańczowej;

A. Pasy białe i pomarańczowe o powierzchni nie mniejszej niż 1 m2
B. Czerwona chorągiewka o wymiarach co najmniej 50 cm x 50 cm.
C. Pomarańczowa chorągiewka o wymiarach co najmniej 50 cm x 50 cm.
D. Pasy białe i czerwone o powierzchni nie mniejszej niż 1 m2
Organizacja transportu oraz o…

Jeżeli na pasie mocującym brak jest etykiety lub jest ona nieczytelna, to zgodnie z załączonym fragmentem normy EN 12195 taki pas

Norma EN 12195, Część 2: Pasy mocujące

– Norma EN 12195-2 reguluje oznaczanie pasów mocujących i posługiwanie się nimi.

– Zgodnie z nią wszystkie pasy mocujące muszą być zaopatrzone w czytelną etykietę.

– Jeśli nie ma etykiety (nawet gdy wcześniej była) lub jest ona już nieczytelna, takiego pasa nie wolno już używać.

– Pasów nie wolno już stosować, gdy pojawiają się na nich wyraźne oznaki zużycia, np. przetarcia, pęknięcia.

– Niedozwolone jest wiązanie pasów.

– Kierowca musi wozić ze sobą przynajmniej instrukcję obsługi urządzeń mocujących (ulotkę informacyjną) i móc ją okazać na żądanie.

– Nie wyznacza się ogólnych terminów zdatności do użytku pasów mocujących.

A. wymaga zastosowania odpowiedniego sposobu zamocowania.
B. może być użyty bez ograniczeń.
C. może być użyty tylko pod nadzorem służby BHP.
D. nigdy nie może być używany do mocowania ładunków.
Organizacja transportu oraz o…

W jakim przypadku czynności wykonywane przez kierowcę, załadowcę lub rozładowcę były realizowane poprawnie?

A. Załadowca nie stosował się do wskazówek kierowcy dotyczących rozmieszczenia ładunku oraz jego mocowania
B. Załadunek mechaniczny z magazynu za pomocą rampy był przeprowadzany przez kierowcę
C. Załadowca pozwolił kierowcy na kontrolowanie załadunku i liczenie sztuk przewozowych przyjętych
D. Kierowca uniemożliwił dodanie uwagi na liście przewozowym po wykryciu przez rozładowcę niezgodności w ilości sztuk przewozowych