Filtrowanie pytań
Przepisy LATA - DGR dotyczące transportu lotniczego określają zasady przewozu
Jaką dokumentację przekazuje inspektor Urzędu Dozoru Technicznego właścicielowi urządzenia po zakończeniu odbioru technicznego?
Który, zgodnie z konwencją AETR, z podanych harmonogramów czasu pracy kierowcy jest prawidłowy?
A. | 4 godziny jazdy | 20 minut przerwy | 4 godziny jazdy | 25 minut odpoczynku | 1 godzina jazdy | 9 godzin odpoczynku |
B. | 4 godziny jazdy | 15 minut przerwy | 5 godzin jazdy | 30 minut odpoczynku | 3 godziny jazdy | − |
C. | 4,5 godziny jazdy | 45 minut przerwy | 4,5 godziny jazdy | 11 godzin odpoczynku | − | − |
D. | 5 godzin jazdy | 30 minut przerwy | 4 godziny jazdy | 9 godzin odpoczynku | − | − |
W pojeździe o objętości 92 m3 i maksymalnej ładowności 24 ton załadowano 26 skrzyń o wymiarach (dł. x szer. x wys.) 1200 x 1000 x 2100 mm oraz łącznej wadze 12 ton. Jaki jest objętościowy współczynnik wypełnienia tego środka transportu?
Dokument potwierdzający odebranie towaru przez spedytora w celu wysyłki oraz zobowiązujący do dostarczenia go na wskazany adres lub wydania go określonemu odbiorcy to
Jakie urządzenie służy do mechanizacji procesów załadunkowych w trybie ciągłym?
Korzystając z Cennika netto obsługi kontenerów na terminalu, oblicz ile wyniesie koszt netto usługi obejmujący obsługę dwóch kontenerów 40’, polegającą na wyładunku pełnych kontenerów ze statku na plac składowy, a następnie ich przeładunek z placu składowego na środki transportu samochodowego.
Cennik netto obsługi kontenerów na terminalu | ||
---|---|---|
Nazwa usługi | Obsługa jednego kontenera 20' | Obsługa jednego kontenera 40' |
Kontenery pełne | ||
Wyładunek/załadunek w relacji wnętrze statku – plac składowy lub odwrotnie | 190,00 zł | 210,00 zł |
Przeładunek w relacji plac składowy – środek transportu lądowego lub odwrotnie | 95,00 zł | 105,00 zł |
Kontener pusty | ||
Wyładunek/załadunek w relacji wnętrze statku – plac składowy lub odwrotnie | 180,00 zł | 195,00 zł |
Przeładunek w relacji plac składowy – środek transportu lądowego lub odwrotnie | 80,00 zł | 95,00 zł |
Jaką ilość paliwa wykorzysta auto, podróżując trasą Kraków-Szczecin-Kraków, przy założeniu, że norma zużycia paliwa wynosi 30 litrów na 100 km, a odległość między miastami to 665 km?
Do standardowych działań, które zaliczają się do codziennej obsługi i weryfikacji stanu technicznego pojazdu drogowego nie należy
Które urządzenie należy zastosować do przeniesienia kontenera typu 40’ HC o masie własnej 4 400 kg, do którego załadowanych zostało 50 sztuk ładunku, każdy o masie brutto 520 kg?
Urządzenie A. | Urządzenie B. | Urządzenie C. | Urządzenie D. |
rozstaw urządzenia chwytakowego: do 11 m na długości udźwig: do 26 ton | rozstaw urządzenia chwytakowego: do 14 m na długości udźwig: do 24 ton | rozstaw urządzenia chwytakowego: do 10,5 m na długości udźwig: do 39 ton | rozstaw urządzenia chwytakowego: do 12,5 m na długości udźwig: do 33 ton |
Który typ zezwolenia umożliwia przeprowadzenie transportu przez terytorium określonego kraju, nie przyznając prawa do załadunku lub wyładunku na jego obszarze?
Dokument celny o charakterze uniwersalnym, który pełni rolę wniosku o rozpoczęcie postępowania celnego i jest wykorzystywany do realizacji formalności związanych z procedurami celnymi, to
Maty antypoślizgowe wykorzystywane w czasie transportu ładunków mają na celu
Do kategorii podatków pośrednich należy zaliczyć podatek
Metalowe lub plastikowe opakowanie o kształcie przypominającym walec, wyposażone w uchwyty po bokach oraz mające pojemność co najmniej 10 dm3 to
Jaką formułę handlową należy zastosować, gdy sprzedawca pokrywa koszty transportu i dostarcza towar do miejsca wskazanego przez nabywcę?
Jaką kategorię ładunków obejmują przewożone luzem morskimi środkami transportu: węgiel, rudy metali oraz nawozy sztuczne?
Jak długo potrwa transport ładunku na dystansie 570 km przy prędkości 60 km/h, gdy kierowca stosuje standardowe, niedzielone przerwy i ma możliwość wydłużenia czasu jazdy w ciągu dnia?
Która firma zrealizuje po najniższych kosztach całkowitych czynności związane z przewozem i składowaniem ładunku?
Koszty | Firma I | Firma II | Firma III | Firma IV |
---|---|---|---|---|
przewozu | 200 000 zł | 191 000 zł | 210 000 zł | 230 000 zł |
składowania | 105 000 zł | 100 000 zł | 110 000 zł | 59 000 zł |
CIM jest dokumentem przewozowym wykorzystywanym w transporcie
Ile wynosi opłata za przewóz ładunku na trasie 530 km według przedstawionego cennika?
Stawka [zł] | |
stawka za przewóz do 300 km | 280,00 |
za każdy kilometr powyżej 300 km | 1,80 |
Na trasie o długości 840 km przewóz jest realizowany przez dwuosobową ekipę, zgodnie z przepisami dotyczącymi czasu pracy kierowców. Pojazd porusza się z przeciętną prędkością eksploatacyjną wynoszącą 56 km/h. O której godzinie najpóźniej powinna rozpocząć pracę załoga, aby pojazd dotarł na odprawę celną o godzinie 20:45?
Przedstawione w tabeli stawki za usługi transportowe mają charakter
Cennik przewozów | ||
---|---|---|
Strefa | Odległość | Cena za km netto |
1 | do 100 km | 2,80 zł |
2 | od 101 do 200 km | 2,10 zł |
3 | od 201 km | 1,30 zł |
Na podstawie zamieszczonego w tabeli cennika firmy transportowej oblicz całkowity koszt (netto) załadunku i przewozu 25 pjł na odległość 285 km.
Cennik firmy transportowej - netto | ||
---|---|---|
Za pierwsze 150 km | Za każdy następny kilometr ponad 150 km | |
Od 1 do 5 pij | 150,00 zł | 3,50 zł |
Od 6 do 10 pij | 130,00 zł | 2,50 zł |
Od 11 do 20 pij | 100,00 zł | 2,00 zł |
Od 21 do 30 pij | 95,00 zł | 1,50 zł |
Ponadto firma dolicza 1,50 zł za załadunek każdej pij |
INTRASTAT to system
Regulacje dotyczące transportu materiałów niebezpiecznych w międzynarodowym transporcie morskim określa konwencja
Całkowity koszt zorganizowania transportu wyniósł 3 500,00 zł, a firma spedycyjna nalicza 30% prowizji spedytorskiej od poniesionych wydatków. Jaką kwotę brutto będzie miała faktura za usługę spedycyjną, która obejmuje wydatki oraz prowizję spedytorską, jeśli usługa podlega 23% stawce VAT?
Od czego uzależniona jest wysokość opłaty za przebycie 1 km płatnej drogi krajowej?
W przestrzeniach pustych, które mogą pojawić się w wyniku sztauowania jednostek ładunkowych o różnych kształtach i wymiarach, należy je wypełnić, aby zagwarantować
Skrót oznaczający elektroniczną wymianę danych, która umożliwia integrację różnych systemów informatycznych partnerów w łańcuchu dostaw, to
Każda jednostka logistyczna służąca transportowi musi mieć przypisany unikalny numer seryjny identyfikacyjny. Co to jest?
Tygodniowy łączny czas prowadzenia samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, przez jednego kierowcę, nie może przekroczyć
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 |
Artykuł 6 1. Dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 9 godzin. Jednakże dzienny czas prowadzenia pojazdu może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu. 2. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i nie może skutkować przekroczeniem maksymalnego tygodniowego czasu pracy ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE. 3. Łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni nie może przekroczyć 90 godzin. 4. Dzienny i tygodniowy czas prowadzenia pojazdu obejmuje cały czas prowadzenia pojazdu na terytorium Wspólnoty lub państwa trzeciego. 5. Kierowca zapisuje jako inną pracę cały czas określony w art. 4 pkt e), a także cały czas spędzony na prowadzeniu pojazdu używanego do działalności zarobkowej nieobjętego zakresem stosowania niniejszego rozporządzenia oraz zapisuje wszelkie okresy gotowości określone w art. 15 ust. 3 lit. c) rozporządzenia (EWG) nr 3821/85 od ostatniego dziennego lub tygodniowego okresu odpoczynku. Zapisu tego dokonuje się ręcznie na wykresówce, na wydruku lub przy użyciu funkcji ręcznego wprowadzania danych do urządzenia rejestrującego. |
Firma transportowa nabyła ciągnik siodłowy wart 300 000 zł. Oblicz, przy rocznej stawce amortyzacji wynoszącej 20%, przez ile lat firma będzie dokonywać odpisów amortyzacyjnych, stosując metodę liniową?
Z przedstawionego fragmentu Kodeksu Cywilnego wynika, że roszczenia z tytułu umowy spedycji dotyczące utraty przesyłki przedawniają się z upływem
Fragment Kodeksu Cywilnego | |
---|---|
Art. 803. § 1. Roszczenia z umowy spedycji przedawniają się z upływem roku. § 2. Termin przedawnienia zaczyna biec: w wypadku roszczeń z tytułu uszkodzenia lub ubytku przesyłki - od dnia dostarczenia przesyłki; w wypadku całkowitej utraty przesyłki lub jej dostarczenia z opóźnieniem - od dnia, w którym przesyłka miała być dostarczona; we wszystkich innych wypadkach - od dnia wykonania zlecenia. Art. 804. Roszczenia przysługujące spedytorowi przeciwko przewoźnikom i dalszym spedytorom, którymi się posługiwał przy przewozie przesyłki, przedawniają się z upływem sześciu miesięcy od dnia, kiedy spedytor naprawił szkodę, albo od dnia, kiedy wytoczono przeciwko niemu powództwo. Przepis ten stosuje się odpowiednio do wymienionych roszczeń między osobami, którymi spedytor posługiwał się przy przewozie przesyłki. |
Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów mających cztery osie, składających się z dwuosiowego pojazdu samochodowego i dwuosiowej przyczepy, nie może przekraczać
Fragment Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. | |
---|---|
§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku: 1) pojazdu składowego zespołu pojazdów: a) przyczepy dwuosiowe – 18 ton, b) przyczepy trzyosiowe – 24 tony; 2) zespołu pojazdów mających 5 lub 6 osi: a) dwuosiowy pojazd samochodowy i trzyosiowa przyczepa – 40 ton, b) trzyosiowy pojazd samochodowy i dwuosiowa przyczepa – 40 ton; 3) pojazdów członowych mających 5 lub 6 osi: a) dwuosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa – 40 ton, b) trzyosiowy ciągnik siodłowy i dwu- lub trzyosiowa naczepa – 40 ton, c) trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa przewożąca 40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym – 44 tony; 4) zespołu pojazdów mających 4 osie, składających się z dwuosiowego pojazdu samochodowego i dwuosiowej przyczepy - 36 ton; 5) pojazdu członowego mającego 4 osie, składającego się z dwuosiowego ciągnika siodłowego i dwuosiowej naczepy, jeżeli odległość pomiędzy osiami naczepy: a) wynosi co najmniej 1,3 m, ale nie więcej niż 1,8 m – 36 ton, b) jest większa niż 1,8 m – 36 ton + 2 tony tolerancji, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5c; 6) dwuosiowego pojazdu samochodowego – 18 ton; |