Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja i prowadzenie ruc…

Podczas formowania składu pociągu mogą być wykorzystane

A. wyłącznie dwa pojazdy trakcyjne ciągnące bez popychających
B. nie więcej niż dwa pojazdy trakcyjne ciągnące i jeden popychający
C. maksymalnie jeden pojazd trakcyjny ciągnący i jeden popychający
D. nie więcej niż jeden pojazd trakcyjny ciągnący oraz dwa popychające
Organizacja i prowadzenie ruc…

Tor, po którym porusza się pociąg w obrębie posterunku ruchu, a także zwrotnice usytuowane w tym torze oraz urządzenia do sterowania ruchem kolejowym, które są poza tym torowiskiem i mają na celu jego zabezpieczenie, są nastawiane w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo jazdy, nazywany jest

A. drogą przebiegu
B. układem torowym
C. okręgiem zwrotnicowym
D. drogą ochronną
Organizacja i prowadzenie ruc…

Na który tor stacyjny powinien wjechać pociąg pasażerski z przegrzanym czopem osi zestawu kołowego, przy założeniu, że wszystkie tory są dostępne?

A. Specjalnego przeznaczenia
B. Główny zasadniczy
C. Boczny
D. Główny dodatkowy
Organizacja i prowadzenie ruc…

Wizualizacja terenu stacji (posterunku ruchu), ukazująca na płaszczyźnie poziomej lokalizację kolejowych elementów sytuacyjnych oraz urządzeń technicznych przedstawionych przy użyciu umownych oznaczeń w określonym uproszczeniu i skali, to

A. profil poprzeczny stacji/posterunku
B. profil podłużny stacji/posterunku
C. plan schematyczny
D. wykres ruchu
Organizacja i prowadzenie ruc…

Tory główne, które nie są przedłużeniem torów szlakowych, określane są jako

A. komunikacyjnymi
B. głównymi dodatkowymi
C. bocznymi
D. głównymi zasadniczymi
Organizacja i prowadzenie ruc…

Sprawdzenie, czy wagony w pociągu pasażerskim są zaopatrzone w wodę oraz czy posiadają ogrzewanie, należy do zadań

A. maszynisty
B. rewidenta dokonującego oględzin
C. kierownika pociągu
D. manewrowego zestawiającego skład
Organizacja i prowadzenie ruc…

Dokładną próbę hamulca należy przeprowadzić w pociągu, w którym urządzenia hamulcowe w składzie pociągu lub w pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem przez okres dłuższy niż

A. 12 godzin
B. 24 godziny
C. 9 godzin
D. 16 godzin
TKO.07 Pytanie 11
Organizacja i prowadzenie ruc…

Za właściwe skompletowanie pociągu z wagonami przewożącymi materiały niebezpieczne odpowiada

A. przewoźnik
B. zarządca stacji
C. terenowy organ ochrony środowiska
D. menedżer infrastruktury kolejowej
Organizacja i prowadzenie ruc…

Rozjazdy muszą być oznaczone numerami

A. w dowolny sposób, jednak numer pierwszy zawsze od strony nastawni dysponującej
B. w dowolny sposób, ale z uwzględnieniem wskazówek zarządcy infrastruktury
C. kolejnymi liczbami arabskimi, w kierunku przeciwnym do wzrostu kilometrowania linii
D. kolejnymi liczbami arabskimi, w zgodzie z kierunkiem wzrostu kilometrowania linii
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zderzenie taboru kolejowego to

A. dynamiczne zderzenie pojazdów kolejowych poruszających się po tym samym torze w tym samym kierunku
B. dynamiczne zderzenie pojazdów kolejowych poruszających się po tym samym torze w przeciwnych kierunkach
C. niezamierzone zdarzenie inne niż wypadek kolejowy, które jest związane z ruchem pojazdu kolejowego i wpływa na bezpieczeństwo jego ruchu
D. zderzenie pojazdu kolejowego będącego w ruchu z innym pojazdem kolejowym, który stoi na tym samym torze
TKO.07 Pytanie 16
Organizacja i prowadzenie ruc…

Torów kolejowych oraz przylegającego terenu, jak również obiekty, konstrukcje i urządzenia służące do prowadzenia ruchu kolejowego, to

A. linia kolejowa
B. droga kolejowa
C. nawierzchnia kolejowa
D. szlak kolejowy
Organizacja i prowadzenie ruc…

Kiedy zachodzi potrzeba wyjęcia jednej iglicy z rozjazdu, to co należy zrobić?

A. drugą iglicę należy ustawić w położeniu zasadniczym
B. należy zapobiec przejazdowi pociągów przez taką zwrotnicę
C. drugą iglicę zabezpieczyć zamkiem trzpieniowym
D. drugą iglicę zamknąć w położeniu dosuniętym do opornicy
TKO.07 Pytanie 20
Organizacja i prowadzenie ruc…

W pociągach z podwójnym napędem na pierwszej pozycji powinna znajdować się lokomotywa o

A. mniejszej masie
B. większej prędkości konstrukcyjnej
C. mniejszej prędkości konstrukcyjnej
D. większej masie
TKO.07 Pytanie 21
Organizacja i prowadzenie ruc…

Która zasada definiuje numerację torów na dwutorowych szlakach?

A. Numerację torów ustala zakład linii kolejowych
B. Numerację torów wyznacza projektant stacji oraz węzłów kolejowych
C. Tor prawy, patrząc od początku linii w kierunku jej końca, to tor nr 1, a tor lewy – to tor nr 2
D. Tor prawy, patrząc od początku linii w kierunku jej końca, to tor nr 2, a tor lewy – to tor nr 1
TKO.07 Pytanie 23
Organizacja i prowadzenie ruc…

Wagon z ładunkiem, który przekracza dopuszczalne wymiary w pociągu, w sytuacji, gdy nie ma wagonu skrajniowego, powinien być umiejscowiony

A. w odległości 100 metrów za lokomotywą
B. tuż za lokomotywą
C. 200 metrów za lokomotywą
D. na końcu całego składu pociągu
Organizacja i prowadzenie ruc…

W sytuacji, gdy dojdzie do przeładowania głównego przewodu hamulcowego pociągu oraz zastosowania odluźniaczy w celu odprowadzenia cieczy z komór i zbiorników sterujących, należy

A. przeprowadzić szczegółową próbę hamulca
B. przeprowadzić uproszczoną próbę hamulca
C. wyłączyć oraz ponownie uruchomić hamulec w tym wagonie
D. sprawdzić hamulec w tym wagonie
TKO.07 Pytanie 26
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zespół stacji oraz posterunków ruchu, które są ze sobą połączone, nazywamy

A. posterunkiem odgałęźnym
B. górką rozrządową
C. stacją węzłową
D. węzłem kolejowym
Organizacja i prowadzenie ruc…

Nie można odrzucać ani staczać zestawu wagonów, w którym wagony

A. z towarami niebezpiecznymi nie zostały oddzielone od innych.
B. lekkie (próżne) są przed wagonami ciężkimi, jeśli zestaw ten ma być hamowany.
C. staczane są na tory o spadku mniejszym niż 2,5‰.
D. ciężkie są przed wagonami lekkimi (próżnymi), jeśli zestaw ten ma być hamowany.
TKO.07 Pytanie 28
Organizacja i prowadzenie ruc…

Mijanka to miejsce, w którym układ torów pozwala na

A. krzyżowanie oraz wyprzedzanie
B. jedynie krzyżowanie
C. krzyżowanie oraz omijanie
D. tylko wyprzedzanie
Organizacja i prowadzenie ruc…

Ocena gotowości toru dla przejazdu pociągu przez pracowników punktu sterowania polega na weryfikacji

A. lokalizacji drążków sygnalizacyjnych i dźwigni zwrotnicowych
B. prawidłowego ustawienia zwrotnic i wykolejnic, które znajdują się w drodze przejazdu
C. braku zajęcia toru, na który ma wjechać pociąg oraz przestrzeni na sąsiednich torach
D. stanu bloków systemu blokady stacyjnej oraz bloku przebiegowego-utwierdzającego
Organizacja i prowadzenie ruc…

Odrzucenie wagonów przez przejazd kolejowo-drogowy bez rogatek może mieć miejsce, jeżeli

A. na przejeździe znajduje się pracownik uprawniony do kierowania ruchem.
B. wstrzymano kursowanie pociągów na sąsiednich torach.
C. przejazd jest nadzorowany przez kamery monitoringu wizyjnego.
D. ma to miejsce na torach bocznych.
TKO.07 Pytanie 31
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jakie pociągi nie są w stanie być pchane?

A. Pociągi kierujące się 'do' i 'z' bocznic
B. Pociągi transportujące pasażerów
C. Pociągi robocze, ratunkowe, inspekcyjne oraz gospodarcze
D. Puste pociągi pasażerskie
TKO.07 Pytanie 32
Organizacja i prowadzenie ruc…

Tabor kolejowy dzieli się na pojazdy kolejowe

A. zwykłe i specjalne oraz inne pojazdy
B. i pojazdy przeznaczone do specjalnych zadań
C. oraz pojazdy pomocnicze
D. i pomocnicze oraz pojazdy przeznaczone do specjalnych zadań
TKO.07 Pytanie 33
Organizacja i prowadzenie ruc…

Na stacjach kolejowych do prowadzenia ruchu pociągowego przeznaczone są tory

A. dodatkowe i komunikacyjne
B. zasadnicze i specjalnego przeznaczenia
C. główne zasadnicze i główne dodatkowe
D. główne zasadnicze i boczne
TKO.07 Pytanie 36
Organizacja i prowadzenie ruc…

Który z elementów zwrotnicy rozjazdu można zabezpieczyć zamkiem trzpieniowym?

A. Iglicę dolegającą lub odlegającą.
B. Wyłącznie iglicę odlegającą.
C. Wyłącznie iglicę dolegającą.
D. Klamrę utrzymującą nastawienie.
TKO.07 Pytanie 37
Organizacja i prowadzenie ruc…

Do obiektów ekspedycyjnych znajdujących się w sieci PKP PLK S.A. zalicza się

A. górki rozrządowe
B. stacje towarowe
C. przystanki osobowe
D. stacje pasażerskie
Organizacja i prowadzenie ruc…

Kiedy należy przeprowadzić szczegółową próbę hamulca zespolonego?

A. gdy nie było zasilania wagonów ustawionych na hamowanie R+Mg przez ponad 10 godzin
B. gdy przynajmniej jeden z pojazdów kolejowych został odłączony od składu pociągu
C. gdy urządzenia hamulcowe w pociągu nie były zaopatrywane w sprężone powietrze przez okres dłuższy niż 12 godzin
D. gdy nastąpiła zmiana kabiny sterowniczej w zespole pojazdów