Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

TKO.07 Pytanie 201
Organizacja i prowadzenie ruc…

Bez obecności drużyny manewrowej może mieć miejsce

A. przeprowadzanie manewrów na bocznicy
B. jazda manewrowa w kierunku bocznicy
C. jazda manewrowa dwóch wagonów pasażerskich z ludźmi
D. jazda manewrowa pojazdów pomocniczych
TKO.07 Pytanie 202
Organizacja i prowadzenie ruc…

Plany ewakuacyjne powinny być

A. znane wszystkim członkom załogi pociągu
B. przechowywane w zamkniętej szafie na stacji
C. dostępne tylko dla maszynisty
D. ustalane tylko w przypadku pociągów międzynarodowych
TKO.07 Pytanie 203
Organizacja i prowadzenie ruc…

Dyżurny ruchu nie ma prawa czekać dłużej niż czas podany w systemie SWDR na spóźniony pociąg zmierzający na skomunikowanie, jeśli kolejny pociąg umożliwiający dojazd do wszystkich stacji odjeżdża w ciągu

A. 150 minut
B. 120 minut
C. 90 minut
D. 60 minut
TKO.07 Pytanie 204
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zarządca infrastruktury otrzymuje zezwoleń na bezpieczeństwo od Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego na czas wynoszący

A. 1 rok
B. 10 lat
C. 5 lat
D. 3 lata
TKO.07 Pytanie 205
Organizacja i prowadzenie ruc…

Na stacjach kolejowych do prowadzenia ruchu pociągowego przeznaczone są tory

A. główne zasadnicze i główne dodatkowe
B. dodatkowe i komunikacyjne
C. główne zasadnicze i boczne
D. zasadnicze i specjalnego przeznaczenia
TKO.07 Pytanie 206
Organizacja i prowadzenie ruc…

Dyżurny ruchu ma obowiązek telefonicznie potwierdzić przybycie ostatniego wyprawionego pociągu, jeżeli

A. powstała konieczność wprowadzenia telefonicznego zapowiadania pociągów
B. wyprawia pociąg po torze zamkniętym do kilometra
C. pociąg jest cofany ze szlaku na zgodę dyżurnego ruchu
D. wyprawiony pojazd nie wpływa na urządzenia srk
TKO.07 Pytanie 207
Organizacja i prowadzenie ruc…

W sytuacji, gdy nie ma potwierdzenia przybycia pociągu, trzeba ustalić przyczynę braku tego potwierdzenia po upływie

A. 5 minut
B. 7 minut
C. 3 minut
D. 10 minut
TKO.07 Pytanie 208
Organizacja i prowadzenie ruc…

Odstępem nie jest część toru szlakowego znajdująca się pomiędzy

A. dwoma kolejno zlokalizowanymi semaforami odstępowymi blokady wieloodstępowej (samoczynnej) dla przeciwnych kierunków jazdy po danym torze
B. dwoma kolejno położonymi posterunkami odstępowymi
C. posterunkiem odstępowym a bocznicowym
D. dwoma kolejno zlokalizowanymi semaforami odstępowymi blokady wieloodstępowej (samoczynnej) w tym samym kierunku jazdy na danym torze
TKO.07 Pytanie 209
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jakim poleceniem pisemnym dyżurny ruchu informuje o konieczności ostrożnej jazdy z powodu braku zawiadomienia o usunięciu z toru szlakowego pojazdu pomocniczego?

A. O
B. Nrob
C. N
D. S
TKO.07 Pytanie 210
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jakie informacje zawiera Dodatek 2 do wewnętrznego rozkładu jazdy pociągów?

A. Spis przystanków, na których przewidziane jest wsiadanie i wysiadanie podróżnych.
B. Spis ostrzeżeń stałych.
C. Warunki techniczno-ruchowe dla linii.
D. Spis przebiegów bez zatrzymywania.
TKO.07 Pytanie 211
Organizacja i prowadzenie ruc…

Co powinien zrobić dyżurny ruchu, gdy po naciśnięciu przycisku sygnałowego na semaforze sygnał zezwalający na jazdę się nie pojawił mimo prawidłowego ustawienia drogi przebiegu?

A. skorzystać z przycisku doraźnego "DPo" w celu aktywowania sygnału
B. jeszcze raz nacisnąć przycisk sygnałowy
C. wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów
D. korzystać z telefonicznego zapowiadania pociągów
TKO.07 Pytanie 212
Organizacja i prowadzenie ruc…

Prędkość manewrowa pojazdu z cysterną, która jest oznaczona pomarańczowym pasem, nie może być wyższa niż

A. 5 km/h
B. 10 km/h
C. 15 km/h
D. 3 km/h
TKO.07 Pytanie 213
Organizacja i prowadzenie ruc…

Nastawnia wykonawcza to punkt nastawczy, gdzie obsługiwane są

A. przyrządy zwrotnicowe i wykolejnicowe
B. przyrządy nastawcze i zwrotnicowe
C. urządzenia zwrotnicowe
D. urządzenia nastawcze i blokowe
TKO.07 Pytanie 214
Organizacja i prowadzenie ruc…

Książka przebiegów, która jest prowadzona na nastawni wykonawczej, jest przeznaczona do notowania

A. poleceń i informacji, jak również zgłoszeń dotyczących przygotowania drogi przebiegu dla przyjazdów i odjazdów pociągów
B. usterek, które miały miejsce w rozjazdach w trakcie przygotowywania przebiegów
C. usterek związanych z brakiem łączności podczas wykonywania przebiegów
D. wyłącznie usterek, które wystąpiły w urządzeniach srk
TKO.07 Pytanie 215
Organizacja i prowadzenie ruc…

Pojazdy kolejowe mogą się zbliżać na torze zamkniętym pod warunkiem wcześniejszego porozumienia

A. dyżurnego ruchu oraz dyspozytora
B. drużyn pociągowych
C. kierujących manewrami w tym rejonie
D. kierujących pracami torowymi
TKO.07 Pytanie 216
Organizacja i prowadzenie ruc…

Instrukcję ostrożnego prowadzenia pociągu wraz z redukcją prędkości wydaje się dzięki rozkazowi

A. N rob
B. O
C. S
D. N
TKO.07 Pytanie 217
Organizacja i prowadzenie ruc…

SWDR to system komputerowy

A. zintegrowany wykaz wagonów
B. wewnętrzny system dyżurnego ruchu
C. program generujący dane ruchowe
D. system wspierania dyżurnego ruchu
TKO.07 Pytanie 218
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jaką maksymalną prędkość może osiągnąć pociąg na przejeździe kolejowo-drogowym, gdzie rogatki są uszkodzone i brak jest możliwości kierowania ruchem drogowym?

A. 15 km/h
B. 20 km/h
C. 40 km/h
D. 30 km/h
TKO.07 Pytanie 219
Organizacja i prowadzenie ruc…

Liniowa blokada zarządzana przez dyżurnego ruchu ma na celu

A. organizowanie ruchu pociągów na szlaku według zasady wyprawiania pociągów w odstępach blokowych
B. organizowanie ruchu pociągów na stacji przy użyciu aparatu blokowego
C. zamykanie toru na stacji
D. zamykanie toru na szlaku
TKO.07 Pytanie 220
Organizacja i prowadzenie ruc…

Gdzie podaje się położenie zasadnicze rozjazdów?

A. w planie odłączników sieciowych
B. w regulaminie stacji
C. w regulaminie technicznym
D. w obudowie napędu rozjazdu
TKO.07 Pytanie 221
Organizacja i prowadzenie ruc…

Osoba, która w wyniku wypadku kolejowego doznała uszkodzenia narządu ciała i z tego powodu była hospitalizowana dłużej niż 24 godziny, klasyfikowana jest jako

A. poszkodowanych
B. z obrażeniem ciała
C. ciężko poszkodowanych
D. lekko poszkodowanych
TKO.07 Pytanie 222
Organizacja i prowadzenie ruc…

W przypadku pojawienia się usterek w funkcjonowaniu urządzeń do sterowania ruchem, które uniemożliwiają zamknięcie rogatek, należy na przejeździe kolejowo-drogowym, zarządzanym z miejsca,

A. wprowadzić ograniczenie prędkości do 20 km/h dla czoła pociągu
B. osygnałować tarczą zatrzymania D1 "Stój" przy przejeździe
C. ustawić znak drogowy B32 "rogatka uszkodzona"
D. ustawić znak drogowy B20 "Stop"
TKO.07 Pytanie 223
Organizacja i prowadzenie ruc…

W przypadku pociągu poruszającego się na zajętym torze szlakowym?

A. ustawia się sygnał zezwalający na semaforze oraz zarządza się blokadą liniową
B. opracowuje się dodatkowo rozkaz pisemny "N" zezwalający na wjazd na tor
C. nie ustawia się sygnału zezwalającego na semaforze i nie zarządza się blokadą liniową
D. opracowuje się oprócz rozkazu "S" dodatkowo rozkaz pisemny "O"
TKO.07 Pytanie 224
Organizacja i prowadzenie ruc…

Tabor kolejowy dzieli się na pojazdy kolejowe

A. i pomocnicze oraz pojazdy przeznaczone do specjalnych zadań
B. zwykłe i specjalne oraz inne pojazdy
C. oraz pojazdy pomocnicze
D. i pojazdy przeznaczone do specjalnych zadań
TKO.07 Pytanie 225
Organizacja i prowadzenie ruc…

Aby ocenić prawidłowe przyleganie iglicy do opornicy, należy użyć blaszki o grubości

A. 3mm
B. 4mm
C. 2mm
D. 1mm
TKO.07 Pytanie 226
Organizacja i prowadzenie ruc…

Po wznowieniu ruchu na odcinku, który był objęty sygnałem "ALARM", dyżurni ruchu umieszczają w dzienniku ruchu informację o treści przez całą szerokość strony:

A. "Na szlaku ……….. przywrócono ruch pociągów"
B. "Od posterunku……. do posterunku…… przywrócono normalny ruch pociągów"
C. "O godz. ….. minut…. przywrócono normalny ruch pociągów"
D. "W dniu …….. od godz. ….. minut…. przywrócono normalny ruch pociągów"
TKO.07 Pytanie 227
Organizacja i prowadzenie ruc…

Blok początkowy używany w blokadzie liniowej ma na celu

A. zabezpieczenie blokowe semaforów wyjazdowych
B. zgłoszenie blokowe przejazdu pociągu
C. zabezpieczenie blokowe semaforów wjazdowych
D. zgłoszenie blokowe przybycia pociągu
TKO.07 Pytanie 228
Organizacja i prowadzenie ruc…

Gdy po naciśnięciu przez dyżurnego ruchu przycisku sygnałowego na semaforze nie pojawił się sygnał umożliwiający wyjazd, mimo że droga przebiegu została poprawnie ułożona, dyżurny ruchu przed wyprawieniem pociągu z stacji powinien

A. korzystać z telefonicznego zapowiadania pociągów
B. skorzystać z przycisku doraźnego "dPo" w celu wyświetlenia sygnału
C. ponownie aktywować przycisk sygnałowy
D. wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów
TKO.07 Pytanie 229
Organizacja i prowadzenie ruc…

W przypadku zamknięcia jednego z szlaków torowych, dyspozytor ruchu powinien otrzymać pisemne lub telefoniczne powiadomienie od kierownika robót o możliwości otwarcia toru, gdy

A. prowadzone były prace.
B. nastąpiła interwencja w urządzenia sterujące.
C. miał miejsce przejazd drezyny pomiarowej.
D. zdarzyło się to w wyniku wypadku na szlaku.
TKO.07 Pytanie 230
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zgłoszenie o uszkodzeniu urządzeń kontrolnych do prowadzenia pociągów SHP przekazuje się poprzez pisemny rozkaz?

A. O
B. Nrob
C. S
D. N
TKO.07 Pytanie 231
Organizacja i prowadzenie ruc…

Czy w przypadku, gdy blok liniowy znajduje się w nastawni wykonawczej, nastawniczy ma możliwość zablokowania bloku końcowego podczas telefonicznego zapowiadania pociągów?

A. po przejechaniu miejsca przebiegowego
B. po wjeździe pociągu
C. po potwierdzeniu, że pociąg wjechał w całości
D. na każde polecenie dyżurnego ruchu
TKO.07 Pytanie 232
Organizacja i prowadzenie ruc…

Wyodrębniony technicznie i organizacyjnie fragment linii kolejowej, stanowiący jeden obszar zarządzania ruchem kolejowym z zastosowaniem komputerowych lub przekaźnikowych urządzeń srk, wyposażonych w komputerowe pulpity nastawcze, określa się mianem

A. lokalnego centrum sterowania
B. sterowanego zdalnie odcinka
C. odcinka samoczynnej blokady
D. nastawni dysponującej
TKO.07 Pytanie 233
Organizacja i prowadzenie ruc…

Który z poniższych posterunków ruchu pozwala na zmianę kolejności odjazdów pociągów kierowanych na tor szlakowy przylegający do niego?

A. Pomocniczy
B. Zapowiadawczy
C. Odstępowy
D. Bocznicowy
TKO.07 Pytanie 234
Organizacja i prowadzenie ruc…

Dyżurny ruchu powinien zarejestrować otrzymane pisemne powiadomienie o potrzebie odłączenia napięcia w sieci trakcyjnej

A. przykleić na odpowiedniej stronie książki energetycznej
B. zapisć w dzienniku telefonicznym
C. włożyć do odpowiedniej teczki zamknięć
D. przykleić na odpowiedniej stronie dziennika ruchu
TKO.07 Pytanie 235
Organizacja i prowadzenie ruc…

Pociąg roboczy powinien być wyprawiony na tor zamknięty na podstawie pisemnego rozkazu?

A. S
B. O
C. Nrob
D. N
TKO.07 Pytanie 236
Organizacja i prowadzenie ruc…

Maksymalna prędkość, z jaką może poruszać się pociąg ratunkowy przez przejazd okresowo zamknięty, gdzie ruch pociągów jest wstrzymany, nie może przekraczać

A. 40 km/h, a przez przejazdy kolejowo-drogowe 20 km/h
B. 30 km/h na całej trasie przejazdu oraz przez przejazdy kolejowo-drogowe
C. 30 km/h, a przez przejazdy kolejowo-drogowe z rogatkami 20 km/h
D. 40 km/h, a przez przejazdy kolejowo-drogowe z rogatkami 30 km/h
TKO.07 Pytanie 237
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jaką minimalną odległość powinien zachować wyprawiony na trasę pociąg od realizowanej manewrowo jazdy, zakładając, że nachylenie na trasie jest mniejsze niż 10‰ oraz panuje dobra widoczność?

A. 300 m
B. 500 m
C. 400 m
D. 200 m
TKO.07 Pytanie 238
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zarejestrowanie użycia sygnału "Sz" w urządzeniach przekaźnikowych powinno nastąpić w

A. rubryce 4 dziennika ruchu
B. dzienniku D-831
C. kontrolce R-292 w odniesieniu do numeru pociągu
D. książce srk E-1758
TKO.07 Pytanie 239
Organizacja i prowadzenie ruc…

Dokładną kontrolę hamulca trzeba przeprowadzić w pociągu, w którym systemy hamulcowe w składzie nie były zasilane sprężonym powietrzem przynajmniej przez

A. 9 godzin
B. 24 godziny
C. 12 godzin
D. 16 godzin
TKO.07 Pytanie 240
Organizacja i prowadzenie ruc…

Tor, po którym porusza się pociąg w obrębie posterunku ruchu, a także zwrotnice usytuowane w tym torze oraz urządzenia do sterowania ruchem kolejowym, które są poza tym torowiskiem i mają na celu jego zabezpieczenie, są nastawiane w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo jazdy, nazywany jest

A. drogą ochronną
B. drogą przebiegu
C. okręgiem zwrotnicowym
D. układem torowym