Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

TKO.07 Pytanie 241
Organizacja i prowadzenie ruc…

Transport pociągów z ładunkami niebezpiecznymi powinien odbywać się po szlakach określonych w

A. dokumencie zapewniającym bezpieczeństwo TWR
B. regulaminie technicznym posterunku ruchu
C. systemie wsparcia dyżurnego ruchu SWDR
D. harmonogramie stacyjnym posterunku ruchu
TKO.07 Pytanie 242
Organizacja i prowadzenie ruc…

W dzienniku ruchu w kolumnie 6 "pociąg przyjechał" dyżurny ruchu zapisuje moment przyjazdu pociągu w formie ułamka w sytuacji, gdy

A. wprowadzono telefoniczne zapowiadanie pociągów na kilku trasach
B. wyprawiono dwa pociągi podczas prowadzenia ruchu pociągów w czasie przerwy w łączności
C. ruch pociągów jest realizowany na podstawie radiotelefonicznego zapowiadania
D. moment przyjazdu pociągu różni się od czasu zajęcia bloku końcowego co najmniej o 1 minutę
TKO.07 Pytanie 243
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zwrotnica, która jest zamknięta i umocowana w torze, może być wykorzystana ponownie dopiero wtedy, gdy pociąg ją minie

A. daną zwrotnicę w realizowanym kursie
B. miejsce z sygnałem
C. nastawnia
D. przebiegowe miejsce zakończenia pociągu lub miało miejsce automatyczne zwolnienie tego urządzenia
TKO.07 Pytanie 244
Organizacja i prowadzenie ruc…

W jaki sposób należy określić zabezpieczenie pojazdów kolejowych przed niekontrolowanym ruchem na stacji?

A. w rozkładzie pociągów
B. w regulaminie technicznym
C. w instrukcji prowadzenia ruchu pociągów
D. w instrukcji dotyczącej techniki manewrowania
TKO.07 Pytanie 245
Organizacja i prowadzenie ruc…

Ocena gotowości toru dla przejazdu pociągu przez pracowników punktu sterowania polega na weryfikacji

A. prawidłowego ustawienia zwrotnic i wykolejnic, które znajdują się w drodze przejazdu
B. stanu bloków systemu blokady stacyjnej oraz bloku przebiegowego-utwierdzającego
C. braku zajęcia toru, na który ma wjechać pociąg oraz przestrzeni na sąsiednich torach
D. lokalizacji drążków sygnalizacyjnych i dźwigni zwrotnicowych
TKO.07 Pytanie 246
Organizacja i prowadzenie ruc…

Gdy po naciśnięciu przez dyżurnego ruchu przycisku sygnałowego na semaforze nie pojawił się sygnał umożliwiający wyjazd, mimo że droga przebiegu została poprawnie ułożona, dyżurny ruchu przed wyprawieniem pociągu z stacji powinien

A. wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów
B. korzystać z telefonicznego zapowiadania pociągów
C. ponownie aktywować przycisk sygnałowy
D. skorzystać z przycisku doraźnego "dPo" w celu wyświetlenia sygnału
TKO.07 Pytanie 247
Organizacja i prowadzenie ruc…

Odstępem nie jest część toru szlakowego znajdująca się pomiędzy

A. dwoma kolejno zlokalizowanymi semaforami odstępowymi blokady wieloodstępowej (samoczynnej) w tym samym kierunku jazdy na danym torze
B. dwoma kolejno zlokalizowanymi semaforami odstępowymi blokady wieloodstępowej (samoczynnej) dla przeciwnych kierunków jazdy po danym torze
C. posterunkiem odstępowym a bocznicowym
D. dwoma kolejno położonymi posterunkami odstępowymi
TKO.07 Pytanie 248
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zdarzenie odebrania lub nadania sygnału "ALARM" przez radiotelefon dyżurnego ruchu powinno być zapisane w

A. dzienniku oględzin rozjazdów
B. rejestrze kontroli urządzeń
C. rejestrze przebiegów
D. dzienniku ruchu
TKO.07 Pytanie 249
Organizacja i prowadzenie ruc…

Dokładną próbę hamulca należy przeprowadzić w pociągu, w którym urządzenia hamulcowe w składzie pociągu lub w pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem przez okres dłuższy niż

A. 9 godzin
B. 12 godzin
C. 16 godzin
D. 24 godziny
TKO.07 Pytanie 250
Organizacja i prowadzenie ruc…

Gdy urządzenia funkcjonują niewłaściwie i nie można ustawić sygnału "Stój" na semaforze wjazdowym, dyżurny ruchu w tylnym punkcie kontroli, po otrzymaniu informacji, powinien nakazać zatrzymanie pociągu i przekazać wiadomość o awarii semafora przez wydać rozkaz

A. N
B. S
C. O
D. Nrob
TKO.07 Pytanie 251
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zabity to osoba, która w wyniku zdarzenia kolejowego doznała obrażeń ciała skutkujących zgonem (z wyjątkiem osób próbujących popełnić samobójstwo) w ciągu

A. 30 dni, licząc od daty wypadku
B. 60 dni, licząc od daty wypadku
C. 45 dni, licząc od daty wypadku
D. 90 dni, licząc od daty wypadku
TKO.07 Pytanie 252
Organizacja i prowadzenie ruc…

Fakt zgłoszenia sygnału "Alarm" jest rejestrowany przez dyżurnego ruchu w

A. czasopiśmie uszkodzeń urządzeń łączności
B. dzienniku telefonicznym
C. dokumentacji E-1758 w części I
D. dzienniku ruchu przez całą szerokość strony
TKO.07 Pytanie 253
Organizacja i prowadzenie ruc…

Informację przekazaną przez dyżurnego ruchu o przybyciu wyprawionego do sąsiedniego posterunku pociągu, nastawniczy zapisuje w rubryce "uwagi" w sytuacji

A. awarii urządzeń radiołączności
B. radiotelefonicznego zapowiadania pociągów
C. telefonicznego polecania oraz zgłaszania drogi przebiegu
D. telefonicznego zapowiadania pociągów
TKO.07 Pytanie 254
Organizacja i prowadzenie ruc…

Dyżurny ruchu przekazuje polecenie ostrożnej jazdy oraz zmniejszenia prędkości za pomocą rozkazu pisemnego "O" w sytuacji, gdy

A. uzyskano zgodę na przejechanie obok tarczy zatrzymania D 1 "Stój"
B. wprowadzono i porusza się po torach pojazdu szynowo-drogowego
C. wydano zgodę na jazdę manewrową taboru w kierunku szlaku, poza ustaloną granicą przetaczania
D. drużyna trakcyjna nie zna obsługiwanego odcinka
TKO.07 Pytanie 255
Organizacja i prowadzenie ruc…

Maksymalna prędkość jazdy manewrowej w kierunku toru za pociągiem, który został wyprawiony, nie może przekraczać

A. 10 km/h
B. 5 km/h
C. 20 km/h
D. 15 km/h
TKO.07 Pytanie 256
Organizacja i prowadzenie ruc…

Strefa stacji lub innego punktu kontrolnego, w której urządzenia zarządzania ruchem kolejowym są obsługiwane z jednej nastawnicy, to

A. okręg nastawczy
B. posterunek zdalnie sterowany
C. okręg zarządzania
D. okręg stacyjny
TKO.07 Pytanie 257
Organizacja i prowadzenie ruc…

Na który tor stacyjny powinien wjechać pociąg pasażerski z przegrzanym czopem osi zestawu kołowego, przy założeniu, że wszystkie tory są dostępne?

A. Główny zasadniczy
B. Specjalnego przeznaczenia
C. Boczny
D. Główny dodatkowy
TKO.07 Pytanie 258
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jakie jest podstawowe ograniczenie prędkości w trakcie manewrowania?

A. 25 km/h
B. 20 km/h
C. 40 km/h
D. 15 km/h
TKO.07 Pytanie 259
Organizacja i prowadzenie ruc…

W jakiej sytuacji dyżurny ruchu posiłkuje się przyciskiem plombowanym tymczasowym "Iz"?

A. Sygnalizowania uszkodzenia zwrotnicy
B. Dokonywania wykazu zajętości zwrotnicy niezajętej przez tabor
C. Potwierdzenia braku kontroli pozycji zwrotnicy
D. Zrywania przycisku zwrotnicowego na konsoli
TKO.07 Pytanie 260
Organizacja i prowadzenie ruc…

Manewry na głównych torach mogą mieć miejsce jedynie za zgodą

A. dyżurnego ruchu
B. dyżurnego ruchu manewrowego
C. nastawniczego
D. ustawiacza
TKO.07 Pytanie 261
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jak długo po oczekiwanym czasie przybycia pociągu należy ustalić powód braku potwierdzenia jego przyjazdu?

A. Po 3 minutach
B. Po 10 minutach
C. Po 5 minutach
D. Po 15 minutach
TKO.07 Pytanie 262
Organizacja i prowadzenie ruc…

Który z poniższych posterunków ruchu pozwala na zmianę kolejności odjazdów pociągów kierowanych na tor szlakowy przylegający do niego?

A. Pomocniczy
B. Bocznicowy
C. Zapowiadawczy
D. Odstępowy
TKO.07 Pytanie 263
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jaka jest maksymalna prędkość, z jaką można przeprowadzać manewry na przejazdach kolejowo-drogowych oraz na niechronionych przejściach z rogatkami?

A. 15 km/h
B. 25 km/h
C. 20 km/h
D. 10 km/h
TKO.07 Pytanie 264
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zarządca infrastruktury otrzymuje zezwoleń na bezpieczeństwo od Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego na czas wynoszący

A. 10 lat
B. 5 lat
C. 1 rok
D. 3 lata
TKO.07 Pytanie 265
Organizacja i prowadzenie ruc…

Który system komputerowy jest wykorzystywany do tworzenia wykresu rzeczywistego przebiegu pociągów?

A. EKL
B. EBILOCK
C. SERWO
D. SEPE
TKO.07 Pytanie 266
Organizacja i prowadzenie ruc…

Po wznowieniu ruchu na odcinku, który był objęty sygnałem "ALARM", dyżurni ruchu umieszczają w dzienniku ruchu informację o treści przez całą szerokość strony:

A. "W dniu …….. od godz. ….. minut…. przywrócono normalny ruch pociągów"
B. "Od posterunku……. do posterunku…… przywrócono normalny ruch pociągów"
C. "Na szlaku ……….. przywrócono ruch pociągów"
D. "O godz. ….. minut…. przywrócono normalny ruch pociągów"
TKO.07 Pytanie 267
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zgłoszenie o uszkodzeniu urządzeń kontrolnych do prowadzenia pociągów SHP przekazuje się poprzez pisemny rozkaz?

A. O
B. Nrob
C. N
D. S
TKO.07 Pytanie 268
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zestawienie kilku torów za pomocą rozjazdów określamy jako

A. niweletę toru
B. drogę zwrotnicową
C. odcinek izolowany
D. nawierzchnię kolejową
TKO.07 Pytanie 269
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jakie zadanie należy do kompetencji dróżnika przejazdowego?

A. Lokalne zabezpieczenie zwrotnic
B. Pokazywanie sygnałów na semaforach
C. Obserwacja pociągu
D. Serwisowanie rozjazdów
TKO.07 Pytanie 270
Organizacja i prowadzenie ruc…

Co powinien uczynić dyżurny ruchu, gdy zauważy, że pociąg wjechał na szlak lub następny odstęp bez stosownego pozwolenia?

A. polecić maszyniście, aby wycofał pociąg ze szlaku lub odstępu i podjąć czynności zapobiegające wypadkowi
B. bezzwłocznie nadać sygnał "Alarm" i poinformować dyspozytora o sytuacji, aby ustalić sposób wycofania pociągu ze szlaku lub odstępu
C. nakazać maszyniście wycofanie pociągu ze szlaku lub odstępu oraz przedstawić sygnał "nakaz jazdy"
D. natychmiast wysłać sygnał "Alarm" oraz podjąć kroki mające na celu zapobieżenie wypadkowi lub złagodzenie jego skutków
TKO.07 Pytanie 271
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zespół pociągowy otrzymuje informację o zgodzie na wjazd z zamkniętego toru szlakowego, przy którym brakuje semafora wjazdowego, za pomocą polecenia

A. N
B. S
C. O
D. N rob
TKO.07 Pytanie 272
Organizacja i prowadzenie ruc…

Do obiektów ekspedycyjnych znajdujących się w sieci PKP PLK S.A. zalicza się

A. stacje towarowe
B. przystanki osobowe
C. stacje pasażerskie
D. górki rozrządowe
TKO.07 Pytanie 273
Organizacja i prowadzenie ruc…

Czy w przypadku, gdy blok liniowy znajduje się w nastawni wykonawczej, nastawniczy ma możliwość zablokowania bloku końcowego podczas telefonicznego zapowiadania pociągów?

A. po potwierdzeniu, że pociąg wjechał w całości
B. na każde polecenie dyżurnego ruchu
C. po wjeździe pociągu
D. po przejechaniu miejsca przebiegowego
TKO.07 Pytanie 274
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jaką maksymalną prędkość można osiągnąć podczas manewrów z wagonami załadowanymi towarami, które przekraczają dozwoloną skrajnię ładunkową?

A. 10 km/h
B. 20 km/h
C. 15 km/h
D. 25 km/h
TKO.07 Pytanie 275
Organizacja i prowadzenie ruc…

Przemieszczanie się pociągu roboczego po zamkniętej trasie

A. może zaczynać się i kończyć zgodnie z instrukcjami dyspozytora liniowego
B. może zaczynać się i kończyć na szlaku
C. zawsze zaczyna się i kończy na posterunku zapowiadawczym
D. zawsze zaczyna się i kończy na stacji
TKO.07 Pytanie 276
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zablokowanie bloku końcowego przy poprawnie działającej blokadzie liniowej oznacza

A. potwierdzenie przybycia pociągu na posterunek, który blokuje blok końcowy
B. określenie kierunku blokady liniowej
C. uzyskanie zgody sąsiedniego posterunku na wjazd pociągu na tor
D. potwierdzenie dla sąsiedniego posterunku o wjeździe pociągu na tor
TKO.07 Pytanie 277
Organizacja i prowadzenie ruc…

Incydenty na torach kolejowych są oznaczane literowym symbolem

A. "A"
B. "B"
C. "D"
D. "C"
TKO.07 Pytanie 278
Organizacja i prowadzenie ruc…

Pociąg poruszający się po torze, który jest zamknięty, powinien zatrzymać się przed innymi pojazdami obecnymi na tym torze w odległości około

A. 500m
B. 1000m
C. 700m
D. 300m
TKO.07 Pytanie 279
Organizacja i prowadzenie ruc…

Tor, po którym porusza się pociąg w obrębie posterunku ruchu, a także zwrotnice usytuowane w tym torze oraz urządzenia do sterowania ruchem kolejowym, które są poza tym torowiskiem i mają na celu jego zabezpieczenie, są nastawiane w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo jazdy, nazywany jest

A. okręgiem zwrotnicowym
B. układem torowym
C. drogą ochronną
D. drogą przebiegu
TKO.07 Pytanie 280
Organizacja i prowadzenie ruc…

Gdy nastąpi uszkodzenie blokady stacyjnej na nastawni wykonawczej, nastawniczy ma obowiązek zapisać ten fakt w

A. dzienniku ruchu
B. dzienniku telefonicznym
C. książce przebiegów
D. kontroli zajętości torów wjazdowych