Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja i prowadzenie arc…

W jakim momencie dokumentacja techniczna może zostać zniszczona?

A. Po sporządzeniu kopii dokumentacji i zapisaniu jej na bezpiecznym nośniku danych
B. Po przeprowadzeniu generalnego remontu obiektu, którego dotyczy
C. Po zamortyzowaniu obiektu, którego to dotyczy
D. Po zakończeniu działalności pracowni, która przygotowała dokumentację
Organizacja i prowadzenie arc…

Na podstawie jakiego aktu prawnego powinna być sporządzona instrukcja kancelaryjna dla jednostek samorządowych?

A. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 października 2006 r.
B. Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 lipca 2008 r.
C. Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r.
D. Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
Organizacja i prowadzenie arc…

Która z poniższych instytucji według Ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, nie jest objęta nadzorem archiwum państwowego?

A. Najwyższa Izba Kontroli
B. Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich
C. Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika
D. Urząd Wojewódzki w Warszawie
Organizacja i prowadzenie arc…

W jaki sposób można zabezpieczyć dokumenty przed wilgocią w archiwum?

A. Malując pomieszczenie specjalną farbą ochronną (co nie eliminuje problemu wilgoci)
B. Umieszczając dokumenty w sejfach (co nie zapewnia odpowiedniej ochrony przed wilgocią)
C. Przechowując dokumenty w plastikowych woreczkach (co może prowadzić do skraplania wilgoci wewnątrz)
D. Utrzymując odpowiednią wentylację i kontrolując wilgotność
Organizacja i prowadzenie arc…

Komisja powołana przez kogo sporządza protokół oraz wykaz dokumentów niearchiwalnych (aktowych) przeznaczonych do makulatury lub zniszczenia?

A. dyrektora odpowiedniego archiwum państwowego
B. dyrektora jednostki organizacyjnej, która nadzoruje archiwum zakładowe
C. przedstawiciela komórki organizacyjnej, której akta mają być wybrakowane
D. kierownika archiwum zakładowego
Organizacja i prowadzenie arc…

Z jakiego archiwum należy skorzystać, aby znaleźć dokumenty władz, urzędów oraz instytucji publicznych stworzonych przed rokiem 1875?

A. Z zasobu Archiwum Akt Nowych
B. Z zasobu Archiwum Głównego Akt Dawnych
C. Z zasobu Archiwum Państwowego w Warszawie
D. Z zasobu Archiwum Polskiej Akademii Nauk
Organizacja i prowadzenie arc…

Który z obowiązków nie jest przypisany archiwiście jednostki w procesie likwidacji?

A. Odtajnienie dokumentacji objętej klauzulą "tajne"
B. Informowanie likwidatora o prawnych aspektach postępowania z dokumentacją jednostki likwidowanej
C. Informowanie likwidatora o przekazaniu akt kat. A do archiwum państwowego
D. Opracowanie i przedstawienie likwidatorowi planu porządkowania archiwum
Organizacja i prowadzenie arc…

Którą sygnaturę otrzyma teczka aktowa Działu Kadr, znajdująca się w przekazanym przez Dział Kadr spisie zdawczo-odbiorczym pod poz. 4?

Wykaz spisów zdawczo-odbiorczych
Nr spisuData przyjęcia aktNazwa komórki przekazującej aktaLiczbaUwagi
poz. spisuteczek
123456
1.12.11.2012Dział Księgowości1020
2.12.11.2012Dział Kadr1232
3.12.11.2012Dział Prawny3232

A. Sygn. 4/2
B. Sygn. 2/4
C. Sygn. 4/1
D. Sygn. 3/4
Organizacja i prowadzenie arc…

Osoba odpowiedzialna za archiwizację w likwidowanej instytucji powinna powiadomić syndyka

A. o zmianach w przepisach dotyczących kancelarii i archiwizacji
B. o stanie porządkowania oraz ewidencjonowania dokumentacji
C. o sytuacji zatrudnienia w danej jednostce organizacyjnej
D. o ostatnim usunięciu dokumentacji niearchiwalnej
Organizacja i prowadzenie arc…

Kto wykonuje ocenę dokumentów oznaczonych symbolem BE?

A. Ministerstwo Kultury oraz Dziedzictwa Narodowego
B. Komisja jednostki organizacyjnej, która stworzyła dokumenty
C. Archiwum zakładowe, w którym dokumenty są przechowywane
D. Właściwe terytorialnie archiwum państwowe
Organizacja i prowadzenie arc…

Organizacja, która po raz pierwszy przesyła materiały archiwalne do archiwum państwowego, powinna do spisów zdawczo-odbiorczych dołączyć

A. normatywy kancelaryjno-archiwalne
B. ewidencję całego zbioru archiwum zakładowego
C. jednolity rzeczowy wykaz akt, który obowiązywał w czasie, gdy narastały akta
D. notatkę informacyjną zawierającą krótki rys historyczny oraz schemat dotyczący struktury organizacyjnej