Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja i prowadzenie arc…

Zmiany w kategorii archiwalnej dokumentów w archiwum zakładowym Ministerstwa Klimatu i Środowiska wprowadza

A. Minister Klimatu i Środowiska
B. Dyrektor Archiwum Akt Nowych
C. Kierownik archiwum zakładowego Ministerstwa Środowiska
D. Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych
Organizacja i prowadzenie arc…

Do jakiego archiwum powinna zwrócić się Kancelaria Prezesa Rady Ministrów o zgodę na usunięcie dokumentacji niearchiwalnej, której czas przechowywania już minął?

A. Do Archiwum Państwowego w Warszawie
B. Do Archiwum Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
C. Do Narodowego Archiwum Cyfrowego
D. Do Archiwum Akt Nowych w Warszawie
Organizacja i prowadzenie arc…

Materiały archiwalne, ze względu na ich wartość, powinny być przechowywane w teczkach lub pudełkach zbudowanych

A. z tektury falistej
B. z papierowych obwolut
C. z plastikowych obwolut
D. z tektury bezkwasowej
Organizacja i prowadzenie arc…

W sytuacji likwidacji jednostki publicznej lub samorządowej dokumenty kategorii A, które są młodsze niż 25 lat, powinny być przekazany protokolarnie

A. miejscowemu archiwum państwowemu
B. następcy prawnemu
C. lokalnej instytucji o uznanej renomie i długiej tradycji
D. firmie świadczącej odpłatne usługi przechowywania dokumentacji
Organizacja i prowadzenie arc…

Gdy w wyniku procedury brakowania dokumentów niearchiwalnych właściwe archiwum państwowe uzna całość lub część tych dokumentów za materiały archiwalne, archiwista jest zobowiązany do

A. uporządkowania dokumentacji oraz stworzenia nowego spisu zdawczo-odbiorczego
B. przekazania dokumentacji do firmy zajmującej się niszczeniem po uzyskaniu zgody na brakowanie pozostałych akt
C. przekazania dokumentów do komórki organizacyjnej, której akta dotyczą
D. odłożenia dokumentacji na regał bez podejmowania działań związanych z porządkowaniem
Organizacja i prowadzenie arc…

Dokumenty do wniosku o zgodę na zniszczenie dokumentacji w archiwum państwowym to

A. protokół oceny dokumentacji niearchiwalnej i 2 egzemplarze spisu dokumentacji niearchiwalnej
B. spis dokumentacji niearchiwalnej, której czas przechowywania już upłynął
C. protokół oceny dokumentacji niearchiwalnej oraz wykaz spisów zdawczo-odbiorczych
D. wykaz spisów zdawczo-odbiorczych oraz spisy zdawczo-odbiorcze
Organizacja i prowadzenie arc…

Jak nazywa się zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. każda jednostka organizacyjna, w tym sekretariat, kancelaria lub stanowisko pracy, których pracownicy mają prawo do odbierania lub wysyłania przesyłek?

A. Punkt kancelaryjny
B. Biuro przepustek
C. Punkt kontroli
D. Registratura
Organizacja i prowadzenie arc…

Procedura archiwizacji dokumentacji elektronicznej wymaga

A. przypisywania każdemu dokumentowi fizycznego numeru
B. zapewnienia bezpieczeństwa danych i zachowania ich integralności
C. umieszczenia dokumentów na dyskach zewnętrznych nieopatrzonych etykietami
D. drukowania wszystkich dokumentów i przechowywania ich w teczkach
Organizacja i prowadzenie arc…

Raport z działalności archiwum nie zawiera danych dotyczących

A. uzgodnienia norm kancelaryjnych z archiwum państwowym
B. liczby dokumentów kategorii A przejętych do archiwum w danym roku
C. zmian w personelu archiwum
D. reguł dotyczących obiegu pism w instytucji
Organizacja i prowadzenie arc…

Zniszczenie dokumentów niearchiwalnych stworzonych przez centralny organ administracji rządowej z siedzibą w Warszawie, ma miejsce po uzyskaniu zgody na ich wybrakowanie, która jest wydawana przez

A. Dyrektora Archiwum Akt Nowych
B. Dyrektora Centralnego Archiwum Administracji Rządowej
C. Dyrektora Archiwum Państwowego w Warszawie
D. Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych
Organizacja i prowadzenie arc…

Zasada proweniencji w archiwistyce zakłada, że

A. dokumenty należy dzielić według działu, z którego pochodzą
B. dokumenty powinny być przechowywane zgodnie z ich pochodzeniem
C. wszystkie dokumenty muszą być ułożone alfabetycznie
D. dokumenty powinny być przechowywane według daty ich utworzenia
Organizacja i prowadzenie arc…

Jakie jest przeznaczenie formularza "Spis spraw"?

A. Do rejestrowania spraw, w ramach kategorii z wykazu akt, w roku kalendarzowym w konkretnej jednostce merytorycznej.
B. Do ewidencji spraw w archiwum firmowym.
C. Do notowania dokumentów wpływających do biura.
D. Do prowadzenia ewidencji teczek aktowych