Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja i prowadzenie arc…

Podanie o zgodę na brakowanie musi zawierać

A. wykaz dokumentacji niearchiwalnej planowanej do zniszczenia oraz informację o wprowadzonych zmianach organizacyjnych w danej jednostce
B. lista spisów przewidzianych do zniszczenia i extract ze statutu i regulaminu organizacyjnego
C. protokół oceny dokumentacji niearchiwalnej oraz dokument z ostatniej kontroli przeprowadzonej przez odpowiednie archiwum państwowe
D. deklarację o zakończeniu okresu przechowywania dokumentacji niearchiwalnej i o utracie jej wartości, w tym dowodowej, dla organu lub jednostki, które ją wytworzyły lub zgromadziły
Organizacja i prowadzenie arc…

Podstawowym narzędziem ewidencyjno-informacyjnym w archiwum zakładowym są

A. spisy zdawczo-odbiorcze materiałów archiwalnych przekazanych do archiwum państwowego.
B. spisy zdawczo-odbiorcze dokumentów przekazywanych z jednostek organizacyjnych.
C. spisy akt usuniętych.
D. karty udostępniania materiałów w archiwum.
Organizacja i prowadzenie arc…

Zmiany w kategorii archiwalnej dokumentów w archiwum zakładowym Ministerstwa Klimatu i Środowiska wprowadza

A. Kierownik archiwum zakładowego Ministerstwa Środowiska
B. Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych
C. Minister Klimatu i Środowiska
D. Dyrektor Archiwum Akt Nowych
Organizacja i prowadzenie arc…

Która osoba w danej jednostce organizacyjnej jest odpowiedzialna za wprowadzenie przepisów kancelaryjno-archiwalnych?

A. kierownik jednostki organizacyjnej
B. dyrektor kancelarii
C. kierownik działu organizacyjnego
D. kierownik archiwum zakładowego
Organizacja i prowadzenie arc…

Czym jest lustracja?

A. zgoda na treść oraz sposób załatwienia danej sprawy
B. zbiór technik do tworzenia kopii
C. rodzaj kontroli archiwalnej przeprowadzanej przez archiwum państwowe w celu weryfikacji realizacji zaleceń pokontrolnych tego archiwum przez jednostkę nadzorowaną
D. analiza dokumentacji autora zespołu archiwalnego w celu oceny jej wartości oraz określenia kwalifikacji archiwalnej
Organizacja i prowadzenie arc…

Do której czynności należy zastosować przedstawiony formularz?

Nr spisuData przyjęcia aktNazwa komórki przekazującej aktaLiczbaUwagi
poz. spisuteczek
123456


A. Brakowania dokumentacji.
B. Weryfikacji kategorii archiwalnych.
C. Inwentaryzacji akt.
D. Ewidencjonowania spisów zdawczo-odbiorczych.
Organizacja i prowadzenie arc…

Dokumentacja niearchiwalna z likwidowanych urzędów, instytucji, organizacji oraz przedsiębiorstw powinna być najpierw przekazywana

A. organizatorowi likwidowanej instytucji
B. przedsiębiorstwu specjalizującemu się w przechowywaniu dokumentów
C. jednostce, która przejmuje działalność likwidowanej jednostki
D. w nieuporządkowanej formie do państwowego archiwum
Organizacja i prowadzenie arc…

Który z obowiązków nie jest przypisany archiwiście jednostki w procesie likwidacji?

A. Opracowanie i przedstawienie likwidatorowi planu porządkowania archiwum
B. Informowanie likwidatora o prawnych aspektach postępowania z dokumentacją jednostki likwidowanej
C. Informowanie likwidatora o przekazaniu akt kat. A do archiwum państwowego
D. Odtajnienie dokumentacji objętej klauzulą "tajne"
Organizacja i prowadzenie arc…

W sytuacji likwidacji instytucji należy powiadomić syndyka lub likwidatora?

A. o liczbie pracowników w archiwum zakładowym
B. o stanie uporządkowania oraz o ewidencji dokumentacji znajdującej się w archiwum
C. o regulacjach obowiązujących w zamykanej jednostce dotyczących kancelarii i archiwizacji
D. o zasadach przechowywania dokumentów archiwalnych, które są w archiwum
Organizacja i prowadzenie arc…

W sytuacji likwidacji jednostki publicznej lub samorządowej dokumenty kategorii A, które są młodsze niż 25 lat, powinny być przekazany protokolarnie

A. miejscowemu archiwum państwowemu
B. firmie świadczącej odpłatne usługi przechowywania dokumentacji
C. następcy prawnemu
D. lokalnej instytucji o uznanej renomie i długiej tradycji
Organizacja i prowadzenie arc…

Zgromadzenie dokumentacji w porządku chronologicznym w celu jej przekazania do archiwum zakładowego polega na

A. przydzieleniu jej porządku, gdzie starszy dokument znajduje się na górze, a najnowszy na dole
B. usystematyzowaniu jej według haseł rzeczowego wykazu akt
C. posortowaniu jej według formatów dokumentowych
D. zachowaniu jej w oryginalnym układzie
Organizacja i prowadzenie arc…

Zorganizowany zbiór dokumentów w formie nieelektronicznej, ułożony według kolejności wprowadzenia do systemu EZD, stworzony w jednostce, gdzie wdrożono system EZD, to

A. skład chronologiczny
B. zestaw informatycznych nośników danych
C. rejestr pism wewnętrznych
D. rejestr przesyłek wpływających
Organizacja i prowadzenie arc…

Jakie działania powinien podjąć pracownik odpowiedzialny za archiwum zakładowe w sytuacji zagubienia, uszkodzenia lub wykrycia braków w wypożyczonej dokumentacji?

A. Poinformować dyrektora archiwum państwowego
B. Sporządzić protokół, który podpisują: wypożyczający akta, pracownik archiwum i jego przełożony
C. Zawiadomić odpowiednie archiwum państwowe
D. Ustnie powiadomić przełożonych
Organizacja i prowadzenie arc…

Zgodnie z regulacją Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku, do 31 marca każdego roku należy dostarczyć sprawozdanie z działalności archiwum zakładowego do

A. kierownika jednostki wyższego szczebla
B. naczelnej dyrekcji archiwów państwowych
C. dyrektora danej jednostki organizacyjnej
D. dyrektora odpowiedniego archiwum państwowego
Organizacja i prowadzenie arc…

Jakie składniki tworzą opis klasy w rejestrze dokumentów?

A. Tytuł teczki, symbol klasyfikacyjny, znak sprawy
B. Znak teczki, kategoria archiwalna, hasło klasyfikacyjne
C. Hasło klasyfikacyjne, numer z dziennika, symbol komórki organizacyjnej
D. Symbol klasyfikacyjny, hasło klasyfikacyjne, kategoria archiwalna