Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja i prowadzenie arc…

Dokumenty mogą być wypożyczane z archiwum zakładowego przez jednostkę organizacyjną po

A. aktualizacji standardów kancelaryjno-archiwalnych
B. przeprowadzeniu ekspertyzy archiwalnej
C. zgodnym z procedurą wybrakowaniu dokumentacji
D. wypełnieniu karty udostępnienia akt
Opracowywanie materiałów arch…

Jakie uporządkowanie należy zastosować dla kolekcji 6 płyt DVD, które zawierają nagrania konferencji prasowych dyrektora danej instytucji, zakładając, że każda z płyt jest zarejestrowana konferencja z jednego roku?

A. Na podstawie ilości, od największej do najmniejszej liczby plików na płycie
B. Według formatów, od płyty o najmniejszej do największej pojemności
C. Alfabetycznie, w oparciu o nazwy czasopism
D. Chronologicznie, w kolejności dat plików
Opracowywanie materiałów arch…

System informatyczny, który pozwala na realizację czynności kancelaryjnych, rejestrowanie przebiegu załatwiania spraw oraz zbieranie i tworzenie dokumentów elektronicznych w sektorze administracji publicznej, określany jest nazwą systemu

A. teleinformatycznego zarządzania danymi
B. teleinformatycznego zarządzania dokumentacją
C. elektronicznego zarządzania dokumentacją
D. elektronicznego zarządzania danymi
Opracowywanie materiałów arch…

W jaki sposób powinna być uporządkowana dokumentacja techniczna?

A. Alfabetycznie według nazwisk twórców
B. Według daty ostatniej korekty
C. Chronologicznie według roku powstania
D. Zgodnie z kategorią dokumentacji
Opracowywanie materiałów arch…

Która część Wstępu do inwentarza zawiera zamieszczony fragment tekstu?

Zespół akt Wileńskiego Towarzystwa Opieki nad Dziećmi jest zespołem szczątkowym. Rozmiar zespołu to 57 j. a., 0,67 m.b. Akta były poddane mikrofilmowaniu.

A. Analiza metod opracowania.
B. Dzieje zespołu.
C. Charakterystyka archiwalna zespołu.
D. Dzieje twórcy zespołu.
EKA.03 Pytanie 533
Opracowywanie materiałów arch…

Czas archiwizacji dokumentacji technicznej w przypadku projektów indywidualnych liczony jest od dnia

A. wprowadzenia projektu do realizacji
B. wycofania projektu z obiegu
C. przeprowadzenia pierwszego remontu obiektu
D. przekazania obiektu użytkownikowi
Opracowywanie materiałów arch…

Karty katalogowe dla dokumentacji technicznej, które znajdują się w archiwum inwestora, powinny być uporządkowane według

A. terminów zakończenia inwestycji
B. nazw przedsiębiorstw realizujących projekt
C. numerów porządkowych z księgi inwentarzowej
D. budowli, obiektów i branż
Organizacja i prowadzenie arc…

W sytuacji, gdy wszczynane jest postępowanie mające na celu zakończenie działalności podmiotu lub jego reorganizację prowadzącą do utworzenia nowego podmiotu, kierownik podmiotu informuje o tym zdarzeniu

A. Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych
B. dyrektora odpowiedniego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
C. Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
D. dyrektora właściwego archiwum państwowego
Organizacja i prowadzenie arc…

Jakie z wymienionych zadań nie wchodzi w kompetencje archiwum zakładowego?

A. Zgoda na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej.
B. Przejmowanie dokumentacji od różnych komórek organizacyjnych.
C. Udostępnianie dokumentacji, która jest w przechowaniu.
D. Ewidencjonowanie przechowywanej dokumentacji.
Organizacja i prowadzenie arc…

Zamieszczony w ramce tekst to fragment

§13. 1. Punkt kancelaryjny rejestruje przesyłki wpływające.

2. Punkt kancelaryjny wydaje na żądanie składającego przesyłkę potwierdzenie jej otrzymania.

3. Rejestrowanie przesyłek wpływających w systemie EZD polega na przyporządkowaniu do każdej takiej przesyłki określonego zestawu metadanych opisujących przesyłkę.

4. Metadane mogą być dodawane automatycznie.

5. Metadane opisujące przesyłkę wpływającą mogą być uzupełniane w trakcie załatwiania sprawy.

6. Każda przesyłka otrzymuje w systemie EZD automatycznie nadany unikatowy w całym zbiorze przesyłek wpływających identyfikator, określany jako numer z rejestru przesyłek wpływających, prowadzonego dla danego roku kalendarzowego.

(...)

A. instrukcji kancelaryjnej.
B. instrukcji o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego.
C. wytycznych dotyczących obiegu dokumentacji aktowej.
D. instrukcji obsługi systemu EZD.
Organizacja i prowadzenie arc…

Gdy pracownik archiwum zakładowego zauważy braki lub uszkodzenia w dokumentach zwróconych po wypożyczeniu, powinien spisać protokół i przekazać go do wyjaśnienia do

A. odpowiednich organów ścigania
B. kierownika komórki, która wypożyczyła dokumenty
C. dyrektora odpowiedniego archiwum państwowego
D. szefa jednostki nadrzędnej
Opracowywanie materiałów arch…

Zbiór wszystkich materiałów zarchiwizowanych, niezależnie od rodzaju nośnika i metody utrwalenia, stworzonych przez twórcę, to

A. przewodnik archiwalny
B. inwentarz archiwalny
C. zasób archiwalny
D. zespół archiwalny
Opracowywanie materiałów arch…

Wskaź termin odnoszący się do działań archiwalnych zmierzających do przygotowania materiałów archiwalnych do udostępnienia?

A. Zasób archiwalny
B. Nadzór archiwalny
C. Opracowanie archiwalne
D. Brakowanie archiwalne
Opracowywanie materiałów arch…

Który z poniższych elementów nie wchodzi w skład opisu fotografii?

A. data produkcji nośnika
B. temat, numer porządkowy oraz numer kolejnej odbitki w obrębie tematu
C. imię i nazwisko twórcy fotografii oraz data jej stworzenia
D. opis zdarzenia (lub przedmiotu, obiektu czy osoby) oraz data wykonania zdjęcia
Organizacja i prowadzenie arc…

Wykaz dokumentów podlegających brakowaniu nie zawiera

A. nazwa jednostki organizacyjnej, której dokumentacja niearchiwalna podlega brakowaniu
B. oznaczenia kancelaryjnego (znaku akt lub znaku sprawy, jeśli były używane)
C. sygnatury archiwalnej dokumentów, które są brakowane
D. informacji o stanie zachowania materiałów archiwalnych
Organizacja i prowadzenie arc…

Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej przeprowadza się na podstawie wniosku

A. kierownika komórki organizacyjnej, po uzyskaniu zgody kierownika archiwum zakładowego, który potwierdza, że w grupie dokumentów przeznaczonych do zniszczenia nie ma materiałów archiwalnych
B. kierownika jednostki, po uzyskaniu zgody dyrektora odpowiedniego archiwum państwowego, który potwierdza, że w grupie dokumentów przeznaczonych do zniszczenia nie ma materiałów archiwalnych
C. dyrektora jednostki nadrzędnej wobec jednostki, która zwraca się do odpowiedniego archiwum państwowego z prośbą o zniszczenie dokumentacji, która straciła ważność
D. dyrektora odpowiedniego archiwum państwowego, który informuje jednostkę organizacyjną o obowiązku realizacji brakowania dokumentacji niearchiwalnej