Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Opracowywanie materiałów arch…

Aby zachować nagrania na płytach gramofonowych, wykonuje się kopie zabezpieczające

A. w czasie liczonym od daty pierwszego nagrania na płycie
B. niezwłocznie, po ocenie stanu technicznego nagrania
C. w czasie liczonym od daty zakończenia uporządkowania nagrania
D. niezwłocznie, niezależnie od stanu technicznego nagrania
Organizacja i prowadzenie arc…

Gdy w wyniku procedury brakowania dokumentów niearchiwalnych właściwe archiwum państwowe uzna całość lub część tych dokumentów za materiały archiwalne, archiwista jest zobowiązany do

A. przekazania dokumentów do komórki organizacyjnej, której akta dotyczą
B. uporządkowania dokumentacji oraz stworzenia nowego spisu zdawczo-odbiorczego
C. odłożenia dokumentacji na regał bez podejmowania działań związanych z porządkowaniem
D. przekazania dokumentacji do firmy zajmującej się niszczeniem po uzyskaniu zgody na brakowanie pozostałych akt
Organizacja i prowadzenie arc…

Dokumenty do wniosku o zgodę na zniszczenie dokumentacji w archiwum państwowym to

A. wykaz spisów zdawczo-odbiorczych oraz spisy zdawczo-odbiorcze
B. protokół oceny dokumentacji niearchiwalnej oraz wykaz spisów zdawczo-odbiorczych
C. protokół oceny dokumentacji niearchiwalnej i 2 egzemplarze spisu dokumentacji niearchiwalnej
D. spis dokumentacji niearchiwalnej, której czas przechowywania już upłynął
Organizacja i prowadzenie arc…

Jak nazywa się zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. każda jednostka organizacyjna, w tym sekretariat, kancelaria lub stanowisko pracy, których pracownicy mają prawo do odbierania lub wysyłania przesyłek?

A. Biuro przepustek
B. Registratura
C. Punkt kancelaryjny
D. Punkt kontroli
Opracowywanie materiałów arch…

W które miejsce oznaczone zapytaniem, na zamieszczonej fiszce przypominającej opis teczki aktowej, należy wpisać?
Ministerstwo Ziem Odzyskanych
Regulamin Organizacyjny
Ministerstwa z 1944 roku oraz
uzupełnienia z lat 1945, 1947, 1949
?
AAN
2/121/0/736

A. 1944.
B. 1945-1949.
C. 1944-1949.
D. 1944-1945, 1947,1949.
Organizacja i prowadzenie arc…

Procedura archiwizacji dokumentacji elektronicznej wymaga

A. przypisywania każdemu dokumentowi fizycznego numeru
B. umieszczenia dokumentów na dyskach zewnętrznych nieopatrzonych etykietami
C. zapewnienia bezpieczeństwa danych i zachowania ich integralności
D. drukowania wszystkich dokumentów i przechowywania ich w teczkach
Opracowywanie materiałów arch…

Jakiego inwentarza należy użyć w przypadku, gdy zespół działa w rozproszeniu i następuje integracja informacyjna?

A. Inwentarz realny
B. Inwentarz książkowy
C. Inwentarz idealny
D. Inwentarz kartkowy
Organizacja i prowadzenie arc…

Raport z działalności archiwum nie zawiera danych dotyczących

A. uzgodnienia norm kancelaryjnych z archiwum państwowym
B. liczby dokumentów kategorii A przejętych do archiwum w danym roku
C. reguł dotyczących obiegu pism w instytucji
D. zmian w personelu archiwum
Organizacja i prowadzenie arc…

Zniszczenie dokumentów niearchiwalnych stworzonych przez centralny organ administracji rządowej z siedzibą w Warszawie, ma miejsce po uzyskaniu zgody na ich wybrakowanie, która jest wydawana przez

A. Dyrektora Archiwum Państwowego w Warszawie
B. Dyrektora Archiwum Akt Nowych
C. Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych
D. Dyrektora Centralnego Archiwum Administracji Rządowej
Organizacja i prowadzenie arc…

Zasada proweniencji w archiwistyce zakłada, że

A. dokumenty należy dzielić według działu, z którego pochodzą
B. dokumenty powinny być przechowywane zgodnie z ich pochodzeniem
C. dokumenty powinny być przechowywane według daty ich utworzenia
D. wszystkie dokumenty muszą być ułożone alfabetycznie
Opracowywanie materiałów arch…

Który z wymienionych znaków identyfikacyjnych archiwaliów należy do cech zewnętrznych przy opracowywaniu zespołu?

A. Nagłówek dokumentu
B. Pieczątka osoby podpisującej dokument
C. Znak sprawy
D. Pieczątka własnościowa
Organizacja i prowadzenie arc…

Jakie jest przeznaczenie formularza "Spis spraw"?

A. Do ewidencji spraw w archiwum firmowym.
B. Do notowania dokumentów wpływających do biura.
C. Do rejestrowania spraw, w ramach kategorii z wykazu akt, w roku kalendarzowym w konkretnej jednostce merytorycznej.
D. Do prowadzenia ewidencji teczek aktowych