Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja i prowadzenie arc…

W kontekście zakończenia działalności instytucji trzeba

A. zdjąć tajność z dokumentów objętych klauzulami poufności lub tajności
B. przekazać do brakowania nieaktualną dokumentację, która nie jest archiwalna
C. opracować plan porządkowania całego zasobu archiwum
D. przeprowadzić skontrum i zaktualizować środki ewidencyjne
Opracowywanie materiałów arch…

Określenie destrukt przypisane do jednostki archiwalnej oznacza, że

A. wymagana jest zgoda dyrektora na udostępnienie jednostki
B. dopuszcza się ostrożne udostępnienie jednostki
C. jednostka nie może być udostępniana
D. jednostka może być udostępniana
Opracowywanie materiałów arch…

Jak nazywa się proces, który prowadzi do zarejestrowania zespołu archiwalnego oraz sporządzenia dla każdej jednostki fizycznej opisu informacyjnego z myślą o udostępnieniu tego zespołu archiwalnego?

A. Selekcja
B. Akcesja
C. Ekstradycja
D. Inwentaryzacja
Organizacja i prowadzenie arc…

Jaką dokumentację, która nie jest już potrzebna do prowadzenia codziennej działalności, powinno przechowywać archiwum firmowe?

A. Wyłącznie akta kategorii A.
B. Jedynie dokumenty finansowo-księgowe.
C. Wszystkie akta wytworzone przez jednostkę organizacyjną.
D. Wszystkie dokumenty, których czas przechowywania się zakończył.
Opracowywanie materiałów arch…

Która z poniższych opcji nie stanowi jednostki inwentarzowej dla materiałów filmowych?

A. jednolity film, posiadający jeden tytuł
B. zbiór tematów, które razem z komentarzem tworzą całość
C. indywidualny temat filmowy
D. odrębnie zapakowany fragment taśmy filmowej
Organizacja i prowadzenie arc…

W sytuacji likwidacji jednostki publicznej lub samorządowej dokumenty kategorii A, które są młodsze niż 25 lat, powinny być przekazany protokolarnie

A. miejscowemu archiwum państwowemu
B. lokalnej instytucji o uznanej renomie i długiej tradycji
C. firmie świadczącej odpłatne usługi przechowywania dokumentacji
D. następcy prawnemu
Opracowywanie materiałów arch…

Jakim terminem nazywa się zbiór logicznie związanych z dokumentem elektronicznym, uporządkowanych informacji, które opisują ten dokument, a także ułatwiają jego odnajdywanie, kontrolowanie, rozumienie oraz długoterminowe przechowywanie i zarządzanie?

A. Metadane
B. Formaty
C. Identyfikatory
D. Kwalifikatory
Opracowywanie materiałów arch…

Podaj przykład dokumentacji, w przypadku której, gdy występuje więcej niż jeden tom, konieczne jest wzbogacenie opisu teczki aktowej o daty skrajne dzienne lub miesięczne?

A. Sprawozdania roczne
B. Materiały robocze do rocznych planów działalności
C. Korespondencja dotycząca współpracy międzyresortowej
D. Protokoły posiedzeń ciał kolegialnych
Organizacja i prowadzenie arc…

Zgodnie z przepisami Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku, za bieżące kontrolowanie poprawności realizacji działań kancelaryjnych, w szczególności w zakresie wyboru klas z jednolitego rzeczowego wykazu akt, odpowiedzialny jest

A. koordynator czynności kancelaryjnych
B. pracownik archiwum zakładowego
C. kierownik komórki organizacyjnej
D. pracownik jednego z punktów kancelaryjnych
Opracowywanie materiałów arch…

Dokumentacja, której kopia zapasowa powinna zostać wykonana, to

A. roczny harmonogram działań.
B. multimedialna prezentacja zapisana na płycie CD.
C. zdjęcie analogowe stanowiące załącznik do teczki pracowniczej.
D. raport finansowy przygotowany tylko w jednym egzemplarzu.
Organizacja i prowadzenie arc…

Osoba odpowiedzialna za archiwizację w likwidowanej instytucji powinna powiadomić syndyka

A. o sytuacji zatrudnienia w danej jednostce organizacyjnej
B. o zmianach w przepisach dotyczących kancelarii i archiwizacji
C. o ostatnim usunięciu dokumentacji niearchiwalnej
D. o stanie porządkowania oraz ewidencjonowania dokumentacji
Opracowywanie materiałów arch…

Na zamieszczonym formularzu spisu zdawczo-odbiorczego ewidencjonowana jest dokumentacja

Lp.Sygnatura dokumentacji technicznejNazwa obiektu, lokalizacja i tytuł projektuBranżaStadiumIlość teczekNazwisko projektantaData zakończenia projektuUwagi
123456789

A. aktowa.
B. elektroniczna.
C. audiowizualna.
D. techniczna.
Organizacja i prowadzenie arc…

W sytuacji likwidacji instytucji należy powiadomić syndyka lub likwidatora?

A. o liczbie pracowników w archiwum zakładowym
B. o stanie uporządkowania oraz o ewidencji dokumentacji znajdującej się w archiwum
C. o zasadach przechowywania dokumentów archiwalnych, które są w archiwum
D. o regulacjach obowiązujących w zamykanej jednostce dotyczących kancelarii i archiwizacji
Organizacja i prowadzenie arc…

Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli określ, którą kategorię dokumentacji będzie miało hasło "Działalność socjalna – wycieczki, półkolonie i kolonie" po scaleniu klas w jednolitym rzeczowym wykazie akt.

1420Działalność socjalna – wycieczkiB2Bc
1421Działalność socjalna – półkolonieB10Bc
1422Działalność socjalna – kolonieB50Bc

A. B10
B. B62
C. B2
D. B50
Opracowywanie materiałów arch…

Klasyfikacja materiałów archiwalnych podczas ich porządkowania na zespoły archiwalne, a w ramach zespołu na komórki organizacyjne, na podstawie cech kancelaryjnych (registraturalnych), to

A. systematyzacja
B. weryfikacja
C. segregacja
D. inwentaryzacja
Organizacja i prowadzenie arc…

Organizacja, która po raz pierwszy przekazuje materiały archiwalne do odpowiedniego archiwum państwowym, powinna do spisów zdawczo-odbiorczych dołączyć

A. notatkę o działalności jednostki, systemie kancelaryjnym oraz zmianach w strukturze organizacyjnej
B. jednolite rzeczowe wykazy akt obowiązujące w latach, których dotyczą przekazywane akta
C. schematy organizacyjne jednostki oraz archiwum zakładowego
D. kopię rejestru archiwum zakładowego dotyczącego przekazywanych dokumentów