Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Opracowywanie materiałów arch…

Jakim terminem nazywa się zbiór logicznie związanych z dokumentem elektronicznym, uporządkowanych informacji, które opisują ten dokument, a także ułatwiają jego odnajdywanie, kontrolowanie, rozumienie oraz długoterminowe przechowywanie i zarządzanie?

A. Metadane
B. Kwalifikatory
C. Identyfikatory
D. Formaty
Organizacja i prowadzenie arc…

Dokumenty przygotowane do zniszczenia można przekazać do likwidacji po uzyskaniu zgody od

A. właściwego archiwum państwowego
B. kierownika jednostki, której akta są objęte likwidacją
C. dyrektora instytucji, której akta są likwidowane
D. kierownika archiwum, z którego akta podlegają likwidacji
Organizacja i prowadzenie arc…

Zamieszczony w ramce tekst to fragment

§13. 1. Punkt kancelaryjny rejestruje przesyłki wpływające.

2. Punkt kancelaryjny wydaje na żądanie składającego przesyłkę potwierdzenie jej otrzymania.

3. Rejestrowanie przesyłek wpływających w systemie EZD polega na przyporządkowaniu do każdej takiej przesyłki określonego zestawu metadanych opisujących przesyłkę.

4. Metadane mogą być dodawane automatycznie.

5. Metadane opisujące przesyłkę wpływającą mogą być uzupełniane w trakcie załatwiania sprawy.

6. Każda przesyłka otrzymuje w systemie EZD automatycznie nadany unikatowy w całym zbiorze przesyłek wpływających identyfikator, określany jako numer z rejestru przesyłek wpływających, prowadzonego dla danego roku kalendarzowego.

(...)

A. instrukcji kancelaryjnej.
B. instrukcji o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego.
C. wytycznych dotyczących obiegu dokumentacji aktowej.
D. instrukcji obsługi systemu EZD.
EKA.03 Pytanie 290
Opracowywanie materiałów arch…

Jakie typy dokumentacji nie są uwzględniane w zespole archiwalnym podczas przygotowywania druków ulotnych?

A. Jednodniówki
B. Programy teatralne
C. Broszury
D. Projekty wstępne
Organizacja i prowadzenie arc…

Zgodnie z regulacją Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku, do 31 marca każdego roku należy dostarczyć sprawozdanie z działalności archiwum zakładowego do

A. naczelnej dyrekcji archiwów państwowych
B. dyrektora odpowiedniego archiwum państwowego
C. dyrektora danej jednostki organizacyjnej
D. kierownika jednostki wyższego szczebla
Opracowywanie materiałów arch…

Układ archiwalnych materiałów w zespole, który do stworzenia schematu struktury oparł się na organizacyjnym schemacie aktotwórcy, to klasyfikacja

A. funkcyjny
B. schematyczno-organizacyjny
C. strukturalno-rzeczowy
D. rzeczywisty
Opracowywanie materiałów arch…

W jaki sposób powinna być uporządkowana dokumentacja techniczna?

A. Alfabetycznie według nazwisk twórców
B. Zgodnie z kategorią dokumentacji
C. Chronologicznie według roku powstania
D. Według daty ostatniej korekty
Opracowywanie materiałów arch…

Jakiego inwentarza należy użyć w przypadku, gdy zespół działa w rozproszeniu i następuje integracja informacyjna?

A. Inwentarz realny
B. Inwentarz książkowy
C. Inwentarz idealny
D. Inwentarz kartkowy
EKA.03 Pytanie 312
Opracowywanie materiałów arch…

Zespół dokumentów o skomplikowanej strukturze, z powodu istnienia w ramach jednego twórcy kilku niezależnych, najczęściej równorzędnych kancelarii bądź w wyniku przekształcenia dokumentacji innych aktodawców lub w efekcie działania obu tych elementów, to zespół

A. typowy
B. szczątkowy
C. przykładowy
D. złożony
Organizacja i prowadzenie arc…

Czas przechowywania kart udostępnienia zbiorów rozpoczyna się od daty

A. wypożyczenia akt przez komórkę organizacyjną
B. wytworzenia udostępnianej dokumentacji w komórce organizacyjnej
C. zwrotu wypożyczonych akt do archiwum zakładowego
D. przekazania dokumentacji do archiwum zakładowego
EKA.03 Pytanie 315
Opracowywanie materiałów arch…

W dokumentacji kartograficznej dodatkowa mapa boczna, powiązana z mapą główną i umieszczona w obrębie arkusza mapy, lecz nie będąca samodzielną jednostką archiwalną, określana jest jako

A. plan sytuacyjny
B. operat ewidencyjny
C. karton
D. atlas
Organizacja i prowadzenie arc…

Referent przystępuje do rejestracji sprawy

A. na podstawie pierwszego pisma odnoszącego się do danej sprawy
B. w trakcie analizowania sprawy, podczas sporządzania odpowiedzi
C. na podstawie pisemnej decyzji kierownika danego działu o rozpoczęciu sprawy
D. po zebranie wszystkich dokumentów związanych z daną sprawą