Filtrowanie pytań
Montaż i eksploatacja urządze…
A. Tarcza ostrzegawcza przejazdowa (Top).
B. Sygnalizator drogowy.
C. Czujnik obecności przeszkody na przejeździe.
D. Rogatka.
Montaż i eksploatacja urządze…
Urządzenia rogatkowe obsługiwane przez pracownika, zamykające całą szerokość jezdni oraz pas ruchu przeznaczony dla pieszych na czas przejazdu przez przejazd pojazdów szynowych, stosowane są na przejazdach
A. kategorii C
B. kategorii D
C. kategorii A
D. kategorii B
TKO.02 Pytanie 3
Montaż i eksploatacja urządze…
Wyłączenie urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, po przejeździe ostatniego wagonu, powinno nastąpić po upływie
A. 8 s
B. 6 s
C. 2 s
D. 4 s
Montaż i eksploatacja urządze…
Zgodnie z zapisami zawartymi w instrukcji Ie-4, jeżeli nastąpiło włączenie urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na linii dwutorowej przez pojazd szynowy, a w tym samym czasie w strefy oddziaływania tego przejazdu wjedzie inny pojazd szynowy po tym lub sąsiednim torze, to działanie urządzeń samoczynnej sygnalizacji świetlnej zostaje
A. podtrzymane.
B. przerwane całkowicie.
C. wstrzymane na 5 sekund.
D. wstrzymane na 10 sekund.
Montaż i eksploatacja urządze…
Rozmieszczenie czujników włączających na przejeździe kolejowo-drogowym kat. C musi gwarantować spełnienie minimalnego czasu ostrzegania
A. 8 sekund.
B. 13 sekund.
C. 30 sekund.
D. 46 sekund.
TKO.02 Pytanie 6
Montaż i eksploatacja urządze…
Przejazdy kolejowo-drogowe, na których ruch drogowy jest kierowany wyłącznie przy pomocy samoczynnej sygnalizacji świetlnej, zalicza się do
A. kategorii C
B. kategorii A
C. kategorii B
D. kategorii D
TKO.02 Pytanie 7
Montaż i eksploatacja urządze…
Urządzenia samoczynnej sygnalizacji (SSP) bez półrogatek stosuje się na przejazdach kolejowych kategorii
A. kategorii B
B. kategorii A
C. kategorii D
D. kategorii C
TKO.02 Pytanie 8
Montaż i eksploatacja urządze…
Prawidłowo wyregulowana częstotliwość generatora dźwięku imitującego dzwon na przejeździe kolejowo-drogowym powinna wynosić
A. 150÷200 uderzeń na minutę.
B. 120÷150 uderzeń na minutę.
C. 50÷120 uderzeń na minutę.
D. 30÷50 uderzeń na minutę.
TKO.02 Pytanie 9
Montaż i eksploatacja urządze…
W celu poinformowania maszynisty o stanie sprawności urządzeń sygnalizacji na przejazdach kolejowo-drogowych są zabudowane
A. sygnalizatory drogowe.
B. tarcze ostrzegawcze przejazdowe.
C. wskaźniki ostrzegania W6.
D. wskaźniki uprzedzające W11a.
TKO.02 Pytanie 10
Montaż i eksploatacja urządze…
Widoczność światła sygnalizatora drogowego na przejeździe kolejowo-drogowym powinna wynosić co najmniej
A. 250 m przy słonecznej pogodzie.
B. 100 m przy słonecznej pogodzie.
C. 150 m przy deszczowej pogodzie
D. 50 m przy dowolnej pogodzie.
TKO.02 Pytanie 11
Montaż i eksploatacja urządze…
Symbol graficzny przedstawiony na rysunku oznacza na planach schematycznych urządzeń sterowania ruchem kolejowym

A. przejazd kolejowo-drogowy z dwiema rogatkami z napędami mechanicznymi.
B. przejazd kolejowo-drogowy z dwiema rogatkami elektrycznymi.
C. semafor kształtowy dwuramienny z ramionami sprzężonymi.
D. semafor kształtowy dwuramienny z dwoma sprzęgłami elektrycznymi.
TKO.02 Pytanie 12
Montaż i eksploatacja urządze…
Wyłączenie sygnalizatorów drogowych na przejeździe kolejowo-drogowym kategorii B powinno nastąpić z chwilą osiągnięcia przez drąg rogatek położenia górnego krańcowego, z dopuszczalnym odchyleniem od tego położenia, nieprzekraczającym
A. 15°
B. 17°
C. 20°
D. 25°
Montaż i eksploatacja urządze…
Jednym z typów samoczynnych systemów przejazdowych służących do zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych jest
A. SWDR
B. MOR
C. DSAT
D. RASP-4
Montaż i eksploatacja urządze…
Którym znakiem powinien być oznakowany przejazd kolejowo-drogowy kat. C w przypadku nie działania urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego krócej niż 7 dni?
A. Znakiem 3.

B. Znakiem 2.

C. Znakiem 4.

D. Znakiem 1.

TKO.02 Pytanie 15
Montaż i eksploatacja urządze…
Przejazd kolejowo-drogowy kategorii C należy wyposażyć w
A. urządzenia rogatkowe obsługiwane na miejscu przez pracownika.
B. urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej z dwiema lub czterema półrogatkami.
C. układ barierek tworzący labirynt.
D. urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej bez rogatek i półrogatek.
Montaż i eksploatacja urządze…
Przedstawiony na sygnalizatorze sygnał jest zależny od

A. sygnału nadawanego przez semafor wjazdowy.
B. ilości w przodzie wolnych odstępów blokowych.
C. stanu sprawności urządzeń ostrzegających użytkowników na przejeździe kolejowo-drogowym.
D. stanu zajętości toru na szlaku znajdującym się za tym sygnalizatorem.
Montaż i eksploatacja urządze…
Przedstawiony na rysunku wskaźnik W11p oznacza, że za wskaźnikiem znajduje tarcza ostrzegawcza przejazdowa w odległości

A. 800 m
B. 600 m
C. 400 m
D. 200 m
- ‹
- 1
- ›