Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Montaż i eksploatacja urządze…

Podczas przeglądu elektrycznego napędu zwrotnicowego typu JEA29 (dotyczy również EEA4) dokonano pomiaru wysokości suwaków kontrolnych. Zmierzona wartość 29,5 mm

§ 58. Przegląd napędów zwrotnicowych
1.Zestaw dodatkowych zabiegów utrzymaniowych dla napędów zwrotnicowych typu JEA29 oraz EEA4 (wraz ze wszelkimi podtypami) polega na sprawdzeniu czy:
1) kanały prowadzące suwaki kontrolne, które powinny posiadać głębokość od 40,2 do 41,2 mm; przy zużyciu ponad 41,2 mm należy dokonać regeneracji kanału;
2) wysokość suwaków kontrolnych, która powinna wynosić 30±0,2 mm; przy zużyciu do 29,6 mm należy suwaki wymienić lub napęd umieścić w rozjazdach bez kontroli iglic;
3) hak kolysek kontaktowej, w skrajnym położeniu napędu, zapada na głębokość 8 - 11 mm;
4) luz w zagłębieniu między hakiem kolysek kontaktowej a ścianką wycięcia w suwaku kontrolnym iglicy przylegającej powinien wynosić 1-3 mm;
5) rozwarcie styków kontrolnych, gdy hak znajduje się na głębokości minimum 4 mm,

A. jest poprawna.
B. jest niepoprawna, należy dokonać wymiany suwaków kontrolnych.
C. mieści się w granicy tolerancji.
D. jest niepoprawna, należy dokonać regulacji napędu zwrotnicowego.
Montaż i eksploatacja urządze…

Według zapisów fragmentu instrukcji Ie-12 opórka zastawki zrywania pędni w napędach zabudowanych w rozjazdach o skoku iglicy 140 mm powinna mieć szerokość

§ 41. Przegląd napędów: zwrotnicowego i wykolejnicowego oraz wykolejnic
2.Podczas przeglądu należy zwrócić uwagę na:
1) wypoziomowanie napędu względem rozjazdu, ewentualne nieprawidłowości należy skorygować;
2) suwaki kontrolne (o ile występują). Nasadki nie powinny być luźne na połączeniach nitowych w przypadku stwierdzenia luzów suwaki kontrolne należy wymienić;
3) sprawdzić opórkę zastawki zerwania pędni. Opórka zerwania pędni powinna mieć szerokość 120 ± 0,4mm dla napędów do zwrotnic o skoku 160mm lub szerokość równą 80 ± 0,4mm dla napędów do zwrotnic o skoku iglic 140mm. W przypadku wymiarów innych niż opisane powyżej opórkę należy wymienić.
3.Sprawdzić działanie zastawki zerwania pędni, przy zatrzymaniu się napędu ramię dźwigienki zastawki zerwania pędni powinno zaczepić o opórkę min 10 mm w tym czasie hak zamknięcia nastawczego zwrotnicy zamykający iglicę powinien obejmować obórkę na długości nie mniejszej niż 20mm, a w zamknięciu nastawczym suwakowym skrzydełko klamry zamykającej powinno opierać się o suwak na długości nie mniejszej niż 5 mm. W przypadku braku wymaganej minimalnej drogi oporowej klamry (zachodzenia haka za opórkę) sprawdzamy pręt nastawczy czy nie ma luzów, jeżeli nie ma to powiadamiamy niezwłocznie toromistrza celem sprawdzenia rozjazdu.

A. 80 ± 0,4 mm
B. 20 ± 0,4 mm
C. 10 ± 0,4 mm
D. 120 ± 0,4 mm
Montaż i eksploatacja urządze…

Który podzespół stanowi podstawowe wyposażenie urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego na przejeździe kolejowo-drogowym kat. C?

A. Czujnik obecności przeszkody na przejeździe.
B. Sygnalizator drogowy.
C. Rogatka.
D. Tarcza ostrzegawcza przejazdowa (Top).
Montaż i eksploatacja urządze…

Na podstawie fragmentu planu schematycznego określ położenie zwrotnic rozjazdów dla umożliwienia realizacji przebiegu spod semafora B na tor 2.

Ilustracja do pytania 7
A. Rozjazd 1/2: +, Rozjazd 3/4: -, Rozjazd 5: +
B. Rozjazd 1/2: -, Rozjazd 3/4: -, Rozjazd 5: +
C. Rozjazd 1/2: +, Rozjazd 3/4: +, Rozjazd 5: -
D. Rozjazd 1/2: -, Rozjazd 3/4: +, Rozjazd 5: +
Montaż i eksploatacja urządze…

Symbole graficzne w kolorze żółtym przedstawione na rysunku, stosowane na komputerowych pulpitach z blokadą samoczynną informują, że

Ilustracja do pytania 8
A. blokada od stacji A do stacji B jest w stanie neutralnym.
B. ustawiono kierunek blokady od stacji A do stacji B.
C. żądano ustawienia kierunku blokady od stacji A do stacji B.
D. trwa zwalnianie blokady od stacji A do stacji B.
Montaż i eksploatacja urządze…

Urządzenia rogatkowe obsługiwane przez pracownika, zamykające całą szerokość jezdni oraz pas ruchu przeznaczony dla pieszych na czas przejazdu przez przejazd pojazdów szynowych, stosowane są na przejazdach

A. kategorii B
B. kategorii C
C. kategorii A
D. kategorii D
Montaż i eksploatacja urządze…

Zgodnie z instrukcją Ie-4 urządzenia mechaniczne scentralizowane sterowania ruchem kolejowym mają zastosowanie

A. przy prędkościach pociągów nieprzekraczających 150 km/h.
B. przy prędkościach pociągów nieprzekraczających 140 km/h.
C. przy prędkościach pociągów nieprzekraczających 160 km/h.
D. niezależnie od prędkości kursujących pociągów.
Montaż i eksploatacja urządze…

Zapisy o rozpoczęciu wykonywania zabiegów obsługi technicznej urządzeń wieloodstępowej (samoczynnej) blokady liniowej należy dokonać w

A. wykazie urządzeń podlegających badaniom diagnostycznym.
B. dokumentacji techniczno-ruchowej SBL.
C. książce kontroli urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
D. protokole sprawdzania urządzeń SBL.
Montaż i eksploatacja urządze…

Ryglowanie zwrotnicy

A. powoduje zamknięcie zamknięcia nastawczego.
B. zapewnia kontrolę położenia iglic i zamykanie ich w położeniach krańcowych.
C. zabezpiecza pociąg przed najechaniem na niego taboru z toru bocznego.
D. zwalnia zamknięcie następnej zwrotnicy w realizowanej drodze przebiegu zgodnie z tablicą zależności.
Montaż i eksploatacja urządze…

Zwolnienie drogi przebiegu spod semafora L1/2 na tor stacyjny nr 2 bez zastosowania zwalniania sekcyjnego następuje z chwilą

Ilustracja do pytania 21
A. zjechania ostatnią osią pociągu z elementu oznaczonego symbolem I
B. zjechania ostatnią osią pociągu z elementu oznaczonego symbolem c<sup>2</sup>d
C. najechania pierwszą osią pociągu na element oznaczony symbolem I
D. najechania pierwszą osią pociągu na element oznaczony symbolem c<sup>2</sup>d
Montaż i eksploatacja urządze…

W semaforze odstępowym 220 wieloodstępowej (samoczynnej) blokady liniowej nastąpiło przepalenie żarówki światła pomarańczowego. Skutkiem tego jest

Ilustracja do pytania 23
A. świecenie światła ciągłego zielonego na semaforze 220
B. wyświetlenie sygnału „Stój” na semaforze 220
C. całkowite wygaszenie świateł semafora 220
D. wyświetlenie światła pomarańczowego na semaforze A
Montaż i eksploatacja urządze…

Kiedy na semaforze powinno nastąpić wygaszenie sygnału zabraniającego?

A. Równocześnie z włączeniem sygnału zabraniającego.
B. Po wyświetleniu sygnału zezwalającego.
C. Równocześnie z wyłączeniem sygnału zezwalającego.
D. Przed włączeniem sygnału zezwalającego.
Montaż i eksploatacja urządze…

Który stan powinien wystąpić w urządzeniach przekaźnikowych, gdy napęd elektryczny zwrotnicowy z kontrolą iglic wykaże brak kontroli przy jednoczesnym braku wykazywania niezajętości?

A. Sygnalizacja braku niezajętości rozjazdu.
B. Brak łączności z napędem.
C. Sygnalizacja rozprucia zwrotnicy.
D. Brak kontroli położenia zwrotnicy.
Montaż i eksploatacja urządze…

Którą kombinację świateł powinien wyświetlać semafor powtarzający, jeżeli na semaforze wjazdowym wyświetlany jest sygnał „Stój”?

A. Kombinacja świateł 1
Ilustracja do odpowiedzi A
B. Kombinacja świateł 3
Ilustracja do odpowiedzi B
C. Kombinacja świateł 4
Ilustracja do odpowiedzi C
D. Kombinacja świateł 2
Ilustracja do odpowiedzi D
Montaż i eksploatacja urządze…

Półsamoczynna blokada liniowa powinna spełniać warunek:

A. sygnał zezwalający na semaforze stojącym na początku odstępu, może być podany dopiero po zwolnieniu tego odstępu i osłonięciu pociągu sygnałem „stój” na końcu odstępu.
B. brak obrazu sygnałowego na semaforze wjazdowym posterunku leżącego na końcu odstępu blokowego powinno skutkować wykazywaniem zajętości odcinka oddziaływania za tym semaforem.
C. zadziałanie urządzeń (zastawka) umożliwiających zwolnienie odstępu blokowego powinno następować samoczynnie po najechaniu pierwszą osią na urządzenia oddziaływania znajdujące się za semaforem.
D. potwierdzenie przybycia pociągu do posterunku leżącego na końcu odstępu blokowego może nastąpić dopiero po zwolnieniu przebiegu.
Montaż i eksploatacja urządze…

Podzespołem pozwalającym uzyskać prawidłową wartość siły trzymania w elektrycznym napędzie zwrotnicowym jest

A. przekładnia mechaniczna.
B. urządzenie sterująco-nastawcze.
C. siłownik hydrauliczny.
D. sprzęgło zaporowe.
Montaż i eksploatacja urządze…

Zbocznicowanie toków szynowych na odstępie lt 118 samoczynnej (wieloodstępowej) blokady liniowej, wyposażonej w bezzałogowe obwody torowe powinno spowodować

Ilustracja do pytania 36
A. wygaszenie semafora odstępowego 118.
B. wyświetlenie się sygnału „stój” na semaforach 118 i 130.
C. wyświetlenie się sygnału „stój” na semaforze odstępowym 118.
D. uniemożliwienie wyprawienia pociągu na szlak ze stacji Goździk.
Montaż i eksploatacja urządze…

Na podstawie fragmentu instrukcji konserwacji napędu zwrotnicowego mechanicznego określ, w wyniku uszkodzenia którego elementu należy wymienić dźwignię kątową.

Fragment instrukcji konserwacji napędu zwrotnicowego mechanicznego
6) sprawdzić dźwigienki zastawki zerwania pędni. Nie powinny być uszkodzone i zablokowane na osi. W przypadku uszkodzonych dźwigienek należy wymienić całą dźwignię kątową, w przypadku zablokowania ich na osi należy dokonać demontażu, oczyszczenia, smarowania i ponownego montażu.

Ilustracja do pytania 39
A. Elementu D
B. Elementu A
C. Elementu C
D. Elementu B
Montaż i eksploatacja urządze…

Oględziny szczęki, szyny jezdnej podnoszonej, łączników szynowych i odciągów, spoiny ramy odciągów i prętów dystansowych pod względem pęknięć i deformacji są przeprowadzane podczas obsługi technicznej

A. wykolejnicy.
B. hamulców torowych.
C. zamka trzpieniowego.
D. napędów zwrotnicowych.