Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Montaż i eksploatacja urządze…

Zgodnie z instrukcją Ie-12 widoczność wskazania semafora wjazdowego na linii magistralnej i pierwszorzędnej przy prędkości do 120 km/h powinna wynosić co najmniej

A. 600 m
B. 300 m
C. 400 m
D. 200 m
Montaż i eksploatacja urządze…

Nadajnik obwodu między zwrotnicowego SOT-22 składa się z następujących zespołów

A. prostownika, stabilizatora, generatora, wzmacniacza mocy, obwodu wyjściowego.
B. transformatora, odbiornika czynnego, odbiornika biernego, przekaźnika, filtra.
C. urządzenia zasilającego, urządzenia kontrolnego, obiektu sterowania, układu całkującego.
D. regulatora, sumatora, układu logicznego, sterownika mocy, przekształtnika mocy.
Montaż i eksploatacja urządze…

Podczas wyjazdu pociągu na szlak powinna zostać zwolniona zastawka nad blokiem początkowym po

A. zwolnieniu przebiegu.
B. zablokowaniu bloku początkowego na nastawni wyprawiającej pociąg.
C. cofnięciu drążka przebiegowego do stanu zasadniczego.
D. zmianie obrazu semafora wyjazdowego na „Stój”.
Montaż i eksploatacja urządze…

W którym miejscu należy dokonywać pomiaru widoczności wskazań świateł na sygnalizatorze (miejsce pomiaru oznaczono fioletowym punktem) zgodnie z instrukcją?

Fragment instrukcji
4.Należy sprawdzić widoczność wskazań sygnalizatora z miejsca obok prawego toku szynowego, patrząc w kierunku jazdy, w odległości równej minimalnej widoczności sygnałów danego sygnalizatora. Widoczność sygnałów przy największej dozwolonej prędkości (V) wyrażonej w [km/h], zbliżania się pociągów do sygnalizatora powinna wynosić:
1)dla semaforów wjazdowych:
a)na liniach magistralnych i pierwszorzędnych – co najmniej 400 [m] przy prędkościach i warunków bezpiecznej jazdy pojazdu kolejowego do 120 [km/h] włącznie i co najmniej 10xV/3 [m] przy prędkościach większych od 120 [km/h],
b)na liniach drugorzędnych – co najmniej 300 [m],
c)na liniach znaczenia miejscowego – co najmniej 100 [m];
2)dla semaforów wyjazdowych (wyjazdowych grupowych) i drogowskazowych przy torach głównych zasadniczych i głównych dodatkowych, po których odbywają się przebiegi bez zatrzymania oraz dla semaforów odstępowych obsługiwanych i samoczynnych – 10xV/4 [m], jednak nie mniej niż 200 [m];
3)dla semaforów wyjazdowych przy torach, po których nie odbywają się przebiegi bez zatrzymania, dla semaforów zaporowych oraz wszystkich semaforów na liniach znaczenia miejscowego – nie mniej niż 50 [m];
4)dla tarcz ostrzegawczych i tarcz ostrzegawczych przejazdowych – 10xV/4 [m], jednak nie mniej niż 200 [m];
5)dla tarcz manewrowych – nie mniej niż 50 [m];

A. W miejscu 2.
Ilustracja do odpowiedzi A
B. W miejscu 3.
Ilustracja do odpowiedzi B
C. W miejscu 1.
Ilustracja do odpowiedzi C
D. W miejscu 4.
Ilustracja do odpowiedzi D
Montaż i eksploatacja urządze…

Na podstawie zamieszczonego fragmentu instrukcji Ie-12 prawidłowa siła trzymania napędu rozpruwalnego normalnobieżnego EEA4 powinna zamknąć się w przedziale

Prawidłowe wartości sił trzymania dla napędów rozpruwalnych:
1) min 4,5 kN - dla napędów JEA29 w torach głównych zasadniczych;
2) min 4,0 kN - dla napędów JEA29 normalnobieżnych i wolnobieżnych w pozostałych torach;
3) dla napędów JEA29 szybkobieżnych – wg obowiązujących DTR;
4) od 5,5 kN do 7,0 kN - dla napędów normalnobieżnych EEA40, EEA4 i EEA42;
5) od 7 kN do 8,5 kN - dla napędów wolnobieżnych EEA40, EEA41 i 42;
6) od 4,5k N do 6,0 kN - dla napędów szybkobieżnych EEA40, EEA42;

A. 3,5 kN ÷ 4,5 kN
B. 7,0 kN ÷ 8,5 kN
C. 4,5 kN ÷ 5,5 kN
D. 5,5 kN ÷ 7,0 kN
Montaż i eksploatacja urządze…

Na fragmencie planu schematycznego stacji symbol graficzny Wk4 wskazany czerwoną strzałką oznacza wykolejnicę

Ilustracja do pytania 17
A. pojedynczą nałożoną na tor.
B. pojedynczą zdjętą z toru.
C. z dwoma sygnałami zamknięcia toru.
D. podwójną nałożoną na tory rozgałęziające się na rozjeździe.
Montaż i eksploatacja urządze…

Na podstawie tabeli określ, jakie oznaczenie będzie posiadał stosowany w Polsce napęd zwrotnicowy szybkobieżny, o sile rozprucia 7 kN, sile nastawczej 6 kN, napięciu zasilania 230 V prądu przemiennego, zabudowany po stronie lewej rozjazdu.

Oznaczenie ze
względu na:
EBI Switch 700 -H/
Kraj
przeznaczenia
(pierwsza litera
nazwy kraju)
Np.:AustriaA
HiszpaniaE
NiemcyG
PolskaP
DaniaD
Siła rozprucia
napędu [kN]
Np.:7,0 kN7
9,0 kN9
>100 kN (nierozpruwalny)0
Siła nastawcza*
[kN]
Np.:5 kN5
6 kN6
7 kN7
Napięcie
zasilania
1x220 V DC1
1x230 V AC2
3x400 V AC4
Czas
przestawiania
Np.dla skoku 220mm3
5
Technologia
(domyślnie)
ElektrohydraulicznyH/
Strona
zabudowy
PrawaR
LewaL
Skok suwakaNp.:220 mm22
Schemat
okablowania
W zależności od systemu
sterowania
A,B,C…

A. P7623H/L22
B. P7525H/L22
C. P9515H/R22
D. P0743R/L22
Montaż i eksploatacja urządze…

Jaki jest stan bloków półsamoczynnej elektromechanicznej blokady liniowej, jeżeli pociąg wyjechał ze stacji A w kierunku stacji B i znajduje się na szlaku?

StanStacja AStacja B
odblokowanyzablokowanyodblokowanyzablokowany
A.Po, Poz, Ko--Po, Poz, Ko
B.PozPo, KoPo, KoPoz
C.Po, KoPozPozPo, Ko
D.-Po, Poz, KoPo, Poz, Ko-

Ilustracja do pytania 24
A. Stan D
B. Stan B
C. Stan A
D. Stan C
Montaż i eksploatacja urządze…

Na przedstawionym schemacie blokady stacyjnej cyfrą 1 oznaczono

Ilustracja do pytania 25
A. blok otrzymania nakazu na przebieg a<sup>1</sup>.
B. zestyki własne bloku dania nakazu na przebieg spod semafora A<sup>1/2</sup>.
C. zestyki drążka przebiegowego a<sup>1</sup>.
D. blok dania nakazu na przebieg spod semafora A<sup>1/2</sup>.
Montaż i eksploatacja urządze…

Podstawą do wykonywania zmian w istniejących zależnościach czynnych urządzeń srk jest

A. decyzja dyrektora zakładu na wniosek głównego inżyniera ds. automatyki.
B. zgoda naczelnika ds. automatyki po uzyskaniu pozytywnej opinii kontrolera ds. automatyki.
C. wniosek i zalecenia zawarte w protokole z badań diagnostycznych urządzeń srk.
D. zatwierdzony projekt techniczny wykonany przez osobę uprawnioną w rozumieniu przepisów prawa budowlanego.
Montaż i eksploatacja urządze…

Zgodnie z instrukcją Ie-12 częstotliwość świecenia sygnalizatora powinna mieścić się w granicach od 0,8 Hz do 1,25 Hz. Określ ile jest to włączeń na minutę.

A. 62 do 84
B. 48 do 75
C. 56 do 79
D. 40 do 70
Montaż i eksploatacja urządze…

Podczas nieprawidłowego działania izolowanych obwodów torowych pomiar wartości natężenia prądu stanu jałowego i spadku napięcia na uzwojeniu należy zmierzyć na zaciskach

A. induktora blokowego.
B. transformatora REJ.
C. silnika elektrycznego napędu zwrotnicowego.
D. przekaźnika JRV.
Montaż i eksploatacja urządze…

Ile powinna wynosić minimalna wymagana widoczność wskazania sygnalizatora widocznego na zdjęciu? Odpowiedzi udziel na podstawie fragmentu instrukcji.

Fragment instrukcji
4.Należy sprawdzić widoczność wskazań sygnalizatora z miejsca obok prawego toku szynowego, patrząc w kierunku jazdy, w odległości równej minimalnej widoczności sygnałów danego sygnalizatora. Widoczność sygnałów przy największej dozwolonej prędkości (V) wyrażonej w [km/h], zbliżania się pociągów do sygnalizatora powinna wynosić:
1)dla semaforów wjazdowych:
a)na liniach magistralnych i pierwszorzędnych – co najmniej 400 [m] przy prędkościach i warunków bezpiecznej jazdy pojazdu kolejowego do 120 [km/h] włącznie i co najmniej 10xV/3 [m] przy prędkościach większych od 120 [km/h],
b)na liniach drugorzędnych – co najmniej 300 [m],
c)na liniach znaczenia miejscowego – co najmniej 100 [m];
2)dla semaforów wyjazdowych (wyjazdowych grupowych) i drogowskazowych przy torach głównych zasadniczych i głównych dodatkowych, po których odbywają się przebiegi bez zatrzymania oraz dla semaforów odstępowych obsługiwanych i samoczynnych – 10xV/4 [m], jednak nie mniej niż 200 [m];
3)dla semaforów wyjazdowych przy torach, po których nie odbywają się przebiegi bez zatrzymania, dla semaforów zaporowych oraz wszystkich semaforów na liniach znaczenia miejscowego – nie mniej niż 50 [m];
4)dla tarcz ostrzegawczych i tarcz ostrzegawczych przejazdowych – 10xV/4 [m], jednak nie mniej niż 200 [m];
5)dla tarcz manewrowych – nie mniej niż 50 [m];

Ilustracja do pytania 34
A. 50 m
B. 100 m
C. 300 m
D. 200 m
Montaż i eksploatacja urządze…

W jaki sposób wyłącza się zwrotnicę z napędem z kontrolą iglic ze scentralizowanego sposobu nastawiania, jeśli nie można jej przełożyć za pomocą korby?

A. Odłączając napęd w puszce kablowej napięcia zasilającego.
B. Wyciągając sworzeń łączący suwak iglicowy z prętem napędowym.
C. Demontując zamknięcia nastawcze.
D. Odłączając suwak nastawczy i suwaki kontrolne od napędu.
Montaż i eksploatacja urządze…

Na pulpicie nastawczym urządzeń przekaźnikowych typu E przycisk Kr służy do

A. bocznikowania izolacji zwrotnicowej.
B. likwidacji sygnalizacji rozprucia zwrotnicy.
C. zwolnienia przebiegów zorganizowanych.
D. przestawienia zwrotnicy.