Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Montaż i eksploatacja urządze…

Spona iglicowa przedstawiona na ilustracji służy do

Ilustracja do pytania 6
A. uzależnienia w skrzyni kluczowej płaskiej, sygnalizatora od stanu położenia zwrotnicy.
B. unieruchomienia dźwigni nastawczej w przypadku zerwania pędni.
C. ochrony drogi przebiegu pociągowego przed najechaniem taboru z toru bocznego.
D. zamknięcia iglicy dolegającej lub odlegającej w krańcowe położenie.
Montaż i eksploatacja urządze…

Przejazd kolejowo-drogowy kategorii C należy wyposażyć w

A. układ barierek tworzący labirynt.
B. urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej bez rogatek i półrogatek.
C. urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej z dwiema lub czterema półrogatkami.
D. urządzenia rogatkowe obsługiwane na miejscu przez pracownika.
Montaż i eksploatacja urządze…

KONSERWACJA I PRZEGLĄDY MECHANICZNYCH KLUCZOWYCH URZĄDZEŃ STEROWANIA RUCHEM KOLEJOWYM

§ 29. Konserwacja zamka ryglowego

1.Należy dokonać konserwacji zamka ryglowego pojedynczego względnie podwójnego, podczas której należy przede wszystkim sprawdzić:
1)czy przy próbie przekładania zamkniętej zwrotnicy na zamek ryglowy, przy prawidłowo wyregulowanym zamknięciu nastawczym, hak iglicy przylegającej obejmuje opórkę jeszcze co najmniej 20 mm, a przy rozjazdach z zamknięciem suwakowym głowica klamry przytrzymuje suwak iglicowy co najmniej 5 mm,
2)swobodny przesuw suwaków zamka,
3)zamykanie zwrotnicy po przekręceniu i wyjęciu klucza,
4)uniemożliwienie wyjęcia klucza w przypadku, gdy zwrotnica nie znajduje się w odpowiednim położeniu,
5)przytwierdzenie płytki rejestrowej (nie może być ona zdeformowana) i zgodność jej otworu z rejestrem klucza,
6)zakrycie przy zamkniętym zamku śrub mocujących zamek do płyty montażowej,
7)zabezpieczanie nitami nakrętek śrub mocujących płytę montażową do elementów rozjazdu,
8)umocowanie prętów kontrolnych do iglic (muszą być one proste i bez pęknięć),
9)wymiary wycięć w suwakach zamka, które mają wynosić: 17 mm dla iglicy dosuniętej do opornicy i 62 mm dla iglicy odsuniętej od opornicy,
10)czy krawędź zamka plusowego jest oddalona od początku suwaka zamka o 60 mm,
11)konieczność uzupełnienia powłok malarskich.
2.Dodatkowo, podczas sprawdzania zamków, należy zwrócić uwagę na prawidłowość wskazań latarni zwrotnicowych, ich oszklenie i ewentualne uszkodzenia.


Podczas konserwacji zamka rygielowego, zgodnie z instrukcją Ie-12, należy sprawdzić wymiary wycięć w suwakach zamka, które dla iglicy dosuniętej do opornicy i dla iglicy odsuniętej od opornicy powinny wynosić odpowiednio

A. 19 mm i 64 mm
B. 19 mm i 62 mm
C. 17 mm i 62 mm
D. 17 mm i 60 mm
Montaż i eksploatacja urządze…

Na rysunku przedstawiono schemat izolowanego obwodu

Napięcie na przekaźniku torowym : - 15 V w stanie suchym lub zamrożonym odcinka dla odc. dłuższych niż 500 m ; 12 V w stanie suchym lub zamrożonym odcinka dla odc. krótszych niż 500 m ; 7 - 8 V w stanie bardzo mokrym odcinka niezależnie od długości.
Rezystor pętli zasilania : 2 do 4 Ω  dla odcinków L < 500 m lub 2 do 3 Ω dla L > 500 m.
Przy rezystancji kabli zasilających i połączeń 4 Ω dla l < 500 m lub 3 Ω dla L > 500 m rezystor ograniczający wyłączony.
Obwód stosować na stacjach bez trakcji elektrycznej oraz na stacjach z trakcją elektryczną na torach bocznych

Ilustracja do pytania 10
A. torowego, dwutokowego.
B. zwrotnicowego na prąd roboczy.
C. zwrotnicowego na prąd ciągły.
D. torowego, jednotokowego.
Montaż i eksploatacja urządze…

Na podstawie zamieszczonego fragmentu instrukcji, minimalna odległość, z jakiej ma być widoczny semafor wjazdowy dla linii pierwszorzędnej przy prędkości przejazdu 160 km/h, wynosi

Należy sprawdzić widoczność wskazań sygnalizatora z miejsca obok prawego toku szynowego, patrząc w kierunku jazdy, w odległości równej minimalnej widoczności sygnałów danego sygnalizatora. Widoczność sygnałów przy największej dozwolonej prędkości (V), wyrażonej w [km/h], zbliżania się pociągów do sygnalizatora, powinna wynosić:
1) dla semaforów wjazdowych:
   a)  na liniach magistralnych i pierwszorzędnych – co najmniej 400 [m] przy prędkościach i warunków bezpiecznej jazdy pojazdu kolejowego do 120 [km/h] włącznie i co najmniej 10xV/3 [m] przy prędkościach większych od 120 [km/h],
   b)  na liniach drugorzędnych – co najmniej 300 [m],
   c)  na liniach znaczenia miejscowego – co najmniej 100 [m];
2) dla semaforów wyjazdowych (wyjazdowych grupowych) i drogowskazowych przy torach głównych zasadniczych i głównych dodatkowych, po których odbywają się przebiegi bez zatrzymania oraz dla semaforów odstępowych obsługiwanych i samoczynnych – 10xV/4 [m], jednak nie mniej niż 200 [m];
3) dla semaforów wyjazdowych przy torach, po których nie odbywają się przebiegi bez zatrzymania, dla semaforów zaporowych oraz wszystkich semaforów na liniach znaczenia miejscowego – nie mniej niż 50 [m];
4) dla tarcz ostrzegawczych – 10xV/4 [m], jednak nie mniej niż 200 [m];
5) dla tarcz manewrowych – nie mniej niż 50 [m].

A. 400,40 m
B. 244,44 m
C. 300,30 m
D. 533,33 m
Montaż i eksploatacja urządze…

Przedstawiony na sygnalizatorze sygnał jest zależny od

Ilustracja do pytania 13
A. stanu sprawności urządzeń ostrzegających użytkowników na przejeździe kolejowo-drogowym.
B. stanu zajętości toru na szlaku znajdującym się za tym sygnalizatorem.
C. sygnału nadawanego przez semafor wjazdowy.
D. ilości w przodzie wolnych odstępów blokowych.
Montaż i eksploatacja urządze…

Przedstawiony fragment karty z instrukcji Ie-7 dotyczy sprawdzeń

DANE
OGÓLNE
Typ napęduNr fabryczny/Rok produkcjiData zabudowyZ kontrolą iglicInne informacje
Tak / Nie*
Cykl pomiarowy
(czasookres)
Siła Trzymania / Rozprucia*Siła Nastawcza
................................................................................................................
LP.Data
sprawdzania
Siła oddziaływania
rozjazdu na napęd
NapędSkokUwagiNazwisko
sprawdzającego
Podpis
W końcowym
położeniu
W czasie
przekładania
Siła trzymania
wartość gran.
.............. [Kn]
Siła nastawcza
wartość gran.
.............. [Kn]
Suwaka
nast.
Pręta
nast.
+-+/--/++-+/--/+
1234567891011121314
1
2
3
4
5

A. kontrolerów położenia iglic rozjazdu.
B. elektrycznego napędu zwrotnicowego.
C. mechanicznego napędu zwrotnicowego.
D. obwodów torowych.
Montaż i eksploatacja urządze…

Urządzenia liniowe srk ze względu na sposób działania dzieli się na

A. elektromechaniczne i elektryczne.
B. dwustawne, trzystawne i czterostawne.
C. jednoodstępowe (półsamoczynne) i wieloodstępowe (samoczynne).
D. z kontrolą niezajętości szlaku i bez kontroli niezajętości szlaku.
Montaż i eksploatacja urządze…

Przymus zwrotu zgody w elektromechanicznej blokadzie stacyjnej na nastawniach dysponujących jest realizowany poprzez

A. zastawkę elektryczną nad blokiem początkowym.
B. przeciwwtórność stacyjną.
C. zastawkę elektryczną nad blokiem końcowym.
D. przeciwwtórność liniową.