Filtrowanie pytań
HAN.01 Pytanie 41
Prowadzenie sprzedaży
A. nadwyżkę limitu nad niedoborem w wysokości 2 980,00 zł
B. nadwyżkę limitu nad niedoborem w wysokości 5 020,00 zł
C. niedobór, który nie mieści się w limicie w wysokości 2 980,00 zł
D. niedobór, który nie mieści się w limicie w wysokości 5 020,00 zł
HAN.01 Pytanie 42
Prowadzenie sprzedaży
Dane w tabeli przedstawiają wielkość sprzedaży cementu w czterech marketach budowlanych funkcjonujących na rynku krakowskim w maju 2011 r. Największy udział w rynku cementu ma market
Market | Sprzedaż w tonach |
---|---|
A. | 25 |
B. | 28 |
C. | 43 |
D. | 4 |
A. C.
B. B.
C. D.
D. A.
HAN.01 Pytanie 43
Prowadzenie sprzedaży
Dobra, które wzajemnie się dopełniają i nabycie jednego wymusza konieczność nabycia drugiego, to dobra
A. substytucyjne
B. komplementarne
C. trwałe
D. naturalne
HAN.01 Pytanie 44
Prowadzenie sprzedaży
Po zauważeniu istotnych wad w sprzedawanym towarze sprzedawca ma obowiązek
A. obniżyć cenę produktu
B. wycofać towar z obiegu sprzedażowego
C. żądać wymiany towaru od dostawcy
D. przeznaczyć towar na akcję promocyjną
HAN.01 Pytanie 45
Prowadzenie sprzedaży
Za pomocą czego nie przeprowadza się rozliczeń bezgotówkowych?
A. akredytywy
B. czeku rozrachunkowego
C. polecenia zapłaty
D. przekazu pocztowego
HAN.01 Pytanie 46
Prowadzenie sprzedaży
Jaką kwotę brutto uzyska sklep za sprzedaż 1 kilograma porzeczek, jeśli cena zakupu netto wynosi 3,00 zł, a nałożona marża to 25% ceny zakupu, przy tym owoce te są obciążone 5% podatkiem VAT?
A. 3,75 zł
B. 3,90 zł
C. 3,30 zł
D. 3,94 zł
HAN.01 Pytanie 47
Prowadzenie sprzedaży
Ile razy w ciągu miesiąca pracownik odpowiedzialny za zaopatrzenie w Supersamie planuje zakupy w hurtowni spożywczej, jeśli zamierza robić to co 2 dni?
A. 10 razy
B. 3 razy
C. 15 razy
D. 5 razy
HAN.01 Pytanie 48
Prowadzenie sprzedaży
W dniu 15 maja sprzedawca otrzymał reklamację od klienta, który nabył wadliwy produkt 13 maja. Do kiedy powinien rozpatrzyć reklamację i udzielić odpowiedzi?
A. 27 maja
B. 15 lipca
C. 29 maja
D. 13 lipca
HAN.01 Pytanie 49
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych z tabeli oblicz kwotę reszty, jaką otrzyma klient, który kupił: 1 szampon rumiankowy, 5 mydeł w kostce, 1 mydło w płynie, 2 płyny do kąpieli i zapłacił banknotem 200-złotowym.
Tabela. Cennik | |
---|---|
Nazwa towaru | Cena detaliczna |
Szampon rumiankowy | 8,00 zł |
Szampon do włosów zniszczonych | 11,00 zł |
Mydło w kostce | 2,00 zł |
Mydło w płynie | 5,50 zł |
Płyn do kąpieli | 15,00 zł |
RABAT NA ZAKUPY O WARTOŚCI PONAD 50 ZŁ - 8% |
A. 49,22 zł
B. 53,50 zł
C. 150,78 zł
D. 146,50 zł
HAN.01 Pytanie 50
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie fragmentu Kodeksu pracy ustal wysokość odszkodowania, należnego właścicielowi sklepu za powstały zawiniony niedobór towarów o wartości 2 000,00 zł, jeżeli miesięczne wynagrodzenie odpowiedzialnego za niedobór sprzedawcy wynosi 5 500,00 zł.
Fragment Kodeksu pracy |
---|
(...) Art. 119. Odszkodowanie ustala się w wysokości wyrządzonej szkody, jednak nie może ono przewyższać kwoty trzymiesięcznego wynagrodzenia przysługującego pracownikowi w dniu wyrządzenia szkody. |
A. 5 500,00 zł
B. 2 000,00 zł
C. 6 000,00 zł
D. 16 500,00 zł
HAN.01 Pytanie 51
Prowadzenie sprzedaży
Do jakiej kategorii artykułów należy ozdobna choinka?
A. pierwszej potrzeby
B. sezonowego
C. luksusowego
D. podstawowego
HAN.01 Pytanie 52
Prowadzenie sprzedaży
Produkty do pielęgnacji oraz czyszczenia obuwia w sklepie obuwniczym to oferta
A. uzupełniający
B. płytki
C. fundamentalny
D. nieobowiązkowy
HAN.01 Pytanie 53
Prowadzenie sprzedaży
Hurtownia materiałów biurowych odpowiedziała na propozycję zawarcia umowy dotyczącej dostarczenia artykułów biurowych dla jednostki samorządowej. Sporządziła ofertę i złożyła ją w ustalonym terminie. W ten sposób hurtownia wzięła udział
A. w przetargu
B. w licytacji
C. w targach
D. w aukcji
HAN.01 Pytanie 54
Prowadzenie sprzedaży
Hurtownia nabywa towar w cenie 2,00 zł netto za sztukę. Koszty związane z zakupem przypadające na jedną sztukę wynoszą 0,50 zł, a zamierzony zysk jednostkowy stanowi 50% wartości zakupu netto. Jaka jest cena sprzedaży netto towaru?
A. 3,50 zł
B. 2,50 zł
C. 5,00 zł
D. 3,00 zł
HAN.01 Pytanie 55
Prowadzenie sprzedaży
Gdy klient uznaje cenę konkretnego modelu aparatu fotograficznego za zbyt wysoką, sprzedawca powinien
A. poinformować klienta, że ten sam produkt w pobliskim sklepie może być nieco tańszy
B. omówić z klientem kwestię ceny towaru
C. zaprezentować inny, równie wartościowy, ale tańszy aparat
D. zmniejszyć cenę produktu do możliwości finansowych nabywcy
HAN.01 Pytanie 56
Prowadzenie sprzedaży
Producent nie jest zobowiązany do oznaczania datą minimalnej trwałości lub terminem przydatności do spożycia dla takich artykułów jak
A. cukier i sól
B. twarogi i jogurty
C. mleko oraz masło
D. soki oraz napoje niegazowane
HAN.01 Pytanie 57
Prowadzenie sprzedaży
Na którym etapie rozmowy handlowej występuje zwrot "bluzka ta wykonana jest z bawełny, jej rozmiar to 36, posiadamy kilka wersji kolorystycznych"?
A. Wyjaśnienia wątpliwości.
B. Identyfikacji potrzeb.
C. Prezentacji towaru.
D. Określenia korzyści.
HAN.01 Pytanie 58
Prowadzenie sprzedaży
W przedsiębiorstwie ALTA badano dynamikę przychodów ze sprzedaży. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli stwierdzono, że przyrost wartości przychodów w roku 2009 w stosunku do wartości przychodów w 2008 r. wynosi
Wyszczególnienie | 2008 r. | 2009 r. |
---|---|---|
Wartość w zł | ||
Przychody ze sprzedaży | 1 000 000 | 1 200 000 |
A. 117%
B. 120%
C. 20%
D. 80%
HAN.01 Pytanie 59
Prowadzenie sprzedaży
Hurtownia artykułów biurowych, korzystając z produktów na własne potrzeby, powinna wystawić dokument księgowy
A. Zw
B. Mm
C. OT
D. Rw
HAN.01 Pytanie 60
Prowadzenie sprzedaży
Który z drukowanych środków informowania klientów o ofercie handlowej został scharakteryzowany w ramce?
Kilkustronicowy środek informowania klientów o ofercie, wydawany cyklicznie, prezentujący działania promocyjne placówki, najczęściej drukowany na papierze słabej jakości. |
A. Katalog.
B. Ulotka.
C. Folder reklamowy.
D. Gazetka reklamowa.
HAN.01 Pytanie 61
Prowadzenie sprzedaży
Klient złożył reklamację 5 kwietnia. Termin, w jakim sklep ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację, upływa
A. 11 kwietnia
B. 12 kwietnia
C. 17 kwietnia
D. 19 kwietnia
HAN.01 Pytanie 62
Prowadzenie sprzedaży
Jakiego dokumentu powinien użyć Sklep "KAJA", jeśli w fakturze, którą otrzymał od dostawcy towarów, zauważono błąd w danych adresowych sklepu?
A. Duplikat faktury.
B. Reklamacja.
C. Nota korygująca
D. Faktura VAT.
HAN.01 Pytanie 63
Prowadzenie sprzedaży
Proces konserwacji, który polega na wielokrotnym podgrzewaniu żywności do maksymalnej temperatury 100°C w odstępach dobowych, określa się mianem
A. sterylizacji
B. liofilizacji
C. blanszowania
D. tyndalizacji
HAN.01 Pytanie 64
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca, podczas układania konserw mięsnych na półkach, zauważył, że wieczka czterech puszek są wypukłe, mimo iż termin ich przydatności do spożycia nie minął. W takiej sytuacji powinien
A. wycofać z rynku jedynie konserwy mięsne z wypukłymi wieczkami puszek
B. obniżyć cenę mięsnych konserw z wypukłymi wieczkami puszek i wystawić je na sprzedaż
C. wycofać z rynku całą partię konserw mięsnych
D. obniżyć cenę wszystkich mięsnych konserw w danej partii i wystawić je na sprzedaż
HAN.01 Pytanie 65
Prowadzenie sprzedaży
Podczas przeprowadzania odbioru ilościowego produktów należy zweryfikować
A. wygląd produktów
B. poprawność etykietowania opakowania
C. cechy produktów
D. liczbę dostarczonych opakowań zbiorczych
HAN.01 Pytanie 66
Prowadzenie sprzedaży
Finansowanie małych i średnich firm, które polega na pozyskiwaniu kapitału od zewnętrznych inwestorów na realizację innowacyjnych produktów, które nie przeszły jeszcze oceny rynku, co wiąże się z wysokim ryzykiem niepowodzenia inwestycji, to forma finansowania przedsiębiorstwa przez
A. pożyczkę
B. venture capital
C. kredyt
D. leasing
HAN.01 Pytanie 67
Prowadzenie sprzedaży
Gdy występują różnice między dokumentacją dostawy a faktycznie dostarczonymi towarami, należy przygotować protokół
A. uszkodzeń towarów
B. reklamacji usługi transportowej
C. niezgodności inwentaryzacyjnych
D. różnic w dostawie
HAN.01 Pytanie 68
Prowadzenie sprzedaży
Firma prowadzi sprzedaż mrożonek z chłodni umieszczonej w pojeździe. Jaką formę sprzedaży można wówczas zidentyfikować?
A. akwizycji
B. handlu obwoźnego
C. sprzedaży wysyłkowej
D. handlu obnośnego
HAN.01 Pytanie 69
Prowadzenie sprzedaży
...Wzrasta zainteresowanie towarem, zyski przedsiębiorstwa się zwiększają, pojawia się rywalizacja, stosowane są promocje zachęcające do zakupu... Dla której etapy cyklu życia produktu charakterystyczny jest opisany stan?
A. Dojrzałości
B. Wprowadzenia
C. Wzrostu
D. Spadku
HAN.01 Pytanie 70
Prowadzenie sprzedaży
Dla jakich z wymienionych produktów zaleca się sprzedaż subskrypcyjna?
A. Obuwia
B. Serii wydawnictw książkowych
C. Kosmetyków
D. Sprzętu elektronicznego
HAN.01 Pytanie 71
Prowadzenie sprzedaży
W nowoczesnym sklepie odzieżowym sprzedawca, kierując się zasadą komplementarności, powinien oprócz płaszczy eksponować
A. rękawiczki i spódniczki
B. sweterki i spódniczki
C. szałiki i sweterki
D. szałiki i rękawiczki
HAN.01 Pytanie 72
Prowadzenie sprzedaży
W trakcie inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej przeprowadzonej z powodu zmiany w zarządzie sklepu dokonano spisu rzeczywistych zasobów
A. opakowań oraz towarów znajdujących się w zapleczu
B. wszystkich towarów, gotówki i opakowań
C. towarów umieszczonych na półkach sklepowych
D. wszystkich produktów
HAN.01 Pytanie 73
Prowadzenie sprzedaży
Jak określa się zapas towarów, który pomimo działań podejmowanych przez punkt sprzedaży, nie znajduje nabywców?
A. Nadmierny
B. Przeciętny
C. Maksymalny
D. Minimalny
HAN.01 Pytanie 74
Prowadzenie sprzedaży
Który z wymienionych produktów powinien polecić sprzedawca klientowi, który chce nabyć napój niefermentowany?
A. Kefir
B. Mleko zagęszczone
C. Jogurt owocowy
D. Maślankę
HAN.01 Pytanie 75
Prowadzenie sprzedaży
Czynnością związana z przygotowaniem produktów do sprzedaży jest
A. ewidencja sprzedaży w kasie
B. spis z natury
C. sortowanie
D. otrzymanie płatności za towar
HAN.01 Pytanie 76
Prowadzenie sprzedaży
Która z aktywności realizowanej przez sprzedawcę nie jest związana z obsługą zamówienia klienta?
A. Wydanie paragonu.
B. Pobranie płatności.
C. Pokazanie asortymentu.
D. Ustawianie towaru na regałach.
HAN.01 Pytanie 77
Prowadzenie sprzedaży
W magazynie hurtowni doszło do pożaru, w wyniku którego zniszczone zostały towary. Taka sytuacja wymaga wykonania inwentaryzacji
A. okresowej
B. doraźnej
C. cyklicznej
D. ciągłej
HAN.01 Pytanie 78
Prowadzenie sprzedaży
Który z wymienionych dokumentów potwierdza przyjęcie zakupionych towarów do magazynu?
A. PZ – Przyjęcie Zewnętrzne
B. WZ – Wydanie Zewnętrzne
C. RW – Rozchód Wewnętrzny
D. PW – Przyjęcie Wewnętrzne
HAN.01 Pytanie 79
Prowadzenie sprzedaży
Zgodnie z ustawą o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z 23 września 2016 roku, Dz.U.2016, poz.1823, przedsiębiorca ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie od momentu jej otrzymania
A. 21 dni
B. 14 dni
C. 7 dni
D. 30 dni
HAN.01 Pytanie 80
Prowadzenie sprzedaży
Według definicji Głównego Urzędu Statystycznego, "sklepy o powierzchni sprzedażowej wynoszącej od 2 500 m2, prowadzące sprzedaż głównie w systemie samoobsługowym, oferujące szeroki asortyment artykułów codziennego użytku, zarówno żywnościowych, jak i nieżywnościowych, zazwyczaj z parkingiem samochodowym", nazywamy
A. domami handlowymi
B. megasamymi
C. domami towarowymi
D. hipermarketami