Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie sprzedaży

Aby zmniejszyć ilość pieniądza w obiegu w danym państwie, bank centralny

A. nabywa obligacje rządowe
B. zmniejsza stopę rezerw obowiązkowych
C. oferuje obligacje rządowe na sprzedaż
D. redukuje stopę redyskontową
HAN.01 Pytanie 3
Prowadzenie sprzedaży

...Dzień dobry. Reprezentuję firmę XYZ i chciałbym zaprezentować Państwu naszą ofertę promocyjną. Jeśli zdecydują się Państwo na zakup już dzisiaj, ten odkurzacz mogą Państwo nabyć za jedyne 4 999,00 zł. Umowę wyślę Państwu pocztą. Od umowy można odstąpić w ciągu 14 dni... Jaką formę sprzedaży przedstawia ten fragment rozmowy sprzedażowej?

A. Zwykłą.
B. Telefoniczną.
C. Komisyjną.
D. Preselekcyjną.
HAN.01 Pytanie 4
Prowadzenie sprzedaży

Hurtownia PRALEKS Sp. z o.o. sprzedająca sprzęt AGD, korzysta z danych GUS. Dane te są podane w tabeli. Zakładając, że tendencje wyposażenia gospodarstw domowych utrzymają się w następnych latach na tym samym poziomie, ustal zakup których towarów hurtownia powinna zwiększyć w następnych latach?

Tabela. Wyposażenie gospodarstw domowych w sprzęt AGD w latach 2001-2002 w Polsce
źródło: Mały Rocznik Statystyczny 2003
Sprzęt AGD2001
w tys. szt.
2002
w tys. szt.
Wskaźnik
dynamiki
Pralki937984105%
Odkurzacze domowe9981 077108%
Kuchenki mikrofalowe12 00010 50088%
Zamrażarki43 00040 00093%

A. Zamrażarek.
B. Pralek.
C. Kuchenek mikrofalowych.
D. Odkurzaczy.
HAN.01 Pytanie 5
Prowadzenie sprzedaży

Podczas aranżacji powierzchni sprzedażowej w małym sklepie samoobsługowym należy zakładać, że na sprzęt do prezentacji produktów powinno się przeznaczyć od 30% do 40% całkowitej powierzchni, a na drogi komunikacyjne

A. od 60% do 70%
B. od 10% do 20%
C. od 20% do 30%
D. od 40% do 50%
HAN.01 Pytanie 6
Prowadzenie sprzedaży

Według definicji Głównego Urzędu Statystycznego, "sklepy o powierzchni sprzedażowej wynoszącej od 2 500 m2, prowadzące sprzedaż głównie w systemie samoobsługowym, oferujące szeroki asortyment artykułów codziennego użytku, zarówno żywnościowych, jak i nieżywnościowych, zazwyczaj z parkingiem samochodowym", nazywamy

A. domami towarowymi
B. megasamymi
C. hipermarketami
D. domami handlowymi
HAN.01 Pytanie 8
Prowadzenie sprzedaży

Jakie produkty powinny być ustawione obok siebie w sklepie?

A. Zaspokajające tę samą potrzebę
B. W tej samej kategorii cenowej
C. W opakowaniach o tym samym kolorze
D. W opakowaniach o identycznych rozmiarach
HAN.01 Pytanie 9
Prowadzenie sprzedaży

Rodzaj metody badawczej, w której kluczowym narzędziem do gromadzenia danych jest ustandaryzowany kwestionariusz, to

A. test obrazkowy
B. ankieta
C. burza mózgów
D. eksperyment
HAN.01 Pytanie 10
Prowadzenie sprzedaży

Zamieszczona procedura obsługi klienta dotyczy sprzedaży

PROCEDURA OBSŁUGI
1.Złożenie zamówienia.
2.Potwierdzenie złożenia zamówienia.
3.Rezerwacja towaru.
4.Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji.
5.Informacja o wysyłce.
6.Podziękowanie za dokonanie zakupu.

A. preselekcyjnej.
B. internetowej.
C. tradycyjnej.
D. samoobsługowej.
Prowadzenie sprzedaży

Aby przekonać klienta sklepu odzieżowego do zakupu kilku elementów odzieży, które mogą tworzyć zestaw, należy

A. pokazać pasujące do siebie ubrania na jednym manekinie
B. zawieść ubrania na różnych wieszakach
C. ustawić ubrania w witrynie sklepu
D. zaprezentować dopasowane do siebie ubrania na różnych manekinach
HAN.01 Pytanie 12
Prowadzenie sprzedaży

Towary często rotujące powinny być eksponowane na półkach sklepowych

A. na wysokości oczu klientów
B. w pobliżu wejścia
C. na najniższych poziomach
D. jak najdalej od drzwi
HAN.01 Pytanie 14
Prowadzenie sprzedaży

Agencja badań marketingowych przedstawiła wyniki przeprowadzonych badań dotyczących struktury sprzedaży kremów do twarzy na rynku lokalnym. Który z kremów ma co najmniej 30% udział w rynku?

Rodzaj kremuWartość sprzedaży w zł
Owocowy4 300
Nagietkowy3 500
Rumiankowy4 200
Przeciwalergiczny8 000
RAZEM20 000

A. Rumiankowy.
B. Owocowy
C. Przeciwalergiczny.
D. Nagietkowy.
HAN.01 Pytanie 15
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych z tabeli ustal, który segment słonych przekąsek ma największy udział w rynku.

WARTOŚĆ I WIELKOŚĆ RYNKU SŁONYCH PRZEKĄSEK
SEGMENTYWartość sprzedaży
w 1000 zł/proc. udział
Wielkość sprzedaży
w 1000 kg /proc. udział
Chipsy47 364,7 /41,617 699,9 / 28,1
Chrupki33 148,0 /29,117 577,9 / 27,9
Paluszki16 717,6 / 14,717 372,9 / 27,5
Orzeszki9 876,0 / 8,65 442,1 / 8,6
Pozostałe6 764,7 / 5,95 002,5 / 7,9
Suma113 872,063 095,3
Źródło: ACNielsen, dane za IV 2004 – III 2005

A. Chipsy.
B. Orzeszki.
C. Chrupki.
D. Paluszki.
HAN.01 Pytanie 20
Prowadzenie sprzedaży

Umieszczając w ladzie chłodniczej masło obok margaryny, wykorzystano zasadę rozmieszczania artykułów w pobliżu siebie

A. komplementarnych
B. substytucyjnych
C. na które popyt występuje po sezonie
D. kupowanych razem
HAN.01 Pytanie 22
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca, eksponując obok siebie na stoisku obuwie wykonane z naturalnej skóry oraz z materiałów sztucznych, zastosował zasadę

A. kolejności dostaw
B. substytucyjności
C. dostępności towarów
D. komplementarności
HAN.01 Pytanie 23
Prowadzenie sprzedaży

W sklepie jubilerskim pracownik zidentyfikował potrzeby klienta, pokazał produkt ze złota oraz przedstawił zasady jego konserwacji. Jaką metodą sprzedaży został obsłużony klient?

A. Preselekcji
B. Bezpośrednią
C. Samoobsługową
D. Tradycyjną
HAN.01 Pytanie 24
Prowadzenie sprzedaży

Gospodarkę charakteryzują dominująca własność prywatna, wolność działalności gospodarczej, ceny na rynku oraz dążenie do zysku

A. mieszaną
B. kierowaną
C. naturalną
D. rynkową
HAN.01 Pytanie 28
Prowadzenie sprzedaży

Klient działający w sposób racjonalny

A. podąża za trendami, imituje innych, nie dba o swój interes finansowy
B. tworzy spis zakupów, zestawia ceny, rozsądnie wykorzystuje promocje produktów
C. korzysta z ofert promocyjnych towarów, również tych, których w danej chwili nie potrzebuje
D. podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem chwili
HAN.01 Pytanie 29
Prowadzenie sprzedaży

Do tradycyjnego sklepu z perfumami wszedł klient, który planuje zakupić prezent dla swojej córki. Jakie kroki powinien podjąć sprzedawca w celu obsługi tego klienta?

A. Ustalenie potrzeb, prezentacja produktów, zachęcenie do dodatkowych zakupów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności
B. Ustalenie potrzeb, prezentacja produktów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności, zachęcenie do dodatkowych zakupów
C. Ustalenie potrzeb, wyjaśnienie wątpliwości, prezentacja produktów, inkaso należności, zachęcenie do dodatkowych zakupów
D. Ustalenie potrzeb, zachęcenie do dodatkowych zakupów, prezentacja produktów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności
HAN.01 Pytanie 30
Prowadzenie sprzedaży

Manekiny, na których wyświetlana jest odzież w sklepach samoobsługowych oraz preselekcyjnych, są ustawiane bezpośrednio na podłodze lub na

A. gondolach
B. kontenerach
C. podestach
D. skrzyniach
HAN.01 Pytanie 32
Prowadzenie sprzedaży

Producent popularnej marki kawy namawiał klientów do kupna jednego ze swoich wyrobów, umieszczając wewnątrz opakowania eleganckie, srebrne łyżeczki. Takie działania producenta określane są jako

A. public relations
B. promocja sprzedaży
C. sprzedaż osobista
D. reklama
HAN.01 Pytanie 33
Prowadzenie sprzedaży

Dziś sprzedajemy pomarańcze w obniżonej cenie. Jaką technikę argumentacji zastosował sprzedawca?

A. Skupienia.
B. Argumentacji cenowej.
C. Prezentacji.
D. Zadawania pytań.
HAN.01 Pytanie 36
Prowadzenie sprzedaży

W tabeli przedstawiono zadania instytucji, które wspomagają działalność przedsiębiorstwa handlowego. Które z tych zadań wypełnia agencja marketingowa?

A.Prowadzenie badań rynku, doradztwo w zakresie promocji sprzedaży.
B.Prowadzenie rachunku bankowego, udzielanie kredytów.
C.Ubezpieczenie majątku przedsiębiorstwa, wypłata odszkodowań.
D.Organizowanie transportu ludzi, zapewnienie przestrzegania łańcucha chłodniczego w trakcie przewozu towarów.

A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
HAN.01 Pytanie 37
Prowadzenie sprzedaży

Stwierdzenie: "Cena rozmów telefonicznych w naszej ofercie jest niższa niż u głównego dostawcy" należy zakwalifikować jako reklamę

A. porównawcza
B. ukryta
C. podprogowa
D. społeczna
HAN.01 Pytanie 38
Prowadzenie sprzedaży

Strategia marketingowa puli wciągania oznacza

A. motywowanie hurtowników do zakupów poprzez system zniżek
B. strategię reklamową realizowaną przez detalistę
C. działania promocyjne producentów ukierunkowane na ostatecznych odbiorców
D. specjalny program marketingowy dla detalistów
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie informacji przestawionych w tabeli ustal jaki procent konsumentów uznaje cenę 7 zł za zbyt niską.

Cena w złUdział konsumentów uznających cenę za zbyt wysoką w %Udział konsumentów uznających cenę za zbyt niską w %Udział konsumentów akceptujących cenę w %
5104050
7253540
9601030
1140060

A. 40
B. 35
C. 10
D. 0
HAN.01 Pytanie 40
Prowadzenie sprzedaży

Czym jest kryterium klasyfikacji klientów na ufnych oraz nieufnych?

A. stosunek do nowości rynkowych
B. reakcja na oferowane produkty
C. posiadanie wolnego czasu
D. wiara w sprzedawcę