Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 41
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę aktywizacji sprzedaży wykorzystuje producent soków, gdy oferuje nagrody za zbieranie określonej liczby nakrętek z butelek po sokach?

A. Public relations
B. Promocję sprzedaży
C. Sprzedaż osobistą
D. Reklamę
HAN.01 Pytanie 44
Prowadzenie sprzedaży

W formie preselekcji sprzedażowej klient ma opcję

A. swobodnego i niezależnego wyboru towaru, realizacji przymiarek oraz wstępnego wyboru i nawiązania rozmowy ze sprzedawcą w celu sprecyzowania swoich oczekiwań
B. swobodnego i niezależnego wyboru towaru oraz dokonania zakupu bez bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą
C. wyboru towaru jedynie przy pomocy sprzedawcy, który doradza, prezentuje produkty oraz rozwiewa wątpliwości
D. samodzielnego wyboru towaru, dokonania przymiarek oraz kontaktu ze sprzedawcą wyłącznie w momencie płatności
HAN.01 Pytanie 45
Prowadzenie sprzedaży

Klient odwiedził sklep z perfumami, gdzie prowadzi się sprzedaż tradycyjną, w celu zakupu podarunku dla swojej córki. Jak powinien wyglądać poprawny proces obsługi tego klienta?

A. Prezentacja oferty, rozwianie wątpliwości, zapakowanie produktów, pobranie płatności, zachęcenie do kolejnych zakupów
B. Określenie potrzeb, prezentacja oferty, dokonanie zakupu, pobranie płatności, zachęcenie do kolejnych zakupów
C. Prezentacja oferty, określenie potrzeb, zachęcenie do kolejnych zakupów, zapakowanie produktów, pobranie płatności
D. Określenie potrzeb, rozwianie wątpliwości, zachęcenie do kolejnych zakupów, prezentacja oferty, pobranie płatności
HAN.01 Pytanie 46
Prowadzenie sprzedaży

Która z poniższych cech odnosi się do sprzedaży w automatach?

A. Sprzedaż dostępna przez całą dobę drobnych produktów, brak obecności sprzedawcy
B. Towary codziennego użytku, łatwy dostęp do produktów
C. Bogaty wybór, brak sprzedawcy
D. Bezpośredni kontakt z osobą sprzedającą, mała powierzchnia
HAN.01 Pytanie 48
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z zasadami rozmieszczania grup towarowych, produkty cukiernicze można umieścić obok

A. win i nabiału
B. wyrobów tytoniowych i zapałek
C. mięsa i ryb
D. warzyw i wyrobów garmażeryjnych
HAN.01 Pytanie 49
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę argumentacji wykorzystuje sprzedawca, gdy nakłania klienta do udzielania krótkich odpowiedzi TAK lub NIE?

A. Kompensacyjną
B. Koncentracji
C. Cenową
D. Alternatywną
HAN.01 Pytanie 50
Prowadzenie sprzedaży

Preselekcja to sposób sprzedaży, który pozwala klientowi

A. nawiązać bezpośredni kontakt z sprzedawcą.
B. wybierać towary z katalogu.
C. nabywać towary za pośrednictwem Internetu.
D. samodzielnie wybierać towar.
HAN.01 Pytanie 51
Prowadzenie sprzedaży

Aby w pełni wykorzystać powierzchnię wystawienniczą sklepu z szeroką gamą produktów, należy

A. rozmaite towary ustawiać na półce jeden za drugim
B. towary w opakowaniach o różnych kolorach ustawiać na półce jeden za drugim
C. towary o tych samych kształtach ustawiać na półce jeden za drugim
D. toweary identyczne układać na półce jeden za drugim
HAN.01 Pytanie 52
Prowadzenie sprzedaży

Na którym etapie procesu sprzedażowego występuje pytanie "Którą bluzkę chciałaby pani obejrzeć dokładniej"?

A. Rozpoznania potrzeb
B. Prezentacji towaru
C. Ustalenia korzyści
D. Wyjaśnienia wątpliwości
HAN.01 Pytanie 55
Prowadzenie sprzedaży

Typowym sposobem informowania klientów małego sklepu detalicznego o dostępnych produktach jest

A. emitowanie reklamy telewizyjnej
B. zamieszczenie informacji na stronie internetowej
C. przygotowanie oferty telefonicznej
D. prezentacja towarów w witrynie
HAN.01 Pytanie 57
Prowadzenie sprzedaży

Do perfumerii sprzedającej w tradycyjny sposób wszedł klient pragnący zakupić upominek dla swojej córki. Jak powinien wyglądać właściwy proces obsługi klienta?

A. Ustalenie oczekiwań, prezentacja asortymentu, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności, namawianie do kolejnych zakupów
B. Ustalenie oczekiwań, prezentacja asortymentu, namawianie do kolejnych zakupów, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności
C. Ustalenie oczekiwań, namawianie do kolejnych zakupów, prezentacja asortymentu, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności
D. Ustalenie oczekiwań, wyjaśnienie niejasności, prezentacja asortymentu, pobranie płatności, namawianie do kolejnych zakupów
HAN.01 Pytanie 59
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca ma do czynienia z klientem, który nie potrafi podjąć decyzji zakupowej. Zauważając zniecierpliwienie innych kupujących, co powinien powiedzieć?

A. Proszę się zdecydować, inni również pragną zrobić zakupy
B. Ten produkt nie będzie dla pana właściwy, do widzenia
C. Inni klienci, którzy zakupili ten artykuł, byli z niego bardzo zadowoleni
D. Proszę przyjść jutro, teraz nie mam czasu, do widzenia
HAN.01 Pytanie 63
Prowadzenie sprzedaży

Jakie działanie jest charakterystyczne dla finalnego etapu sprzedaży akwizycyjnej?

A. Pokazanie sposobu korzystania z towaru
B. Zadbanie o właściwy przebieg dostawy
C. Zorganizowanie pokazu towaru wśród znajomych
D. Sporządzenie listy potencjalnych klientów
HAN.01 Pytanie 65
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych zawartych w tabeli określ, dla jakiego produktu należy się spodziewać największego przyrostu popytu w lipcu 2012 r. w porównaniu z lipcem 2011 r.

Zestawienie wyników badań preferencji zakupów produktów P.P. MEGA
ProduktPopyt w lipcu 2011 r. w szt.Prognoza zakupu w lipcu 2012 r. w szt.
Fotele8095
Krzesła120131
Stoły6273
Ławy94126

A. Krzeseł.
B. Stołów.
C. Ław.
D. Foteli.
HAN.01 Pytanie 66
Prowadzenie sprzedaży

Zachowania nabywcze, które pozwalają na uzyskanie najwyższej satysfakcji, zazwyczaj związanej z zakupem jak największej ilości produktów przy określonym poziomie dochodu, to zachowania

A. racjonalne
B. nieracjonalne
C. planowane
D. dobrowolne
HAN.01 Pytanie 67
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie zamieszczonych w tabeli wyników badań marketingowych, dotyczących popytu na słodycze wskaż baton, na który popyt w pierwszym półroczu był największy.

NAZWA TOWARUPOPYT w tys. szt.
I KWARTAŁII KWARTAŁ
Mars3 1002 600
Snickers3 0002 800
Twix2 8002 500
Bounty2 4003 500
RAZEM11 30011 400

A. Snickers.
B. Twix.
C. Bounty.
D. Mars.
HAN.01 Pytanie 68
Prowadzenie sprzedaży

Do metod sprzedaży bezpośredniej można zaliczyć

A. akwizycję i handel obnośny
B. zakupy telefoniczne oraz handel obwoźny
C. handel stacjonarny oraz wysyłkowy
D. akwizycję i zakupy telefoniczne
Prowadzenie sprzedaży

Dla którego etapu rozmowy sprzedażowej charakterystyczny jest przedstawiony zwrot?

Sukienka ta wykonana jest z lnu, jej rozmiar to 38, posiadamy kilka wersji kolorystycznych.

A. Rozpoznania potrzeb.
B. Wyjaśnienia wątpliwości.
C. Ustalenia korzyści.
D. Prezentacji towaru.
HAN.01 Pytanie 70
Prowadzenie sprzedaży

Sklep z odzieżą męską, który sprzedaje wyłącznie okrycia wierzchnie w różnych fasonach, rozmiarach oraz kolorach, dysponuje asortymentem

A. wąskim i głębokim
B. wąskim i płytkim
C. szerokim i głębokim
D. szerokim i płytkim
HAN.01 Pytanie 71
Prowadzenie sprzedaży

Producent odzieży sportowej wysłał do hurtowni w całym kraju katalogi z nowymi wzorami swojej odzieży. Który etap zawierania umowy sprzedaży został w ten sposób przedstawiony?

A. Negocjowanie ceny
B. Sprzedaż towarów
C. Zapytanie o ofertę
D. Oferta sprzedaży
HAN.01 Pytanie 73
Prowadzenie sprzedaży

Aby uzyskać szczegóły dotyczące produktów oferowanych przez sprzedawcę, ich cen oraz warunków transakcji, należy do niego wysłać

A. specyfikację towarową
B. folder informacyjny
C. ofertę sprzedaży
D. zapytanie ofertowe
HAN.01 Pytanie 74
Prowadzenie sprzedaży

Do sklepu spożywczego weszła osoba, która miała ograniczony czas, spieszyła się, była zdenerwowana i szybko zdecydowała o zakupie oferowanego towaru. Na podstawie tego opisu można stwierdzić, że sprzedawca obsłużył klienta

A. niecierpliwego
B. odrzucającego
C. niegrzecznego
D. niedowierzającego
HAN.01 Pytanie 75
Prowadzenie sprzedaży

Zakup towaru, który nastąpił nieumyślnie, spowodowany atrakcyjną ceną, zastosowanym rabatem oraz przyznaną gwarancją, jest przyczyną zachowania

A. nawykowego
B. fizjologicznego
C. refleksyjnego
D. emocjonalnego
HAN.01 Pytanie 76
Prowadzenie sprzedaży

Producent maszyn włókienniczych specjalistycznego typu, który planuje rozpocząć działalność na polskim rynku, powinien wybrać metodę sprzedaży

A. internetową
B. za pośrednictwem przedstawiciela handlowego
C. tradycyjną
D. przesiewową
HAN.01 Pytanie 77
Prowadzenie sprzedaży

Jakie zachowanie charakteryzuje klienta, który jest zdecydowany?

A. Określa swoje oczekiwania, lecz jest ostrożny wobec sprzedawcy i oferowanych artykułów
B. Bezrefleksyjnie przyjmuje informacje udzielone przez sprzedawcę
C. Skupia się na produktach, które go interesują, i zadaje konkretne pytania dotyczące towaru
D. Przyspiesza sprzedawcę i stara się przejść przed kolejką
HAN.01 Pytanie 78
Prowadzenie sprzedaży

Formuła marketingowa AIDA wykorzystywana przez sprzedawców towarów oznacza:

A. A-nakłoń do zakupu I-zwróć uwagę D-wzbudź chęć posiadania A-wzbudź zainteresowanie
B. A-zwróć uwagę I-wzbudź zainteresowanie D-wzbudź chęć posiadania A-nakłoń do zakupu
C. A-wzbudź chęć posiadania I-zwróć uwagę D-wzbudź zainteresowanie A-nakłoń do zakupu
D. A-zwróć uwagę I-wzbudź chęć posiadania D-wzbudź zainteresowanie A-nakłoń do zakupu
Prowadzenie sprzedaży

Osoba prowadząca sklep, pragnąca określić wysokość sprzedaży w ostatnim czasie, powinna do tego celu zastosować

A. wywiady z konsumentami
B. analizę dokumentacji sprzedaży
C. obserwację zachowań klientów
D. ankiety przeprowadzane wśród kupujących
HAN.01 Pytanie 80
Prowadzenie sprzedaży

Który z podanych zestawów produktów zawiera wyłącznie artykuły o wysokiej zawartości białka?

A. Ser żółty, soja, filet rybny z dorsza.
B. Czekolada mleczna, groszek z puszki, morele.
C. Fasola szparagowa, filet drobiowy, rodzynki.
D. Czekoladowy baton, cebula, mleko w proszku.