Filtrowanie pytań
 Prowadzenie sprzedaży 
A. Public relations
B. Promocję sprzedaży
C. Sprzedaż osobistą
D. Reklamę
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaką metodę sprzedaży powinno się wybrać dla produktów jubilerskich, znajdujących się w witrynach?
A. Specjalną
B. Samoobsługową
C. Preselekcyjną
D. Wysyłkową
 Prowadzenie sprzedaży 
Obniżenie ceny podręczników szkolnych dla pośredników w zamian za ich promowanie jest przykładem wykorzystania rabatu
A. gotówkowego
B. wartościowego
C. funkcjonalnego
D. związanego z nabywcą
 Prowadzenie sprzedaży 
W formie preselekcji sprzedażowej klient ma opcję
A. swobodnego i niezależnego wyboru towaru, realizacji przymiarek oraz wstępnego wyboru i nawiązania rozmowy ze sprzedawcą w celu sprecyzowania swoich oczekiwań
B. swobodnego i niezależnego wyboru towaru oraz dokonania zakupu bez bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą
C. wyboru towaru jedynie przy pomocy sprzedawcy, który doradza, prezentuje produkty oraz rozwiewa wątpliwości
D. samodzielnego wyboru towaru, dokonania przymiarek oraz kontaktu ze sprzedawcą wyłącznie w momencie płatności
 Prowadzenie sprzedaży 
Klient odwiedził sklep z perfumami, gdzie prowadzi się sprzedaż tradycyjną, w celu zakupu podarunku dla swojej córki. Jak powinien wyglądać poprawny proces obsługi tego klienta?
A. Prezentacja oferty, rozwianie wątpliwości, zapakowanie produktów, pobranie płatności, zachęcenie do kolejnych zakupów
B. Określenie potrzeb, prezentacja oferty, dokonanie zakupu, pobranie płatności, zachęcenie do kolejnych zakupów
C. Prezentacja oferty, określenie potrzeb, zachęcenie do kolejnych zakupów, zapakowanie produktów, pobranie płatności
D. Określenie potrzeb, rozwianie wątpliwości, zachęcenie do kolejnych zakupów, prezentacja oferty, pobranie płatności
 Prowadzenie sprzedaży 
Która z poniższych cech odnosi się do sprzedaży w automatach?
A. Sprzedaż dostępna przez całą dobę drobnych produktów, brak obecności sprzedawcy
B. Towary codziennego użytku, łatwy dostęp do produktów
C. Bogaty wybór, brak sprzedawcy
D. Bezpośredni kontakt z osobą sprzedającą, mała powierzchnia
 Prowadzenie sprzedaży 
Dla jakich z wymienionych produktów zaleca się sprzedaż subskrypcyjna?
A. Serii wydawnictw książkowych
B. Sprzętu elektronicznego
C. Kosmetyków
D. Obuwia
 Prowadzenie sprzedaży 
Zgodnie z zasadami rozmieszczania grup towarowych, produkty cukiernicze można umieścić obok
A. win i nabiału
B. wyrobów tytoniowych i zapałek
C. mięsa i ryb
D. warzyw i wyrobów garmażeryjnych
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaką metodę argumentacji wykorzystuje sprzedawca, gdy nakłania klienta do udzielania krótkich odpowiedzi TAK lub NIE?
A. Kompensacyjną
B. Koncentracji
C. Cenową
D. Alternatywną
 Prowadzenie sprzedaży 
Preselekcja to sposób sprzedaży, który pozwala klientowi
A. nawiązać bezpośredni kontakt z sprzedawcą.
B. wybierać towary z katalogu.
C. nabywać towary za pośrednictwem Internetu.
D. samodzielnie wybierać towar.
 Prowadzenie sprzedaży 
Aby w pełni wykorzystać powierzchnię wystawienniczą sklepu z szeroką gamą produktów, należy
A. rozmaite towary ustawiać na półce jeden za drugim
B. towary w opakowaniach o różnych kolorach ustawiać na półce jeden za drugim
C. towary o tych samych kształtach ustawiać na półce jeden za drugim
D. toweary identyczne układać na półce jeden za drugim
 Prowadzenie sprzedaży 
Na którym etapie procesu sprzedażowego występuje pytanie "Którą bluzkę chciałaby pani obejrzeć dokładniej"?
A. Rozpoznania potrzeb
B. Prezentacji towaru
C. Ustalenia korzyści
D. Wyjaśnienia wątpliwości
 Prowadzenie sprzedaży 
Kupujący, nabywając energooszczędny piecyk do ogrzewania swojego mieszkania, kieruje się motywacją
A. racjonalną
B. irracjonalną
C. emocjonalną
D. społeczną
 Prowadzenie sprzedaży 
W trakcie rozmowy handlowej należy skorzystać z testera do demonstracji
A. plecaka.
B. perfum.
C. rękawiczek.
D. obuwia.
 Prowadzenie sprzedaży 
Typowym sposobem informowania klientów małego sklepu detalicznego o dostępnych produktach jest
A. emitowanie reklamy telewizyjnej
B. zamieszczenie informacji na stronie internetowej
C. przygotowanie oferty telefonicznej
D. prezentacja towarów w witrynie
 Prowadzenie sprzedaży 
Najlepszym sposobem sprzedaży owoców cytrusowych dla klientów jest sprzedaż
A. wysyłkowa
B. preselekcyjna
C. samoobsługowa
D. obwoźna
 Prowadzenie sprzedaży 
Do perfumerii sprzedającej w tradycyjny sposób wszedł klient pragnący zakupić upominek dla swojej córki. Jak powinien wyglądać właściwy proces obsługi klienta?
A. Ustalenie oczekiwań, prezentacja asortymentu, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności, namawianie do kolejnych zakupów
B. Ustalenie oczekiwań, prezentacja asortymentu, namawianie do kolejnych zakupów, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności
C. Ustalenie oczekiwań, namawianie do kolejnych zakupów, prezentacja asortymentu, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności
D. Ustalenie oczekiwań, wyjaśnienie niejasności, prezentacja asortymentu, pobranie płatności, namawianie do kolejnych zakupów
 Prowadzenie sprzedaży 
Kosmetyki sprzedawane przez konsultantki są przykładem jakiego rodzaju sprzedaży?
A. wielkopowierzchniowej
B. subskrypcyjnej
C. akwizycyjnej
D. drobnodetalicznej
 Prowadzenie sprzedaży 
Sprzedawca ma do czynienia z klientem, który nie potrafi podjąć decyzji zakupowej. Zauważając zniecierpliwienie innych kupujących, co powinien powiedzieć?
A. Proszę się zdecydować, inni również pragną zrobić zakupy
B. Ten produkt nie będzie dla pana właściwy, do widzenia
C. Inni klienci, którzy zakupili ten artykuł, byli z niego bardzo zadowoleni
D. Proszę przyjść jutro, teraz nie mam czasu, do widzenia
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaką formą sprzedaży określamy sprzedaż telefoniczną?
A. Tradycyjną
B. Pośrednią
C. Bezpośrednią
D. Samoobsługową
 Prowadzenie sprzedaży 
Najlepszym sposobem na sprzedaż paczkowanych produktów zbożowych w dyskoncie jest metoda
A. wysyłkowa
B. samoobsługowa
C. preselekcyjna
D. tradycyjna
 Prowadzenie sprzedaży 
W skład marketingu-mix, obok ceny i produktu, wchodzą również
A. promocja i dystrybucja
B. dystrybucja i personel
C. zarządzanie i promocja
D. promocja i personel
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie działanie jest charakterystyczne dla finalnego etapu sprzedaży akwizycyjnej?
A. Pokazanie sposobu korzystania z towaru
B. Zadbanie o właściwy przebieg dostawy
C. Zorganizowanie pokazu towaru wśród znajomych
D. Sporządzenie listy potencjalnych klientów
 Prowadzenie sprzedaży 
Motywowanie pośredników handlowych do promocji produktów to rabat
A. funkcjonalny
B. sezonowy
C. przestrzenny
D. ilościowy
 Prowadzenie sprzedaży 
Na podstawie danych zawartych w tabeli określ, dla jakiego produktu należy się spodziewać największego przyrostu popytu w lipcu 2012 r. w porównaniu z lipcem 2011 r. 
 
| Zestawienie wyników badań preferencji zakupów produktów P.P. MEGA | ||
|---|---|---|
| Produkt | Popyt w lipcu 2011 r. w szt. | Prognoza zakupu w lipcu 2012 r. w szt. | 
| Fotele | 80 | 95 | 
| Krzesła | 120 | 131 | 
| Stoły | 62 | 73 | 
| Ławy | 94 | 126 | 
A. Krzeseł.
B. Stołów.
C. Ław.
D. Foteli.
 Prowadzenie sprzedaży 
Zachowania nabywcze, które pozwalają na uzyskanie najwyższej satysfakcji, zazwyczaj związanej z zakupem jak największej ilości produktów przy określonym poziomie dochodu, to zachowania
A. racjonalne
B. nieracjonalne
C. planowane
D. dobrowolne
 Prowadzenie sprzedaży 
Na podstawie zamieszczonych w tabeli wyników badań marketingowych, dotyczących popytu na słodycze wskaż baton, na który popyt w pierwszym półroczu był największy. 
 
| NAZWA TOWARU | POPYT w tys. szt. | |
|---|---|---|
| I KWARTAŁ | II KWARTAŁ | |
| Mars | 3 100 | 2 600 | 
| Snickers | 3 000 | 2 800 | 
| Twix | 2 800 | 2 500 | 
| Bounty | 2 400 | 3 500 | 
| RAZEM | 11 300 | 11 400 | 
A. Snickers.
B. Twix.
C. Bounty.
D. Mars.
 Prowadzenie sprzedaży 
Do metod sprzedaży bezpośredniej można zaliczyć
A. akwizycję i handel obnośny
B. zakupy telefoniczne oraz handel obwoźny
C. handel stacjonarny oraz wysyłkowy
D. akwizycję i zakupy telefoniczne
 Prowadzenie sprzedaży 
Dla którego etapu rozmowy sprzedażowej charakterystyczny jest przedstawiony zwrot? 
 
| Sukienka ta wykonana jest z lnu, jej rozmiar to 38, posiadamy kilka wersji kolorystycznych. | 
A. Rozpoznania potrzeb.
B. Wyjaśnienia wątpliwości.
C. Ustalenia korzyści.
D. Prezentacji towaru.
 Prowadzenie sprzedaży 
Sklep z odzieżą męską, który sprzedaje wyłącznie okrycia wierzchnie w różnych fasonach, rozmiarach oraz kolorach, dysponuje asortymentem
A. wąskim i głębokim
B. wąskim i płytkim
C. szerokim i głębokim
D. szerokim i płytkim
 Prowadzenie sprzedaży 
Producent odzieży sportowej wysłał do hurtowni w całym kraju katalogi z nowymi wzorami swojej odzieży. Który etap zawierania umowy sprzedaży został w ten sposób przedstawiony?
A. Negocjowanie ceny
B. Sprzedaż towarów
C. Zapytanie o ofertę
D. Oferta sprzedaży
 Prowadzenie sprzedaży 
Pasta do obuwia w punkcie sprzedaży obuwia stanowi element oferty
A. produkcji
B. konieczny
C. kluczowy
D. uzupełniający
 Prowadzenie sprzedaży 
Aby uzyskać szczegóły dotyczące produktów oferowanych przez sprzedawcę, ich cen oraz warunków transakcji, należy do niego wysłać
A. specyfikację towarową
B. folder informacyjny
C. ofertę sprzedaży
D. zapytanie ofertowe
 Prowadzenie sprzedaży 
Do sklepu spożywczego weszła osoba, która miała ograniczony czas, spieszyła się, była zdenerwowana i szybko zdecydowała o zakupie oferowanego towaru. Na podstawie tego opisu można stwierdzić, że sprzedawca obsłużył klienta
A. niecierpliwego
B. odrzucającego
C. niegrzecznego
D. niedowierzającego
 Prowadzenie sprzedaży 
Zakup towaru, który nastąpił nieumyślnie, spowodowany atrakcyjną ceną, zastosowanym rabatem oraz przyznaną gwarancją, jest przyczyną zachowania
A. nawykowego
B. fizjologicznego
C. refleksyjnego
D. emocjonalnego
 Prowadzenie sprzedaży 
Producent maszyn włókienniczych specjalistycznego typu, który planuje rozpocząć działalność na polskim rynku, powinien wybrać metodę sprzedaży
A. internetową
B. za pośrednictwem przedstawiciela handlowego
C. tradycyjną
D. przesiewową
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie zachowanie charakteryzuje klienta, który jest zdecydowany?
A. Określa swoje oczekiwania, lecz jest ostrożny wobec sprzedawcy i oferowanych artykułów
B. Bezrefleksyjnie przyjmuje informacje udzielone przez sprzedawcę
C. Skupia się na produktach, które go interesują, i zadaje konkretne pytania dotyczące towaru
D. Przyspiesza sprzedawcę i stara się przejść przed kolejką
 Prowadzenie sprzedaży 
Formuła marketingowa AIDA wykorzystywana przez sprzedawców towarów oznacza:
A. A-nakłoń do zakupu I-zwróć uwagę D-wzbudź chęć posiadania A-wzbudź zainteresowanie
B. A-zwróć uwagę I-wzbudź zainteresowanie D-wzbudź chęć posiadania A-nakłoń do zakupu
C. A-wzbudź chęć posiadania I-zwróć uwagę D-wzbudź zainteresowanie A-nakłoń do zakupu
D. A-zwróć uwagę I-wzbudź chęć posiadania D-wzbudź zainteresowanie A-nakłoń do zakupu
 Prowadzenie sprzedaży 
Osoba prowadząca sklep, pragnąca określić wysokość sprzedaży w ostatnim czasie, powinna do tego celu zastosować
A. wywiady z konsumentami
B. analizę dokumentacji sprzedaży
C. obserwację zachowań klientów
D. ankiety przeprowadzane wśród kupujących
 Prowadzenie sprzedaży 
Który z podanych zestawów produktów zawiera wyłącznie artykuły o wysokiej zawartości białka?
A. Ser żółty, soja, filet rybny z dorsza.
B. Czekolada mleczna, groszek z puszki, morele.
C. Fasola szparagowa, filet drobiowy, rodzynki.
D. Czekoladowy baton, cebula, mleko w proszku.