Filtrowanie pytań
 Prowadzenie sprzedaży 
A. Preselekcyjną
B. Samoobsługową
C. Z rozwiniętą obsługą
D. Z automatów
 Prowadzenie sprzedaży 
Towar o obniżonej wartości może być oferowany do sprzedaży pod warunkiem podania informacji na jego temat
A. ceny przed i po obniżce oraz powodu jej wprowadzenia
B. nowej, zmniejszonej ceny
C. ceny sprzed obniżki, przekreślonej "X"
D. przyczyn, które wpłynęły na zmniejszenie jego użyteczności
 Prowadzenie sprzedaży 
Dobra, które wzajemnie się dopełniają i nabycie jednego wymusza konieczność nabycia drugiego, to dobra
A. trwałe
B. naturalne
C. komplementarne
D. substytucyjne
 Prowadzenie sprzedaży 
Klienci serwisu internetowego "Bon Prix", którzy nabywają odzież, korzystają ze sposobu sprzedaży
A. komisowej
B. osobistej
C. obwoźnej
D. wysyłkowej
 Prowadzenie sprzedaży 
Na początku prezentacji produktów sprzedawca powinien pokazać klientowi trzy różne artykuły w celu
A. umożliwienia klientowi podjęcia decyzji, a zarazem nie komplikowania mu wyboru
B. przekazania klientowi informacji, że towaru wystarczy i nie musi szybko podejmować decyzji
C. zaangażowania klienta w poznawanie produktów, aby obsłużyć kolejnego klienta
D. zachęcenia klienta do zakupu większej ilości artykułów
 Prowadzenie sprzedaży 
Produkty, które najczęściej znajdują nabywców w sklepie typu tradycyjnego, powinny być umieszczane
A. na najwyższych poziomach regału
B. na dolnych półkach regału
C. na półce przy drzwiach wyjściowych
D. na regale w zasięgu ręki sprzedawcy
 Prowadzenie sprzedaży 
Szeroki oraz płytki asortyment, charakterystyczny dla sprzedaży w kioskach, powinien być oferowany według metody
A. preselekcji
B. wysyłkowej
C. samoobsługi
D. tradycyjnej
 Prowadzenie sprzedaży 
Określ prawidłowy proces obsługi klienta w sklepie z kosmetykami, który sprzedaje swoje produkty w sposób tradycyjny?
A. Zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności, prezentacja produktów, zachęcanie do kolejnych zakupów
B. Prezentacja produktów, zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności, zachęcanie do kolejnych zakupów
C. Zidentyfikowanie potrzeb, prezentacja produktów, pobranie płatności, zachęcanie do kolejnych zakupów
D. Prezentacja produktów, zachęta do kolejnych zakupów, zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności
 Prowadzenie sprzedaży 
Jak wpłynie na funkcjonowanie małych sklepów pojawienie się w ich sąsiedztwie dużych obiektów handlowych?
A. Spadną obroty małego sklepu
B. Wzrasta dostępność produktów w małym sklepie
C. Zwiększy się zapotrzebowanie na asortyment oferowany przez mały sklep
D. Zmniejszy się ilość reklamacji dotyczących towarów sprzedawanych w małym sklepie
 Prowadzenie sprzedaży 
Do dóbr zastępczych zaliczamy
A. monitor i myszkę
B. długopis i pióro wieczne
C. kuchenka gazowa i gaz
D. samochód i paliwo
 Prowadzenie sprzedaży 
Sklep spożywczy, który sprzedaje świeże ryby na wagę, powinien wdrożyć system sprzedaży
A. tradycyjną
B. wysyłkową
C. samoobsługową
D. preselekcyjną
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie zasady nie są stosowane podczas układania produktów na półkach?
A. Towary powinny być układane według kolejności ich dostawy
B. Droższe artykuły powinny znajdować się na dolnej półce
C. Ekspozycja powinna brać pod uwagę właściwości fizyko-chemiczne produktów
D. Produkty powinny być łatwo dostępne dla konsumenta
 Prowadzenie sprzedaży 
Preselekcja stanowi najbardziej efektywną metodę w przypadku sprzedaży
A. artykułów nabiałowych
B. książek
C. kawy
D. mebli młodzieżowych
 Prowadzenie sprzedaży 
Sprzedając produkty spożywcze oraz niespożywcze dla klientów zlokalizowanych na obszarach wiejskich, najlepiej wykorzystać
A. samoobsługę
B. handel obwoźny
C. handel uliczny
D. handel tradycyjny
 Prowadzenie sprzedaży 
W jakiej formie sprzedaży klient ma możliwość samodzielnego wyboru produktów, a te są wystawione w sklepie w taki sposób, że umożliwiają nabywcy swobodny i niezależny wybór?
A. Wysyłkowej
B. Preselekcyjnej
C. Komisowej
D. Tradycyjnej
 Prowadzenie sprzedaży 
W sklepie samoobsługowym do prezentacji czasopism wykorzystuje się
A. szafki
B. podesty
C. gabloty
D. gondole
 Prowadzenie sprzedaży 
Który z poniższych elementów nie wchodzi w skład marketingu mix?
A. dystrybucja
B. cena
C. klient
D. promocja
 Prowadzenie sprzedaży 
Niewielki wybór towarów, niskie ceny oraz bardzo ograniczone warunki sprzedaży charakteryzują
A. sklepy branżowe
B. domy dyskontowe
C. sklepy specjalistyczne
D. domy handlowe
 Prowadzenie sprzedaży 
Etykieta na towarze konsumpcyjnym powinna zawierać dane
A. o sposobie wykonania wyrobu
B. o warunkach promocji
C. o nazwie towaru
D. o przydatności towaru
 Prowadzenie sprzedaży 
Asortyment produktów na stoisku z obuwiem damskim zazwyczaj jest
A. szeroki i głęboki
B. wąski i głęboki
C. szeroki i płytki
D. wąski i płytki
 Prowadzenie sprzedaży 
Zgodnie z przepisami dotyczącymi walki z nieuczciwą konkurencją, firmy handlowe mają możliwość organizacji wyprzedaży po sezonie
A. jednokrotnie w ciągu roku
B. raz na trzy miesiące
C. dwa razy w roku
D. trzy razy w roku
 Prowadzenie sprzedaży 
Średni wzrost sprzedaży zmywarek wynosi 2% miesięcznie. Oblicz prognozowaną sprzedaż na czerwiec tego roku, zakładając, że w maju sprzedano 200 sztuk zmywarek.
A. 240 szt.
B. 204 szt.
C. 220 szt.
D. 202 szt.
 Prowadzenie sprzedaży 
Sklep odzieżowy oferujący wyłącznie damskie okrycia wierzchnie w różnych fasonach, kolorach i rozmiarach, dysponuje asortymentem
A. szerokim i płytkim
B. wąskim i głębokim
C. wąskim i płytkim
D. szerokim i głębokim
 Prowadzenie sprzedaży 
Preselekcja sprzedażowa to typ sprzedaży, który pozwala klientowi
A. wybierać i mieć swobodny dostęp do produktów
B. otrzymać tradycyjną, kompleksową obsługę od personelu
C. zakupić towary przez Internet
D. złożyć zamówienie na podstawie katalogu
 Prowadzenie sprzedaży 
Wskaż zasady rozmieszczania produktów w sklepie, które mają na celu pobudzić klientów do zakupów i przynosić duże zyski?
A. Produkty kupowane pod wpływem impulsu, na których osiągana jest największa marża, są umieszczane na wysokości wzroku klienta
B. Produkty drogie, rzadko kupowane, są umieszczane na regale przy kasie
C. Produkty lekkie są umieszczane wyżej, a cięższe niżej
D. Produkty tańsze są umieszczane wyżej, a droższe niżej
 Prowadzenie sprzedaży 
Z badań rynkowych, przeprowadzonych przez Agencję Marketingową INFO, wynika, że na lokalnym rynku mebli działają cztery przedsiębiorstwa handlu hurtowego. Dane zamieszczone w tabeli podają wartość sprzedaży mebli w 2004 roku. Na podstawie analizy danych zawartych w tabeli ustal, które z podanych przedsiębiorstw handlu hurtowego ma największy udział w rynku mebli? 
 
| Przedsiębiorstwo | Wartość sprzedaży w tys. zł | Wskaźniki struktury % | 
|---|---|---|
| Hurtownia Mebli FORNIT S.A. | 124 000 | 36,4 | 
| Przedsiębiorstwo Handlowe MEBLEKS Sp. z o.o. | 89 000 | 26,1 | 
| Hurtownia DREWEKS Sp. z o.o. | 57 000 | 16,7 | 
| Przedsiębiorstwo Handlu Hurtowego SOFA Sp. z o.o. | 71 000 | 20,8 | 
A. Przedsiębiorstwo Handlowe Mebleks Sp. z o.o.
B. Hurtownia DREWEKS Sp. z o.o.
C. Hurtownia Mebli FORNIT S.A
D. Przedsiębiorstwo Handlu Hurtowego SOFA Sp. z o.o.
 Prowadzenie sprzedaży 
Właściciel sklepu z zabawkami przeprowadził badania popytu konsumpcyjnego. Z analizy opracowanej karty rejestracyjnej przedstawionej w tabeli wynika, że w sklepie występuje wzmożony popyt na zabawki 
 
| Rodzaj zabawek | Liczba pytań o towar | 
|---|---|
| plastyczne | 35 | 
| edukacyjne | 86 | 
| zdalnie sterowane | 76 | 
| dla niemowląt | 68 | 
A. dla niemowląt.
B. edukacyjne.
C. plastyczne.
D. zdalnie sterowane.
 Prowadzenie sprzedaży 
Firma prowadzi sprzedaż mrożonek z chłodni umieszczonej w pojeździe. Jaką formę sprzedaży można wówczas zidentyfikować?
A. akwizycji
B. handlu obwoźnego
C. handlu obnośnego
D. sprzedaży wysyłkowej
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie narzędzie powinien zastosować właściciel lokalnego sklepu spożywczego, aby informować swoich klientów o aktualnych promocjach?
A. Plakat
B. Billboard
C. Szyld
D. Stand
 Prowadzenie sprzedaży 
Gdzie w sklepie samoobsługowym umieszczane są artykuły codziennego użytku?
A. Przy wejściu.
B. Przy stanowisku kasowym.
C. Na końcu sali.
D. W strefach gorących.
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaką metodę sprzedaży powinien zastosować supermarket w danej okolicy, mający dużą przestrzeń sprzedażową, aby umożliwić klientom bezpośredni dostęp do produktów?
A. Tradycyjną
B. Specjalną
C. Preselekcyjną
D. Samoobsługową
 Prowadzenie sprzedaży 
W kwiaciarni, która specjalizuje się w artystycznych kompozycjach kwiatowych, do obsługi klientów należy zastosować metodę sprzedaży
A. preselekcyjną
B. tradycyjną
C. z automatów
D. samoobsługową
 Prowadzenie sprzedaży 
Właściciel sklepu z zabawkami nabył dużą ilość porcelanowych lalek i ustawił je na półce z lalkami. Nowo zakupione produkty nie wzbudzały zainteresowania klientów. Aby uniknąć problemu z trudnymi do sprzedaży zapasami i zredukować straty, właściciel powinien
A. zwrócić lalki do hurtowni zabawek, w której zostały zakupione
B. rozdać lalki dziewczynkom przychodzącym do sklepu
C. wyeksponować lalki w oknie wystawowym sklepu
D. usunąć lalki z sali sprzedażowej, robiąc przestrzeń na towar 'chodliwy'
 Prowadzenie sprzedaży 
Do nietypowych metod sprzedaży nie wlicza się sprzedaż
A. samoobsługowa
B. z dostawą do domu
C. wysyłkowa
D. na zamówienie
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie czynności w tradycyjnej obsłudze klienta są realizowane w odpowiedniej kolejności?
A. prezentacja towaru, ustalanie potrzeb klienta, rozwiewanie wątpliwości klienta
B. rozwiewanie wątpliwości klienta, prezentacja towaru, ustalanie potrzeb klienta
C. ustalanie potrzeb klienta, prezentacja towaru, rozwiewanie wątpliwości klienta
D. prezentacja towaru, rozwiewanie wątpliwości klienta, ustalanie potrzeb klienta
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakiego elementu można nie uwzględniać przy tworzeniu oferty handlowej?
A. Data ważności oferty
B. Fotografia proponowanych produktów
C. Lista oferowanych produktów
D. Informacje kontaktowe sklepu
 Prowadzenie sprzedaży 
Cena sprzedaży to wartość, po której zbywane są produkty
A. akwizytor
B. hurtownik
C. detalista
D. producent
 Prowadzenie sprzedaży 
Najlepszym sposobem sprzedaży napojów w puszkach w szkołach jest sprzedaż
A. ratalna.
B. z automatów.
C. tradycyjna.
D. preselekcyjna.
 Prowadzenie sprzedaży 
Zachęcanie do zakupu przez atrakcyjne wyeksponowanie produktów w sklepach oznacza wykorzystanie
A. franchisingu
B. faktoringu
C. merchandisingu
D. leasingu
 Prowadzenie sprzedaży 
Aby poinformować klientów instytucjonalnych o propozycji handlowej hurtowni oraz warunkach jej realizacji, należy
A. postawić bilbord w głównej ulicy miasta
B. rozdawać ulotki w centrum miasta
C. przeprowadzić prezentację w hurtowni
D. przesłać ofertę handlową kontrahentom