Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie sprzedaży

Towar o obniżonej wartości może być oferowany do sprzedaży pod warunkiem podania informacji na jego temat

A. ceny przed i po obniżce oraz powodu jej wprowadzenia
B. nowej, zmniejszonej ceny
C. ceny sprzed obniżki, przekreślonej "X"
D. przyczyn, które wpłynęły na zmniejszenie jego użyteczności
HAN.01 Pytanie 85
Prowadzenie sprzedaży

Na początku prezentacji produktów sprzedawca powinien pokazać klientowi trzy różne artykuły w celu

A. umożliwienia klientowi podjęcia decyzji, a zarazem nie komplikowania mu wyboru
B. przekazania klientowi informacji, że towaru wystarczy i nie musi szybko podejmować decyzji
C. zaangażowania klienta w poznawanie produktów, aby obsłużyć kolejnego klienta
D. zachęcenia klienta do zakupu większej ilości artykułów
HAN.01 Pytanie 86
Prowadzenie sprzedaży

Produkty, które najczęściej znajdują nabywców w sklepie typu tradycyjnego, powinny być umieszczane

A. na najwyższych poziomach regału
B. na dolnych półkach regału
C. na półce przy drzwiach wyjściowych
D. na regale w zasięgu ręki sprzedawcy
HAN.01 Pytanie 87
Prowadzenie sprzedaży

Szeroki oraz płytki asortyment, charakterystyczny dla sprzedaży w kioskach, powinien być oferowany według metody

A. preselekcji
B. wysyłkowej
C. samoobsługi
D. tradycyjnej
HAN.01 Pytanie 88
Prowadzenie sprzedaży

Określ prawidłowy proces obsługi klienta w sklepie z kosmetykami, który sprzedaje swoje produkty w sposób tradycyjny?

A. Zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności, prezentacja produktów, zachęcanie do kolejnych zakupów
B. Prezentacja produktów, zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności, zachęcanie do kolejnych zakupów
C. Zidentyfikowanie potrzeb, prezentacja produktów, pobranie płatności, zachęcanie do kolejnych zakupów
D. Prezentacja produktów, zachęta do kolejnych zakupów, zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności
HAN.01 Pytanie 89
Prowadzenie sprzedaży

Jak wpłynie na funkcjonowanie małych sklepów pojawienie się w ich sąsiedztwie dużych obiektów handlowych?

A. Spadną obroty małego sklepu
B. Wzrasta dostępność produktów w małym sklepie
C. Zwiększy się zapotrzebowanie na asortyment oferowany przez mały sklep
D. Zmniejszy się ilość reklamacji dotyczących towarów sprzedawanych w małym sklepie
HAN.01 Pytanie 92
Prowadzenie sprzedaży

Jakie zasady nie są stosowane podczas układania produktów na półkach?

A. Towary powinny być układane według kolejności ich dostawy
B. Droższe artykuły powinny znajdować się na dolnej półce
C. Ekspozycja powinna brać pod uwagę właściwości fizyko-chemiczne produktów
D. Produkty powinny być łatwo dostępne dla konsumenta
HAN.01 Pytanie 94
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedając produkty spożywcze oraz niespożywcze dla klientów zlokalizowanych na obszarach wiejskich, najlepiej wykorzystać

A. samoobsługę
B. handel obwoźny
C. handel uliczny
D. handel tradycyjny
HAN.01 Pytanie 95
Prowadzenie sprzedaży

W jakiej formie sprzedaży klient ma możliwość samodzielnego wyboru produktów, a te są wystawione w sklepie w taki sposób, że umożliwiają nabywcy swobodny i niezależny wybór?

A. Wysyłkowej
B. Preselekcyjnej
C. Komisowej
D. Tradycyjnej
HAN.01 Pytanie 97
Prowadzenie sprzedaży

Który z poniższych elementów nie wchodzi w skład marketingu mix?

A. dystrybucja
B. cena
C. klient
D. promocja
HAN.01 Pytanie 98
Prowadzenie sprzedaży

Niewielki wybór towarów, niskie ceny oraz bardzo ograniczone warunki sprzedaży charakteryzują

A. sklepy branżowe
B. domy dyskontowe
C. sklepy specjalistyczne
D. domy handlowe
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z przepisami dotyczącymi walki z nieuczciwą konkurencją, firmy handlowe mają możliwość organizacji wyprzedaży po sezonie

A. jednokrotnie w ciągu roku
B. raz na trzy miesiące
C. dwa razy w roku
D. trzy razy w roku
Prowadzenie sprzedaży

Średni wzrost sprzedaży zmywarek wynosi 2% miesięcznie. Oblicz prognozowaną sprzedaż na czerwiec tego roku, zakładając, że w maju sprzedano 200 sztuk zmywarek.

A. 240 szt.
B. 204 szt.
C. 220 szt.
D. 202 szt.
HAN.01 Pytanie 103
Prowadzenie sprzedaży

Sklep odzieżowy oferujący wyłącznie damskie okrycia wierzchnie w różnych fasonach, kolorach i rozmiarach, dysponuje asortymentem

A. szerokim i płytkim
B. wąskim i głębokim
C. wąskim i płytkim
D. szerokim i głębokim
HAN.01 Pytanie 104
Prowadzenie sprzedaży

Preselekcja sprzedażowa to typ sprzedaży, który pozwala klientowi

A. wybierać i mieć swobodny dostęp do produktów
B. otrzymać tradycyjną, kompleksową obsługę od personelu
C. zakupić towary przez Internet
D. złożyć zamówienie na podstawie katalogu
HAN.01 Pytanie 105
Prowadzenie sprzedaży

Wskaż zasady rozmieszczania produktów w sklepie, które mają na celu pobudzić klientów do zakupów i przynosić duże zyski?

A. Produkty kupowane pod wpływem impulsu, na których osiągana jest największa marża, są umieszczane na wysokości wzroku klienta
B. Produkty drogie, rzadko kupowane, są umieszczane na regale przy kasie
C. Produkty lekkie są umieszczane wyżej, a cięższe niżej
D. Produkty tańsze są umieszczane wyżej, a droższe niżej
HAN.01 Pytanie 106
Prowadzenie sprzedaży

Z badań rynkowych, przeprowadzonych przez Agencję Marketingową INFO, wynika, że na lokalnym rynku mebli działają cztery przedsiębiorstwa handlu hurtowego. Dane zamieszczone w tabeli podają wartość sprzedaży mebli w 2004 roku. Na podstawie analizy danych zawartych w tabeli ustal, które z podanych przedsiębiorstw handlu hurtowego ma największy udział w rynku mebli?

PrzedsiębiorstwoWartość sprzedaży w tys. złWskaźniki struktury %
Hurtownia Mebli FORNIT S.A.124 00036,4
Przedsiębiorstwo Handlowe MEBLEKS Sp. z o.o.89 00026,1
Hurtownia DREWEKS Sp. z o.o.57 00016,7
Przedsiębiorstwo Handlu Hurtowego SOFA Sp. z o.o.71 00020,8

A. Przedsiębiorstwo Handlowe Mebleks Sp. z o.o.
B. Hurtownia DREWEKS Sp. z o.o.
C. Hurtownia Mebli FORNIT S.A
D. Przedsiębiorstwo Handlu Hurtowego SOFA Sp. z o.o.
HAN.01 Pytanie 107
Prowadzenie sprzedaży

Właściciel sklepu z zabawkami przeprowadził badania popytu konsumpcyjnego. Z analizy opracowanej karty rejestracyjnej przedstawionej w tabeli wynika, że w sklepie występuje wzmożony popyt na zabawki

Rodzaj zabawekLiczba pytań o towar
plastyczne35
edukacyjne86
zdalnie sterowane76
dla niemowląt68

A. dla niemowląt.
B. edukacyjne.
C. plastyczne.
D. zdalnie sterowane.
HAN.01 Pytanie 108
Prowadzenie sprzedaży

Firma prowadzi sprzedaż mrożonek z chłodni umieszczonej w pojeździe. Jaką formę sprzedaży można wówczas zidentyfikować?

A. akwizycji
B. handlu obwoźnego
C. handlu obnośnego
D. sprzedaży wysyłkowej
HAN.01 Pytanie 109
Prowadzenie sprzedaży

Jakie narzędzie powinien zastosować właściciel lokalnego sklepu spożywczego, aby informować swoich klientów o aktualnych promocjach?

A. Plakat
B. Billboard
C. Szyld
D. Stand
HAN.01 Pytanie 111
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę sprzedaży powinien zastosować supermarket w danej okolicy, mający dużą przestrzeń sprzedażową, aby umożliwić klientom bezpośredni dostęp do produktów?

A. Tradycyjną
B. Specjalną
C. Preselekcyjną
D. Samoobsługową
HAN.01 Pytanie 112
Prowadzenie sprzedaży

W kwiaciarni, która specjalizuje się w artystycznych kompozycjach kwiatowych, do obsługi klientów należy zastosować metodę sprzedaży

A. preselekcyjną
B. tradycyjną
C. z automatów
D. samoobsługową
HAN.01 Pytanie 113
Prowadzenie sprzedaży

Właściciel sklepu z zabawkami nabył dużą ilość porcelanowych lalek i ustawił je na półce z lalkami. Nowo zakupione produkty nie wzbudzały zainteresowania klientów. Aby uniknąć problemu z trudnymi do sprzedaży zapasami i zredukować straty, właściciel powinien

A. zwrócić lalki do hurtowni zabawek, w której zostały zakupione
B. rozdać lalki dziewczynkom przychodzącym do sklepu
C. wyeksponować lalki w oknie wystawowym sklepu
D. usunąć lalki z sali sprzedażowej, robiąc przestrzeń na towar 'chodliwy'
HAN.01 Pytanie 115
Prowadzenie sprzedaży

Jakie czynności w tradycyjnej obsłudze klienta są realizowane w odpowiedniej kolejności?

A. prezentacja towaru, ustalanie potrzeb klienta, rozwiewanie wątpliwości klienta
B. rozwiewanie wątpliwości klienta, prezentacja towaru, ustalanie potrzeb klienta
C. ustalanie potrzeb klienta, prezentacja towaru, rozwiewanie wątpliwości klienta
D. prezentacja towaru, rozwiewanie wątpliwości klienta, ustalanie potrzeb klienta
Prowadzenie sprzedaży

Jakiego elementu można nie uwzględniać przy tworzeniu oferty handlowej?

A. Data ważności oferty
B. Fotografia proponowanych produktów
C. Lista oferowanych produktów
D. Informacje kontaktowe sklepu
HAN.01 Pytanie 120
Prowadzenie sprzedaży

Aby poinformować klientów instytucjonalnych o propozycji handlowej hurtowni oraz warunkach jej realizacji, należy

A. postawić bilbord w głównej ulicy miasta
B. rozdawać ulotki w centrum miasta
C. przeprowadzić prezentację w hurtowni
D. przesłać ofertę handlową kontrahentom