Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 161
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca, ustawiając obok siebie na ekspozycji obuwie wykonane ze skóry naturalnej i sztucznej, zastosował zasadę

A. komplementarności
B. dostępności towarów
C. kolejności dostaw
D. substytucyjności
HAN.01 Pytanie 163
Prowadzenie sprzedaży

W nowo powstałym osiedlu otwiera się niewielki sklep zoologiczny. Jaką formę promocji powinien wybrać właściciel, aby jak największa liczba mieszkańców została poinformowana o otwarciu sklepu?

A. Spoty reklamowe w telewizji krajowej
B. Spotkanie zorganizowane z przyszłymi klientami
C. Ulotki roznoszone do mieszkań w osiedlu
D. Ogłoszenie w prasie ogólnokrajowej
HAN.01 Pytanie 164
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawiona charakterystyka dotyczy asortymentu

Opis rodzaju asortymentu
Zestaw towarów obejmujący duży wybór w ramach poszczególnych grup towarowych.

A. szerokiego.
B. płytkiego.
C. głębokiego.
D. wąskiego.
HAN.01 Pytanie 165
Prowadzenie sprzedaży

Umieszczając na sprzęcie wystawienniczym płaszcze, szale oraz nakrycia głowy, sprzedawca wykorzystał zasadę

A. substytucyjności
B. przejrzystości
C. dostępności towarów
D. komplementarności
HAN.01 Pytanie 166
Prowadzenie sprzedaży

Najlepszą metodą sprzedaży paczkowanych słodyczy w sklepie dyskontowym jest

A. sprzedaż samoobsługowa
B. sprzedaż preselekcyjna
C. sprzedaż wysyłkowa
D. sprzedaż tradycyjna
HAN.01 Pytanie 167
Prowadzenie sprzedaży

Preselekcja związana ze sprzedażą według wzorów jest stosowana w handlu

A. materiałów biurowych
B. roślin doniczkowych
C. złotej biżuterii
D. płytek ceramicznych
Prowadzenie sprzedaży

Na półce widnieje informacja o promocji na wyeksponowany produkt, którego cena z 1 200,00 zł została obniżona do 1 019,00 zł. Jaką kwotę zmniejszono cenę tego produktu?

A. o 219,00 zł
B. o 291,00 zł
C. o 81,00 zł
D. o 181,00 zł
HAN.01 Pytanie 171
Prowadzenie sprzedaży

Podczas układania produktów na sali sprzedażowej należy

A. produkty o największych wymiarach umieszczać na najwyższych półkach
B. dobra komplementarne umieszczać na najwyższych półkach
C. produkty z późniejszym terminem ważności umieszczać z przodu półek
D. produkty o najwyższej zyskowności umieszczać na wysokości oczu
HAN.01 Pytanie 172
Prowadzenie sprzedaży

Manekiny, na których prezentowana jest odzież w sklepach samoobsługowych i preselekcyjnych, powinny być umieszczane bezpośrednio na podłodze lub na

A. podestach.
B. stołach.
C. półkach.
D. gondolach.
HAN.01 Pytanie 173
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę sprzedaży powinien zaimplementować właściciel małego zakładu przetwórstwa mięsnego w swoim sklepie, gdzie oferuje sprzedaż towarów na wagę?

A. Obnośną
B. Tradycyjną
C. Samoobsługową
D. Preselekcyjną
HAN.01 Pytanie 175
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie zamieszczonej w ramce rozmowy sprzedażowej, przeprowadzonej w sklepie osiedlowym, określ zastosowaną formę sprzedaży.

Klient: Dzień dobry.
Sprzedawca: Dzień dobry, w czym mogę pomóc?
Klient: Proszę jedno mleko w kartonie.
Sprzedawca: Proszę, czy coś jeszcze?
Klient: Nie, dziękuję.
Sprzedawca: 2.50 zł
Klient: Dziękuję, do widzenia.
Sprzedawca: Dziękuję, do widzenia.

A. Tradycyjna ze zredukowaną obsługą klienta.
B. Preselekcyjna.
C. Samoobsługowa.
D. Tradycyjna z rozwiniętą obsługą klienta.
Prowadzenie sprzedaży

Cechy transakcji takie jak:
- uzyskanie towaru do użytku od razu po podpisaniu umowy oraz dokonaniu pierwszej wpłaty,
- obowiązek regularnego spłacania przez klienta zobowiązań za towar przez cały czas określony w umowie,
- przeniesienie towaru na własność klienta po uregulowaniu całej kwoty, są typowe dla sprzedaży

A. internetowej
B. wysyłkowej
C. akwizycyjnej
D. ratalnej
HAN.01 Pytanie 177
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawiona procedura obsługi klienta dotyczy sprzedaży

PROCEDURA OBSŁUGI KLIENTA
1.Złożenie zamówienia.
2.Potwierdzenie złożenia zamówienia.
3.Rezerwacja towaru.
4.Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji.
5.Informacja o wysyłce.
6.Podziękowanie za dokonanie zakupu.

A. internetowej.
B. tradycyjnej.
C. preselekcyjnej.
D. samoobsługowej.
HAN.01 Pytanie 178
Prowadzenie sprzedaży

Towary "magnesy", które przyciągają uwagę konsumentów swoim wyglądem, powinny być rozmieszczone na półkach

A. w centralnych miejscach sali sprzedażowej
B. w tylnej części sali sprzedażowej
C. w odpowiednio wydzielonych strefach
D. w sąsiedztwie kas
HAN.01 Pytanie 179
Prowadzenie sprzedaży

Aby uprościć procesy sprzedażowe oraz zapewnić 24-godzinny dostęp do produktów takich jak bilety autobusowe i słodycze, powinno się wprowadzić sprzedaż

A. tradycyjną
B. obnośną
C. samoobsługową
D. z automatów
HAN.01 Pytanie 180
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca ustawiając na wystawie płaszcze oraz nakrycia głowy kierował się zasadą

A. komplementarności produktów
B. łatwej dostępności produktów
C. kolejności dostaw produktów
D. substytucyjności produktów
HAN.01 Pytanie 181
Prowadzenie sprzedaży

Proponowanie klientowi kuponu, który umożliwia uzyskanie rabatu przy przyszłym zakupie, jest przykładem

A. promocji sprzedaży
B. reklamy
C. public relations
D. sprzedaży osobistej
HAN.01 Pytanie 183
Prowadzenie sprzedaży

Warszawska hurtownia NARTEX oferuje narty dla dzieci, kobiet i mężczyzn. Oznacza to, że przy wyborze asortymentu, hurtownia przeprowadziła segmentację rynku według kryterium

A. demograficznego
B. geograficznego
C. psychograficznego
D. ekonomicznego
Prowadzenie sprzedaży

Hurtownia materiałów biurowych odpowiedziała na propozycję zawarcia umowy dotyczącej dostarczenia artykułów biurowych dla jednostki samorządowej. Sporządziła ofertę i złożyła ją w ustalonym terminie. W ten sposób hurtownia wzięła udział

A. w aukcji
B. w licytacji
C. w targach
D. w przetargu
HAN.01 Pytanie 185
Prowadzenie sprzedaży

W sklepach samoobsługowych artykuły, które są kupowane pod wpływem impulsu, powinny być ustawiane głównie

A. na wysokości 170 cm
B. przy kasie
C. naprzeciwko wejścia
D. na osobnym regale
Prowadzenie sprzedaży

Wysoka elastyczność cenowa ma miejsce, gdy procentowa zmiana popytu jest

A. mniejsza od procentowej zmiany dochodu
B. mniejsza od procentowej zmiany ceny
C. większa od procentowej zmiany dochodu
D. większa od procentowej zmiany ceny
HAN.01 Pytanie 188
Prowadzenie sprzedaży

Który z poniższych sposobów powiadamiania o nowej ofercie hurtowni tkanin może ułatwić podjęcie decyzji o złożeniu zamówienia przez klientów instytucjonalnych?

A. Ulotka informacyjna
B. Katalog z próbkami
C. Gazetka reklamowa
D. Rozmowa telefoniczna
HAN.01 Pytanie 189
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych w tabeli określ, w którym z przedstawionych wariantów kolejne etapy sprzedaży w punkcie sprzedaży detalicznej są poukładane w prawidłowy sposób.

A.B.C.D.
- przekonywanie do dalszych zakupów,
- wyjaśnienie wątpliwości,
- ustalenie należności,
- prezentacja produktu.
- przekonywanie do dalszych zakupów,
- ustalenie potrzeb klienta,
- ustalenie należności
- prezentacja produktu.
- ustalenie potrzeb klienta,
- prezentacja produktu,
- przekonywanie do dalszych zakupów,
- ustalenie i pobranie należności.
- ustalenie potrzeb klienta,
- prezentacja produktu,
- wyjaśnienie wątpliwości,
- ustalenie i pobranie należności.

A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
HAN.01 Pytanie 191
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca może zaproponować klientowi, który planuje nabyć przewodnik po Wrocławiu, jako produkt uzupełniający

A. przewodnik po Karkonoszach
B. mapę drogową Polski
C. obrazek przedstawiający okolice Wrocławia
D. plan miasta Wrocław
HAN.01 Pytanie 192
Prowadzenie sprzedaży

Jak przebiega proces obsługi klienta w osiedlowym sklepie spożywczym, który stosuje tradycyjną formę sprzedaży?

A. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, prezentacja produktów, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, negocjowanie ceny, pobranie zapłaty, pożegnanie
B. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
C. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, prezentacja produktów, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
D. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, wydanie żądanego towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
HAN.01 Pytanie 193
Prowadzenie sprzedaży

...Wzrasta zainteresowanie towarem, zyski przedsiębiorstwa się zwiększają, pojawia się rywalizacja, stosowane są promocje zachęcające do zakupu... Dla której etapy cyklu życia produktu charakterystyczny jest opisany stan?

A. Dojrzałości
B. Spadku
C. Wzrostu
D. Wprowadzenia
HAN.01 Pytanie 194
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie fragmentu artykułu prasowego wskaż, do jakiego rodzaju klientek skierowana jest akcja promocyjna?

A. Konserwatywnych
B. Zdecydowanych
C. Reagujących emocjonalnie
D. Oczekujących doradztwa
Prowadzenie sprzedaży

Cena równowagi na rynku jest osiągana, kiedy wielkość popytu

A. nie jest uzależniona od wielkości podaży
B. jest niższa od wielkości podaży
C. przewyższa wielkość podaży
D. jest równa wielkości podaży
Prowadzenie sprzedaży

Jakie informacje dotyczące warunków zakupu płynu do mycia naczyń mogą być ważne dla klienta indywidualnego?

A. Dla zamówień powyżej 3 000 zł netto darmowy transport
B. Przy zakupie 100 sztuk płatność w ciągu 14 dni
C. Przy zakupie 50 sztuk 5% zniżki
D. Przy zamówieniu dwóch sztuk trzecia sztuka bezpłatnie