Filtrowanie pytań
 Prowadzenie sprzedaży 
A. komplementarności
B. dostępności towarów
C. kolejności dostaw
D. substytucyjności
 Prowadzenie sprzedaży 
Rysunek przedstawia

A. kartę rabatową.
B. kartę stałego klienta.
C. kartę klubową.
D. kartę płatniczą.
 Prowadzenie sprzedaży 
W nowo powstałym osiedlu otwiera się niewielki sklep zoologiczny. Jaką formę promocji powinien wybrać właściciel, aby jak największa liczba mieszkańców została poinformowana o otwarciu sklepu?
A. Spoty reklamowe w telewizji krajowej
B. Spotkanie zorganizowane z przyszłymi klientami
C. Ulotki roznoszone do mieszkań w osiedlu
D. Ogłoszenie w prasie ogólnokrajowej
 Prowadzenie sprzedaży 
Przedstawiona charakterystyka dotyczy asortymentu 
 
| Opis rodzaju asortymentu | |
|---|---|
| Zestaw towarów obejmujący duży wybór w ramach poszczególnych grup towarowych. | |
A. szerokiego.
B. płytkiego.
C. głębokiego.
D. wąskiego.
 Prowadzenie sprzedaży 
Umieszczając na sprzęcie wystawienniczym płaszcze, szale oraz nakrycia głowy, sprzedawca wykorzystał zasadę
A. substytucyjności
B. przejrzystości
C. dostępności towarów
D. komplementarności
 Prowadzenie sprzedaży 
Najlepszą metodą sprzedaży paczkowanych słodyczy w sklepie dyskontowym jest
A. sprzedaż samoobsługowa
B. sprzedaż preselekcyjna
C. sprzedaż wysyłkowa
D. sprzedaż tradycyjna
 Prowadzenie sprzedaży 
Preselekcja związana ze sprzedażą według wzorów jest stosowana w handlu
A. materiałów biurowych
B. roślin doniczkowych
C. złotej biżuterii
D. płytek ceramicznych
 Prowadzenie sprzedaży 
Sklep sprzedający elegancką odzież oraz kosmetyki wysokiej jakości to
A. butik
B. dyskont
C. stragan
D. supermarket
 Prowadzenie sprzedaży 
Modne zestawy odzieżowe, które są wystawione na pokaz i oferowane w cenie promocyjnej, klasyfikują się jako towary
A. impulsy
B. wybieralne
C. magnesy
D. luksusowe
 Prowadzenie sprzedaży 
Na półce widnieje informacja o promocji na wyeksponowany produkt, którego cena z 1 200,00 zł została obniżona do 1 019,00 zł. Jaką kwotę zmniejszono cenę tego produktu?
A. o 219,00 zł
B. o 291,00 zł
C. o 81,00 zł
D. o 181,00 zł
 Prowadzenie sprzedaży 
Podczas układania produktów na sali sprzedażowej należy
A. produkty o największych wymiarach umieszczać na najwyższych półkach
B. dobra komplementarne umieszczać na najwyższych półkach
C. produkty z późniejszym terminem ważności umieszczać z przodu półek
D. produkty o najwyższej zyskowności umieszczać na wysokości oczu
 Prowadzenie sprzedaży 
Manekiny, na których prezentowana jest odzież w sklepach samoobsługowych i preselekcyjnych, powinny być umieszczane bezpośrednio na podłodze lub na
A. podestach.
B. stołach.
C. półkach.
D. gondolach.
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaką metodę sprzedaży powinien zaimplementować właściciel małego zakładu przetwórstwa mięsnego w swoim sklepie, gdzie oferuje sprzedaż towarów na wagę?
A. Obnośną
B. Tradycyjną
C. Samoobsługową
D. Preselekcyjną
 Prowadzenie sprzedaży 
Okoliczność, w której ilość środków pieniężnych w obiegu zwiększa się szybciej niż wartość dóbr i usług dostępnych do sprzedaży, to
A. inflacja
B. deflacja
C. dewaluacja
D. aprecjacja
 Prowadzenie sprzedaży 
Na podstawie zamieszczonej w ramce rozmowy sprzedażowej, przeprowadzonej w sklepie osiedlowym, określ zastosowaną formę sprzedaży. 
 
| Klient: Dzień dobry. Sprzedawca: Dzień dobry, w czym mogę pomóc? Klient: Proszę jedno mleko w kartonie. Sprzedawca: Proszę, czy coś jeszcze? Klient: Nie, dziękuję. Sprzedawca: 2.50 zł Klient: Dziękuję, do widzenia. Sprzedawca: Dziękuję, do widzenia.  | 
A. Tradycyjna ze zredukowaną obsługą klienta.
B. Preselekcyjna.
C. Samoobsługowa.
D. Tradycyjna z rozwiniętą obsługą klienta.
 Prowadzenie sprzedaży 
Cechy transakcji takie jak: 
 - uzyskanie towaru do użytku od razu po podpisaniu umowy oraz dokonaniu pierwszej wpłaty, 
 - obowiązek regularnego spłacania przez klienta zobowiązań za towar przez cały czas określony w umowie, 
 - przeniesienie towaru na własność klienta po uregulowaniu całej kwoty, są typowe dla sprzedaży
A. internetowej
B. wysyłkowej
C. akwizycyjnej
D. ratalnej
 Prowadzenie sprzedaży 
Przedstawiona procedura obsługi klienta dotyczy sprzedaży 
 
| PROCEDURA OBSŁUGI KLIENTA | |
| 1. | Złożenie zamówienia. | 
| 2. | Potwierdzenie złożenia zamówienia. | 
| 3. | Rezerwacja towaru. | 
| 4. | Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji. | 
| 5. | Informacja o wysyłce. | 
| 6. | Podziękowanie za dokonanie zakupu. | 
A. internetowej.
B. tradycyjnej.
C. preselekcyjnej.
D. samoobsługowej.
 Prowadzenie sprzedaży 
Towary "magnesy", które przyciągają uwagę konsumentów swoim wyglądem, powinny być rozmieszczone na półkach
A. w centralnych miejscach sali sprzedażowej
B. w tylnej części sali sprzedażowej
C. w odpowiednio wydzielonych strefach
D. w sąsiedztwie kas
 Prowadzenie sprzedaży 
Aby uprościć procesy sprzedażowe oraz zapewnić 24-godzinny dostęp do produktów takich jak bilety autobusowe i słodycze, powinno się wprowadzić sprzedaż
A. tradycyjną
B. obnośną
C. samoobsługową
D. z automatów
 Prowadzenie sprzedaży 
Sprzedawca ustawiając na wystawie płaszcze oraz nakrycia głowy kierował się zasadą
A. komplementarności produktów
B. łatwej dostępności produktów
C. kolejności dostaw produktów
D. substytucyjności produktów
 Prowadzenie sprzedaży 
Proponowanie klientowi kuponu, który umożliwia uzyskanie rabatu przy przyszłym zakupie, jest przykładem
A. promocji sprzedaży
B. reklamy
C. public relations
D. sprzedaży osobistej
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie miejsce sprzedaży detalicznej powinien zaproponować pan Nowak, chcąc nabyć gazetę w porze nocnej?
A. Kiosk
B. Automat
C. Stragan
D. Bazar
 Prowadzenie sprzedaży 
Warszawska hurtownia NARTEX oferuje narty dla dzieci, kobiet i mężczyzn. Oznacza to, że przy wyborze asortymentu, hurtownia przeprowadziła segmentację rynku według kryterium
A. demograficznego
B. geograficznego
C. psychograficznego
D. ekonomicznego
 Prowadzenie sprzedaży 
Hurtownia materiałów biurowych odpowiedziała na propozycję zawarcia umowy dotyczącej dostarczenia artykułów biurowych dla jednostki samorządowej. Sporządziła ofertę i złożyła ją w ustalonym terminie. W ten sposób hurtownia wzięła udział
A. w aukcji
B. w licytacji
C. w targach
D. w przetargu
 Prowadzenie sprzedaży 
W sklepach samoobsługowych artykuły, które są kupowane pod wpływem impulsu, powinny być ustawiane głównie
A. na wysokości 170 cm
B. przy kasie
C. naprzeciwko wejścia
D. na osobnym regale
 Prowadzenie sprzedaży 
Wysoka elastyczność cenowa ma miejsce, gdy procentowa zmiana popytu jest
A. mniejsza od procentowej zmiany dochodu
B. mniejsza od procentowej zmiany ceny
C. większa od procentowej zmiany dochodu
D. większa od procentowej zmiany ceny
 Prowadzenie sprzedaży 
Wystawa, która prezentuje produkty dostępne w sklepie oraz dekoracje na okres świąteczny, nosi nazwę
A. okolicznościowa
B. towarowa
C. masowa
D. reprezentacyjna
 Prowadzenie sprzedaży 
Który z poniższych sposobów powiadamiania o nowej ofercie hurtowni tkanin może ułatwić podjęcie decyzji o złożeniu zamówienia przez klientów instytucjonalnych?
A. Ulotka informacyjna
B. Katalog z próbkami
C. Gazetka reklamowa
D. Rozmowa telefoniczna
 Prowadzenie sprzedaży 
Na podstawie danych w tabeli określ, w którym z przedstawionych wariantów kolejne etapy sprzedaży w punkcie sprzedaży detalicznej są poukładane w prawidłowy sposób. 
 
| A. | B. | C. | D. | 
|---|---|---|---|
| - przekonywanie do dalszych zakupów, - wyjaśnienie wątpliwości, - ustalenie należności, - prezentacja produktu.  | - przekonywanie do dalszych zakupów, - ustalenie potrzeb klienta, - ustalenie należności - prezentacja produktu.  | - ustalenie potrzeb klienta, - prezentacja produktu, - przekonywanie do dalszych zakupów, - ustalenie i pobranie należności.  | - ustalenie potrzeb klienta, - prezentacja produktu, - wyjaśnienie wątpliwości, - ustalenie i pobranie należności.  | 
A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
 Prowadzenie sprzedaży 
Kształt pilota do odbiornika TV, to cecha

A. ergonomiczna.
B. logistyczna.
C. ekonomiczna.
D. ekologiczna.
 Prowadzenie sprzedaży 
Sprzedawca może zaproponować klientowi, który planuje nabyć przewodnik po Wrocławiu, jako produkt uzupełniający
A. przewodnik po Karkonoszach
B. mapę drogową Polski
C. obrazek przedstawiający okolice Wrocławia
D. plan miasta Wrocław
 Prowadzenie sprzedaży 
Jak przebiega proces obsługi klienta w osiedlowym sklepie spożywczym, który stosuje tradycyjną formę sprzedaży?
A. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, prezentacja produktów, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, negocjowanie ceny, pobranie zapłaty, pożegnanie
B. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
C. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, prezentacja produktów, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
D. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, wydanie żądanego towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
 Prowadzenie sprzedaży 
...Wzrasta zainteresowanie towarem, zyski przedsiębiorstwa się zwiększają, pojawia się rywalizacja, stosowane są promocje zachęcające do zakupu... Dla której etapy cyklu życia produktu charakterystyczny jest opisany stan?
A. Dojrzałości
B. Spadku
C. Wzrostu
D. Wprowadzenia
 Prowadzenie sprzedaży 
Na podstawie fragmentu artykułu prasowego wskaż, do jakiego rodzaju klientek skierowana jest akcja promocyjna?
A. Konserwatywnych
B. Zdecydowanych
C. Reagujących emocjonalnie
D. Oczekujących doradztwa
 Prowadzenie sprzedaży 
Próbki zapachów używane jako element promocji nie mogą być
A. dołączane do rachunku.
B. rozdawane w sklepie.
C. rozdawane na ulicy.
D. sprzedawane w sklepie.
 Prowadzenie sprzedaży 
Na witrynach z szklanymi półkami, przeszklonymi ladami z oświetleniem oraz zamkniętymi gablotami wyświetla się
A. krawaty
B. sprzęt AGD
C. zegarki
D. telewizory
 Prowadzenie sprzedaży 
Cena równowagi na rynku jest osiągana, kiedy wielkość popytu
A. nie jest uzależniona od wielkości podaży
B. jest niższa od wielkości podaży
C. przewyższa wielkość podaży
D. jest równa wielkości podaży
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaką formą aktywności w zakresie sprzedaży nie jest
A. degustacja
B. reklama
C. prezentacja
D. produkt za darmo
 Prowadzenie sprzedaży 
Aby poinformować klientów o wprowadzeniu nowego asortymentu do sprzedaży, należy przygotować
A. zapytanie ofertowe
B. protokół reklamacyjny
C. ofertę sprzedaży
D. fakturę pro forma
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie informacje dotyczące warunków zakupu płynu do mycia naczyń mogą być ważne dla klienta indywidualnego?
A. Dla zamówień powyżej 3 000 zł netto darmowy transport
B. Przy zakupie 100 sztuk płatność w ciągu 14 dni
C. Przy zakupie 50 sztuk 5% zniżki
D. Przy zamówieniu dwóch sztuk trzecia sztuka bezpłatnie