Filtrowanie pytań
 Prowadzenie sprzedaży 
A. przedstawienia zalet związanych z korzystaniem z produktu
B. omówienia metody użytkowania produktu
C. ustalenia wymagań klienta dotyczących zakupu produktu
D. sporządzenia faktury za sprzedany produkt
 Prowadzenie sprzedaży 
Podział sklepu na strefę dla sprzedawcy oraz strefę dla klientów, a także brak bezpośredniego dostępu klientów do towaru to charakterystyka sprzedaży
A. samoobsługowej
B. preselekcyjnej
C. internetowej
D. tradycyjnej
 Prowadzenie sprzedaży 
Optymalna widoczność artykułu na półce uzyskuje się, gdy jest on umieszczony na wysokości
A. poniżej 120 cm
B. powyżej 190 cm
C. od 120 do 160 cm
D. od 170 do 190 cm
 Prowadzenie sprzedaży 
W jakiej kategorii kryteriów segmentacji rynku znajduje się kryterium - liczba członków rodziny?
A. Psychograficznych
B. Demograficznych
C. Geograficznych
D. Behawioralnych
 Prowadzenie sprzedaży 
Którą technikę argumentacji przedstawia zamieszczony opis? 
 
| Opis techniki argumentacji | 
|---|
| Sprzedawca rozpoznaje, która cecha towaru jest kluczowa dla klienta i skupia uwagę klienta, podając argumenty istotne właśnie z tego punktu widzenia. | 
A. Alternatywną.
B. Cenową.
C. Kompensacyjną.
D. Koncentracji.
 Prowadzenie sprzedaży 
Na podstawie danych z tabeli oceń, jak zmienił się udział sprzedaży wykonany w stosunku do planowanego obuwia damskiego i męskiego w sprzedaży ogółem. 
 
| Struktura sprzedaży | ||
|---|---|---|
| Wyszczególnienie | Udział sprzedaży | |
| Planowany w % | Wykonany w % | |
| Obuwie damskie | 75 | 80 | 
| Obuwie męskie | 25 | 20 | 
| Razem | 100 | 100 | 
A. Udział sprzedaży obuwia damskiego spadł a obuwia męskiego wzrósł.
B. Udział sprzedaży obuwia damskiego i obuwia męskiego spadł.
C. Udział sprzedaży obuwia damskiego wzrósł a obuwia męskiego spadł.
D. Udział sprzedaży obuwia damskiego i obuwia męskiego wzrósł.
 Prowadzenie sprzedaży 
W początkowej fazie cyklu życia produktu (wprowadzenie)
A. wydatki i zyski są niskie
B. wydatki są wysokie, a zyski niskie
C. wydatki są niskie, a zyski wysokie
D. wydatki i zyski są wysokie
 Prowadzenie sprzedaży 
Sklep odzieżowy FOREST, wprowadzając tymczasową obniżkę cen odzieży zimowej, zmniejszył w lutym ceny swetrów wełnianych z 80 zł. do 60 zł. Aby uzyskać przychód ze sprzedaży na poziomie z stycznia, sklep musi podnieść sprzedaż z 30 szt. do
A. 60 szt.
B. 100 szt.
C. 40 szt.
D. 80 szt.
 Prowadzenie sprzedaży 
Wskaźnik zysku kapitału własnego pokazuje, jaka kwota zysku przypada na jedną jednostkę
A. aktywów
B. przychodu ze sprzedaży
C. akcji
D. kapitału własnego
 Prowadzenie sprzedaży 
Prezentacja towarów w witrynie sklepowej, zorganizowana na czas Świąt Bożego Narodzenia, jest to ekspozycja
A. okolicznościowa
B. reprezentacyjna
C. interaktywna
D. seryjna
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie zachowania konsumentów najczęściej prowadzą do wystąpienia dysonansu po dokonaniu zakupu?
A. Przyzwyczajone.
B. Irracjonalne.
C. Logiczne.
D. Zwyczajowe.
 Prowadzenie sprzedaży 
Jeśli z jednej strony lady stoi sprzedawca oraz towary, a z drugiej strony znajdują się klienci, którzy mogą uzyskać dostęp do towarów wyłącznie za pośrednictwem sprzedawcy, to oznacza, że mamy do czynienia ze sprzedażą
A. wysyłkową
B. tradycyjną
C. preselekcyjną
D. samoobsługową
 Prowadzenie sprzedaży 
Wystawiając na sprzęcie wystawienniczym płaszcze, szale oraz nakrycia głowy, sprzedający wykorzystał zasadę
A. dostępności produktów
B. substytucyjności
C. przejrzystości
D. komplementarności
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaką formę sprzedaży należy wybrać, zakładając mały sklep osiedlowy w branży spożywczej?
A. Komisową
B. Samoobsługową
C. Preselekcyjną
D. Tradycyjną
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie z wymienionych właściwości lodówki będą pierwszymi pytaniami klienta, który przy podejmowaniu decyzji o zakupie kieruje się racjonalnymi przesłankami?
A. Częstość sprzedaży oraz dodatkowe funkcje lodówki
B. Rozmiar i odcień
C. Odcień i renomowana marka producenta
D. Koszt i klasa energetyczna
 Prowadzenie sprzedaży 
Którego z drukowanych środków informowania klientów o ofercie handlowej dotyczy przedstawiony opis? 
 
| Kilkustronicowy środek informowania klientów o ofercie, wydawany cyklicznie, prezentujący działania promocyjne placówki, najczęściej drukowany na papierze słabej jakości. | 
A. Folderu reklamowego.
B. Ulotki.
C. Katalogu.
D. Gazetki reklamowej.
 Prowadzenie sprzedaży 
Przedstawione w tabeli czynności sprzedawcy są typowe dla formy sprzedaży 
 
czynności sprzedawcy: 
  | 
A. preselekcyjnej.
B. tradycyjnej z rozwiniętą obsługą nabywcy.
C. tradycyjnej ze zredukowaną obsługą nabywcy.
D. samoobsługowej.
 Prowadzenie sprzedaży 
W firmie zwiększyła się wartość zysku netto przy niezmienionych przychodach ze sprzedaży. Jak to wpłynie na rentowność sprzedaży?
A. Kierunek zmian rentowności jest niemożliwy do ustalenia
B. Zmaleje
C. Pozostanie na tym samym poziomie
D. Wzrośnie
 Prowadzenie sprzedaży 
Pracownik księgarni nie ma obowiązku informować o
A. jakości technicznej oraz edytorskiej publikacji
B. nowych tytułach wydawniczych
C. autorach publikacji
D. cenach w innych księgarniach
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaką zasadę rozkładu towarów zastosował sprzedawca, eksponując płaszcze oraz nakrycia głowy?
A. Dostępności.
B. Porządku dostaw.
C. Komplementarności.
D. Substytucyjności.
 Prowadzenie sprzedaży 
Źródłem wiedzy o wymaganiach klientów nie są
A. ankiety przeprowadzone wśród klientów
B. wywiady z klientami
C. zamówienia od klientów
D. oferty handlowe od dostawców
 Prowadzenie sprzedaży 
Informowanie mediów o udziale firmy budowlanej w ogólnopolskiej akcji charytatywnej, która ma na celu finansowanie zakupu sprzętu rehabilitacyjnego dla osób z niepełnosprawnościami, jest formą
A. propagandy
B. reklamy
C. public relations
D. promocji
 Prowadzenie sprzedaży 
Na podstawie fragmentu artykułu określ, do którego typu klientek kierowana jest akcja promocyjna. 
 
| Fragment artykułu prasowego | 
| Obecnie wiele kobiet przy zakupach zwraca szczególną uwagę na poziom obsługi i porady, z których może skorzystać w salonie. Ponieważ wiele kobiet nosi źle dobrany biustonosz, w naszym sklepie stanie Mobilna Przymierzalnia, w której każda kobieta będzie mogła skorzystać z profesjonalnej porady brafittingowej. Konsultantki wiodącej marki będą doradzać klientkom jak odpowiednio dobrać biustonosz oraz pomogą wybrać, zależnie od sylwetki, bieliznę modelującą. | 
A. Zdecydowanych.
B. Oczekujących doradztwa.
C. Reagujących emocjonalnie.
D. Konserwatywnych.
 Prowadzenie sprzedaży 
Symbol umieszczany na opakowaniach niektórych produktów oznacza, że

A. towar znajdujący się w opakowaniu wykonany jest z wysokiej jakości tworzyw i może być używany wielokrotnie.
B. opakowanie produktu wykonane jest z wysokiej jakości tworzyw i może być używane wielokrotnie.
C. towar znajdujący się w opakowaniu w wyniku powtórnego przetworzenia nadaje się do ponownego wykorzystania.
D. opakowanie produktu w wyniku powtórnego przetworzenia nadaje się do ponownego wykorzystania.
 Prowadzenie sprzedaży 
W przypadku klienta, który zamierza szybko nabyć określony produkt codziennego użytku, sprzedawca powinien
A. zachęcać do rozmowy dotyczącej sprzedaży
B. przekonywać do zasadności zakupu
C. ograniczyć się do wydania towaru
D. proponować także inne produkty
 Prowadzenie sprzedaży 
Typ przedsiębiorstwa, które dokonuje sprzedaży towaru powierzonego przez zleceniodawcę, pobierając od tego prowizję, prowadzi działalność
A. na zamówienie
B. ratalną
C. komisową
D. subskrypcyjną
 Prowadzenie sprzedaży 
Jak określa się zapas towarów, który pomimo działań podejmowanych przez punkt sprzedaży, nie znajduje nabywców?
A. Minimalny
B. Przeciętny
C. Maksymalny
D. Nadmierny
 Prowadzenie sprzedaży 
Pokazanie perfum przez sprzedawcę w klasycznej metodzie sprzedaży opiera się na
A. oznaczeniu za pomocą wywieszki
B. zapakowaniu flakonów
C. odbiorze płatności
D. użyciu testera
 Prowadzenie sprzedaży 
Klient, który został błyskawicznie obsłużony przez sprzedawcę, ponieważ precyzyjnie określił swoje oczekiwania, to klient
A. niecierpliwy
B. zdecydowany
C. ufny
D. rozgadany
 Prowadzenie sprzedaży 
Napoje, które zawierają specyficzne mieszanki zarówno prostych, jak i złożonych węglowodanów, zapewniające stałe uzupełnienie energii traconej w trakcie wysiłku, a także wzbogacone o witaminy i minerały, klasyfikowane są jako napoje
A. dietetycznych
B. używkowych
C. izotonicznych
D. niskokalorycznych
 Prowadzenie sprzedaży 
Wyświetlana od środka tablica reklamowa nazywana jest
A. afisz
B. citylight
C. infoscreen
D. baner
 Prowadzenie sprzedaży 
Dane w tabeli przedstawiają wielkość sprzedaży cementu w czterech marketach budowlanych funkcjonujących na rynku krakowskim w maju 2011 r. Największy udział w rynku cementu ma market 
 
| Market | Sprzedaż w tonach | 
|---|---|
| A. | 25 | 
| B. | 28 | 
| C. | 43 | 
| D. | 4 | 
A. C.
B. D.
C. A.
D. B.