Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie sprzedaży

Do działań związanych z prezentacją produktów nie wlicza się

A. przedstawienia zalet związanych z korzystaniem z produktu
B. omówienia metody użytkowania produktu
C. ustalenia wymagań klienta dotyczących zakupu produktu
D. sporządzenia faktury za sprzedany produkt
HAN.01 Pytanie 242
Prowadzenie sprzedaży

Podział sklepu na strefę dla sprzedawcy oraz strefę dla klientów, a także brak bezpośredniego dostępu klientów do towaru to charakterystyka sprzedaży

A. samoobsługowej
B. preselekcyjnej
C. internetowej
D. tradycyjnej
HAN.01 Pytanie 243
Prowadzenie sprzedaży

Optymalna widoczność artykułu na półce uzyskuje się, gdy jest on umieszczony na wysokości

A. poniżej 120 cm
B. powyżej 190 cm
C. od 120 do 160 cm
D. od 170 do 190 cm
HAN.01 Pytanie 244
Prowadzenie sprzedaży

W jakiej kategorii kryteriów segmentacji rynku znajduje się kryterium - liczba członków rodziny?

A. Psychograficznych
B. Demograficznych
C. Geograficznych
D. Behawioralnych
HAN.01 Pytanie 245
Prowadzenie sprzedaży

Którą technikę argumentacji przedstawia zamieszczony opis?

Opis techniki argumentacji
Sprzedawca rozpoznaje, która cecha towaru jest kluczowa dla klienta i skupia uwagę klienta, podając argumenty istotne właśnie z tego punktu widzenia.

A. Alternatywną.
B. Cenową.
C. Kompensacyjną.
D. Koncentracji.
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych z tabeli oceń, jak zmienił się udział sprzedaży wykonany w stosunku do planowanego obuwia damskiego i męskiego w sprzedaży ogółem.

Struktura sprzedaży
WyszczególnienieUdział sprzedaży
Planowany w %Wykonany w %
Obuwie damskie7580
Obuwie męskie2520
Razem100100

A. Udział sprzedaży obuwia damskiego spadł a obuwia męskiego wzrósł.
B. Udział sprzedaży obuwia damskiego i obuwia męskiego spadł.
C. Udział sprzedaży obuwia damskiego wzrósł a obuwia męskiego spadł.
D. Udział sprzedaży obuwia damskiego i obuwia męskiego wzrósł.
Prowadzenie sprzedaży

Sklep odzieżowy FOREST, wprowadzając tymczasową obniżkę cen odzieży zimowej, zmniejszył w lutym ceny swetrów wełnianych z 80 zł. do 60 zł. Aby uzyskać przychód ze sprzedaży na poziomie z stycznia, sklep musi podnieść sprzedaż z 30 szt. do

A. 60 szt.
B. 100 szt.
C. 40 szt.
D. 80 szt.
HAN.01 Pytanie 250
Prowadzenie sprzedaży

Prezentacja towarów w witrynie sklepowej, zorganizowana na czas Świąt Bożego Narodzenia, jest to ekspozycja

A. okolicznościowa
B. reprezentacyjna
C. interaktywna
D. seryjna
HAN.01 Pytanie 252
Prowadzenie sprzedaży

Jeśli z jednej strony lady stoi sprzedawca oraz towary, a z drugiej strony znajdują się klienci, którzy mogą uzyskać dostęp do towarów wyłącznie za pośrednictwem sprzedawcy, to oznacza, że mamy do czynienia ze sprzedażą

A. wysyłkową
B. tradycyjną
C. preselekcyjną
D. samoobsługową
HAN.01 Pytanie 253
Prowadzenie sprzedaży

Wystawiając na sprzęcie wystawienniczym płaszcze, szale oraz nakrycia głowy, sprzedający wykorzystał zasadę

A. dostępności produktów
B. substytucyjności
C. przejrzystości
D. komplementarności
HAN.01 Pytanie 255
Prowadzenie sprzedaży

Jakie z wymienionych właściwości lodówki będą pierwszymi pytaniami klienta, który przy podejmowaniu decyzji o zakupie kieruje się racjonalnymi przesłankami?

A. Częstość sprzedaży oraz dodatkowe funkcje lodówki
B. Rozmiar i odcień
C. Odcień i renomowana marka producenta
D. Koszt i klasa energetyczna
HAN.01 Pytanie 256
Prowadzenie sprzedaży

Którego z drukowanych środków informowania klientów o ofercie handlowej dotyczy przedstawiony opis?

Kilkustronicowy środek informowania klientów o ofercie, wydawany cyklicznie, prezentujący działania promocyjne placówki, najczęściej drukowany na papierze słabej jakości.

A. Folderu reklamowego.
B. Ulotki.
C. Katalogu.
D. Gazetki reklamowej.
HAN.01 Pytanie 257
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawione w tabeli czynności sprzedawcy są typowe dla formy sprzedaży

czynności sprzedawcy:
  • powitanie klienta
  • przyjęcie zamówienia
  • wydanie zamówionego towaru
  • inkaso należności
  • pożegnanie klienta

A. preselekcyjnej.
B. tradycyjnej z rozwiniętą obsługą nabywcy.
C. tradycyjnej ze zredukowaną obsługą nabywcy.
D. samoobsługowej.
Prowadzenie sprzedaży

W firmie zwiększyła się wartość zysku netto przy niezmienionych przychodach ze sprzedaży. Jak to wpłynie na rentowność sprzedaży?

A. Kierunek zmian rentowności jest niemożliwy do ustalenia
B. Zmaleje
C. Pozostanie na tym samym poziomie
D. Wzrośnie
HAN.01 Pytanie 259
Prowadzenie sprzedaży

Pracownik księgarni nie ma obowiązku informować o

A. jakości technicznej oraz edytorskiej publikacji
B. nowych tytułach wydawniczych
C. autorach publikacji
D. cenach w innych księgarniach
HAN.01 Pytanie 260
Prowadzenie sprzedaży

Jaką zasadę rozkładu towarów zastosował sprzedawca, eksponując płaszcze oraz nakrycia głowy?

A. Dostępności.
B. Porządku dostaw.
C. Komplementarności.
D. Substytucyjności.
HAN.01 Pytanie 261
Prowadzenie sprzedaży

Źródłem wiedzy o wymaganiach klientów nie są

A. ankiety przeprowadzone wśród klientów
B. wywiady z klientami
C. zamówienia od klientów
D. oferty handlowe od dostawców
HAN.01 Pytanie 262
Prowadzenie sprzedaży

Informowanie mediów o udziale firmy budowlanej w ogólnopolskiej akcji charytatywnej, która ma na celu finansowanie zakupu sprzętu rehabilitacyjnego dla osób z niepełnosprawnościami, jest formą

A. propagandy
B. reklamy
C. public relations
D. promocji
HAN.01 Pytanie 263
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie fragmentu artykułu określ, do którego typu klientek kierowana jest akcja promocyjna.

Fragment artykułu prasowego
Obecnie wiele kobiet przy zakupach zwraca szczególną uwagę na poziom obsługi i porady, z których może skorzystać w salonie. Ponieważ wiele kobiet nosi źle dobrany biustonosz, w naszym sklepie stanie Mobilna Przymierzalnia, w której każda kobieta będzie mogła skorzystać z profesjonalnej porady brafittingowej. Konsultantki wiodącej marki będą doradzać klientkom jak odpowiednio dobrać biustonosz oraz pomogą wybrać, zależnie od sylwetki, bieliznę modelującą.

A. Zdecydowanych.
B. Oczekujących doradztwa.
C. Reagujących emocjonalnie.
D. Konserwatywnych.
HAN.01 Pytanie 264
Prowadzenie sprzedaży

Symbol umieszczany na opakowaniach niektórych produktów oznacza, że

Ilustracja do pytania 24
A. towar znajdujący się w opakowaniu wykonany jest z wysokiej jakości tworzyw i może być używany wielokrotnie.
B. opakowanie produktu wykonane jest z wysokiej jakości tworzyw i może być używane wielokrotnie.
C. towar znajdujący się w opakowaniu w wyniku powtórnego przetworzenia nadaje się do ponownego wykorzystania.
D. opakowanie produktu w wyniku powtórnego przetworzenia nadaje się do ponownego wykorzystania.
HAN.01 Pytanie 265
Prowadzenie sprzedaży

W przypadku klienta, który zamierza szybko nabyć określony produkt codziennego użytku, sprzedawca powinien

A. zachęcać do rozmowy dotyczącej sprzedaży
B. przekonywać do zasadności zakupu
C. ograniczyć się do wydania towaru
D. proponować także inne produkty
HAN.01 Pytanie 266
Prowadzenie sprzedaży

Typ przedsiębiorstwa, które dokonuje sprzedaży towaru powierzonego przez zleceniodawcę, pobierając od tego prowizję, prowadzi działalność

A. na zamówienie
B. ratalną
C. komisową
D. subskrypcyjną
HAN.01 Pytanie 269
Prowadzenie sprzedaży

Klient, który został błyskawicznie obsłużony przez sprzedawcę, ponieważ precyzyjnie określił swoje oczekiwania, to klient

A. niecierpliwy
B. zdecydowany
C. ufny
D. rozgadany
HAN.01 Pytanie 270
Prowadzenie sprzedaży

Napoje, które zawierają specyficzne mieszanki zarówno prostych, jak i złożonych węglowodanów, zapewniające stałe uzupełnienie energii traconej w trakcie wysiłku, a także wzbogacone o witaminy i minerały, klasyfikowane są jako napoje

A. dietetycznych
B. używkowych
C. izotonicznych
D. niskokalorycznych
HAN.01 Pytanie 272
Prowadzenie sprzedaży

Dane w tabeli przedstawiają wielkość sprzedaży cementu w czterech marketach budowlanych funkcjonujących na rynku krakowskim w maju 2011 r. Największy udział w rynku cementu ma market

MarketSprzedaż w tonach
A.25
B.28
C.43
D.4

A. C.
B. D.
C. A.
D. B.