Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 201
Prowadzenie sprzedaży

Który z drukowanych środków informowania klientów o ofercie handlowej został scharakteryzowany w ramce?

Kilkustronicowy środek informowania klientów o ofercie, wydawany cyklicznie, prezentujący działania promocyjne placówki, najczęściej drukowany na papierze słabej jakości.

A. Gazetka reklamowa.
B. Folder reklamowy.
C. Ulotka.
D. Katalog.
HAN.01 Pytanie 202
Prowadzenie sprzedaży

Do jakiego etapu procesu sprzedaży można przypisać zdanie sprzedawcy: Proszę się nie martwić. Ten model odkurzacza, dzięki specjalnie dobranym filtrom dla osób uczulonych na kurz i roztocza, umożliwi Panu jego bezpieczne użytkowanie?

A. Identyfikacja potrzeb.
B. Finalizacja sprzedaży.
C. Prezentacja produktu.
D. Rozwianie wątpliwości.
HAN.01 Pytanie 203
Prowadzenie sprzedaży

Jakie usługi proponują sklepy dyskontowe swoim klientom?

A. duże ilości towarów sprzedawane po atrakcyjnych cenach
B. minimalistyczne wyposażenie przestrzeni handlowej oraz niskie ceny produktów
C. korzystne warunki zakupu towarów w wysokiej cenie
D. wysokiej jakości wyposażenie punktu sprzedaży oraz drogie towary
HAN.01 Pytanie 204
Prowadzenie sprzedaży

Towar sprzedawany w obniżonej cenie promocyjnej powinien być oznaczony przez umieszczenie na jego etykiecie

A. tylko nowej ceny promocyjnej
B. przekreślonej poprzedniej ceny oraz nowej ceny promocyjnej
C. wyższej ceny promocyjnej niż ta obowiązująca przed zmianą
D. wyłącznie dotychczasowej ceny przed zmianą
Prowadzenie sprzedaży

W sklepie dostępnych jest 400 sztuk jogurtu naturalnego, którego cena wynosi 1,10 zł za sztukę, a termin jego przydatności do konsumpcji kończy się za 4 dni. W celu sprzedaży zapasu jogurtu, jego cena jednostkowa została obniżona o 30%. Jaką kwotę szacuje się na obniżkę tego towaru?

A. około 440 zł
B. około 130 zł
C. około 110 zł
D. około 310 zł
HAN.01 Pytanie 206
Prowadzenie sprzedaży

Właściciel sklepu ze sprzętem sportowym zamierza poszerzyć ofertę o urządzenia do treningu siłowego. W tym celu wysyła maile do producentów oraz hurtowników z prośbą o przesłanie propozycji. Którego etapu procesu zawierania umowy sprzedaży dotyczy opis sytuacji?

A. Przesłania oferty sprzedaży
B. Wybierania dostawcy towarów
C. Uzgadniania warunków sprzedaży
D. Zapytania o ofertę
HAN.01 Pytanie 207
Prowadzenie sprzedaży

Wskaż atut współczesnej metody sprzedaży?

A. Skrócenie procesu obsługi klienta
B. Wydłużenie procesu obsługi klienta
C. Bezpośredni kontakt klienta ze sprzedawcą
D. Ograniczony kontakt klienta z produktem
HAN.01 Pytanie 208
Prowadzenie sprzedaży

Personalizacja procesu obsługi klienta to

A. lekceważący stosunek sprzedawcy do klienta
B. brak zainteresowania klientem przez sprzedawcę
C. jednakowe traktowanie wszystkich klientów
D. indywidualne podejście do każdego klienta
HAN.01 Pytanie 209
Prowadzenie sprzedaży

Osoba, która pragnie odkrywać nowinki w różnych sektorach, odznaczająca się stosunkowo wysokim statusem społecznym oraz finansowym, szybko podejmująca decyzje i akceptująca oferty zakupu nowoczesnych produktów, to

A. nasładowca
B. odkrywca
C. włóczęga
D. innowator
HAN.01 Pytanie 210
Prowadzenie sprzedaży

Wielkość sprzedaży w domu towarowym wg asortymentu w tys. zł podaje tabela. Na podstawie analizy danych zamieszczonych w tabeli, ustal, który asortyment stanowił główny przedmiot sprzedaży w domu towarowym.

AsortymentRok poprzedni w tys. złRok badany w tys. złWskaźniki struktury w badanym roku w%Wskaźniki dynamiki w%
odzieżowo-włókienniczy30048036,6160
obuwie20028021,3140
radiowo-telewizyjny14016812,8120
meble12513810,5110
sprzęt AGD14013210,194
pozostałe1001148,7114
Razem10051312100,0

A. Meble.
B. Artykuły odzieżowo-włókiennicze.
C. Artykuły radiowo-telewizyjne.
D. Obuwie.
HAN.01 Pytanie 211
Prowadzenie sprzedaży

Rozdzielenie przestrzeni sklepowej na obszar dla sprzedawcy i obszar dla klientów oraz brak bezpośredniego dostępu klienta do towaru to charakterystyka sprzedaży

A. preselekcyjnej
B. samoobsługowej
C. internetowej
D. tradycyjnej
Prowadzenie sprzedaży

Najczęściej wykorzystywaną metodą ustalania wartości towarów, która polega na zwiększeniu ceny zakupu o marżę, jest metoda oparta na

A. cenach konkurencyjnych
B. opiniach zwrotnych od klientów
C. spostrzeganej wartości przez klienta
D. kosztach
HAN.01 Pytanie 216
Prowadzenie sprzedaży

Najbardziej odpowiednią formą dystrybucji dla nietrwałego pieczywa cukierniczego ważącego jest sprzedaż

A. preselekcyjna
B. z automatów
C. samoobsługowa
D. tradycyjna
HAN.01 Pytanie 217
Prowadzenie sprzedaży

Faza rozmowy sprzedażowej, w której sprzedawca odpowiada na pytanie zadane przez klientkę "Czy ta bluzka z pewnością nie rozciągnie się w trakcie prania?", to

A. wyjaśnienie wątpliwości
B. rozpoznanie potrzeb
C. prezentacja towaru
D. realizacja zamówienia
HAN.01 Pytanie 218
Prowadzenie sprzedaży

Zachęcanie klientów do zakupów poprzez uczestnictwo w loterii z nagrodami to

A. promocja sprzedaży wobec dostawców
B. promocja sprzedaży wobec klientów
C. public relations
D. reklama
HAN.01 Pytanie 219
Prowadzenie sprzedaży

Jaką zasadę ekspozycji towarów zastosował sprzedawca, umieszczając produkty po lewej stronie regału?

A. Zmiany tempa zakupów
B. Czytania półki jak książki
C. Kontrastu
D. Prawej ręki
Prowadzenie sprzedaży

Jaką formę sprzedaży powinny wybierać osoby prowadzące działalność gospodarczą, które pragną zakupić towary w opakowaniach zbiorczych po cenach zbliżonych do hurtowych?

A. Outlet
B. Cash & carry
C. Dom handlowy
D. Hipermarket
HAN.01 Pytanie 221
Prowadzenie sprzedaży

Klient może swobodnie i samodzielnie korzystać z towaru, ale aby go nabyć, potrzebuje wsparcia ze strony sprzedawcy. Jaką formę sprzedaży to opisuje?

A. tradycyjna ze zredukowaną obsługą nabywcy
B. samoobsługowa
C. tradycyjna z rozwiniętą obsługą nabywcy
D. preselekcyjna
HAN.01 Pytanie 222
Prowadzenie sprzedaży

Klient powinien otrzymać darmowe opakowanie, jeśli

A. zakupił towary sprzedawane luzem
B. nie pamiętał, aby wziąć torbę z domu
C. poprosi o torbę wykonaną z materiałów ekologicznych
D. prosi o umieszczenie kupionego towaru w ozdobnej torbie
HAN.01 Pytanie 223
Prowadzenie sprzedaży

Osoba zajmująca się aranżacją produktów w samoobsługowym sklepie spożywczym powinna

A. umieszczać na dolnych półkach produkty o małych gabarytach
B. oznakowywać etykietami cenowymi jedynie towary premium
C. zmieniać lokalizację eksponowanych towarów
D. towary z nowej dostawy układać za produktami z krótszymi datami ważności
HAN.01 Pytanie 225
Prowadzenie sprzedaży

Podstawowym obowiązkiem sprzedawcy w tradycyjnej formie sprzedaży z rozwiniętą obsługą klienta jest

A. prowadzenie rozmowy sprzedażowej i inkasowanie należności za zakupy
B. zarejestrowanie transakcji w kasie, bez udzielania porad sprzedażowych
C. gwarantowanie klientom swobodnego dostępu do produktów
D. opracowanie ofert handlowych i ich wysyłka do klientów
Prowadzenie sprzedaży

Z oferty zakładu fotograficznego wynika, że właściciel firmy stosuje rabat

SPECJALNY RABATOWY CENNIK
NA ZDJĘCIA DO DOKUMENTÓW DLA
EMERYTÓW I RENCISTÓW !
Dowód osobisty
4 szt. zdjęć kolor 3,5x4,5 cm 14 zł
Paszport
4 szt. zdjęć kolor 4x5 cm 14 zł
TERMIN 10 MINUT

A. ilościowy.
B. wartościowy.
C. gotówkowy.
D. związany z nabywcą.
HAN.01 Pytanie 228
Prowadzenie sprzedaży

Jedna z zasad merchandisingu mówi, że

A. najkorzystniejsze miejsca na półkach są przeznaczone dla najtańszych produktów
B. najlepsze miejsca ekspozycji mieszczą się na wysokości oczu
C. najkorzystniejsze miejsca ekspozycji znajdują się na górnej i dolnej półce
D. najlepsze pozycje na półkach są zarezerwowane dla produktów o wysokiej rotacji
HAN.01 Pytanie 229
Prowadzenie sprzedaży

Do sklepu z zabawkami z tradycyjną metodą sprzedaży wszedł klient z zamiarem zakupu prezentu dla dwuletniego dziecka. Prawidłowy przebieg jego obsługi opisany został w tabeli w wierszu

A.zachęcanie do dalszych zakupów, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie potrzeb, inkaso należności
B.ustalenie potrzeb, zachęcanie do dalszych zakupów, inkaso należności, wyjaśnienie wątpliwości, prezentacja produktu
C.prezentacja produktu, ustalenie potrzeb, zachęcanie do dalszych zakupów, inkaso należności, wyjaśnienie wątpliwości
D.ustalenie potrzeb, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności, zachęcanie do dalszych zakupów

A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
HAN.01 Pytanie 230
Prowadzenie sprzedaży

Wszystkie właściwości produktu, takie jak: jakość, kolor oraz kształt, w kontekście marketingowym, stanowią

A. produkt poszerzony
B. rdzeń produktu
C. produkt rzeczywisty
D. produkt potencjalny
HAN.01 Pytanie 231
Prowadzenie sprzedaży

Cechy obuwia, które obejmują płaski obcas, szeroką końcówkę oraz prostotę zapinania, to elementy, które powinny zostać zrealizowane

A. męskie
B. damskie
C. dziecięce
D. młodzieżowe
Prowadzenie sprzedaży

Finansowanie małych i średnich firm, które polega na pozyskiwaniu kapitału od zewnętrznych inwestorów na realizację innowacyjnych produktów, które nie przeszły jeszcze oceny rynku, co wiąże się z wysokim ryzykiem niepowodzenia inwestycji, to forma finansowania przedsiębiorstwa przez

A. kredyt
B. venture capital
C. leasing
D. pożyczkę
HAN.01 Pytanie 236
Prowadzenie sprzedaży

Towary sprzedawane w cenach promocyjnych oraz obniżonych oznaczane są poprzez umieszczenie informacji na wywieszce

A. dotychczasowej ceny oraz nowej obniżonej.
B. nowej ceny promocyjnej oraz obniżonej.
C. dotychczasowej ceny przekreślonej oraz nowej promocyjnej lub obniżonej.
D. dotychczasowej ceny oraz nowej promocyjnej.
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawiona w formie tabeli baza danych osobowych kandydatów na stanowisko pracownika sekretariatu została sklasyfikowana według kryterium

Nazwisko i imięData urodzeniaMiejsce urodzenia
Grzelak Ewa13.04.1973 r.Głowno
Królak Anna16.07.1980 r.Zgierz
Sieradzka Emila15.03.1976 r.Poznań

A. geograficznego.
B. chronologicznego.
C. rzeczowego.
D. alfabetycznego.
HAN.01 Pytanie 238
Prowadzenie sprzedaży

W klasycznej formie sprzedaży "w zasięgu ręki" produkty powinny być dostępne dla sprzedawców

A. szybko psujące się
B. najbardziej kosztowne
C. najczęściej nabywane przez konsumentów
D. najmniejsze
Prowadzenie sprzedaży

Którym motywem kierował się klient podczas opisanej sytuacji zakupowej?

Klient kupił towar, którego wcześniej nie planował nabyć. Swoją decyzję podjął pod wpływem niskiej ceny tego towaru i udzielonego rabatu.

A. Refleksyjnym.
B. Nawykowym.
C. Fizjologicznym.
D. Ekonomicznym.