Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 121
Prowadzenie sprzedaży

Zidentyfikuj typ klienta, który ma oczekiwanie, że sprzedawca go oszuka, sądzi, że w innym miejscu sprzedaży otrzyma lepszą obsługę oraz nabędzie produkty tańsze i wyższej jakości?

A. Klient lubiący rozmowy
B. Klient mający wątpliwości
C. Klient nieufny
D. Klient zniecierpliwiony
HAN.01 Pytanie 122
Prowadzenie sprzedaży

Który sposób komunikacji o ofercie sklepu w sektorze papierniczym byłby wskazany dla klientów instytucjonalnych, a powinien być unikany w przypadku klientów indywidualnych?

A. Reklama w lokalnej telewizji.
B. Sieć Internet.
C. Dokumenty skierowane do klientów.
D. Foldery.
HAN.01 Pytanie 123
Prowadzenie sprzedaży

Gdy klient uznaje cenę konkretnego modelu aparatu fotograficznego za zbyt wysoką, sprzedawca powinien

A. omówić z klientem kwestię ceny towaru
B. poinformować klienta, że ten sam produkt w pobliskim sklepie może być nieco tańszy
C. zmniejszyć cenę produktu do możliwości finansowych nabywcy
D. zaprezentować inny, równie wartościowy, ale tańszy aparat
HAN.01 Pytanie 125
Prowadzenie sprzedaży

Miejsca sprzedaży, które sprzedają swoje wyroby w ilościach hurtowych firmom w samoobsługowych obiektach o dużej powierzchni znane są jako

A. cash & carry
B. centra handlowe
C. domy towarowe
D. sklepy dyskontowe
HAN.01 Pytanie 126
Prowadzenie sprzedaży

Produkty, które mają na celu zachęcenie klienta do dokonania nieplanowanego zakupu podczas jego pobytu w sklepie, powinny być rozmieszczone na półkach

A. z artykułami codziennego użytku
B. w sąsiedztwie kas
C. z towarami w promocji
D. w rejonie głównego wejścia do sklepu
Prowadzenie sprzedaży

Obniżka ceny podręczników dla pośredników handlowych w zamian za ich promocję wydawnictwa stanowi przykład zastosowania rabatu

A. wartościowego
B. gotówkowego
C. związanego z nabywcą
D. funkcjonalnego
HAN.01 Pytanie 129
Prowadzenie sprzedaży

Elementy takie jak paski skórzane, skarpetki oraz pasta do butów dostępne w sklepie obuwniczym tworzą asortyment

A. uzupełniający
B. podstawowy
C. uniwersalny
D. specjalistyczny
HAN.01 Pytanie 130
Prowadzenie sprzedaży

Według zasady komplementarności, w pobliżu zielonych roślin doniczkowych powinno się umieścić

A. bukiety z kwiatów ciętych
B. sadzonki drzew i krzewów
C. odżywki do roślin
D. kwiaty sztuczne
HAN.01 Pytanie 132
Prowadzenie sprzedaży

Określ sekwencję kroków, które należy wykonać podczas prowadzenia rozmowy handlowej, w zgodzie z zasadami sprzedaży.

A. Ustalenie potrzeb klienta, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie oraz pobranie płatności, przekonywanie do kolejnych zakupów
B. Ustalenie potrzeb klienta, prezentacja produktu, przekonywanie do kolejnych zakupów, ustalenie oraz pobranie płatności, wyjaśnienie wątpliwości
C. Przekonywanie do kolejnych zakupów, ustalenie potrzeb klienta, ustalenie oraz pobranie płatności, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości
D. Przekonywanie do kolejnych zakupów, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie oraz pobranie płatności, prezentacja produktu, ustalenie potrzeb klienta
HAN.01 Pytanie 134
Prowadzenie sprzedaży

Na którym etapie procesu sprzedaży występuje zwrot "Proszę, koszula w kolorze granatowym z rozpinanymi guzikami"?

A. Ustalanie korzyści.
B. Identyfikacja potrzeb.
C. Wyjaśnianie wątpliwości.
D. Prezentacja produktu.
HAN.01 Pytanie 135
Prowadzenie sprzedaży

Konsumentka sklepu z kosmetykami poprosiła o tani szampon do włosów. Co powinien zrobić sprzedawca?

A. zapytać klientkę o typ włosów i zaproponować kilka przystępnych cenowo szamponów dostosowanych do jej włosów
B. wybrać dla klientki najtańszy szampon
C. przedstawić klientce całą ofertę szamponów i pozwolić jej na samodzielny wybór produktu
D. zapytać klientkę o typ włosów i zasugerować drogi, ale dobrze oceniany przez użytkowników szampon, odpowiedni do jej typu włosów
HAN.01 Pytanie 136
Prowadzenie sprzedaży

Elementy takie jak produkt, cena, promocja oraz dystrybucja są narzędziami marketingu mix, które są kontrolowane i kształtowane przez przedsiębiorstwa w celu wpływania na rynek. Działania marketingowe producenta odzieży sportowej, który rozpoczął intensywną kampanię informacyjną na rzecz zdrowego stylu życia, dotyczą

A. ceny
B. promocji
C. dystrybucji
D. produktu
HAN.01 Pytanie 137
Prowadzenie sprzedaży

Która z przedstawionych form sprzedaży polega na pośrednictwie w transakcjach towarowych pomiędzy sprzedającym a nabywcą?

A. Abonamentowa
B. Komisowa
C. Ratalna
D. Subskrypcyjna
HAN.01 Pytanie 138
Prowadzenie sprzedaży

W niewielkim sklepie z parasolami odbywa się sprzedaż produktów w sposób tradycyjny. Jak powinien zachować się sprzedawca, gdy obsługuje klientkę, która zamierza nabyć parasol na prezent dla swojego męża i jest wyraźnie waha się przy wyborze?

A. W trakcie rozmowy sprzedażowej wyjaśnić, jakie są oczekiwania klientki.
B. Zaproponować parasole najwyższej jakości, lecz najdroższe.
C. Podać klientce do wyboru po jednym parasolu z każdego typu.
D. Zaoferować parasole, które znajdują się najbliżej.
HAN.01 Pytanie 139
Prowadzenie sprzedaży

Na etykiecie jogurtu znajduje się informacja, iż należy go spożyć do 5 lipca. W dniu 4 lipca sprzedawca powinien ten jogurt

A. usunąć.
B. podarować klientom.
C. przecenić.
D. zaprzestać jego sprzedaży.
HAN.01 Pytanie 140
Prowadzenie sprzedaży

Spółka z o.o. planuje produkcję na następny rok analizując dane liczbowe przedstawione w tabeli, dotyczące sprzedaży określonych towarów. Jakie zmiany w asortymencie sprzedawanych wyrobów powinna wprowadzić spółka w następnym roku?

Dochody ze sprzedaży według asortymentu w tys. zł
Wyszczególnienie200420052006Dynamika w %
2005/20042006/2005
Batoniki14 56220 5696 589141,2532,03
Pierniczki58 90057 36752 36697,4091,28
Cukierki23 40025 60037 596109,40146,75
Czekolada34 80025 30026 50072,70104,74
Wafelki32 10020 00022 59662,31112,98

A. Zmniejszyć produkcję wafelków.
B. Zmniejszyć produkcję czekolady.
C. Zwiększyć produkcję cukierków.
D. Zwiększyć produkcję batoników.
HAN.01 Pytanie 142
Prowadzenie sprzedaży

Asortyment towarów oferowanych w hipermarkecie charakteryzuje się

A. wąskim i płytkim zakresem
B. szerokim i głębokim zakresem
C. szerokim i płytkim zakresem
D. wąskim i głębokim zakresem
HAN.01 Pytanie 143
Prowadzenie sprzedaży

Klient w perfumerii, która działa na tradycyjnych zasadach, planuje nabyć upominek dla swojej córki. Wskaż sekwencję obsługi klienta uporządkowaną zgodnie z logiczną kolejnością, zaczynając od momentu rozpoczęcia obsługi aż do jej zakończenia?

A. Określenie potrzeb, skłonienie do kolejnych zakupów, prezentacja produktów, rozwianie wątpliwości, pobranie płatności
B. Określenie potrzeb, rozwianie wątpliwości, prezentacja produktów, pobranie płatności, skłonienie do kolejnych zakupów
C. Określenie potrzeb, prezentacja produktów, skłonienie do kolejnych zakupów, rozwianie wątpliwości, pobranie płatności
D. Określenie potrzeb, prezentacja produktów, rozwianie wątpliwości, pobranie płatności, skłonienie do kolejnych zakupów
HAN.01 Pytanie 144
Prowadzenie sprzedaży

Klient powinien otrzymać darmowe opakowanie, jeżeli

A. poprosił o zapakowanie zakupionych produktów w torbę ozdobną
B. zwrócił się o torbę z materiału ekologicznego
C. zapomniał wziąć torby z domu
D. nabył towar sprzedawany luzem
HAN.01 Pytanie 145
Prowadzenie sprzedaży

W tabeli przedstawiono wielkość sprzedaży w domu towarowym według asortymentu. Ustal, który asortyment stanowi główny przedmiot sprzedaży.

AsortymentSprzedaż w roku bieżącym
w tys. zł
Wskaźnik struktury w roku bieżącym
w %
Radiowo-telewizyjny47021,6
Włókienniczo-odzieżowy54024,8
Meble42019,3
Obuwie1506,9
Chemiczny38017,5
Pozostałe2159,9
Razem2 175100,0

A. Włókienniczo-odzieżowy.
B. Meble.
C. Chemiczny.
D. Radiowo-telewizyjny.
HAN.01 Pytanie 146
Prowadzenie sprzedaży

Dodatnio oddziałująca na procesy rynkowe opłacana i masowa metoda promocji produktu lub marki to

A. reklama
B. aktywizacja
C. skonto
D. sponsoring
HAN.01 Pytanie 147
Prowadzenie sprzedaży

Jaką formę sprzedaży należy wybrać w handlu, która pozwala na dostęp do określonych produktów i usług poprzez regularne dokonywanie cyklicznych płatności abonamentowych?

A. Sprzedaż tradycyjną
B. Preselekcję
C. Sprzedaż subskrypcyjną
D. Samoobsługę
HAN.01 Pytanie 150
Prowadzenie sprzedaży

Na postawie analizy sprzedaży samochodów za ostatni rok sporządzono tabelę, z której wynika, że największym powodzeniem cieszyły się Volkswageny

Marka samochoduKWARTAŁY - sprzedaż w sztukach
IIIIIIIV
Polo2613
Golf3344
Passat4224
Bora3242

A. Golf.
B. Passat.
C. Polo.
D. Bora.
HAN.01 Pytanie 151
Prowadzenie sprzedaży

Jaka forma sprzedaży jest wykorzystywana w punktach detalicznych, które oferują wysoką jakość obsługi dla klientów pragnących luksusowych warunków w zamian za wyższe ceny?

A. Preselekcyjna
B. Samoobsługowa
C. Tradycyjna z rozwiniętą obsługą klienta
D. Tradycyjna ze zredukowaną obsługą klienta
HAN.01 Pytanie 153
Prowadzenie sprzedaży

Agencja badań marketingowych przedstawiła wyniki przeprowadzonych badań dotyczących struktury sprzedaży kremów do twarzy na rynku lokalnym. Który z kremów ma co najmniej 30% udział w rynku?
Rodzaj kremuWartość sprzedaży
w zł
Rumiankowy4 300
Owocowy3 500
Przeciwalergiczny4 200
Nagietkowy8 000
RAZEM20 000

A. Nagietkowy.
B. Przeciwalergiczny.
C. Rumiankowy.
D. Owocowy.
HAN.01 Pytanie 154
Prowadzenie sprzedaży

Aby przekonać klienta o niecierpliwym usposobieniu do zakupu, sprzedawca powinien

A. dokładnie omówić zalety produktu
B. dać klientowi więcej czasu na przemyślenie
C. stworzyć atmosferę zaufania
D. zaprezentować ofertę w skrócie
HAN.01 Pytanie 155
Prowadzenie sprzedaży

Który opis zachowania odnosi się do klienta, który jest niecierpliwy?

A. Podejmuje decyzję dopiero po konsultacji ze sprzedawcą, jest spokojny i zrównoważony
B. Rozmawia ze sprzedawcą nie tylko o produktach, długo przegląda dostępny asortyment
C. Śpieszy się, wykazuje zdenerwowanie, przestępuje w kolejce z nogi na nogę
D. Spogląda w podłogę, niechętnie odpowiada na zadawane pytania
HAN.01 Pytanie 156
Prowadzenie sprzedaży

Jakie aspekty pozwala ocenić analiza SWOT?

A. przychodów i kosztów oraz wpływów i wydatków przedsiębiorstwa
B. szans i zagrożeń oraz wpływów i wydatków firmy
C. słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń przedsiębiorstwa
D. słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń konkurentów
HAN.01 Pytanie 158
Prowadzenie sprzedaży

Który sposób zachowania wyróżnia klienta, który podjął decyzję?

A. Skierowanie się do produktów, które go interesują, oraz zadawanie konkretnych pytań o towar.
B. Próbowanie przyspieszenia obsługi przez sprzedawcę i omijanie kolejki.
C. Bezkrytyczne przyjmowanie informacji, które przekazuje sprzedawca.
D. Określanie swoich potrzeb w sposób precyzyjny, ale z dystansem do sprzedawcy i oferowanych produktów.
HAN.01 Pytanie 159
Prowadzenie sprzedaży

Towary kupowane w sposób impulsywny, które zaspokajają nieprzewidziane potrzeby i charakteryzują się niską ceną jednostkową, lokalizuje się

A. przy najdroższych towarach
B. przy kasie
C. na najwyższych półkach
D. w najdalszej części sklepu
HAN.01 Pytanie 160
Prowadzenie sprzedaży

Jaką strategię sprzedaży powinien przyjąć właściciel małej księgarni znajdującej się w słabo uczęszczanym miejscu w mieście, aby zwiększyć swoje przychody?

A. Sprzedaż komisową
B. Akwizycję
C. Preselekcję
D. Sprzedaż przez Internet