Filtrowanie pytań
 Prowadzenie sprzedaży 
A. oferuje obligacje rządowe na sprzedaż
B. zmniejsza stopę rezerw obowiązkowych
C. redukuje stopę redyskontową
D. nabywa obligacje rządowe
 Prowadzenie sprzedaży 
Które z wymienionych produktów są względem siebie komplementarne?
A. Samochód i rower
B. Samochód oraz paliwo silnikowe
C. Benzyna oraz gaz
D. Kawa i herbata
 Prowadzenie sprzedaży 
...Dzień dobry. Reprezentuję firmę XYZ i chciałbym zaprezentować Państwu naszą ofertę promocyjną. Jeśli zdecydują się Państwo na zakup już dzisiaj, ten odkurzacz mogą Państwo nabyć za jedyne 4 999,00 zł. Umowę wyślę Państwu pocztą. Od umowy można odstąpić w ciągu 14 dni... Jaką formę sprzedaży przedstawia ten fragment rozmowy sprzedażowej?
A. Preselekcyjną.
B. Zwykłą.
C. Telefoniczną.
D. Komisyjną.
 Prowadzenie sprzedaży 
Hurtownia PRALEKS Sp. z o.o. sprzedająca sprzęt AGD, korzysta z danych GUS. Dane te są podane w tabeli. Zakładając, że tendencje wyposażenia gospodarstw domowych utrzymają się w następnych latach na tym samym poziomie, ustal zakup których towarów hurtownia powinna zwiększyć w następnych latach? 
 
| Tabela. Wyposażenie gospodarstw domowych w sprzęt AGD w latach 2001-2002 w Polsce | |||
|---|---|---|---|
| źródło: Mały Rocznik Statystyczny 2003 | |||
| Sprzęt AGD | 2001 w tys. szt.  | 2002 w tys. szt.  | Wskaźnik dynamiki  | 
| Pralki | 937 | 984 | 105% | 
| Odkurzacze domowe | 998 | 1 077 | 108% | 
| Kuchenki mikrofalowe | 12 000 | 10 500 | 88% | 
| Zamrażarki | 43 000 | 40 000 | 93% | 
A. Kuchenek mikrofalowych.
B. Pralek.
C. Zamrażarek.
D. Odkurzaczy.
 Prowadzenie sprzedaży 
Podczas aranżacji powierzchni sprzedażowej w małym sklepie samoobsługowym należy zakładać, że na sprzęt do prezentacji produktów powinno się przeznaczyć od 30% do 40% całkowitej powierzchni, a na drogi komunikacyjne
A. od 20% do 30%
B. od 60% do 70%
C. od 10% do 20%
D. od 40% do 50%
 Prowadzenie sprzedaży 
Według definicji Głównego Urzędu Statystycznego, "sklepy o powierzchni sprzedażowej wynoszącej od 2 500 m2, prowadzące sprzedaż głównie w systemie samoobsługowym, oferujące szeroki asortyment artykułów codziennego użytku, zarówno żywnościowych, jak i nieżywnościowych, zazwyczaj z parkingiem samochodowym", nazywamy
A. megasamymi
B. domami handlowymi
C. domami towarowymi
D. hipermarketami
 Prowadzenie sprzedaży 
Zakupując energooszczędny piecyk do ogrzewania swojego mieszkania, klient kierował się jakim motywem?
A. zabezpieczającym
B. społecznym
C. racjonalnym
D. emocjonalnym
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie produkty powinny być ustawione obok siebie w sklepie?
A. W opakowaniach o identycznych rozmiarach
B. W tej samej kategorii cenowej
C. Zaspokajające tę samą potrzebę
D. W opakowaniach o tym samym kolorze
 Prowadzenie sprzedaży 
Rodzaj metody badawczej, w której kluczowym narzędziem do gromadzenia danych jest ustandaryzowany kwestionariusz, to
A. test obrazkowy
B. burza mózgów
C. eksperyment
D. ankieta
 Prowadzenie sprzedaży 
Zamieszczona procedura obsługi klienta dotyczy sprzedaży 
 
| PROCEDURA OBSŁUGI | |
| 1. | Złożenie zamówienia. | 
| 2. | Potwierdzenie złożenia zamówienia. | 
| 3. | Rezerwacja towaru. | 
| 4. | Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji. | 
| 5. | Informacja o wysyłce. | 
| 6. | Podziękowanie za dokonanie zakupu. | 
A. samoobsługowej.
B. preselekcyjnej.
C. tradycyjnej.
D. internetowej.
 Prowadzenie sprzedaży 
Aby przekonać klienta sklepu odzieżowego do zakupu kilku elementów odzieży, które mogą tworzyć zestaw, należy
A. ustawić ubrania w witrynie sklepu
B. zawieść ubrania na różnych wieszakach
C. pokazać pasujące do siebie ubrania na jednym manekinie
D. zaprezentować dopasowane do siebie ubrania na różnych manekinach
 Prowadzenie sprzedaży 
Towary często rotujące powinny być eksponowane na półkach sklepowych
A. na najniższych poziomach
B. jak najdalej od drzwi
C. na wysokości oczu klientów
D. w pobliżu wejścia
 Prowadzenie sprzedaży 
Prezentacja produktów w tradycyjnej formie sprzedaży odbywa się
A. u dostawcy
B. u wytwórcy
C. u nabywcy
D. w sklepie stacjonarnym
 Prowadzenie sprzedaży 
Agencja badań marketingowych przedstawiła wyniki przeprowadzonych badań dotyczących struktury sprzedaży kremów do twarzy na rynku lokalnym. Który z kremów ma co najmniej 30% udział w rynku? 
 
| Rodzaj kremu | Wartość sprzedaży w zł | 
|---|---|
| Owocowy | 4 300 | 
| Nagietkowy | 3 500 | 
| Rumiankowy | 4 200 | 
| Przeciwalergiczny | 8 000 | 
| RAZEM | 20 000 | 
A. Przeciwalergiczny.
B. Rumiankowy.
C. Nagietkowy.
D. Owocowy
 Prowadzenie sprzedaży 
Na podstawie danych z tabeli ustal, który segment słonych przekąsek ma największy udział w rynku. 
 
| WARTOŚĆ I WIELKOŚĆ RYNKU SŁONYCH PRZEKĄSEK | ||
|---|---|---|
| SEGMENTY | Wartość sprzedaży w 1000 zł/proc. udział  | Wielkość sprzedaży w 1000 kg /proc. udział  | 
| Chipsy | 47 364,7 /41,6 | 17 699,9 / 28,1 | 
| Chrupki | 33 148,0 /29,1 | 17 577,9 / 27,9 | 
| Paluszki | 16 717,6 / 14,7 | 17 372,9 / 27,5 | 
| Orzeszki | 9 876,0 / 8,6 | 5 442,1 / 8,6 | 
| Pozostałe | 6 764,7 / 5,9 | 5 002,5 / 7,9 | 
| Suma | 113 872,0 | 63 095,3 | 
| Źródło: ACNielsen, dane za IV 2004 – III 2005 | ||
A. Chrupki.
B. Orzeszki.
C. Chipsy.
D. Paluszki.
 Prowadzenie sprzedaży 
Pan Nowak planuje otworzyć sklep z wyrobami skórzanymi i szuka dostawców produktów. Od czego powinien rozpocząć swoje działania?
A. zapoznania się z asortymentem
B. ustalenia najlepszej ceny
C. wynegocjowania warunków dostawy
D. zapytania o ofertę
 Prowadzenie sprzedaży 
Rodzaj sprzedaży, który nie jest stosowany w sklepach detalicznych, to
A. akwizycja
B. sprzedaż preselekcyjna
C. sprzedaż z automatów
D. samoobsługa
 Prowadzenie sprzedaży 
Telezakupy to sposób prowadzenia handlu
A. sklepowego
B. rozproszonego
C. wysyłkowego
D. ruchomego
 Prowadzenie sprzedaży 
Firma handlowa korzysta, w celach badań marketingowych, z analiz statystycznych opublikowanych przez GUS. Te dane klasyfikuje się jako dane
A. wewnętrzne
B. wtórne
C. jednorazowe
D. pierwotne
 Prowadzenie sprzedaży 
Umieszczając w ladzie chłodniczej masło obok margaryny, wykorzystano zasadę rozmieszczania artykułów w pobliżu siebie
A. komplementarnych
B. substytucyjnych
C. kupowanych razem
D. na które popyt występuje po sezonie
 Prowadzenie sprzedaży 
Lampki na choinkę powinny być zaliczone do kategorii towarów
A. podstawowych
B. sezonowych
C. pierwszej potrzeby
D. luksusowych
 Prowadzenie sprzedaży 
Sprzedawca, eksponując obok siebie na stoisku obuwie wykonane z naturalnej skóry oraz z materiałów sztucznych, zastosował zasadę
A. substytucyjności
B. kolejności dostaw
C. dostępności towarów
D. komplementarności
 Prowadzenie sprzedaży 
W sklepie jubilerskim pracownik zidentyfikował potrzeby klienta, pokazał produkt ze złota oraz przedstawił zasady jego konserwacji. Jaką metodą sprzedaży został obsłużony klient?
A. Preselekcji
B. Tradycyjną
C. Samoobsługową
D. Bezpośrednią
 Prowadzenie sprzedaży 
Gospodarkę charakteryzują dominująca własność prywatna, wolność działalności gospodarczej, ceny na rynku oraz dążenie do zysku
A. rynkową
B. naturalną
C. kierowaną
D. mieszaną
 Prowadzenie sprzedaży 
Z powodu sezonowej promocji, sprzedawca obniżył cenę kurtki zimowej z 600,00 zł do 180,00 zł. Jak wysoki był udzielony rabat procentowy?
A. 70%
B. 30%
C. 50%
D. 60%
 Prowadzenie sprzedaży 
Na wystawach z przeszklonymi półkami, podświetlanymi ladami oraz zamykanymi gablotami najczęściej eksponuje się
A. telewizory
B. zegarki
C. krawaty
D. sprzęt AGD
 Prowadzenie sprzedaży 
Aby uzyskać dane od sprzedawcy dotyczące dostępnych przez niego produktów, ich cen oraz warunków sprzedaży, należy skierować do kontrahenta
A. specyfikację towarową
B. zapytanie ofertowe
C. ofertę sprzedaży
D. folder informacyjny
 Prowadzenie sprzedaży 
Klient działający w sposób racjonalny
A. korzysta z ofert promocyjnych towarów, również tych, których w danej chwili nie potrzebuje
B. podąża za trendami, imituje innych, nie dba o swój interes finansowy
C. podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem chwili
D. tworzy spis zakupów, zestawia ceny, rozsądnie wykorzystuje promocje produktów
 Prowadzenie sprzedaży 
Do tradycyjnego sklepu z perfumami wszedł klient, który planuje zakupić prezent dla swojej córki. Jakie kroki powinien podjąć sprzedawca w celu obsługi tego klienta?
A. Ustalenie potrzeb, zachęcenie do dodatkowych zakupów, prezentacja produktów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności
B. Ustalenie potrzeb, wyjaśnienie wątpliwości, prezentacja produktów, inkaso należności, zachęcenie do dodatkowych zakupów
C. Ustalenie potrzeb, prezentacja produktów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności, zachęcenie do dodatkowych zakupów
D. Ustalenie potrzeb, prezentacja produktów, zachęcenie do dodatkowych zakupów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności
 Prowadzenie sprzedaży 
Manekiny, na których wyświetlana jest odzież w sklepach samoobsługowych oraz preselekcyjnych, są ustawiane bezpośrednio na podłodze lub na
A. skrzyniach
B. gondolach
C. podestach
D. kontenerach
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaki powinien być asortyment towarów w hipermarkecie?
A. szeroki i głęboki
B. szeroki i płytki
C. wąski i głęboki
D. wąski i płytki
 Prowadzenie sprzedaży 
Producent popularnej marki kawy namawiał klientów do kupna jednego ze swoich wyrobów, umieszczając wewnątrz opakowania eleganckie, srebrne łyżeczki. Takie działania producenta określane są jako
A. promocja sprzedaży
B. sprzedaż osobista
C. public relations
D. reklama
 Prowadzenie sprzedaży 
Dziś sprzedajemy pomarańcze w obniżonej cenie. Jaką technikę argumentacji zastosował sprzedawca?
A. Skupienia.
B. Prezentacji.
C. Argumentacji cenowej.
D. Zadawania pytań.
 Prowadzenie sprzedaży 
Aby zaznajomić przyszłych klientów z oferowanym asortymentem, należy do nich przesłać
A. formularz sprzedaży
B. ofertę sprzedaży
C. propozycję cenową
D. opis towarów
 Prowadzenie sprzedaży 
Pasty do obuwia oraz skórzane paski sprzedawane w punkcie sprzedaży obuwia tworzą asortyment
A. uzupełniający.
B. uniwersalny.
C. substytucyjny.
D. główny.
 Prowadzenie sprzedaży 
W tabeli przedstawiono zadania instytucji, które wspomagają działalność przedsiębiorstwa handlowego. Które z tych zadań wypełnia agencja marketingowa? 
 
| A. | Prowadzenie badań rynku, doradztwo w zakresie promocji sprzedaży. | 
| B. | Prowadzenie rachunku bankowego, udzielanie kredytów. | 
| C. | Ubezpieczenie majątku przedsiębiorstwa, wypłata odszkodowań. | 
| D. | Organizowanie transportu ludzi, zapewnienie przestrzegania łańcucha chłodniczego w trakcie przewozu towarów. | 
A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
 Prowadzenie sprzedaży 
Stwierdzenie: "Cena rozmów telefonicznych w naszej ofercie jest niższa niż u głównego dostawcy" należy zakwalifikować jako reklamę
A. ukryta
B. podprogowa
C. porównawcza
D. społeczna
 Prowadzenie sprzedaży 
Strategia marketingowa puli wciągania oznacza
A. motywowanie hurtowników do zakupów poprzez system zniżek
B. strategię reklamową realizowaną przez detalistę
C. działania promocyjne producentów ukierunkowane na ostatecznych odbiorców
D. specjalny program marketingowy dla detalistów
 Prowadzenie sprzedaży 
Na podstawie informacji przestawionych w tabeli ustal jaki procent konsumentów uznaje cenę 7 zł za zbyt niską. 
 
| Cena w zł | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt wysoką w % | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt niską w % | Udział konsumentów akceptujących cenę w % | 
|---|---|---|---|
| 5 | 10 | 40 | 50 | 
| 7 | 25 | 35 | 40 | 
| 9 | 60 | 10 | 30 | 
| 11 | 40 | 0 | 60 | 
A. 0
B. 10
C. 40
D. 35
 Prowadzenie sprzedaży 
Czym jest kryterium klasyfikacji klientów na ufnych oraz nieufnych?
A. reakcja na oferowane produkty
B. posiadanie wolnego czasu
C. wiara w sprzedawcę
D. stosunek do nowości rynkowych