Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 801
Prowadzenie sprzedaży

Firma handlowa korzysta, w celach badań marketingowych, z analiz statystycznych opublikowanych przez GUS. Te dane klasyfikuje się jako dane

A. wtórne
B. jednorazowe
C. wewnętrzne
D. pierwotne
HAN.01 Pytanie 802
Prowadzenie sprzedaży

Gdy klient uznaje cenę konkretnego modelu aparatu fotograficznego za zbyt wysoką, sprzedawca powinien

A. omówić z klientem kwestię ceny towaru
B. zmniejszyć cenę produktu do możliwości finansowych nabywcy
C. zaprezentować inny, równie wartościowy, ale tańszy aparat
D. poinformować klienta, że ten sam produkt w pobliskim sklepie może być nieco tańszy
HAN.01 Pytanie 803
Prowadzenie sprzedaży

W dniu 15 maja sprzedawca otrzymał reklamację od klienta, który nabył wadliwy produkt 13 maja. Do kiedy powinien rozpatrzyć reklamację i udzielić odpowiedzi?

A. 15 lipca
B. 13 lipca
C. 29 maja
D. 27 maja
HAN.01 Pytanie 804
Prowadzenie sprzedaży

Klient złożył reklamację 5 kwietnia. Termin, w jakim sklep ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację, upływa

A. 19 kwietnia
B. 17 kwietnia
C. 11 kwietnia
D. 12 kwietnia
HAN.01 Pytanie 805
Prowadzenie sprzedaży

Jak długo przechowuje się dokumenty inwentaryzacyjne?

A. 50 lat
B. 25 lat
C. 75 lat
D. 5 lat
HAN.01 Pytanie 806
Prowadzenie sprzedaży

Jaką kwotę musi uiścić klient za towar objęty stawką VAT 23%, którego cena sprzedaży brutto wynosi 123,00 zł, po uwzględnieniu 10% rabatu?

A. 110,70 zł
B. 100,60 zł
C. 90,00 zł
D. 136,16 zł
HAN.01 Pytanie 807
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca ma obowiązek odnieść się do złożonej reklamacji dotyczącej wadliwego towaru w ciągu

A. 30 dni od daty zakupu
B. 14 dni kalendarzowych od dnia następnego po złożeniu reklamacji
C. 7 dni kalendarzowych od dnia następnego po złożeniu reklamacji
D. 2 lata od daty zakupu
HAN.01 Pytanie 808
Prowadzenie sprzedaży

Towar nabyty w sklepie online można odesłać bez podawania przyczyny w czasie

A. 14 dni
B. 30 dni
C. 15 dni
D. 10 dni
HAN.01 Pytanie 809
Prowadzenie sprzedaży

W przypadku stwierdzenia braków lub uszkodzeń towaru podczas odbioru dostawy, należy sporządzić

A. fakturę pro forma
B. notę korygującą
C. protokół różnic w dostawie
D. arkusz spisu z natury
HAN.01 Pytanie 810
Prowadzenie sprzedaży

W sprzedaży ratalnej istotne jest, że klient

A. wyraża chęć zakupu konkretnego towaru i dokonuje zaliczki
B. stopniowo dostaje zamówiony towar
C. spłaca zobowiązanie przy użyciu karty kredytowej
D. otrzymuje towar przed zapłatą należności
HAN.01 Pytanie 811
Prowadzenie sprzedaży

Cechy transakcji takie jak:
- uzyskanie towaru do użytku od razu po podpisaniu umowy oraz dokonaniu pierwszej wpłaty,
- obowiązek regularnego spłacania przez klienta zobowiązań za towar przez cały czas określony w umowie,
- przeniesienie towaru na własność klienta po uregulowaniu całej kwoty, są typowe dla sprzedaży

A. wysyłkowej
B. internetowej
C. akwizycyjnej
D. ratalnej
HAN.01 Pytanie 812
Prowadzenie sprzedaży

Jaką wartość ma cena detaliczna 1 kilograma żeberek wieprzowych, gdy cena zakupu wynosi 10,00 zł/kg, marża detaliczna to 30% ceny zakupu, a podatek VAT wynosi 3%?

A. 13,39 zł
B. 10,30 zł
C. 13,30 zł
D. 13,00 zł
HAN.01 Pytanie 813
Prowadzenie sprzedaży

Do kategorii warzyw kapustnych nie zalicza się

A. kalafior
B. szpinak
C. jarmuż
D. brokuł
HAN.01 Pytanie 814
Prowadzenie sprzedaży

Po dokonaniu inwentaryzacji towarów, stwierdzony brak został uznany za winę. Kto podejmuje decyzję o obciążeniu osoby materialnie odpowiedzialnej wartością brakującego towaru uznanego za winny?

A. Przewodniczący zespołu spisowego
B. Kierownik przedsiębiorstwa
C. Przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej
D. Kierownik działu handlowego
HAN.01 Pytanie 815
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi rękojmi, w przypadku ujawnienia wady fizycznej nowego produktu, sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec konsumenta od chwili wydania towaru do

A. 0,5 roku
B. 1 roku
C. 5 lat
D. 2 lat
HAN.01 Pytanie 816
Prowadzenie sprzedaży

Firma handlowa uzyskała zysk operacyjny równy 42 000 zł. Koszty finansowe wyniosły 5 000 zł, a straty nadzwyczajne osiągnęły wartość 3 400 zł. Jaką kwotę podatku dochodowego od osób prawnych musi uiścić to przedsiębiorstwo?

A. 33 600 zł
B. 7 728 zł
C. 37 000 zł
D. 6 384 zł
HAN.01 Pytanie 817
Prowadzenie sprzedaży

W jakim czasie od momentu złożenia przez konsumenta oświadczenia o rezygnacji z umowy zakupu, przedsiębiorca jest zobowiązany zwrócić konsumentowi uiszczone przez niego kwoty?

A. Nie później niż w terminie 7 dni
B. Nie później niż w terminie 21 dni
C. Nie później niż w terminie 30 dni
D. Nie później niż w terminie 14 dni
HAN.01 Pytanie 818
Prowadzenie sprzedaży

Który z poniższych produktów można przechowywać przez najdłuższy czas?

A. Śmietanę 18%
B. Mleko pasteryzowane
C. Mleko świeże 3,2%
D. Mleko UHT 0,5%
HAN.01 Pytanie 819
Prowadzenie sprzedaży

Proponowanie klientowi kuponu, który umożliwia uzyskanie rabatu przy przyszłym zakupie, jest przykładem

A. promocji sprzedaży
B. public relations
C. sprzedaży osobistej
D. reklamy
HAN.01 Pytanie 820
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę sprzedaży warto zastosować przy dystrybucji paczkowanych mrożonych owoców?

A. Z rozwiniętą obsługą
B. Preselekcyjną
C. Z automatów
D. Samoobsługową
HAN.01 Pytanie 821
Prowadzenie sprzedaży

Sklep zakupił spodnie po cenie netto 100,00 zł za sztukę. Marża wynosząca 20% jest obliczana od ceny zakupu netto, a stawka VAT to 23%. Jaka jest cena sprzedaży brutto tych spodni?

A. 143,00 zł
B. 147,60 zł
C. 120,00 zł
D. 153,75 zł
HAN.01 Pytanie 822
Prowadzenie sprzedaży

Wynagrodzenie osoby pracującej w systemie czasowym, w którym ustalono stawkę godzinową, zależy od

A. liczby przepracowanych godzin
B. czasu działania sklepu
C. przychodu sklepu
D. efektywności pracy
HAN.01 Pytanie 823
Prowadzenie sprzedaży

Obrót uzyskany w sklepie samoobsługowym w czasie między inwentaryzacjami wyniósł 18 000 zł. Jak duża może być dopuszczalna wartość niedoboru, jeśli ustalony limit niedoboru dla tego sklepu wynosi 0,35%?

A. 630 zł
B. 525 zł
C. 35 zł
D. 63 zł
HAN.01 Pytanie 824
Prowadzenie sprzedaży

Właściciel księgarni nabył w drukarni książki po cenie netto 20,00 zł za sztukę. Marża detaliczna wynosi 10% ceny netto, a stawka VAT to 5%. Jaką kwotę będzie miała cena detaliczna brutto książki?

A. 22,00 zł
B. 23,10 zł
C. 21,50 zł
D. 21,00 zł
HAN.01 Pytanie 825
Prowadzenie sprzedaży

Produkty, które są efektem fermentacji, nie obejmują

A. jogurtu
B. mleka zsiadłego
C. mleka smakowego
D. serwatki
HAN.01 Pytanie 826
Prowadzenie sprzedaży

Jak powinny być składowane odpady żywności?

A. w koszach z wikliny.
B. w uniwersalnych, otwartych naczyniach.
C. w specjalnych, szczelnie zamykanych pojemnikach.
D. w metalowych pojemnikach.
HAN.01 Pytanie 827
Prowadzenie sprzedaży

Termin kompensata odnosi się do

A. braku gotówki w kasie
B. wpłacenia utargu na konto bankowe
C. wyrównania niedoboru za pomocą nadwyżki towaru
D. rozliczenia utargu
HAN.01 Pytanie 828
Prowadzenie sprzedaży

Wino o najmniejszej ilości cukru to

A. półwytrawne
B. półsłodkie
C. wytrawne
D. słodkie
HAN.01 Pytanie 829
Prowadzenie sprzedaży

Jaki dokument powinien zostać przygotowany, aby udokumentować przeprowadzenie sprzedaży?

A. Kartotekę magazynową
B. Wz – wydanie zewnętrzne
C. Paragon fiskalny
D. Pz - przyjęcie zewnętrzne
HAN.01 Pytanie 830
Prowadzenie sprzedaży

Botulizm to dolegliwość spowodowana jedzeniem źle przechowywanych

A. kaszy gryczanej
B. surowych jaj
C. konserw rybnych
D. maślanki odtłuszczonej
HAN.01 Pytanie 831
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z przepisami dotyczącymi walki z nieuczciwą konkurencją, firmy handlowe mają możliwość organizacji wyprzedaży po sezonie

A. trzy razy w roku
B. raz na trzy miesiące
C. jednokrotnie w ciągu roku
D. dwa razy w roku
HAN.01 Pytanie 832
Prowadzenie sprzedaży

Jakie działania podejmuje się w celu oceny jakości dostarczonych książek?

A. analizie dokumentacji dołączonej do dostawy
B. policzeniu wszystkich dostarczonych książek
C. jest to ocena organoleptyczna książek
D. zweryfikowaniu ilości opakowań zbiorczych
HAN.01 Pytanie 833
Prowadzenie sprzedaży

Jakie zabezpieczenie przeciw kradzieży powinno być zastosowane w przypadku smartfona, aby umożliwić klientowi przetestowanie jego funkcji?

A. Klips do sklepu
B. Zabezpieczenie kabelkowe
C. Ring antykradzieżowy
D. Witryna z zamkiem
HAN.01 Pytanie 834
Prowadzenie sprzedaży

Jaką formę sprzedaży należy wybrać, zakładając mały sklep osiedlowy w branży spożywczej?

A. Komisową
B. Tradycyjną
C. Preselekcyjną
D. Samoobsługową
HAN.01 Pytanie 835
Prowadzenie sprzedaży

Do działań związanych z prezentacją produktów nie wlicza się

A. ustalenia wymagań klienta dotyczących zakupu produktu
B. omówienia metody użytkowania produktu
C. sporządzenia faktury za sprzedany produkt
D. przedstawienia zalet związanych z korzystaniem z produktu
HAN.01 Pytanie 836
Prowadzenie sprzedaży

Która zasada opiera się na przypuszczeniu, że produkty, które jako pierwsze trafiły do magazynu, zostaną z niego wydane jako pierwsze?

A. HIFO
B. LIFO
C. FIFO
D. LOFO
HAN.01 Pytanie 837
Prowadzenie sprzedaży

Wyznacz wartość sprzedaży netto zmywarki, zakładając, że cena zakupu netto wynosi 1 250,00 zł, a marża wynosząca 20% jest liczona od ceny zakupu netto?

A. 1 250,00 zł
B. 250,00 zł
C. 1 500,00 zł
D. 1 000,00 zł
HAN.01 Pytanie 838
Prowadzenie sprzedaży

Który z produktów spożywczych powinien być przechowywany w chłodni?

A. Dżem w słoiku
B. Mleko UHT w kartonie
C. Mleko skondensowane w puszce
D. Wędlina w hermetycznym opakowaniu
HAN.01 Pytanie 839
Prowadzenie sprzedaży

Cena bluzki damskiej wynosiła 220 zł. Została ona przeceniona o 20%. Jaka jest nowa cena bluzki po zastosowaniu obniżki?

A. 200,00 zł
B. 150,00 zł
C. 220,00 zł
D. 176,00 zł
HAN.01 Pytanie 840
Prowadzenie sprzedaży

Przyprawa uzyskiwana z mielonej gorczycy, połączonej z wodą, solą, octem oraz cukrem i ziołowo-korzennymi dodatkami typowymi dla różnych gatunków, to

A. majonez
B. musztarda
C. sos sojowy
D. sos winegret