Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 841
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie zawartych w tabeli danych wskaż rozmiar sukienki, który sprzedawca powinien zaproponować klientce o wzroście 170 cm, obwodzie klatki piersiowej 99 cm i obwodzie bioder 105 cm.

RozmiarWymiary w cm
wzrostobwód klatki piersiowejobwód bioder
3816486-8993-96
4016490-9397-99
4217094-97100-103
4417098-101104-106

A. 42
B. 40
C. 38
D. 44
Prowadzenie sprzedaży

Jaką formę płatności stosuje się w handlu międzynarodowym, polegającą na zamrożeniu funduszy na koncie dłużnika i ich przekazaniu w zamian za odpowiednie dokumenty?

A. akredytywa
B. zlecenie zapłaty
C. weksle
D. zlecenie przelewu
HAN.01 Pytanie 844
Prowadzenie sprzedaży

Każdy produkt przeznaczony do sprzedaży detalicznej powinien być

A. oznaczony ceną
B. zapakowany w opakowania jednorazowego użytku
C. wyposażony w kartę gwarancyjną
D. opatrzony etykietą wskazującą jego rozmiar
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli, ustal wartość różnic inwentaryzacyjnych towarów.

Tabela. Wyniki inwentaryzacji przeprowadzonej w sklepie spożywczym
Nazwa towaruCena jednostkowaStan wg spisu z natury w kgStan wg zapisów księgowych w kg
Wafle orzechowe18,00 zł/kg2630
Wafle kakaowe20,00 zł/kg2423

A. Niedobór wafli orzechowych o wartości 72,00 zł i nadwyżka wafli kakaowych o wartości 20,00 zł.
B. Nadwyżka wafli orzechowych o wartości 72,00 zł i niedobór wafli kakaowych o wartości 20,00 zł.
C. Niedobór wafli orzechowych o wartości 72,00 zł i niedobór wafli kakaowych o wartości 20,00 zł.
D. Nadwyżka wafli orzechowych o wartości 72,00 zł i nadwyżka wafli kakaowych o wartości 20,00 zł.
HAN.01 Pytanie 847
Prowadzenie sprzedaży

Faza rozmowy sprzedażowej, w której sprzedawca odpowiada na pytanie zadane przez klientkę "Czy ta bluzka z pewnością nie rozciągnie się w trakcie prania?", to

A. realizacja zamówienia
B. wyjaśnienie wątpliwości
C. rozpoznanie potrzeb
D. prezentacja towaru
HAN.01 Pytanie 848
Prowadzenie sprzedaży

Przygotowanie produktów do sprzedaży obejmuje między innymi

A. ocenę jakości towaru, porcjowanie i układanie w pojemnikach
B. badanie stanów ewidencyjnych i weryfikację złożonych zamówień
C. ocenę ilości produktów oraz porównywanie stanów magazynowych z ewidencją
D. analizę stanów magazynowych oraz składanie zamówień
HAN.01 Pytanie 849
Prowadzenie sprzedaży

Optymalna widoczność artykułu na półce uzyskuje się, gdy jest on umieszczony na wysokości

A. powyżej 190 cm
B. od 120 do 160 cm
C. poniżej 120 cm
D. od 170 do 190 cm
HAN.01 Pytanie 850
Prowadzenie sprzedaży

Podczas układania produktów na sali sprzedażowej należy

A. produkty o najwyższej zyskowności umieszczać na wysokości oczu
B. produkty z późniejszym terminem ważności umieszczać z przodu półek
C. produkty o największych wymiarach umieszczać na najwyższych półkach
D. dobra komplementarne umieszczać na najwyższych półkach
Prowadzenie sprzedaży

Średni wzrost sprzedaży zmywarek wynosi 2% miesięcznie. Oblicz prognozowaną sprzedaż na czerwiec tego roku, zakładając, że w maju sprzedano 200 sztuk zmywarek.

A. 204 szt.
B. 240 szt.
C. 202 szt.
D. 220 szt.
HAN.01 Pytanie 852
Prowadzenie sprzedaży

Jaką czynność powinien podjąć sprzedawca, gdy klient nie odebrał zamówionego telewizora?

A. Wystawić towar do sprzedaży, nie informując nabywcy
B. Zwrócić towar na przechowanie na koszt nabywcy
C. Dostarczyć zakupiony towar na koszt kupującego
D. Zwrócić towar na przechowanie na własny koszt
HAN.01 Pytanie 853
Prowadzenie sprzedaży

Sklep odzieżowy oferujący wyłącznie damskie okrycia wierzchnie w różnych fasonach, kolorach i rozmiarach, dysponuje asortymentem

A. wąskim i płytkim
B. wąskim i głębokim
C. szerokim i głębokim
D. szerokim i płytkim
HAN.01 Pytanie 854
Prowadzenie sprzedaży

Szkolenie pracownika z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy powinno być realizowane

A. w godzinach pracy i na koszt pracodawcy
B. po godzinach pracy i na koszt pracownika
C. w godzinach pracy i na koszt pracownika
D. po godzinach pracy i na koszt pracodawcy
Prowadzenie sprzedaży

Podczas inwentaryzacji zauważono brak 200 kg materiału w cenie 10 zł. za kg. Niedobór został uznany za wynikający z przyczyn losowych. Jak należy zaksięgować rozliczenie tego niedoboru na kontach?

A. Wn Rozliczenie niedoborów i szkód 2 000 zł, Ma Koszty działalności podstawowej 2 000 zł
B. Ma Rozliczenie niedoborów i szkód 2 000 zł, Wn Zużycie materiałów 2 000 zł
C. Ma Rozliczenie niedoborów i szkód 2 000 zł, Wn Straty nadzwyczajne 2 000 zł
D. Wn Rozliczenie niedoborów i szkód 2 000 zł, Ma Straty nadzwyczajne 2 000 zł
Prowadzenie sprzedaży

W sklepie zakupiono spódnicę o wartości netto 120 zł za sztukę. Marża wynosząca 30% obliczana jest od ceny zakupu netto, a stawka VAT to 23%. Jaka jest cena sprzedaży brutto tej spódnicy?

A. 191,88 zł
B. 156,00 zł
C. 120,00 zł
D. 203,75 zł
Prowadzenie sprzedaży

Realizując kompensację braków w składnikach majątkowych nadwyżką, stosuje się zasadę

A. niższej ceny i większej ilości
B. wyższej ceny i większej ilości
C. niższej ceny i mniejszej ilości
D. wyższej ceny i mniejszej ilości
HAN.01 Pytanie 859
Prowadzenie sprzedaży

Zidentyfikuj typ klienta, który ma oczekiwanie, że sprzedawca go oszuka, sądzi, że w innym miejscu sprzedaży otrzyma lepszą obsługę oraz nabędzie produkty tańsze i wyższej jakości?

A. Klient mający wątpliwości
B. Klient zniecierpliwiony
C. Klient lubiący rozmowy
D. Klient nieufny
HAN.01 Pytanie 860
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę argumentacji wykorzystuje sprzedawca, gdy nakłania klienta do udzielania krótkich odpowiedzi TAK lub NIE?

A. Alternatywną
B. Koncentracji
C. Cenową
D. Kompensacyjną
HAN.01 Pytanie 861
Prowadzenie sprzedaży

Jak długo sprzedawca ma na rozpatrzenie reklamacji zgłoszonej przez klienta?

A. 10 dni liczone od dnia następnego po złożeniu reklamacji
B. 10 dni od daty zakupu towaru przez klienta
C. 14 dni od dnia zakupu towaru przez klienta
D. 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia następnego po dniu złożenia reklamacji
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z Kodeksem pracy pracownik, który wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków pracowniczych ze swej winy, wyrządził pracodawcy szkodę, ponosi odpowiedzialność materialną. Gdy szkoda została wyrządzona z winy nieumyślnej, wysokość odszkodowania, jakie pracownik musi zapłacić pracodawcy, ustala się

Limit niedoborów – sklepy samoobsługoweLimit niedoborów – sprzedaż tradycyjna
minimalnymaksymalnyminimalnymaksymalny
0,5%0,8%0,4%0,7%

A. w wysokości powstałej straty powiększone o utracone zyski.
B. powyżej trzymiesięcznego wynagrodzenia pracownika.
C. do wysokości trzymiesięcznego wynagrodzenia pracownika.
D. według uznania kierownika.
Prowadzenie sprzedaży

Oblicz, ile wynosi osiągnięty wynik finansowy brutto w Spółce z o.o. JANEKS, jeśli obroty na wybranych kontach wynoszą:

KONTOWn (Dt)Ma (Ct)
Przychody ze sprzedaży towarów w zł-44 000,00
Koszty handlowe w zł4 000,00-
Wartość sprzedanych towarów w zł44 000,009 000,00
Przychody finansowe w zł-2 000,00
Pozostałe przychody operacyjne w zł-3 000,00
Straty nadzwyczajne w zł1 000,00-

A. 40 000,00 zł
B. 5 000,00 zł
C. 9 000,00 zł
D. 35 000,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Co stanowi podstawę do obliczenia podatku VAT?

A. łączna wartość brutto towarów oraz usług
B. wydatki związane z zakupem towarów i usług
C. wartość netto towarów oraz usług
D. cena hurtowa nabycia towarów i usług
Prowadzenie sprzedaży

Księgowa z hurtowni otrzymała fakturę za transport zamówionych produktów. Wydatki te są księgowane w Zespole 4. Ewidencja poniesionych wydatków powinna być zarejestrowana na kontach

A. Dt "Rozliczenie kosztów", Ct "Koszty zakupu"
B. Dt "Usługi obce", Ct "Rozrachunki z dostawcami"
C. Dt "Rachunek bieżący", Ct "Usługi obce"
D. Dt "Koszty zarządu", Ct "Rozliczenie kosztów"
HAN.01 Pytanie 866
Prowadzenie sprzedaży

Zakup towaru, który nastąpił nieumyślnie, spowodowany atrakcyjną ceną, zastosowanym rabatem oraz przyznaną gwarancją, jest przyczyną zachowania

A. emocjonalnego
B. refleksyjnego
C. nawykowego
D. fizjologicznego
HAN.01 Pytanie 867
Prowadzenie sprzedaży

Hurtownia kosmetyczna nalicza marżę w wysokości 10% od ceny zakupu. Cena netto zakupu kremu do opalania wynosi 15 zł. Po sezonie dla stałych klientów hurtownia wprowadziła rabat w wysokości 20%, obliczany od ceny hurtowej netto. Jaka będzie cena hurtowa netto po zastosowaniu rabatu?

A. 16,50 zł
B. 13,20 zł
C. 13,50 zł
D. 16,00 zł
HAN.01 Pytanie 868
Prowadzenie sprzedaży

Kto może przeprowadzić ocenę jakości towarów dostarczonych do sklepu?

A. pracownik jednostki handlu detalicznego, który dysponuje niezbędną wiedzą z zakresu towaroznawstwa
B. menedżer sklepu
C. dostawca towaru
D. osoba zatrudniona w jednostce handlu detalicznego
HAN.01 Pytanie 869
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z zasadami rozmieszczania grup towarowych, produkty cukiernicze można umieścić obok

A. wyrobów tytoniowych i zapałek
B. win i nabiału
C. warzyw i wyrobów garmażeryjnych
D. mięsa i ryb
HAN.01 Pytanie 870
Prowadzenie sprzedaży

Dnia 10 maja, klient złożył reklamację na bluzę sportową, którą kupił 26 kwietnia, żądając wymiany towaru na nowy. Wykorzystując zamieszczony kalendarz ustal, do kiedy sprzedawca ma obowiązek rozpatrzenia tej reklamacji.

Kwiecień
ponwtośroczwpiąsobnie
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Maj
ponwtośroczwpiąsobnie
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Czerwiec
ponwtośroczwpiąsobnie
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

A. Do 10 czerwca.
B. Do 26 maja.
C. Do 24 maja.
D. Do 10 maja.
HAN.01 Pytanie 871
Prowadzenie sprzedaży

Cenowe etykiety, które oznaczają produkty dostępne dla klientów w sklepie, powinny zawierać

A. nazwę produktu, cenę i kod kreskowy
B. cenę, pojemność opakowania i kod kreskowy
C. nazwę produktu, cenę i jednostkę miary
D. pojemność opakowania, cenę i nazwę producenta
HAN.01 Pytanie 872
Prowadzenie sprzedaży

Klient zgłosił reklamację dotyczącą aparatu fotograficznego. Uznano ją za uzasadnioną. Jakie powinny być zaspokojone roszczenia klienta w kolejności?

A. obniżenie ceny, naprawa, wymiana na nowy aparat, odstąpienie od umowy
B. wymiana na nowy aparat, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy
C. naprawa, obniżenie ceny, wymiana na nowy aparat, odstąpienie od umowy
D. naprawa, wymiana na nowy aparat, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył:
– 6 tabliczek czekolady w cenie 2,50 zł/szt.,
– 2 kg mandarynek w cenie 3,00 zł/kg,
– 3 jogurty naturalne w kwocie 2,00 zł/szt.
Za zakupy uiścił sprzedawcy banknotem 50,00 zł. Jaką kwotę reszty powinien otrzymać klient?

A. 29,00 zł
B. 35,00 zł
C. 23,00 zł
D. 38,00 zł
HAN.01 Pytanie 874
Prowadzenie sprzedaży

W magazynie jednostki znajdują się towary przyjęte z dostaw z dnia 10 maja, 15 i 22 czerwca oraz 29 lipca. Przygotowując artykuły do sprzedaży zgodnie z metodą FIFO, które dostawy powinny być umieszczone na półkach jako pierwsze?

A. 15 czerwca i 22 czerwca
B. 10 maja i 29 lipca
C. 22 czerwca i 29 lipca
D. 10 maja i 15 czerwca
HAN.01 Pytanie 876
Prowadzenie sprzedaży

Producent maszyn włókienniczych specjalistycznego typu, który planuje rozpocząć działalność na polskim rynku, powinien wybrać metodę sprzedaży

A. internetową
B. za pośrednictwem przedstawiciela handlowego
C. tradycyjną
D. przesiewową
HAN.01 Pytanie 878
Prowadzenie sprzedaży

Umieszczając w ladzie chłodniczej masło obok margaryny, wykorzystano zasadę rozmieszczania artykułów w pobliżu siebie

A. substytucyjnych
B. na które popyt występuje po sezonie
C. kupowanych razem
D. komplementarnych
Prowadzenie sprzedaży

Hurtownia styropianu rejestruje zakupiony towar po stałej cenie ewidencyjnej wynoszącej 110 zł za 1 m3. Otrzymaną dostawę 800 m3 o wartości 100 zł należy zaksięgować na kontach, posiłkując się dokumentem Pz?

A. Ma Rozrachunki z dostawcami 88 000 zł, Wn Rozliczenie zakupu 88 000 zł
B. Ma Rozliczenie zakupu 88 000 zł, Wn Towary 80 000 zł, Wn Odchylenia od cen ewidencyjnych towarów 8 000 zł
C. Ma Rozliczenie zakupu 80 000 zł, Wn Towary 88 000 zł, Ma Odchylenia od cen ewidencyjnych towarów 8 000 zł
D. Ma Rozliczenie zakupu 88 000 zł, Wn Towary 88 000 zł
Prowadzenie sprzedaży

Dla którego etapu rozmowy sprzedażowej charakterystyczny jest przedstawiony zwrot?

Sukienka ta wykonana jest z lnu, jej rozmiar to 38, posiadamy kilka wersji kolorystycznych.

A. Rozpoznania potrzeb.
B. Ustalenia korzyści.
C. Wyjaśnienia wątpliwości.
D. Prezentacji towaru.