Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 881
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedaż mięsa oraz wędlin w sklepach z samoobsługą nie może przebiegać

A. w opakowaniach porcjowanych
B. w opakowaniach hermetycznych
C. bez jednostkowego opakowania
D. w opakowaniach bezpośrednich
Prowadzenie sprzedaży

W przypadku podejrzenia o wadę jakościową przyjmowanego towaru, której nie da się potwierdzić w sposób organoleptyczny, należy

A. przyjąć towar bez zastrzeżeń i przeznaczyć go do sprzedaży
B. odmówić przyjęcia towaru
C. towar skierować do analizy laboratoryjnej
D. towar poddać ocenie konsumenckiej
HAN.01 Pytanie 884
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawiona procedura obsługi klienta dotyczy sprzedaży

PROCEDURA OBSŁUGI KLIENTA
1.Złożenie zamówienia.
2.Potwierdzenie złożenia zamówienia.
3.Rezerwacja towaru.
4.Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji.
5.Informacja o wysyłce.
6.Podziękowanie za dokonanie zakupu.

A. samoobsługowej.
B. internetowej.
C. preselekcyjnej.
D. tradycyjnej.
HAN.01 Pytanie 885
Prowadzenie sprzedaży

Jakie rezultaty będą skutkiem prawidłowego przygotowania towarów do sprzedaży?

A. Proces sprzedaży ulegnie wydłużeniu
B. Dojdzie do skrócenia czasu sprzedaży
C. Zachodzić będą ubytki towarowe
D. Nastąpi obniżenie kultury sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży

Produkt przed zniżką kosztował 200,00 zł. Sprzedawca na ten produkt zastosował rabat 20%. Jaką kwotę zapłaci klient za dwie sztuki produktu w obniżonej cenie?

A. 320,00 zł
B. 400,00 zł
C. 480,00 zł
D. 160,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Wyznacz cenę sprzedaży netto jednego kilograma towaru, który jest oferowany w opakowaniu jednostkowym o wadze 125 g, przy cenie sprzedaży netto 20,00 zł za opakowanie jednostkowe.

A. 160,00 zł
B. 6,25 zł
C. 25,00 zł
D. 16,00 zł
HAN.01 Pytanie 889
Kategorie: Towaroznawstwo
Prowadzenie sprzedaży

Do kategorii przypraw nasiennych wlicza się

A. gorczycę
B. cynamon
C. wanilię
D. bazylię
HAN.01 Pytanie 890
Prowadzenie sprzedaży

Firma prowadzi sprzedaż mrożonek z chłodni umieszczonej w pojeździe. Jaką formę sprzedaży można wówczas zidentyfikować?

A. handlu obnośnego
B. handlu obwoźnego
C. sprzedaży wysyłkowej
D. akwizycji
HAN.01 Pytanie 891
Prowadzenie sprzedaży

Osoba, która pragnie odkrywać nowinki w różnych sektorach, odznaczająca się stosunkowo wysokim statusem społecznym oraz finansowym, szybko podejmująca decyzje i akceptująca oferty zakupu nowoczesnych produktów, to

A. innowator
B. odkrywca
C. nasładowca
D. włóczęga
HAN.01 Pytanie 893
Prowadzenie sprzedaży

Które z wymienionych produktów można zgłaszać do reklamacji z powodu niezgodności z umową, jeśli reklamacja została dokonana w odpowiednim czasie?

A. Sukienkę z rozdarciem wynikającym z niedbalstwa użytkownika
B. Torebkę uszkodzoną w wyniku naturalnego zużycia materiału
C. Bluzkę, która straciła kolor po praniu w zbyt wysokiej temperaturze
D. Płaszcz, którego tkanina odbarwiła się podczas deszczu
Prowadzenie sprzedaży

Korzystając z fragmentu instrukcji inwentaryzacyjnej wskaż osobę, która podejmuje decyzję o sposobie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych towarów podobnych.

Fragment instrukcji inwentaryzacyjnej.
Instrukcja inwentaryzacyjna
Hurtowni Materiałów Budowlanych sp. z o. o.
wprowadzona decyzją Prezesa Zarządu nr 5/2009

Par. 22

Na wniosek osób odpowiedzialnych materialnie, zespołów spisowych, komisji inwentaryzacyjnej, głównego księgowego, może być dokonana kompensata niedoborów i nadwyżek stwierdzonych na towarach podobnych (...)

Par. 23

Kierownik jednostki, na wniosek komisji inwentaryzacyjnej zamieszczony w protokole weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych, zaopiniowany przez głównego księgowego, podejmuje decyzję o sposobie rozliczenia różnic(...)

A. Osoba dokonująca spisu z natury.
B. Osoba materialnie odpowiedzialna.
C. Główny księgowy.
D. Kierownik jednostki gospodarczej.
Prowadzenie sprzedaży

Na wartość detaliczną produktu, którego sprzedaż podlega opodatkowaniu VAT, składają się

A. cena nabycia brutto i marża detaliczna
B. cena nabycia netto, marża detaliczna oraz podatek VAT
C. cena nabycia netto oraz marża detaliczna
D. cena nabycia brutto, marża detaliczna oraz podatek VAT
Prowadzenie sprzedaży

Firma handlowa "AS" - Jan Kot podpisała umowę leasingu samochodu z producentem. Zgodnie z postanowieniami umowy nie wykonuje odpisów amortyzacyjnych. Jaki to rodzaj leasingu?

A. operacyjny
B. finansowy
C. pośredni
D. kapitałowy
Prowadzenie sprzedaży

Właściciel firmy handlowej, rozważając ulokowanie dostępnych funduszy na rok, bierze pod uwagę propozycje czterech banków, z których najlepsza jest oferta banku

A. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek po czterech miesiącach
B. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek po sześciu miesiącach
C. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek co trzy miesiące
D. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek po upływie roku
Prowadzenie sprzedaży

Jaka jest cena zakupu netto krzesła obrotowego w hurtowni DOMUS, wiedząc, że cena sprzedaży brutto wynosi 488 zł, a hurtownia stosuje marżę 20% metodą w stu (VAT 22%)?

A. 400,00 zł
B. 333,00 zł
C. 390,40 zł
D. 320,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Dokumenty związane z transakcją zakupu produktów to

A. faktura i przyjęcie zewnętrzne
B. faktura oraz raport obrotów
C. wydanie zewnętrzne i przyjęcie zewnętrzne
D. raport obrotów oraz arkusz spisu z natury
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie fragmentu Kodeksu pracy ustal wysokość odszkodowania, należnego właścicielowi sklepu za powstały zawiniony niedobór towarów o wartości 2 000,00 zł, jeżeli miesięczne wynagrodzenie odpowiedzialnego za niedobór sprzedawcy wynosi 5 500,00 zł.

Fragment Kodeksu pracy
(...)
Art. 119. Odszkodowanie ustala się w wysokości wyrządzonej szkody, jednak nie może ono przewyższać kwoty trzymiesięcznego wynagrodzenia przysługującego pracownikowi w dniu wyrządzenia szkody.

A. 6 000,00 zł
B. 2 000,00 zł
C. 16 500,00 zł
D. 5 500,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Klient dokonał płatności za zakupy w sklepie internetowym przy użyciu smartfona, korzystając z mobilnej aplikacji bankowej, która umożliwia uzyskanie jednorazowego kodu do potwierdzenia zgody na obciążenie swojego konta. Jaką metodę płatności wybrał kupujący?

A. BLIK
B. Kartę debetową
C. P24NOW
D. Przelew tradycyjny
HAN.01 Pytanie 904
Prowadzenie sprzedaży

Kiedy pracownik przewrócił się, ściągając z półki ciężki karton, prawdopodobnie doznał urazu kręgosłupa. W tej sytuacji, co powinno być najważniejszym krokiem?

A. położyć go na plecach na płaskim podłożu
B. ustawić go w pozycji bezpiecznej na boku
C. nie zmieniać pozycji poszkodowanego i wezwać pogotowie
D. szybko przetransportować go do szpitala
HAN.01 Pytanie 905
Prowadzenie sprzedaży

W przypadku klienta, który zamierza szybko nabyć określony produkt codziennego użytku, sprzedawca powinien

A. proponować także inne produkty
B. ograniczyć się do wydania towaru
C. przekonywać do zasadności zakupu
D. zachęcać do rozmowy dotyczącej sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży

Cechy transakcji takie jak:
- uzyskanie towaru do użytku od razu po podpisaniu umowy oraz dokonaniu pierwszej wpłaty,
- obowiązek regularnego spłacania przez klienta zobowiązań za towar przez cały czas określony w umowie,
- przeniesienie towaru na własność klienta po uregulowaniu całej kwoty, są typowe dla sprzedaży

A. ratalnej
B. wysyłkowej
C. internetowej
D. akwizycyjnej
HAN.01 Pytanie 908
Prowadzenie sprzedaży

Jakie zabezpieczenie przeciw kradzieży powinno być zastosowane w przypadku smartfona, aby umożliwić klientowi przetestowanie jego funkcji?

A. Ring antykradzieżowy
B. Witryna z zamkiem
C. Zabezpieczenie kabelkowe
D. Klips do sklepu
HAN.01 Pytanie 909
Prowadzenie sprzedaży

Klient zakupił 01 marca 2009 r. zmywarkę do naczyń. Dnia 10 maja 2009 r. zgłosił problem z urządzeniem do punktu sprzedaży, w którym dokonał zakupu. Do 26 maja 2009 r. sklep nie udzielił odpowiedzi. W tej sytuacji można stwierdzić,

A. że klient powinien oddać zmywarkę do sklepu
B. że reklamacja została uznana
C. że reklamacja została odrzucona
D. że klient powinien samodzielnie naprawić zmywarkę
HAN.01 Pytanie 910
Prowadzenie sprzedaży

Hurtownia zrealizowała sprzedaż 50 sztuk kalendarzy na podstawie faktury FA 11/2012. Podczas odbioru wykryto uszkodzenie 10 sztuk kalendarzy. Odbiorca dokonał zwrotu uszkodzonych kalendarzy. Zwrot w hurtowni powinien być udokumentowany fakturą korygującą do FA 11/2012 oraz dowodem księgowym?

A. Pw
B. Pz
C. Wz
D. Rw
HAN.01 Pytanie 911
Prowadzenie sprzedaży

Spółka z o.o. planuje produkcję na następny rok analizując dane liczbowe przedstawione w tabeli, dotyczące sprzedaży określonych towarów. Jakie zmiany w asortymencie sprzedawanych wyrobów powinna wprowadzić spółka w następnym roku?

Dochody ze sprzedaży według asortymentu w tys. zł
Wyszczególnienie200420052006Dynamika w %
2005/20042006/2005
Batoniki14 56220 5696 589141,2532,03
Pierniczki58 90057 36752 36697,4091,28
Cukierki23 40025 60037 596109,40146,75
Czekolada34 80025 30026 50072,70104,74
Wafelki32 10020 00022 59662,31112,98

A. Zmniejszyć produkcję wafelków.
B. Zmniejszyć produkcję czekolady.
C. Zwiększyć produkcję cukierków.
D. Zwiększyć produkcję batoników.
Prowadzenie sprzedaży

Właściciel księgarni nabył w drukarni książki po cenie netto 20,00 zł za sztukę. Marża detaliczna wynosi 10% ceny netto, a stawka VAT to 5%. Jaką kwotę będzie miała cena detaliczna brutto książki?

A. 22,00 zł
B. 21,00 zł
C. 23,10 zł
D. 21,50 zł
HAN.01 Pytanie 913
Prowadzenie sprzedaży

Utrata naturalna towarów jest spowodowana

A. niedostatkiem uczciwości ze strony klientów
B. brakiem uczciwości pracowników
C. fizyczno-chemicznymi właściwościami towarów
D. użyciem niewłaściwego opakowania
Prowadzenie sprzedaży

Suma wartości należnego podatku od towarów i usług dla towarów A i B, zgodnie z danymi zawartymi w tabeli, wynosi

Zestawienie sprzedaży towarów
TowarWartość sprzedaży
netto towarów
Stawka VAT
A10 000,00 zł23%
B5 000,00 zł8%

A. 3 450,00 zł
B. 2 300,00 zł
C. 2 700,00 zł
D. 4 650,00 zł
HAN.01 Pytanie 915
Prowadzenie sprzedaży

Jaki czas ma sprzedawca na odpowiedź na żądanie reklamacyjne zgłoszone przez klienta?

A. 2 lata od daty zakupu towaru przez klienta
B. 2 miesiące od momentu zakupu towaru przez klienta
C. 2 miesiące liczone od dnia następującego po dniu, w którym złożono reklamację
D. 14 dni kalendarzowych licząc od dnia następnego po dniu, w którym złożono reklamację
HAN.01 Pytanie 916
Prowadzenie sprzedaży

W dniu 15 maja sprzedawca otrzymał reklamację od klienta, który nabył wadliwy produkt 13 maja. Do kiedy powinien rozpatrzyć reklamację i udzielić odpowiedzi?

A. 15 lipca
B. 27 maja
C. 29 maja
D. 13 lipca
HAN.01 Pytanie 917
Prowadzenie sprzedaży

Na którym etapie procesu sprzedaży występuje zwrot "Proszę, koszula w kolorze granatowym z rozpinanymi guzikami"?

A. Ustalanie korzyści.
B. Prezentacja produktu.
C. Wyjaśnianie wątpliwości.
D. Identyfikacja potrzeb.
HAN.01 Pytanie 918
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca jest zobowiązany do odniesienia się do zgłoszenia reklamacyjnego oraz żądania klienta z dnia 15.05.2016 r. w terminie do

A. 22.05.2016 r.
B. 15.05.2018 r.
C. 15.05.2017 r.
D. 29.05.2016 r.
Prowadzenie sprzedaży

Co oznacza pojęcie dług publiczny?

A. różnicę między dochodami a wydatkami budżetu państwowego
B. różnicę między przychodami a wydatkami budżetu państwowego
C. zadłużenie jednostek sektora finansów publicznych
D. zadłużenie publicznych firm wobec państwa
HAN.01 Pytanie 920
Prowadzenie sprzedaży

Rozdzielenie przestrzeni sklepowej na obszar dla sprzedawcy i obszar dla klientów oraz brak bezpośredniego dostępu klienta do towaru to charakterystyka sprzedaży

A. internetowej
B. tradycyjnej
C. samoobsługowej
D. preselekcyjnej