Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HAN.01 Pytanie 881
Prowadzenie sprzedaży

Podczas rozmowy sprzedażowej w drogerii klientka poprosiła o wskazanie szamponu, który pielęgnuje i dobrze oczyszcza włosy z pozostałości po żelach i lakierach. Który rodzaj szamponu powinien polecić sprzedawca?

A. Szampon klasyczny.
B. Szampon leczniczy.
C. Szampon peelingujący.
D. Szampon kosmetyczny.
HAN.01 Pytanie 882
Prowadzenie sprzedaży

Który towar wyprodukowano z surowca pochodzenia roślinnego?

A. Koszulę z bawełny.
B. Sweter z wełny.
C. Bluzkę z jedwabiu.
D. Czapkę z moheru.
HAN.01 Pytanie 883
Prowadzenie sprzedaży

Które informacje powinny znaleźć się w ofercie sprzedaży?

A. Dane identyfikacyjne dostawcy i odbiorcy, wysokość marży handlowej, ceny zakupu oferowanych towarów.
B. Wykaz towarów wraz z cenami sprzedaży, warunki płatności, numery rachunków bankowych dostawcy i odbiorcy.
C. Dane identyfikacyjne oferenta, wykaz towarów wraz z cenami sprzedaży, warunki płatności i dostawy.
D. Adresy dostawcy i odbiorcy, wykaz oferowanych towarów, wysokość marży handlowej.
HAN.01 Pytanie 884
Prowadzenie sprzedaży

Która czynność wykonywana przez sprzedawcę nie dotyczy realizacji zamówienia klienta?

A. Wydanie dowodu sprzedaży.
B. Prezentacja towaru.
C. Wykładanie towaru na półki sklepowe.
D. Inkaso należności.
HAN.01 Pytanie 885
Prowadzenie sprzedaży

Klient kupił 1,5 kg schabu po 18,00 zł za kg oraz 60 dag karkówki po 15,00 zł za kg. Którą kwotę reszty otrzymał, jeśli za zakupy zapłacił banknotem o wartości 100 zł?

A. 36,00 zł
B. 42,00 zł
C. 64,00 zł
D. 67,00 zł
HAN.01 Pytanie 886
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych w tabeli, dotyczących sprzedanych towarów klientowi, oblicz kwotę należności za zakupy.

Ilustracja do pytania 6
A. 37,00 zł
B. 29,00 zł
C. 34,50 zł
D. 26,50 zł
HAN.01 Pytanie 887
Prowadzenie sprzedaży

Który dokument należy przekazać wraz z utargiem do banku za pośrednictwem inkasenta bankowego?

A. Polecenie przelewu.
B. Dowód wpłaty gotówkowej.
C. Dowód KW-kasa wypłaci.
D. Dowód KP-kasa przyjmie.
HAN.01 Pytanie 888
Prowadzenie sprzedaży

Który dokument potwierdza sprzedaż towarów?

A. Pz-przyjęcie z zewnątrz.
B. Paragon fiskalny.
C. Kartoteka magazynowa.
D. Mm-przesunięcie międzymagazynowe.
HAN.01 Pytanie 889
Prowadzenie sprzedaży

Która kwota powinna być wpisana w zaznaczonym na fakturze miejscu?

Ilustracja do pytania 9
A. 114,00 zł
B. 80,10 zł
C. 206,10 zł
D. 126,00 zł
HAN.01 Pytanie 890
Prowadzenie sprzedaży

Cena sprzedaży kurtki skórzanej wynosi 615 zł i zawiera 23% podatku VAT. Oblicz kwotę podatku VAT.

A. 115,00 zł
B. 473,55 zł
C. 500,00 zł
D. 141,45 zł
HAN.01 Pytanie 891
Prowadzenie sprzedaży

Którą stawką VAT opodatkowany jest towar, jeżeli jego cena sprzedaży netto wynosi 25 zł, a cena sprzedaży brutto wynosi 27 zł?

A. 8%
B. 23%
C. 5%
D. 4%
HAN.01 Pytanie 892
Prowadzenie sprzedaży

Klient może zwrócić zakupiony towar

A. tylko wtedy, gdy uzgodnił to wcześniej ze sprzedawcą.
B. tylko wtedy, gdy towar nie spełnia jego oczekiwań.
C. zawsze, pod warunkiem, że jest to artykuł nieżywnościowy.
D. zawsze, pod warunkiem, że towar nie był używany.
HAN.01 Pytanie 893
Prowadzenie sprzedaży

Klient zakupił maszynę do szycia, na którą otrzymał trzyletnią gwarancję. Po dwóch latach i dwóch miesiącach użytkowania zgodnego z przeznaczeniem maszyna przestała działać. Klient ma prawo do

A. naprawy towaru z tytułu gwarancji.
B. wymiany towaru na nowy z tytułu niezgodności towaru z umową.
C. zwrotu pieniędzy za zakupiony towar z tytułu gwarancji lub niezgodności towaru z umową.
D. wymiany towaru na wolny od wad z tytułu gwarancji lub niezgodności towaru z umową.
HAN.01 Pytanie 894
Prowadzenie sprzedaży

Przez jaki okres od daty zakupu artykułu nieżywnościowego klient ma prawo złożyć reklamację z tytułu niezgodności z umową?

A. 2 miesiące.
B. 1 rok.
C. 6 miesięcy.
D. 2 lata.
HAN.01 Pytanie 895
Prowadzenie sprzedaży

Dnia 15 maja 2014 r. klient złożył reklamację na bluzę sportową z powodu jej odbarwienia podczas prania zgodnego z zaleceniami producenta, którą kupił 25 kwietnia 2014 r. Sprzedawca ma obowiązek ustosunkowania się do reklamacji do dnia

A. 15 lipca 2014 r.
B. 25 czerwca 2014 r.
C. 29 maja 2014 r.
D. 25 maja 2014 r.
HAN.01 Pytanie 896
Prowadzenie sprzedaży

Podczas odbioru towarów bez dokumentacji odbiorca wystawia

A. dowód przyjęcia towarów.
B. specyfikację.
C. dowód dostawy towarów.
D. list przewozowy.
HAN.01 Pytanie 897
Prowadzenie sprzedaży

Do czynności związanych z odbiorem ilościowym towaru należy

A. sprawdzenie i ocena opakowania towaru.
B. kontrola prawidłowości oznaczenia towaru.
C. zbadanie cech towaru z cechami deklarowanymi przez wytwórcę.
D. porównanie zgodności ilości dostarczonego towaru z dokumentami towarzyszącymi dostawie.
HAN.01 Pytanie 898
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawiony dokument magazynowy jest

Ilustracja do pytania 18
A. dowodem Wz.
B. kartoteką ilościową.
C. dowodem Pz.
D. kartoteką ilościowo-wartościową.
HAN.01 Pytanie 899
Prowadzenie sprzedaży

W poniedziałek cena towaru wynosiła 100,00 zł. We wtorek sprzedawca obniżył ją o 10,00 zł, a w środę zastosował obniżkę o 20%. Ile wynosi cena towaru po zastosowanych opustach?

A. 82,00 zł
B. 90,00 zł
C. 72,00 zł
D. 80,00 zł
HAN.01 Pytanie 900
Prowadzenie sprzedaży

Właściciel sklepu kupił towar po cenie zakupu netto 600,00 zł za sztukę. Ile wyniesie cena sprzedaży brutto towaru, jeżeli marża wynosi 20% i jest liczona od ceny sprzedaży netto, a towar opodatkowany jest stawką podatku VAT 23%?

A. 750,00 zł
B. 885,60 zł
C. 720,00 zł
D. 922,50 zł
HAN.01 Pytanie 901
Prowadzenie sprzedaży

Który znak kontroli weterynaryjnej powinno posiadać mięso pełnowartościowe, jeżeli będzie oferowane do obrotu w Unii Europejskiej?

Ilustracja do pytania 21
A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
HAN.01 Pytanie 902
Prowadzenie sprzedaży

Który znak informuje, że opakowanie zawiera towar, który nie był testowany na zwierzętach?

Ilustracja do pytania 22
A. A.
B. D.
C. C.
D. B.
HAN.01 Pytanie 903
Prowadzenie sprzedaży

Wskaż na którym rysunku towar znajduje się w strefie "gorącej".

Ilustracja do pytania 23
A. D.
B. B.
C. C.
D. A.
HAN.01 Pytanie 904
Prowadzenie sprzedaży

Przetrzymywanie towarów przez sprzedawcę w nieodpowiednich warunkach przyczynia się do powstania ubytków

A. nadzwyczajnych.
B. niezawinionych.
C. naturalnych.
D. zawinionych.
HAN.01 Pytanie 905
Prowadzenie sprzedaży

Który układ kompozycji okna wystawowego przedstawiono na rysunku?

Ilustracja do pytania 25
A. Geometryczny.
B. Rytmiczny.
C. Niesymetryczny.
D. Szeregowy.
HAN.01 Pytanie 906
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie przedstawionej oferty ustal wartość netto zakupu farb plakatowych, od której zostanie przyznany rabat stałemu klientowi.

Ilustracja do pytania 26
A. 800,00 zł
B. 720,00 zł
C. 400,00 zł
D. 984,00 zł
HAN.01 Pytanie 907
Prowadzenie sprzedaży

W magazynie hurtowni stwierdzono niedobór cukru mieszczący się w granicach norm i ubytków, wynikający z jego właściwości fizyko-chemicznych. Który rodzaj niedoboru powstał w ten sposób?

A. Niezawiniony.
B. Niezasadny.
C. Zawiniony.
D. Naturalny.
HAN.01 Pytanie 908
Prowadzenie sprzedaży

Która zasada nie obowiązuje przy rozmieszczaniu towarów na półkach?

A. Towary powinny być łatwo dostępne dla klienta.
B. Ekspozycja powinna uwzględniać właściwości fizyko-chemiczne towarów.
C. Towary powinny być wykładane według kolejności dostaw.
D. Artykuły drogie powinny być umieszczone na najniższej półce.
HAN.01 Pytanie 909
Prowadzenie sprzedaży

W przedsiębiorstwie handlowym zauważono, iż jeden z pracowników dokonał kradzieży towarów. W związku z tym zarządzono przeprowadzenie inwentaryzacji

A. planowanej.
B. nadzwyczajnej.
C. okresowej.
D. odbiorczej.
HAN.01 Pytanie 910
Prowadzenie sprzedaży

Wskazane na schemacie miejsce jest przeznaczone do ekspozycji

Ilustracja do pytania 30
A. słodyczy.
B. pieczywa.
C. warzyw.
D. alkoholi.
HAN.01 Pytanie 911
Prowadzenie sprzedaży

Inwentaryzację w punktach sprzedaży detalicznej należy przeprowadzić raz

A. na kwartał.
B. w roku.
C. w miesiącu.
D. na pół roku.
HAN.01 Pytanie 912
Prowadzenie sprzedaży

Na zdjęciu przedstawiono akcesoria zabezpieczające przed kradzieżą

Ilustracja do pytania 32
A. biżuterii.
B. płyt CD.
C. książek.
D. sprzętu RTV.
HAN.01 Pytanie 913
Prowadzenie sprzedaży

Pracownik nie kontrolował terminów przydatności do spożycia towarów, za które ponosił pełną odpowiedzialność materialną. W magazynie powstał zapas towarów przeterminowanych. Na podstawie przepisów Kodeksu pracy, określ maksymalną wysokość odszkodowania dla pracodawcy za powstałą szkodę.

Ilustracja do pytania 33
A. Trzykrotna wysokość szkody, nie większa jednak od miesięcznego wynagrodzenia pracownika.
B. Dwukrotna wysokość szkody, nie większa jednak od dwumiesięcznego wynagrodzenia pracownika.
C. Pełna wysokość szkody, nie większa jednak od miesięcznego wynagrodzenia pracownika.
D. Pełna wysokość szkody, nie większa jednak od trzymiesięcznego wynagrodzenia pracownika.
HAN.01 Pytanie 914
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie przedstawionego fragmentu rozliczenia księgowego, ustal wartość różnicy inwentaryzacyjnej sera podlaskiego.

Ilustracja do pytania 34
A. Nadwyżka w kwocie 200 zł.
B. Niedobór w kwocie 200 zł.
C. Niedobór w kwocie 400 zł.
D. Nadwyżka w kwocie 400 zł.
HAN.01 Pytanie 915
Prowadzenie sprzedaży

W której formie sprzedaży klient dokonuje samodzielnego wyboru towarów, a towary są wyeksponowane w sklepie w sposób, który zapewnia nabywcy swobodny i samodzielny wybór towaru?

A. Preselekcyjnej.
B. Tradycyjnej.
C. Wysyłkowej.
D. Komisowej.
HAN.01 Pytanie 916
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawiona etykieta dotyczy

Ilustracja do pytania 36
A. śmietany.
B. maślanki.
C. kefiru.
D. mleka.
HAN.01 Pytanie 917
Prowadzenie sprzedaży

Jeżeli po jednej stronie lady znajduje się sprzedawca i towary, po drugiej znajdują się klienci, którzy mają dostęp do towaru jedynie za pośrednictwe sprzedawcy to znaczy, że zastosowano sprzedaż

A. tradycyjną.
B. preselekcyjną.
C. wysyłkową.
D. samoobsługową.
HAN.01 Pytanie 918
Prowadzenie sprzedaży

Do sklepu spożywczego przyszła osoba, która miała mało czasu, śpieszyła się, była niespokojna, szybko podjęła decyzję o zakupie zaproponowanego towaru. Z przedstawionego opisu wynika, że sprzedawca obsłużył klienta

A. nietaktownego.
B. nieufnego.
C. negującego.
D. niecierpliwego.
HAN.01 Pytanie 919
Prowadzenie sprzedaży

Dla którego etapu rozmowy sprzedażowej charakterystyczny jest zwrot "Którą bluzkę chciałaby pani obejrzeć dokładniej"?

A. Ustalenia korzyści.
B. Rozpoznania potrzeb.
C. Wyjaśnienia wątpliwości.
D. Prezentacji towaru.
HAN.01 Pytanie 920
Prowadzenie sprzedaży

Do sklepu perfumeryjnego z tradycyjną formą sprzedaży wszedł klient, który zamierza kupić prezent dla swojej córki. Wskaż prawidłowy przebieg obsługi klienta.

A. Ustalenie potrzeb, prezentacja towarów, realizacja zamówienia, inkaso należności, zachęcenie do dalszych zakupów.
B. Prezentacja towarów, ustalenie potrzeb, zachęcenie do dalszych zakupów, zapakowanie towarów, inkaso należności.
C. Prezentacja towarów, wyjaśnienie wątpliwości, zapakowanie towarów, inkaso należności, zachęcenie do dalszych zakupów.
D. Ustalenie potrzeb, wyjaśnienie wątpliwości, zachęcenie do dalszych zakupów, prezentacja towarów, inkaso należności.