Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. Państwowa Inspekcja Handlowa
B. Państwowa Inspekcja Sanitarna
C. zakład pracy
D. Państwowa Inspekcja Pracy
Prowadzenie sprzedaży
Klipsy zakładane na produktach stanowią sposób ich ochrony przed
A. zepsuciem
B. uszkodzeniem
C. spadkiem
D. kradzieżą
Prowadzenie sprzedaży
Manekiny, na których wyświetlana jest odzież w sklepach samoobsługowych oraz preselekcyjnych, są ustawiane bezpośrednio na podłodze lub na
A. skrzyniach
B. podestach
C. gondolach
D. kontenerach
Prowadzenie sprzedaży
Sklep spożywczy nabył towar po cenie netto wynoszącej 20 zł i sprzedaje go z marżą równą 20% od ceny sprzedaży. Jeśli towar objęty jest stawką VAT 7%, to ile wynosi cena sprzedaży brutto?
A. 30,62 zł
B. 28,62 zł
C. 26,75 zł
D. 25,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Wylicz cenę netto sprzedaży torebki damskiej, jeśli do jej netto ceny zakupu wynoszącej 60 zł doliczono marżę w wysokości 30%, obliczoną od ceny zakupu.
A. 61,80 zł
B. 78,00 zł
C. 90,00 zł
D. 60,18 zł
Prowadzenie sprzedaży
Termin kompensata odnosi się do
A. braku gotówki w kasie
B. wyrównania niedoboru za pomocą nadwyżki towaru
C. wpłacenia utargu na konto bankowe
D. rozliczenia utargu
Prowadzenie sprzedaży
Klientka nabyła buty zimowe i otrzymała tylko paragon fiskalny, który stanowi dokument uprawniający do złożenia reklamacji. Klientce nie przysługuje
A. zwrot pieniędzy, jeśli sprzedawca nie potrafi naprawić butów zimowych w odpowiednim czasie
B. naprawa butów zimowych z powodu niezgodności towaru z umową
C. wymiana butów zimowych na podstawie gwarancji
D. wymiana butów zimowych z powodu niezgodności towaru z umową
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie zawartych w tabeli danych wskaż rozmiar sukienki, który sprzedawca powinien zaproponować klientce o wzroście 170 cm, obwodzie klatki piersiowej 99 cm i obwodzie bioder 105 cm.
| Rozmiar | Wymiary w cm | ||
|---|---|---|---|
| wzrost | obwód klatki piersiowej | obwód bioder | |
| 38 | 164 | 86-89 | 93-96 |
| 40 | 164 | 90-93 | 97-99 |
| 42 | 170 | 94-97 | 100-103 |
| 44 | 170 | 98-101 | 104-106 |
A. 38
B. 40
C. 42
D. 44
Prowadzenie sprzedaży
Jaki powinien być asortyment towarów w hipermarkecie?
A. szeroki i głęboki
B. wąski i głęboki
C. wąski i płytki
D. szeroki i płytki
Prowadzenie sprzedaży
Metoda konserwacji żywności, polegająca na jednolitym podgrzewaniu produktów spożywczych w zakresie temperatur od 60 °C do 100 °C, mająca na celu zatrzymanie rozwoju drobnoustrojów patogennych, a jednocześnie utrzymanie walorów smakowych oraz wartości odżywczych, to
A. tyndalizacja
B. transpiracja
C. pasteryzacja
D. sterylizacja
Prowadzenie sprzedaży
Zarysowania na obudowie drukarki dostrzegane w trakcie korzystania z produktu przez konsumenta stanowią wadę
A. ukrytą zasadniczą
B. widoczną zasadniczą
C. widoczną nieistotną
D. ukrytą nieistotną
Prowadzenie sprzedaży
Kupujący otrzymał fakturę z niepoprawną ceną produktu. Który dokument powinien być wydany, aby skorygować powstały błąd?
A. Nota korygująca
B. Paragon fiskalny
C. Faktura pro forma
D. Faktura korygująca
Prowadzenie sprzedaży
Jaki dokument należy sporządzić w sytuacji przeniesienia towaru między dwiema lokalizacjami magazynowymi tego samego przedsiębiorstwa handlowego?
A. MM
B. PZ
C. RW
D. WZ
Prowadzenie sprzedaży
Posiadacz księgarni nabył w hurtowni słowniki angielskie w cenie 50 zł/szt. Wprowadza on 10% marżę opartą na cenie zakupu. Stawka VAT wynosi 5%. Cena detaliczna (sprzedaży brutto) pojedynczego słownika to
A. 50,00 zł
B. 57,75 zł
C. 55,00 zł
D. 60,75 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jaką wartość będzie miała cena detaliczna brutto towaru, jeżeli cena zakupu netto wynosi 100 zł, marża detaliczna obliczana "od sta" to 10%, a stawka VAT tego towaru wynosi 7%?
A. 171,00 zł
B. 111,00 zł
C. 110,70 zł
D. 117,70 zł
Prowadzenie sprzedaży
Producent popularnej marki kawy namawiał klientów do kupna jednego ze swoich wyrobów, umieszczając wewnątrz opakowania eleganckie, srebrne łyżeczki. Takie działania producenta określane są jako
A. reklama
B. promocja sprzedaży
C. sprzedaż osobista
D. public relations
Prowadzenie sprzedaży
Dziś sprzedajemy pomarańcze w obniżonej cenie. Jaką technikę argumentacji zastosował sprzedawca?
A. Argumentacji cenowej.
B. Prezentacji.
C. Skupienia.
D. Zadawania pytań.
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli oblicz kwotę należności za zakupy.
| Dane dotyczące sprzedaży towarów | ||||
|---|---|---|---|---|
| Lp. | Towar | Ilość | J.m. | Cena detaliczna |
| 1 | Cukierki toffi | 0,5 | kg | 16,00 zł/kg |
| 2 | Cukierki irysy | 1 | kg | 16,00 zł/kg |
| 3 | Czekolada gorzka | 2 | szt. | 2,50 zł/szt. |
A. 34,50 zł
B. 37,00 zł
C. 29,00 zł
D. 26,50 zł
Prowadzenie sprzedaży
Oblicz cenę netto produktu, który podlega podstawowej stawce VAT, mając na uwadze, że jego cena brutto wynosi 246 zł?
A. 246 zł
B. 200 zł
C. 154 zł
D. 223 zł
Prowadzenie sprzedaży
Właścicielka sklepu spożywczego nabyła 80 kg słodyczy w cenie 10 zł/kg. Aby sprzedaż słodyczy przyniosła zysk, ustaliła marżę na poziomie 30% ceny zakupu. Jaką kwotę uzyska z marży, jeżeli wszystkie słodycze zostaną sprzedane?
A. 30 zł
B. 24 zł
C. 240 zł
D. 300 zł
Prowadzenie sprzedaży
Realizując kompensację braków w składnikach majątkowych nadwyżką, stosuje się zasadę
A. niższej ceny i większej ilości
B. wyższej ceny i mniejszej ilości
C. niższej ceny i mniejszej ilości
D. wyższej ceny i większej ilości
Prowadzenie sprzedaży
Aby zaznajomić przyszłych klientów z oferowanym asortymentem, należy do nich przesłać
A. opis towarów
B. formularz sprzedaży
C. propozycję cenową
D. ofertę sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży
Pasty do obuwia oraz skórzane paski sprzedawane w punkcie sprzedaży obuwia tworzą asortyment
A. uniwersalny.
B. główny.
C. uzupełniający.
D. substytucyjny.
Prowadzenie sprzedaży
W tabeli przedstawiono zadania instytucji, które wspomagają działalność przedsiębiorstwa handlowego. Które z tych zadań wypełnia agencja marketingowa?
| A. | Prowadzenie badań rynku, doradztwo w zakresie promocji sprzedaży. |
| B. | Prowadzenie rachunku bankowego, udzielanie kredytów. |
| C. | Ubezpieczenie majątku przedsiębiorstwa, wypłata odszkodowań. |
| D. | Organizowanie transportu ludzi, zapewnienie przestrzegania łańcucha chłodniczego w trakcie przewozu towarów. |
A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
Prowadzenie sprzedaży
W hurtowni kosmetycznej przeprowadzono inwentaryzację. Na podstawie danych z inwentaryzacji zawartych w tabeli określ wartość niedoboru towarów.
| Lp. | Nazwa towaru | J.m. | Cena w zł | Ilość towaru według | |
|---|---|---|---|---|---|
| spisu z natury | ksiąg rachunkowych | ||||
| 1. | Krem nawilżający | szt. | 30,00 | 703 | 700 |
| 2. | Szampon z odżywką | szt. | 27,00 | 630 | 650 |
| 3. | Mydło w płynie | szt. | 9,00 | 2 210 | 2 200 |
A. 540,00 zł
B. 20,00 zł
C. 180,00 zł
D. 360,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Stwierdzenie: "Cena rozmów telefonicznych w naszej ofercie jest niższa niż u głównego dostawcy" należy zakwalifikować jako reklamę
A. ukryta
B. społeczna
C. porównawcza
D. podprogowa
Prowadzenie sprzedaży
Jaka jest wartość sprzedaży brutto towaru objętego 23% stawką podatku YAT, jeśli cena nabycia wynosi 500,00 zł, a marża to 100,00 zł?
A. 738,00 zł
B. 615,00 zł
C. 730,00 zł
D. 600,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Strategia marketingowa puli wciągania oznacza
A. działania promocyjne producentów ukierunkowane na ostatecznych odbiorców
B. specjalny program marketingowy dla detalistów
C. motywowanie hurtowników do zakupów poprzez system zniżek
D. strategię reklamową realizowaną przez detalistę
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych w tabeli wskaż warzywo, które należy przechowywać w magazynie, gdzie wilgotność powietrza wynosi 90%, a temperatura 0 stopni C
| Nazwa warzywa | Warunki przechowywania | |
|---|---|---|
| temperatura | wilgotność | |
| Cebula | od 0°C do 1°C | od 70% do 75% |
| Czosnek | 0°C | od 60% do 70% |
| Por | 0°C | od 90% do 98% |
| Papryka | od 7°C do 10°C | od 85% do 90% |
A. Papryka.
B. Cebula.
C. Czosnek.
D. Por.
Prowadzenie sprzedaży
Jak długo klient sklepu stacjonarnego ma prawo do korzystania z uprawnień z powodu niezgodności towaru z umową?
A. 16 miesięcy od zakupu towaru
B. 10 miesięcy od zakupu towaru
C. 24 miesiące od zakupu towaru
D. 8 miesięcy od zakupu towaru
Prowadzenie sprzedaży
Jakiego surowca włókienniczego pochodzenia zwierzęcego dotyczy pytanie?
A. len
B. bawełna
C. juta
D. wełna
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie informacji przestawionych w tabeli ustal jaki procent konsumentów uznaje cenę 7 zł za zbyt niską.
| Cena w zł | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt wysoką w % | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt niską w % | Udział konsumentów akceptujących cenę w % |
|---|---|---|---|
| 5 | 10 | 40 | 50 |
| 7 | 25 | 35 | 40 |
| 9 | 60 | 10 | 30 |
| 11 | 40 | 0 | 60 |
A. 40
B. 35
C. 10
D. 0
Prowadzenie sprzedaży
Która z wymienionych czynności nie jest częścią procesu zawierania umowy sprzedaży?
A. Złożenie przyjętego towaru w magazynie
B. Określenie terminu dostawy oraz miejsca odbioru towaru
C. Pisemne potwierdzenie zamówienia telefonicznego
D. Sporządzenie umowy w formie pisemnej
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył maszynę do szycia, która objęta jest trzyletnią gwarancją. Po dwóch latach i dwóch miesiącach prawidłowego użytkowania maszyna przestała funkcjonować. Klient ma prawo do
A. naprawy maszyny w ramach gwarancji
B. zwrotu pieniędzy za zakupiony sprzęt z tytułu gwarancji lub niezgodności towaru z umową
C. wymiany sprzętu na wolny od wad z tytułu gwarancji lub niezgodności sprzętu z umową
D. wymiany maszyny na nową z tytułu niezgodności sprzętu z umową
Prowadzenie sprzedaży
Na etykiecie sera widnieje informacja: "należy spożyć do 10 stycznia 2014 r.". W dniu 11 stycznia 2014 r. manager sklepu powinien
A. zorganizować promocję, w ramach której ser będzie dodatkiem dla klientów wydających powyżej 20 zł
B. zwrócić ser do producenta i poprosić o nową dostawę sera świeżego
C. usunąć ser z oferty sprzedażowej
D. zostawić ser na półce
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedaż mięsa oraz wędlin w sklepach z samoobsługą nie może przebiegać
A. w opakowaniach bezpośrednich
B. bez jednostkowego opakowania
C. w opakowaniach hermetycznych
D. w opakowaniach porcjowanych
Prowadzenie sprzedaży
Wśród wędlin podrobowych nie występuje
A. pasztet
B. kaszanka
C. salceson
D. słonina
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie zakupiono batoniki morelowe, których cena zakupu netto wynosi 1,60 zł za sztukę. Jaka będzie cena brutto sprzedaży batonika morelowego, jeśli sklep stosuje marżę detaliczną równą 25% naliczaną od ceny zakupu netto oraz podatek VAT wynosi 8%?
A. 2,65 zł
B. 2,00 zł
C. 1,93 zł
D. 2,16 zł
Prowadzenie sprzedaży
Opakowanie śledzi zawiera informacje przedstawione w tabeli. Jaką wartość energetyczną i ile gramów tłuszczów zawiera 200 g śledzi?
| Wartości odżywcze śledzi – waga 100 g | |
|---|---|
| Wartość energetyczna | 156 kcal |
| Węglowodany | 7 g |
| Białka | 7 g |
| Tłuszcze | 15 g |
| Sól | 2 g |
A. 312 kcal i 30 g
B. 15 kcal i 156 g
C. 30 kcal i 312 g
D. 156 kcal i 15 g
Prowadzenie sprzedaży
W dniu 15 maja 2014 roku klient zgłosił reklamację na bluzę sportową z uwagi na jej odbarwienie w trakcie prania zgodnego z instrukcjami producenta, którą nabył 25 kwietnia 2014 roku. Kiedy sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację?
A. 25 czerwca 2014 r.
B. 29 maja 2014 r.
C. 25 maja 2014 r.
D. 15 lipca 2014 r.