Filtrowanie pytań
 Prowadzenie sprzedaży 
A. tych samych stanowiskach i przez tego samego sprzedawcę
B. tych samych stanowiskach, ale przez odrębnego sprzedawcę
C. wyodrębnionych stanowiskach i przez odrębnego sprzedawcę
D. wyodrębnionych stanowiskach i przez tego samego sprzedawcę
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie towary są wrażliwe na wysokie temperatury?
A. artykuły gospodarstwa domowego (AGD)
B. obuwie i odzież
C. wyroby przemysłu papierniczego
D. artykuły perfumeryjno-kosmetyczne
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie działanie jest charakterystyczne dla finalnego etapu sprzedaży akwizycyjnej?
A. Pokazanie sposobu korzystania z towaru
B. Sporządzenie listy potencjalnych klientów
C. Zadbanie o właściwy przebieg dostawy
D. Zorganizowanie pokazu towaru wśród znajomych
 Prowadzenie sprzedaży 
Za pomocą czego nie przeprowadza się rozliczeń bezgotówkowych?
A. polecenia zapłaty
B. akredytywy
C. przekazu pocztowego
D. czeku rozrachunkowego
 Prowadzenie sprzedaży 
Cena jednego kilograma winogron wynosi 8,00 zł. Właściciel sklepu postanowił obniżyć cenę o 40%. Jaka jest nowa cena 1 kg winogron po tej obniżce?
A. 11,20 zł
B. 3,20 zł
C. 4,00 zł
D. 4,80 zł
 Prowadzenie sprzedaży 
Czym jest kompensata?
A. zaspokojeniem niedoboru poprzez nadwyżkę towaru
B. depozytem utargu w banku
C. przyjęciem zobowiązania
D. uregulowaniem utargu
 Prowadzenie sprzedaży 
Motywowanie pośredników handlowych do promocji produktów to rabat
A. ilościowy
B. sezonowy
C. przestrzenny
D. funkcjonalny
 Prowadzenie sprzedaży 
Urządzeniem, które umożliwia bieżące oraz systematyczne śledzenie ilości towarów, jest
A. higrometr
B. inwentaryzator
C. terminal płatniczy
D. tensator
 Prowadzenie sprzedaży 
Osoba odpowiedzialna za ważenie towaru dostarczanego do sklepu, wykonuje kontrolę
A. szczegółową jakościową
B. wstępną jakościową
C. szczegółową ilościową
D. wstępną ilościową
 Prowadzenie sprzedaży 
Produkty do pielęgnacji oraz czyszczenia obuwia w punkcie sprzedaży obuwniczej stanowią asortyment
A. kluczowy
B. rozbudowany
C. niezbędny
D. uzupełniający
 Prowadzenie sprzedaży 
Na podstawie danych zawartych w tabeli określ, dla jakiego produktu należy się spodziewać największego przyrostu popytu w lipcu 2012 r. w porównaniu z lipcem 2011 r. 
 
| Zestawienie wyników badań preferencji zakupów produktów P.P. MEGA | ||
|---|---|---|
| Produkt | Popyt w lipcu 2011 r. w szt. | Prognoza zakupu w lipcu 2012 r. w szt. | 
| Fotele | 80 | 95 | 
| Krzesła | 120 | 131 | 
| Stoły | 62 | 73 | 
| Ławy | 94 | 126 | 
A. Krzeseł.
B. Stołów.
C. Ław.
D. Foteli.
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaki czas ma sprzedawca na odpowiedź na żądanie reklamacyjne zgłoszone przez klienta?
A. 2 miesiące od momentu zakupu towaru przez klienta
B. 2 miesiące liczone od dnia następującego po dniu, w którym złożono reklamację
C. 14 dni kalendarzowych licząc od dnia następnego po dniu, w którym złożono reklamację
D. 2 lata od daty zakupu towaru przez klienta
 Prowadzenie sprzedaży 
W jakiej sytuacji konieczne jest wystawienie faktury korygującej?
A. Faktura sprzedaży nie została zaakceptowana przez nabywcę
B. Na fakturze sprzedaży nieprawidłowo określono sposób płatności
C. Faktura sprzedaży zawiera błędny numer NIP sprzedawcy
D. Na fakturze błędnie określono cenę jednostkową towaru
 Prowadzenie sprzedaży 
Korzystając z danych w tabeli oblicz kwotę należności, którą powinien zapłacić klient za zakupione towary: 2 kg cukru, 0,50 kg ciastek i 0,40 kg czekoladek. 
 
| Nazwa towaru | Cena detaliczna za 1 kg | 
|---|---|
| Ciastka | 18,00 zł | 
| Cukier | 4,00 zł | 
| Czekoladki | 20,00 zł | 
A. 28,00 zł
B. 22,00 zł
C. 20,00 zł
D. 25,00 zł
 Prowadzenie sprzedaży 
Która z wymienionych technologii jest używana do pakowania napojów, mleka i soków w opakowania z tektury oraz cienkiej folii?
A. Tetra-pack
B. Transwrap
C. Flowpack
D. Blister-pack
 Prowadzenie sprzedaży 
Zachowania nabywcze, które pozwalają na uzyskanie najwyższej satysfakcji, zazwyczaj związanej z zakupem jak największej ilości produktów przy określonym poziomie dochodu, to zachowania
A. racjonalne
B. dobrowolne
C. planowane
D. nieracjonalne
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaką minimalną przestrzeń należy zachować pomiędzy regałami w sklepie samoobsługowym, aby klienci z koszykami i wózkami mogli swobodnie poruszać się po sali sprzedażowej?
A. 200 cm
B. 150 cm
C. 80 cm
D. 100 cm
 HAN.01  Pytanie 258 
 Prowadzenie sprzedaży 
Zidentyfikowany niedobór po inwentaryzacji wynosi 14 500 zł, a dostępny limit na jego uregulowanie to 12 000 zł. Jaką sumę pokryje kierownik sklepu detalicznego, jeśli zgodnie z umową o wspólnej odpowiedzialności majątkowej odpowiada za udostępniony majątek w wysokości 40%?
A. 5 800 zł
B. 1 000 zł
C. 1 500 zł
D. 750 zł
 Prowadzenie sprzedaży 
Przechowywanie ziemniaków w ciemnym i chłodnym miejscu ogranicza zmiany biologiczne takie jak
A. wysychanie
B. gnicie
C. bulwienie
D. kiełkowanie
 Prowadzenie sprzedaży 
Na podstawie zamieszczonych w tabeli wyników badań marketingowych, dotyczących popytu na słodycze wskaż baton, na który popyt w pierwszym półroczu był największy. 
 
| NAZWA TOWARU | POPYT w tys. szt. | |
|---|---|---|
| I KWARTAŁ | II KWARTAŁ | |
| Mars | 3 100 | 2 600 | 
| Snickers | 3 000 | 2 800 | 
| Twix | 2 800 | 2 500 | 
| Bounty | 2 400 | 3 500 | 
| RAZEM | 11 300 | 11 400 | 
A. Twix.
B. Bounty.
C. Snickers.
D. Mars.
 Prowadzenie sprzedaży 
Na podstawie przedstawionego fragmentu tabeli kursów walut określ, jaka wartość faktury w złotych odpowiada fakturze o wartości 2 000 funtów brytyjskich. 
 
| EUR........3,90 PLN | 
| USD........3,20 PLN | 
| GBP........5,91 PLN | 
A. 1 128 zł
B. 11 280 zł
C. 11 820 zł
D. 1 182 zł
 Prowadzenie sprzedaży 
Klient nabył rower 20.05.2023 r. Otrzymał dowód zakupu oraz kartę gwarancyjną z okresem gwarancji 1 rok. Dnia 10.06.2024 r. dostrzegł usterkę towaru – uszkodzony hamulec. Zgodnie z przepisami klient
A. może zgłosić reklamację towaru na podstawie gwarancji
B. nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji towaru na podstawie rękojmi
C. może zgłosić reklamację towaru na podstawie niezgodności towaru z umową
D. nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji towaru z powodu wady
 Prowadzenie sprzedaży 
Do metod sprzedaży bezpośredniej można zaliczyć
A. akwizycję i zakupy telefoniczne
B. akwizycję i handel obnośny
C. zakupy telefoniczne oraz handel obwoźny
D. handel stacjonarny oraz wysyłkowy
 Prowadzenie sprzedaży 
Dla którego etapu rozmowy sprzedażowej charakterystyczny jest przedstawiony zwrot? 
 
| Sukienka ta wykonana jest z lnu, jej rozmiar to 38, posiadamy kilka wersji kolorystycznych. | 
A. Wyjaśnienia wątpliwości.
B. Prezentacji towaru.
C. Rozpoznania potrzeb.
D. Ustalenia korzyści.
 Prowadzenie sprzedaży 
Do kiedy powinna być wystawiona faktura za towar, który został sprzedany i przekazany w dniu 20.04.2015 r., a za który zapłatę dokonano 27.04.2015 r.?
A. Do 18.05.2015 r.
B. Do 15.05.2015 r.
C. Do 20.04.2015 r.
D. Do 30.04.2015 r.
 Prowadzenie sprzedaży 
Przedstawiona etykieta dotyczy 
 
| Składniki: mleko pasteryzowane, żywe kultury bakterii | |
| Przeciętna wartość odżywcza w 100 g | |
| Wartość energetyczna | 188 kJ/kcal | 
| Białko | 3,2 g | 
| Węglowodany | 4,8 g | 
| Tłuszcz | 1,4 g | 
A. mleka.
B. kefiru.
C. maślanki.
D. śmietany.
 Prowadzenie sprzedaży 
Sklep z odzieżą męską, który sprzedaje wyłącznie okrycia wierzchnie w różnych fasonach, rozmiarach oraz kolorach, dysponuje asortymentem
A. szerokim i głębokim
B. szerokim i płytkim
C. wąskim i płytkim
D. wąskim i głębokim
 Prowadzenie sprzedaży 
Producent odzieży sportowej wysłał do hurtowni w całym kraju katalogi z nowymi wzorami swojej odzieży. Który etap zawierania umowy sprzedaży został w ten sposób przedstawiony?
A. Zapytanie o ofertę
B. Sprzedaż towarów
C. Oferta sprzedaży
D. Negocjowanie ceny
 Prowadzenie sprzedaży 
Czym jest ograniczona odpowiedzialność materialna pracowników względem powierzonego mienia?
A. odzieżą oraz obuwiem ochronnym
B. towarami i opakowaniami
C. odzieżą roboczą i towarami
D. towarami oraz obuwiem ochronnym
 Prowadzenie sprzedaży 
Firma handlowa MERKUS przewidziała w maju sprzedaż na poziomie 220 000 zł, przy kosztach zaplanowanych na 200 000 zł. W analizowanym czasie sprzedaż wzrosła o 8% w stosunku do planowanej wartości. Zakładając, że koszty wzrosną proporcjonalnie do wzrostu sprzedaży, poniesione wydatki zwiększą się
A. o 16 000 zł
B. o 37 600 zł
C. o 17 600 zł
D. o 1 600 zł
 Prowadzenie sprzedaży 
Na którym etapie rozmowy handlowej występuje zwrot "bluzka ta wykonana jest z bawełny, jej rozmiar to 36, posiadamy kilka wersji kolorystycznych"?
A. Prezentacji towaru.
B. Wyjaśnienia wątpliwości.
C. Określenia korzyści.
D. Identyfikacji potrzeb.
 Prowadzenie sprzedaży 
Pasta do obuwia w punkcie sprzedaży obuwia stanowi element oferty
A. uzupełniający
B. kluczowy
C. konieczny
D. produkcji
 Prowadzenie sprzedaży 
Aby uzyskać szczegóły dotyczące produktów oferowanych przez sprzedawcę, ich cen oraz warunków transakcji, należy do niego wysłać
A. zapytanie ofertowe
B. specyfikację towarową
C. folder informacyjny
D. ofertę sprzedaży
 Prowadzenie sprzedaży 
Do sklepu spożywczego weszła osoba, która miała ograniczony czas, spieszyła się, była zdenerwowana i szybko zdecydowała o zakupie oferowanego towaru. Na podstawie tego opisu można stwierdzić, że sprzedawca obsłużył klienta
A. niegrzecznego
B. niedowierzającego
C. niecierpliwego
D. odrzucającego
 Prowadzenie sprzedaży 
Zakup towaru, który nastąpił nieumyślnie, spowodowany atrakcyjną ceną, zastosowanym rabatem oraz przyznaną gwarancją, jest przyczyną zachowania
A. emocjonalnego
B. fizjologicznego
C. refleksyjnego
D. nawykowego
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie z wymienionych produktów można postawić na półce sklepowej obok chleba?
A. Wędzone ryby
B. Płatki śniadaniowe
C. Owoce
D. Przyprawy
 Prowadzenie sprzedaży 
Długotrwałe przenoszenie przez pracownika towarów o masie przekraczającej ustalone normy może prowadzić do
A. chorób zatok
B. chorób kręgosłupa
C. osłabienia mięśni
D. reakcji alergicznych
 Prowadzenie sprzedaży 
Sprzedawca musi podzielić 2-kilogramowy kawałek schabu na 8 równych części. Jaką wagę powinna mieć jedna część schabu?
A. 25 dag
B. 20 dag
C. 50 dag
D. 10 dag
 Prowadzenie sprzedaży 
Producent maszyn włókienniczych specjalistycznego typu, który planuje rozpocząć działalność na polskim rynku, powinien wybrać metodę sprzedaży
A. za pośrednictwem przedstawiciela handlowego
B. tradycyjną
C. internetową
D. przesiewową
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie zachowanie charakteryzuje klienta, który jest zdecydowany?
A. Bezrefleksyjnie przyjmuje informacje udzielone przez sprzedawcę
B. Przyspiesza sprzedawcę i stara się przejść przed kolejką
C. Określa swoje oczekiwania, lecz jest ostrożny wobec sprzedawcy i oferowanych artykułów
D. Skupia się na produktach, które go interesują, i zadaje konkretne pytania dotyczące towaru