Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 241
Prowadzenie sprzedaży

W placówkach samoobsługowych sprzedaż wędlin i serów na wagę powinna być realizowana na

A. tych samych stanowiskach i przez tego samego sprzedawcę
B. tych samych stanowiskach, ale przez odrębnego sprzedawcę
C. wyodrębnionych stanowiskach i przez odrębnego sprzedawcę
D. wyodrębnionych stanowiskach i przez tego samego sprzedawcę
HAN.01 Pytanie 243
Prowadzenie sprzedaży

Jakie działanie jest charakterystyczne dla finalnego etapu sprzedaży akwizycyjnej?

A. Pokazanie sposobu korzystania z towaru
B. Sporządzenie listy potencjalnych klientów
C. Zadbanie o właściwy przebieg dostawy
D. Zorganizowanie pokazu towaru wśród znajomych
HAN.01 Pytanie 245
Prowadzenie sprzedaży

Cena jednego kilograma winogron wynosi 8,00 zł. Właściciel sklepu postanowił obniżyć cenę o 40%. Jaka jest nowa cena 1 kg winogron po tej obniżce?

A. 11,20 zł
B. 3,20 zł
C. 4,00 zł
D. 4,80 zł
HAN.01 Pytanie 249
Prowadzenie sprzedaży

Osoba odpowiedzialna za ważenie towaru dostarczanego do sklepu, wykonuje kontrolę

A. szczegółową jakościową
B. wstępną jakościową
C. szczegółową ilościową
D. wstępną ilościową
HAN.01 Pytanie 250
Prowadzenie sprzedaży

Produkty do pielęgnacji oraz czyszczenia obuwia w punkcie sprzedaży obuwniczej stanowią asortyment

A. kluczowy
B. rozbudowany
C. niezbędny
D. uzupełniający
HAN.01 Pytanie 251
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych zawartych w tabeli określ, dla jakiego produktu należy się spodziewać największego przyrostu popytu w lipcu 2012 r. w porównaniu z lipcem 2011 r.

Zestawienie wyników badań preferencji zakupów produktów P.P. MEGA
ProduktPopyt w lipcu 2011 r. w szt.Prognoza zakupu w lipcu 2012 r. w szt.
Fotele8095
Krzesła120131
Stoły6273
Ławy94126

A. Krzeseł.
B. Stołów.
C. Ław.
D. Foteli.
HAN.01 Pytanie 252
Prowadzenie sprzedaży

Jaki czas ma sprzedawca na odpowiedź na żądanie reklamacyjne zgłoszone przez klienta?

A. 2 miesiące od momentu zakupu towaru przez klienta
B. 2 miesiące liczone od dnia następującego po dniu, w którym złożono reklamację
C. 14 dni kalendarzowych licząc od dnia następnego po dniu, w którym złożono reklamację
D. 2 lata od daty zakupu towaru przez klienta
Prowadzenie sprzedaży

W jakiej sytuacji konieczne jest wystawienie faktury korygującej?

A. Faktura sprzedaży nie została zaakceptowana przez nabywcę
B. Na fakturze sprzedaży nieprawidłowo określono sposób płatności
C. Faktura sprzedaży zawiera błędny numer NIP sprzedawcy
D. Na fakturze błędnie określono cenę jednostkową towaru
Prowadzenie sprzedaży

Korzystając z danych w tabeli oblicz kwotę należności, którą powinien zapłacić klient za zakupione towary: 2 kg cukru, 0,50 kg ciastek i 0,40 kg czekoladek.

Nazwa towaruCena detaliczna za 1 kg
Ciastka18,00 zł
Cukier4,00 zł
Czekoladki20,00 zł

A. 28,00 zł
B. 22,00 zł
C. 20,00 zł
D. 25,00 zł
HAN.01 Pytanie 256
Prowadzenie sprzedaży

Zachowania nabywcze, które pozwalają na uzyskanie najwyższej satysfakcji, zazwyczaj związanej z zakupem jak największej ilości produktów przy określonym poziomie dochodu, to zachowania

A. racjonalne
B. dobrowolne
C. planowane
D. nieracjonalne
HAN.01 Pytanie 257
Prowadzenie sprzedaży

Jaką minimalną przestrzeń należy zachować pomiędzy regałami w sklepie samoobsługowym, aby klienci z koszykami i wózkami mogli swobodnie poruszać się po sali sprzedażowej?

A. 200 cm
B. 150 cm
C. 80 cm
D. 100 cm
Prowadzenie sprzedaży

Zidentyfikowany niedobór po inwentaryzacji wynosi 14 500 zł, a dostępny limit na jego uregulowanie to 12 000 zł. Jaką sumę pokryje kierownik sklepu detalicznego, jeśli zgodnie z umową o wspólnej odpowiedzialności majątkowej odpowiada za udostępniony majątek w wysokości 40%?

A. 5 800 zł
B. 1 000 zł
C. 1 500 zł
D. 750 zł
HAN.01 Pytanie 260
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie zamieszczonych w tabeli wyników badań marketingowych, dotyczących popytu na słodycze wskaż baton, na który popyt w pierwszym półroczu był największy.

NAZWA TOWARUPOPYT w tys. szt.
I KWARTAŁII KWARTAŁ
Mars3 1002 600
Snickers3 0002 800
Twix2 8002 500
Bounty2 4003 500
RAZEM11 30011 400

A. Twix.
B. Bounty.
C. Snickers.
D. Mars.
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie przedstawionego fragmentu tabeli kursów walut określ, jaka wartość faktury w złotych odpowiada fakturze o wartości 2 000 funtów brytyjskich.

EUR........3,90 PLN
USD........3,20 PLN
GBP........5,91 PLN

A. 1 128 zł
B. 11 280 zł
C. 11 820 zł
D. 1 182 zł
HAN.01 Pytanie 262
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył rower 20.05.2023 r. Otrzymał dowód zakupu oraz kartę gwarancyjną z okresem gwarancji 1 rok. Dnia 10.06.2024 r. dostrzegł usterkę towaru – uszkodzony hamulec. Zgodnie z przepisami klient

A. może zgłosić reklamację towaru na podstawie gwarancji
B. nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji towaru na podstawie rękojmi
C. może zgłosić reklamację towaru na podstawie niezgodności towaru z umową
D. nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji towaru z powodu wady
HAN.01 Pytanie 263
Prowadzenie sprzedaży

Do metod sprzedaży bezpośredniej można zaliczyć

A. akwizycję i zakupy telefoniczne
B. akwizycję i handel obnośny
C. zakupy telefoniczne oraz handel obwoźny
D. handel stacjonarny oraz wysyłkowy
Prowadzenie sprzedaży

Dla którego etapu rozmowy sprzedażowej charakterystyczny jest przedstawiony zwrot?

Sukienka ta wykonana jest z lnu, jej rozmiar to 38, posiadamy kilka wersji kolorystycznych.

A. Wyjaśnienia wątpliwości.
B. Prezentacji towaru.
C. Rozpoznania potrzeb.
D. Ustalenia korzyści.
Prowadzenie sprzedaży

Do kiedy powinna być wystawiona faktura za towar, który został sprzedany i przekazany w dniu 20.04.2015 r., a za który zapłatę dokonano 27.04.2015 r.?

A. Do 18.05.2015 r.
B. Do 15.05.2015 r.
C. Do 20.04.2015 r.
D. Do 30.04.2015 r.
HAN.01 Pytanie 266
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawiona etykieta dotyczy

Składniki: mleko pasteryzowane, żywe kultury bakterii
Przeciętna wartość odżywcza w 100 g
Wartość energetyczna188 kJ/kcal
Białko3,2 g
Węglowodany4,8 g
Tłuszcz1,4 g

A. mleka.
B. kefiru.
C. maślanki.
D. śmietany.
HAN.01 Pytanie 267
Prowadzenie sprzedaży

Sklep z odzieżą męską, który sprzedaje wyłącznie okrycia wierzchnie w różnych fasonach, rozmiarach oraz kolorach, dysponuje asortymentem

A. szerokim i głębokim
B. szerokim i płytkim
C. wąskim i płytkim
D. wąskim i głębokim
HAN.01 Pytanie 268
Prowadzenie sprzedaży

Producent odzieży sportowej wysłał do hurtowni w całym kraju katalogi z nowymi wzorami swojej odzieży. Który etap zawierania umowy sprzedaży został w ten sposób przedstawiony?

A. Zapytanie o ofertę
B. Sprzedaż towarów
C. Oferta sprzedaży
D. Negocjowanie ceny
HAN.01 Pytanie 269
Prowadzenie sprzedaży

Czym jest ograniczona odpowiedzialność materialna pracowników względem powierzonego mienia?

A. odzieżą oraz obuwiem ochronnym
B. towarami i opakowaniami
C. odzieżą roboczą i towarami
D. towarami oraz obuwiem ochronnym
Prowadzenie sprzedaży

Firma handlowa MERKUS przewidziała w maju sprzedaż na poziomie 220 000 zł, przy kosztach zaplanowanych na 200 000 zł. W analizowanym czasie sprzedaż wzrosła o 8% w stosunku do planowanej wartości. Zakładając, że koszty wzrosną proporcjonalnie do wzrostu sprzedaży, poniesione wydatki zwiększą się

A. o 16 000 zł
B. o 37 600 zł
C. o 17 600 zł
D. o 1 600 zł
HAN.01 Pytanie 271
Prowadzenie sprzedaży

Na którym etapie rozmowy handlowej występuje zwrot "bluzka ta wykonana jest z bawełny, jej rozmiar to 36, posiadamy kilka wersji kolorystycznych"?

A. Prezentacji towaru.
B. Wyjaśnienia wątpliwości.
C. Określenia korzyści.
D. Identyfikacji potrzeb.
HAN.01 Pytanie 273
Prowadzenie sprzedaży

Aby uzyskać szczegóły dotyczące produktów oferowanych przez sprzedawcę, ich cen oraz warunków transakcji, należy do niego wysłać

A. zapytanie ofertowe
B. specyfikację towarową
C. folder informacyjny
D. ofertę sprzedaży
HAN.01 Pytanie 274
Prowadzenie sprzedaży

Do sklepu spożywczego weszła osoba, która miała ograniczony czas, spieszyła się, była zdenerwowana i szybko zdecydowała o zakupie oferowanego towaru. Na podstawie tego opisu można stwierdzić, że sprzedawca obsłużył klienta

A. niegrzecznego
B. niedowierzającego
C. niecierpliwego
D. odrzucającego
HAN.01 Pytanie 275
Prowadzenie sprzedaży

Zakup towaru, który nastąpił nieumyślnie, spowodowany atrakcyjną ceną, zastosowanym rabatem oraz przyznaną gwarancją, jest przyczyną zachowania

A. emocjonalnego
B. fizjologicznego
C. refleksyjnego
D. nawykowego
HAN.01 Pytanie 279
Prowadzenie sprzedaży

Producent maszyn włókienniczych specjalistycznego typu, który planuje rozpocząć działalność na polskim rynku, powinien wybrać metodę sprzedaży

A. za pośrednictwem przedstawiciela handlowego
B. tradycyjną
C. internetową
D. przesiewową
HAN.01 Pytanie 280
Prowadzenie sprzedaży

Jakie zachowanie charakteryzuje klienta, który jest zdecydowany?

A. Bezrefleksyjnie przyjmuje informacje udzielone przez sprzedawcę
B. Przyspiesza sprzedawcę i stara się przejść przed kolejką
C. Określa swoje oczekiwania, lecz jest ostrożny wobec sprzedawcy i oferowanych artykułów
D. Skupia się na produktach, które go interesują, i zadaje konkretne pytania dotyczące towaru