Filtrowanie pytań
HAN.02 Pytanie 1
Prowadzenie działań handlowych
A. wewnętrznymi wtórnymi
B. zewnętrznymi pierwotnymi
C. zewnętrznymi wtórnymi
D. wewnętrznymi pierwotnymi
HAN.02 Pytanie 2
Prowadzenie działań handlowych
W jakiej sekcji planu marketingowego powinny być zawarte dane dotyczące budżetu na reklamę?
A. Strategia produktu
B. Strategia promocji
C. Strategia cenowa
D. Strategia dystrybucji
HAN.02 Pytanie 3
Prowadzenie działań handlowych
Jeśli firma osiągnęła 150 000 zł przychodów ze sprzedaży, a zysk po opodatkowaniu wyniósł 4 050 zł, to jaki jest wskaźnik rentowności sprzedaży netto?
A. 0,027%
B. 0,00027%
C. 2,7%
D. 27%
HAN.02 Pytanie 4
Prowadzenie działań handlowych
Które z poniższych wydatków uznawane jest za koszty działalności handlowej?
A. Amortyzacja środków trwałych
B. Kara za nieterminowy odbiór towarów od sprzedawcy
C. Koszty związane z likwidacją skutków zdarzeń losowych
D. Odsetki od kredytów bankowych
HAN.02 Pytanie 5
Prowadzenie działań handlowych
Rekomendację produktu przez sprzedawcę realizuje się przede wszystkim poprzez
A. promocję osobistą
B. promocję handlową
C. ko-sponsoring
D. public realtions
HAN.02 Pytanie 6
Prowadzenie działań handlowych
Jakie narzędzia promocji sprzedaży powinno wykorzystać przedsiębiorstwo handlowe, jeśli chce zapewnić sobie dużą grupę lojalnych klientów?
A. Wymiana punktów zdobytych za zakupy na zniżki
B. Darmowe próbki produktów dla hurtowników
C. Organizacja serii wystaw i prezentacji produktów
D. Cykliczne obniżki cen
HAN.02 Pytanie 7
Prowadzenie działań handlowych
Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być zastosowane, aby wyodrębnić jednorodne grupy konsumentów na podstawie ich miejsca zamieszkania oraz wieku?
A. Demograficzne i ekonomiczne
B. Psychologiczne i osobowościowe
C. Geograficzne i demograficzne
D. Ekonomiczne i behawioralne
HAN.02 Pytanie 8
Prowadzenie działań handlowych
Który z poniższych podmiotów jest odpowiedzialny za pokrycie kosztów dostarczenia wadliwego towaru, zakupionego na kredyt, do miejsca wskazanego w umowie, gdy dochodzi do roszczeń z tytułu rękojmi?
A. Sprzedawca.
B. Wytwórca.
C. Instytucja finansowa.
D. Kupujący.
HAN.02 Pytanie 9
Prowadzenie działań handlowych
Hurtownia nabyła towar w cenie 246,00 zł/szt. (w tym VAT 23%). Jaka będzie cena sprzedaży netto towaru, jeżeli hurtownia przyjmuje marżę na poziomie 20% ceny zakupu netto?
A. 200,00 zł
B. 302,58 zł
C. 295,20 zł
D. 240,00 zł
HAN.02 Pytanie 10
Prowadzenie działań handlowych
Technika analizy rynku, która opiera się na nieprzerwanym lub regularnym badaniu tej samej grupy respondentów za pomocą tego samego narzędzia badawczego, to
A. eksperyment na rynku
B. badanie za pomocą ankiety
C. monitoring rynku
D. badanie panelowe
HAN.02 Pytanie 11
Prowadzenie działań handlowych
Oblicz cenę detaliczną netto pralki, jeśli wartość netto zakupu 10 pralek w hurtowni wynosi 9000,00 zł.
Średnie koszty handlowe ustalone przez sklep detaliczny wynoszą 900,00 zł, a oczekiwany zysk stanowi
15% ceny zakupu.
A. 1 200,00 zł
B. 1 035,00 zł
C. 1 575,00 zł
D. 1 125,00 zł
HAN.02 Pytanie 12
Prowadzenie działań handlowych
Jeśli w badanym okresie dochody ze sprzedaży w sklepie wyniosły 396 000,00 zł, a przeciętny stan zapasów to 16 500,00 zł, to jak często odnawiano zapas towarów?
A. 15 razy
B. 12 razy
C. 20 razy
D. 24 razy
HAN.02 Pytanie 13
Prowadzenie działań handlowych
Zgodnie z zasadą FEFO, z magazynu w pierwszej kolejności wydane zostaną towary
A. przyjęte najwcześniej
B. z najkrótszym terminem ważności
C. z najdłuższym terminem ważności
D. przyjęte najpóźniej
HAN.02 Pytanie 14
Prowadzenie działań handlowych
Zgodnie z zasadą FEFO, z magazynu jako pierwsze powinny być wydawane artykuły spożywcze
A. z najdłuższym terminem przydatności.
B. z najkrótszym terminem przydatności.
C. przyjęte najwcześniej.
D. przyjęte najpóźniej.
HAN.02 Pytanie 15
Prowadzenie działań handlowych
Odszkodowanie uzyskane z powodu niewłaściwego zrealizowania umowy przez dostawcę traktuje się dla hurtowni jako przychód
A. z operacji finansowych
B. ze sprzedaży
C. z podstawowej działalności operacyjnej
D. z pozostałej działalności operacyjnej
HAN.02 Pytanie 16
Prowadzenie działań handlowych
Obrót kredytowy konta syntetycznego odpowiada sumie
A. obrotów debetowych wszystkich kont analitycznych
B. obrotów kredytowych wszystkich kont analitycznych
C. sald kredytowych wszystkich kont analitycznych
D. sald debetowych wszystkich kont analitycznych
HAN.02 Pytanie 17
Prowadzenie działań handlowych
Jaką deklarację podatkową składa podatnik, który rozlicza się ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych?
A. PIT-11
B. PIT-37
C. PIT-5
D. PIT-28
HAN.02 Pytanie 18
Prowadzenie działań handlowych
Jakie jest wewnętrzne źródło informacji o rynku dla firmy?
A. katalog wystawowy firmy
B. zestaw danych dotyczących sprzedaży firmy
C. rejestr jednostek gospodarki krajowej
D. analiza danych branżowych
HAN.02 Pytanie 19
Prowadzenie działań handlowych
Jakie jest miesięczne wynagrodzenie brutto pracownika, który otrzymuje wynagrodzenie prowizyjne, jeśli jego stawka prowizyjna wynosi 0,50%, a obrót hurtowni w tym miesiącu wyniósł 600 000,00 zł?
A. 500,00 zł
B. 6 000,00 zł
C. 3 000,00 zł
D. 600,00 zł
HAN.02 Pytanie 20
Prowadzenie działań handlowych
Jaką z wymienionych metod badania za pomocą kwestionariuszy powinien wybrać badacz, który dysponuje danymi teleadresowymi uczestników oraz pragnie szybko uzyskać odpowiedzi na trzy krótkie pytania?
A. Wywiad telefoniczny.
B. Ankietę w grupie.
C. Wywiad osobisty.
D. Ankietę wysyłaną pocztą.
HAN.02 Pytanie 21
Prowadzenie działań handlowych
Dla firmy handlowej pierwotne źródło danych dotyczących potrzeb klientów stanowią
A. informacje uzyskane z ankiet przeprowadzonych wśród klientów danej firmy
B. kompleksowe zamówienia składane do dostawców firmy
C. statystyki publikowane w specjalistycznych serwisach informacyjnych
D. roczne raporty przedsiębiorstw konkurencyjnych
HAN.02 Pytanie 22
Prowadzenie działań handlowych
Która z wymienionych transakcji kupna-sprzedaży odnosi się do sprzedaży konsumenckiej?
A. Przedmiotem transakcji jest samochód typu furgon przeznaczony do działalności kurierskiej
B. Nabywca kupuje towar w związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą
C. Nabywca kupuje towar w związku z prowadzonymi przez siebie działaniami hobbystycznymi
D. Przedmiotem transakcji jest nieruchomość nabyta w celu wynajmu
HAN.02 Pytanie 23
Prowadzenie działań handlowych
Przedsiębiorca planujący sprzedawać używane samochody na własny rachunek, lecz niepragnący narażać się na ryzyko związane z zamrożeniem kapitału w zakupionych pojazdach, powinien wybrać metodę sprzedaży
A. bezgotówkową
B. komisową
C. abonamentową
D. subskrypcyjną
HAN.02 Pytanie 24
Prowadzenie działań handlowych
Wycena wydania zapasów według metody FIFO polega na ocenieniu rozchodu, zaczynając od dostawy, która została przyjęta do magazynu jako
A. pierwszej
B. ostatniej
C. najtańszej
D. najdroższej
HAN.02 Pytanie 25
Prowadzenie działań handlowych
Jaki dokument magazynowy powinien zostać wystawiony, aby zarejestrować transfer towarów z magazynu I do magazynu II w obrębie tej samej hurtowni?
A. Mm Przesunięcie międzymagazynowe
B. Zw Zwrot wewnętrzny
C. Rw Rozchód wewnętrzny
D. Wz Wydanie na zewnątrz
HAN.02 Pytanie 26
Prowadzenie działań handlowych
Zdarzenie gospodarcze: OT - wprowadzono do użytkowania zestaw komputerowy w dziale handlu należy zaksięgować na kontach
A. Wn Rozliczenie zakupu, Ma Środki trwałe
B. Wn Środki trwałe, Ma Rozliczenie zakupu
C. Wn Rachunek bieżący, Ma Środki trwałe
D. Wn Wartości niematerialne i prawne, Ma Rozliczenie zakupu
HAN.02 Pytanie 27
Prowadzenie działań handlowych
Nadmiar wilgoci w magazynie mebli prowadzi do
A. płowienia tkanin tapicerki
B. rozwarstwiania się elementów sklejanych
C. kurczenia się tkanin tapicerki
D. pękania elementów drewnianych
HAN.02 Pytanie 28
Prowadzenie działań handlowych
Jakie z podanych produktów powinny być składowane na najwyższych półkach regałów podczas magazynowania?
A. Karimaty
B. Namioty
C. Leżaki
D. Hantle
HAN.02 Pytanie 29
Prowadzenie działań handlowych
Zgodnie z przepisami dotyczącymi walki z nieuczciwą konkurencją, do działań uznawanych za nieuczciwą lub zabronioną reklamę należy zaliczyć reklamę
A. stwarzającą możliwość wieloznacznego rozumienia jej treści
B. prezentującą prawdziwe właściwości i funkcje reklamowanego towaru
C. stymulującą konsumentów do dokonania zakupu
D. nawiązującą do tradycji panujących w danym regionie
HAN.02 Pytanie 30
Prowadzenie działań handlowych
Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być wykorzystane do różnicowania klientów sprzętu zaawansowanej turystyki?
A. Geograficzne oraz ekonomiczne
B. Ekonomiczne i demograficzne
C. Demograficzne oraz geograficzne
D. Demograficzne oraz psychologiczne
HAN.02 Pytanie 31
Prowadzenie działań handlowych
Rejestracja operacji gospodarczej, która zwiększa wartość zapasów na koncie Towary, określana jest jako
A. kredytowanie konta
B. zapisanie na dobro konta
C. uznanie konta
D. zapisanie w ciężar konta
HAN.02 Pytanie 32
Prowadzenie działań handlowych
Który z przepisów prawnych zabrania używania reklamy wprowadzającej w błąd oraz niezgodnej z regulacjami i zasadami ogólnego dobra?
A. Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
B. Kodeks cywilny
C. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
D. Kodeks postępowania administracyjnego
HAN.02 Pytanie 33
Prowadzenie działań handlowych
Przesunięcie wartości wskaźnika rotacji należności z 7 dni na 14 dni wskazuje, że firma
A. zmniejszyła średnio o połowę okres kredytowania dla odbiorców
B. oczekuje średnio o 7 dni krócej na otrzymanie środków pieniężnych od odbiorców
C. ulepszyła zarządzanie należnościami i skróciła cykl inkasa należności
D. oczekuje średnio o 7 dni dłużej na otrzymanie środków pieniężnych od odbiorców
HAN.02 Pytanie 34
Prowadzenie działań handlowych
Właściciel sklepu spożywczego nabył towar za cenę netto 12,00 zł. W sklepie stosuje się marżę detaliczną wynoszącą 20%, obliczaną metodą "w stu". Jaka jest cena sprzedaży netto tego towaru?
A. 14,40 zł
B. 18,45 zł
C. 18,54 zł
D. 15,00 zł
HAN.02 Pytanie 35
Prowadzenie działań handlowych
Wyznacz cenę sprzedaży netto spodni, jeśli koszt jednostkowy ich produkcji wynosi 60,00 zł, a marża zysku wynosi 20% kosztu produkcji?
A. 80,00 zł
B. 72,00 zł
C. 75,00 zł
D. 40,00 zł
HAN.02 Pytanie 36
Prowadzenie działań handlowych
Jakim sposobem promocji powinien posłużyć się lokalny sklep spożywczy, aby w dniu 20 czerwca bez ponoszenia dużych wydatków, poinformować klientów o obowiązującej cenie promocyjnej towaru?
A. Banner
B. Stand
C. Billboard
D. Citylight
HAN.02 Pytanie 37
Prowadzenie działań handlowych
Informacje dotyczące towarów objętych obniżoną stawką VAT należy odnaleźć w klasyfikacji
A. PKD
B. PKWiU
C. CN
D. CPA
HAN.02 Pytanie 38
Prowadzenie działań handlowych
Jakie narzędzia promocji sprzedaży powinny być zastosowane przez hurtownię artykułów biurowych, aby skutecznie dotrzeć do sklepów papierniczych?
A. Bezpłatne próbki towarów.
B. Gry losowe.
C. Kupony promocyjne.
D. Prezentacje i demonstracje.
HAN.02 Pytanie 39
Prowadzenie działań handlowych
Który dokument stanowi podstawę rejestracji dostawy towarów w magazynach?
A. Nota korygująca
B. Dokument przewozowy
C. Przyjęcie z zewnątrz
D. Kontrakt handlowy
HAN.02 Pytanie 40
Prowadzenie działań handlowych
Właściciel marketu nabył towar po cenie netto wynoszącej 12,00 zł. W sklepie ustala się marżę detaliczną na poziomie 20%, obliczaną metodą w stu. Jaka jest cena sprzedaży netto tego towaru?
A. 18,45 zł
B. 14,40 zł
C. 15,00 zł
D. 18,54 zł