Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.02 Pytanie 1
Prowadzenie działań handlowych

Najlepszą metodą promocji sprzedaży "nowego gatunku" sera spośród podanych jest

A. przeprowadzanie degustacji
B. sprzedaż próbna
C. organizowanie konkursu
D. udzielanie gwarancji
HAN.02 Pytanie 2
Prowadzenie działań handlowych

Która metoda sprzedaży jest najkorzystniejsza dla pączków sprzedawanych w galerii handlowej?

A. Samoobsługowa
B. Z automatu
C. Tradycyjna z rozwiniętą obsługą
D. Tradycyjna ze zredukowaną obsługą
Prowadzenie działań handlowych

Reklamacja jakości zakupionego towaru, która została zgłoszona przez klienta, w przypadku jej rozbieżności z jakością określoną w umowie sprzedaży, wymaga od sprzedawcy

A. protokołu zgłoszenia
B. karty gwarancyjnej
C. zgłoszenia reklamacyjnego
D. aneksy do umowy
Prowadzenie działań handlowych

Zgodnie z artykułem 6 ustępu 1 ustawy o rachunkowości, każdy przedsiębiorca handlowy jest zobowiązany do rejestrowania w księgach rachunkowych wszelkich przychodów oraz kosztów związanych z danym rokiem obrotowym, bez względu na datę ich zapłaty, zgodnie z zasadą

A. współmierności
B. periodyzacji
C. ostrożności
D. memoriału
Prowadzenie działań handlowych

Jakiego rodzaju dowód magazynowy należy wystawić, aby zarejestrować przekazanie towarów z magazynu A do magazynu B w tej samej hurtowni?

A. Mm Przesunięcie międzymagazynowe
B. Rw Rozchód wewnętrzny
C. Wz Wydanie na zewnątrz
D. Zw Zwrot wewnętrzny
Prowadzenie działań handlowych

Oblicz wielkość minimalnego zapasu proszku do prania "PUCUŚ", gdy średnia dzienna sprzedaż wynosi 12 sztuk, a dostawy realizowane są co 8 dni, przy tym opóźnienia dostaw nie przekraczają 4 dni.

A. 12 szt.
B. 56 szt.
C. 24 szt.
D. 48 szt.
HAN.02 Pytanie 8
Prowadzenie działań handlowych

Który z wymienionych elementów analizy SWOT może stwarzać ryzyko dla działania hurtowni sprzętu RTV?

A. Strategia cenowa rywali
B. Szeroki asortyment oferowanych towarów
C. Niedobór odpowiedniej infrastruktury wewnętrznej
D. Ekspansja sektora na rynku
HAN.02 Pytanie 9
Prowadzenie działań handlowych

Zamieszczone przepisy odnoszą się do

Fragment Kodeksu cywilnego
(…)
Art. 556. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną.
(…)
Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
(…)

A. poręczenia.
B. rękojmi za wady.
C. ubezpieczenia towaru.
D. gwarancji.
HAN.02 Pytanie 10
Prowadzenie działań handlowych

Na początku 2022 roku w przedsiębiorstwie opracowano analizę SWOT, obejmującą wewnętrzne i zewnętrzne czynniki istotne dla rozwoju przedsiębiorstwa. Przedstawiony czynnik powinien być w niej wymieniony

Według prognoz NBP, średnioroczna inflacja w roku 2023 wyniesie 14,5%.

A. w szansach płynących z otoczenia.
B. w zagrożeniach płynących z otoczenia.
C. w mocnych stronach przedsiębiorstwa.
D. w słabych stronach przedsiębiorstwa.
Prowadzenie działań handlowych

W sklepie detalicznym pracuje 3 pracowników, którzy są wynagradzani w systemie prowizyjnym. Całkowita stawka prowizyjna wynosi 0,2%. Prowizja jest dzielona równo pomiędzy zatrudnionych. Jaką sumę otrzyma jeden z pracowników, jeśli miesięczna wartość sprzedaży wynosi 4 200 000 zł?

A. 8 200 zł
B. 8 400 zł
C. 4 800 zł
D. 2 800 zł
HAN.02 Pytanie 12
Prowadzenie działań handlowych

Jaką formę promocji powinien wybrać nowo otwarty salon fryzjerski?

A. Reklamę z kuponami rabatowymi w lokalnej prasie
B. Prezentację całkowitej oferty usług na targach międzynarodowych
C. Emisję reklamy w formie filmu w ogólnokrajowej telewizji
D. Wysłanie oferty salonu do firm z sektora fryzjerskiego
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie informacji przedstawionych w tabeli ustal wartość rozchodu 250 szt. towaru A, jeżeli do wyceny rozchodu towarów stosuje się metodę FIFO.

Tabela. Wyciąg z kartoteki magazynowej
Nr dowoduTowarIlość w szt.Cena w zł
Pz nr 1Towar A20011,00
Pz nr 2Towar A10010,00

A. 2 750,00 zł
B. 2 700,00 zł
C. 2 625,00 zł
D. 2 500,00 zł
HAN.02 Pytanie 14
Prowadzenie działań handlowych

Model AIDA (Attention – Interest – Desire – Action) jest wykorzystywany w trakcie

A. ustalania metod pozyskiwania informacji rynkowych
B. oceny wyników badań marketingowych
C. określania celów kampanii reklamowej
D. tworzenia efektywnych komunikatów reklamowych
HAN.02 Pytanie 16
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie informacji przedstawionych w tabeli ustal, do której grupy wiekowej powinno skierować przedsiębiorstwo swoją ofertę, jeżeli kryterium wyboru jest liczebność grupy wiekowej.

Grupa wiekowaSkumulowany wskaźnik struktury (%)
Dwudziestolatkowie10
Trzydziestolatkowie50
Czterdziestolatkowie70
Pięćdziesięciolatkowie100

A. Czterdziestolatków.
B. Trzydziestolatków.
C. Dwudziestolatków.
D. Pięćdziesięciolatków.
HAN.02 Pytanie 18
Prowadzenie działań handlowych

Aby wzmocnić zachowania zakupowe oraz budować lojalność wobec produktów i marek, firma handlowa powinna wykorzystać narzędzia reklamowe, które przede wszystkim pełnią rolę

A. informacyjną
B. motywującą
C. edukacyjną
D. przypominającą
Prowadzenie działań handlowych

Osoba pracująca w magazynie dostawcy powinna przeprowadzić weryfikację stopnia dojrzałości owoców. Jaką metodę badawczą należałoby zastosować?

A. Metodę oceny przez konsumentów
B. Metodę sensoryczną
C. Metodę doświadczalnego użytkowania
D. Metodę fizyczną
HAN.02 Pytanie 21
Prowadzenie działań handlowych

W sytuacji, gdy 14-dniowy termin na rozpatrzenie reklamacji towaru nie zostanie zachowany, uważa się, że

A. konsument powinien złożyć reklamację ponownie
B. reklamacja jest nieważna
C. sprzedawca ma prawo odmówić zrealizowania żądania konsumenta, jeśli wada powstała z jego przyczyny
D. reklamacja staje się zasadna
HAN.02 Pytanie 22
Prowadzenie działań handlowych

Który z przepisów prawnych zabrania używania reklamy wprowadzającej w błąd oraz niezgodnej z regulacjami i zasadami ogólnego dobra?

A. Kodeks postępowania administracyjnego
B. Kodeks cywilny
C. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
D. Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Prowadzenie działań handlowych

Do której podklasy należy działalność gospodarcza z dominującą sprzedażą artykułów spożywczych?

Fragment klasyfikacji PKD
grupa/klasa/podklasaNazwa grupowaniaOpis dodatkowy
47.1Sprzedaż detaliczna prowadzona
w niewyspecjalizowanych sklepach
47.11Sprzedaż detaliczna prowadzona
w niewyspecjalizowanych sklepach
z przewagą żywności, napojów
i wyrobów tytoniowych
47.11.ZSprzedaż detaliczna prowadzona
w niewyspecjalizowanych sklepach
z przewagą żywności, napojów
i wyrobów tytoniowych
Podklasa ta obejmuje sprzedaż detaliczną różnego rodzaju towarów, wśród których przeważa żywność, napoje i wyroby tytoniowe.
Poza sprzedażą ww. artykułów jako głównej działalności handlowej, prowadzi się także sprzedaż innych towarów, takich jak: odzież, meble, urządzenia gospodarstwa domowego, artykuły metalowe, kosmetyki itp.
47.19Pozostała sprzedaż detaliczna
prowadzona
w niewyspecjalizowanych sklepach
47.19.ZPozostała sprzedaż detaliczna
prowadzona
w niewyspecjalizowanych sklepach
Podklasa ta obejmuje:
  • sprzedaż detaliczną różnego rodzaju towarów, wśród których żywność, napoje i wyroby tytoniowe nie zajmują dominującej pozycji,
  • działalność domów towarowych prowadzących sprzedaż towarów, takich jak: odzież, meble, urządzenia gospodarstwa domowego, artykuły metalowe, kosmetyki, biżuteria, zabawki, artykuły sportowe itp.

A. 47.11.Z
B. 47.11
C. 47.1
D. 47.19.Z
Prowadzenie działań handlowych

Jaką analizę powinno przeprowadzić przedsiębiorstwo w sytuacji, gdy uzyskało informacje o niekorzystnych zdarzeniach związanych z zarządzaniem zapasami?

A. Operatywną kompleksową
B. Okresową odcinkową
C. Okresową kompleksową
D. Operatywną odcinkową
HAN.02 Pytanie 25
Prowadzenie działań handlowych

Produkt marki X znajduje się w fazie wzrostu cyklu życia. Firma planuje zmienić strategię promocji z informowania kupujących na rozwijanie lojalności do produktu. Jak powinna to realizować?

A. sposób wyeksponowania produktu na półce sklepu
B. oferowanie programu lojalnościowego
C. umieszczenie reklamy na stronie internetowej
D. opublikowanie ogłoszenia w prasie o dużym nakładzie
HAN.02 Pytanie 26
Prowadzenie działań handlowych

Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być wykorzystane do rozróżnienia nabywców na podstawie ich temperamentu oraz sposobu komunikacji?

A. Demograficzne i ekonomiczne
B. Psychologiczne i osobowościowe
C. Geograficzne i demograficzne
D. Ekonomiczne i behawioralne
Prowadzenie działań handlowych

Pracownik otrzymujący wynagrodzenie w systemie prowizyjnym sprzedał w przeciągu miesiąca produkty o łącznej wartości 72 000,00 zł.
Jego miesięczne wynagrodzenie przy wysokości prowizji 3% wyniesie

A. 2 160,00 zł
B. 18 000,00 zł
C. 2 400,00 zł
D. 6 000,00 zł
HAN.02 Pytanie 28
Prowadzenie działań handlowych

Której z zasad rachunkowości dotyczy opis?

Stany aktywów i pasywów, wykazane w księgach rachunkowych na dzień ich zamknięcia, należy ująć w tej samej wysokości, w otwartych na następny rok obrotowy księgach rachunkowych. To znaczy, że każdy bilans końcowy jest równocześnie bilansem otwarcia w nowym okresie sprawozdawczym.

A. Zasady istotności.
B. Zasady ostrożności.
C. Zasady ciągłości.
D. Zasady memoriału.
Prowadzenie działań handlowych

W tabeli przedstawiono informację dotyczącą zaciągniętego kredytu bankowego w walucie obcej. W wyniku spłaty kredytu bankowego powstała

PozycjaWartość w walucie obcejKurs waluty obcej
z dnia otrzymania kredytuz dnia spłaty kredytu
Kredyt bankowy10 000,00 EUR3,98164,3816

A. dodatnia różnica kursowa w wysokości 4 000,00 zł.
B. dodatnia różnica kursowa w wysokości 43 816,00 zł.
C. ujemna różnica kursowa w wysokości 4 000,00 zł.
D. ujemna różnica kursowa w wysokości 39 816,00 zł.
Prowadzenie działań handlowych

Którą z metod planowania zastosowała firma handlowa przy ustalaniu wielkości zakupu?

WyszczególnienieKwotaWyszczególnienieKwota
Zapas początkowy150 000Planowana sprzedaż410 000
Zakup360 000Zapas końcowy100 000
Razem510 000Razem510 000

A. Stałych proporcji.
B. Bilansową.
C. Sieciową.
D. Tendencj i rozwój owej.
Prowadzenie działań handlowych

Oblicz wartość sprzedaży w firmie handlowej w styczniu, jeśli w grudniu wskaźnik rotacji zapasów wyniósł 4, przeciętny stan magazynowy to 60 000,00 zł, a te wartości nie zmienią się w następnym miesiącu?

A. 240 000,00 zł
B. 120 000,00 zł
C. 15 000,00 zł
D. 60 000,00 zł
Prowadzenie działań handlowych

Wewnętrznym wtórnym źródłem informacji dla działu sprzedaży firmy handlowej jest

A. raport z analizy zapotrzebowania na towary, zrealizowanej na zlecenie firmy.
B. zestawienie danych o wielkości produkcji firm z branży, przygotowane przez agencję badań rynku.
C. faktura sprzedaży.
D. faktura zakupu.
Prowadzenie działań handlowych

Zdarzenie gospodarcze: OT - wprowadzono do użytkowania zestaw komputerowy w dziale handlu należy zaksięgować na kontach

A. Wn Wartości niematerialne i prawne, Ma Rozliczenie zakupu
B. Wn Środki trwałe, Ma Rozliczenie zakupu
C. Wn Rachunek bieżący, Ma Środki trwałe
D. Wn Rozliczenie zakupu, Ma Środki trwałe
HAN.02 Pytanie 35
Prowadzenie działań handlowych

Jaki dokument powinien zostać sporządzony w sytuacji, gdy podczas odbioru stwierdzono, że ilość dostarczonych towarów nie zgadza się z zamówieniem?

A. Pz – przyjęcie z zewnątrz
B. Dokumentację dostawy
C. Protokół różnic
D. Wz – wydanie na zewnątrz
HAN.02 Pytanie 37
Prowadzenie działań handlowych

Która z reklam nie jest przejawem nieuczciwej konkurencji zgodnie z przytoczonymi przepisami?

Fragment ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
(...)
Art. 16. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
1) reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca
godności człowieka;
2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub
usługi;
3) reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów lub
łatwowierności dzieci;
4) wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji;
5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w szczególności przez uciążliwe dla klientów
nagabywanie w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie
technicznych środków przekazu informacji.
6) (uchylony).
(...)

A. Porównawcza.
B. Nierzeczowa.
C. Ukryta.
D. Uciążliwa.
HAN.02 Pytanie 38
Prowadzenie działań handlowych

Umieszczenie w materiałach promocyjnych faktury, sugerującej obowiązek dokonania płatności, które sprawia, że konsument odnosi wrażenie, iż zamówił reklamowany produkt, mimo że tego nie uczynił, jest przykładem

A. zaniechania wprowadzającego w błąd
B. nieuczciwej praktyki rynkowej
C. niejednolitych warunków umowy
D. nadużywania pozycji dominującej
Prowadzenie działań handlowych

Jaką wartość podatku od towarów i usług powinien przekazać sprzedawca do urzędów skarbowych w ramach zobowiązania podatkowego, jeśli sprzedał 100 sztuk produktów w cenie 24,60 zł brutto? Transakcja objęta jest stawką VAT wynoszącą 23%, a kwota naliczonego VAT-u wyniosła 120,00 zł?

A. 460,00 zł
B. 120,00 zł
C. 340,00 zł
D. 580,00 zł
HAN.02 Pytanie 40
Prowadzenie działań handlowych

Jaką formę reklamy najlepiej zastosować w sklepie spożywczym?

A. baner
B. k-board
C. hanger
D. billboard