Filtrowanie pytań
Prowadzenie działań handlowych
A. przeprowadzanie degustacji
B. sprzedaż próbna
C. organizowanie konkursu
D. udzielanie gwarancji
Prowadzenie działań handlowych
Która metoda sprzedaży jest najkorzystniejsza dla pączków sprzedawanych w galerii handlowej?
A. Samoobsługowa
B. Z automatu
C. Tradycyjna z rozwiniętą obsługą
D. Tradycyjna ze zredukowaną obsługą
Prowadzenie działań handlowych
Reklamacja jakości zakupionego towaru, która została zgłoszona przez klienta, w przypadku jej rozbieżności z jakością określoną w umowie sprzedaży, wymaga od sprzedawcy
A. protokołu zgłoszenia
B. karty gwarancyjnej
C. zgłoszenia reklamacyjnego
D. aneksy do umowy
Prowadzenie działań handlowych
Zgodnie z artykułem 6 ustępu 1 ustawy o rachunkowości, każdy przedsiębiorca handlowy jest zobowiązany do rejestrowania w księgach rachunkowych wszelkich przychodów oraz kosztów związanych z danym rokiem obrotowym, bez względu na datę ich zapłaty, zgodnie z zasadą
A. współmierności
B. periodyzacji
C. ostrożności
D. memoriału
Prowadzenie działań handlowych
Dokument zawierający kody towarów oraz usług w obrocie gospodarczym w Polsce wraz z przypisanymi stawkami VAT można odnaleźć w
A. PKD
B. REGON
C. KTM
D. PKWiU
Prowadzenie działań handlowych
Jakiego rodzaju dowód magazynowy należy wystawić, aby zarejestrować przekazanie towarów z magazynu A do magazynu B w tej samej hurtowni?
A. Mm Przesunięcie międzymagazynowe
B. Rw Rozchód wewnętrzny
C. Wz Wydanie na zewnątrz
D. Zw Zwrot wewnętrzny
Prowadzenie działań handlowych
Oblicz wielkość minimalnego zapasu proszku do prania "PUCUŚ", gdy średnia dzienna sprzedaż wynosi 12 sztuk, a dostawy realizowane są co 8 dni, przy tym opóźnienia dostaw nie przekraczają 4 dni.
A. 12 szt.
B. 56 szt.
C. 24 szt.
D. 48 szt.
Prowadzenie działań handlowych
Który z wymienionych elementów analizy SWOT może stwarzać ryzyko dla działania hurtowni sprzętu RTV?
A. Strategia cenowa rywali
B. Szeroki asortyment oferowanych towarów
C. Niedobór odpowiedniej infrastruktury wewnętrznej
D. Ekspansja sektora na rynku
Prowadzenie działań handlowych
Zamieszczone przepisy odnoszą się do
| Fragment Kodeksu cywilnego | |
| (…) | |
| Art. 556. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną. | |
| (…) | |
| Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne. | |
| (…) |
A. poręczenia.
B. rękojmi za wady.
C. ubezpieczenia towaru.
D. gwarancji.
Prowadzenie działań handlowych
Na początku 2022 roku w przedsiębiorstwie opracowano analizę SWOT, obejmującą wewnętrzne i zewnętrzne czynniki istotne dla rozwoju przedsiębiorstwa. Przedstawiony czynnik powinien być w niej wymieniony
| Według prognoz NBP, średnioroczna inflacja w roku 2023 wyniesie 14,5%. |
A. w szansach płynących z otoczenia.
B. w zagrożeniach płynących z otoczenia.
C. w mocnych stronach przedsiębiorstwa.
D. w słabych stronach przedsiębiorstwa.
Prowadzenie działań handlowych
W sklepie detalicznym pracuje 3 pracowników, którzy są wynagradzani w systemie prowizyjnym. Całkowita stawka prowizyjna wynosi 0,2%. Prowizja jest dzielona równo pomiędzy zatrudnionych. Jaką sumę otrzyma jeden z pracowników, jeśli miesięczna wartość sprzedaży wynosi 4 200 000 zł?
A. 8 200 zł
B. 8 400 zł
C. 4 800 zł
D. 2 800 zł
Prowadzenie działań handlowych
Jaką formę promocji powinien wybrać nowo otwarty salon fryzjerski?
A. Reklamę z kuponami rabatowymi w lokalnej prasie
B. Prezentację całkowitej oferty usług na targach międzynarodowych
C. Emisję reklamy w formie filmu w ogólnokrajowej telewizji
D. Wysłanie oferty salonu do firm z sektora fryzjerskiego
Prowadzenie działań handlowych
Na podstawie informacji przedstawionych w tabeli ustal wartość rozchodu 250 szt. towaru A, jeżeli do wyceny rozchodu towarów stosuje się metodę FIFO.
| Tabela. Wyciąg z kartoteki magazynowej | |||
|---|---|---|---|
| Nr dowodu | Towar | Ilość w szt. | Cena w zł |
| Pz nr 1 | Towar A | 200 | 11,00 |
| Pz nr 2 | Towar A | 100 | 10,00 |
A. 2 750,00 zł
B. 2 700,00 zł
C. 2 625,00 zł
D. 2 500,00 zł
Prowadzenie działań handlowych
Model AIDA (Attention – Interest – Desire – Action) jest wykorzystywany w trakcie
A. ustalania metod pozyskiwania informacji rynkowych
B. oceny wyników badań marketingowych
C. określania celów kampanii reklamowej
D. tworzenia efektywnych komunikatów reklamowych
Prowadzenie działań handlowych
Które z raportów finansowych dostarcza danych o źródłach finansowania?
A. Bilans
B. Rachunek zysków i strat
C. Zestawienie zmian w kapitale własnym
D. Rachunek przepływów pieniężnych
Prowadzenie działań handlowych
Na podstawie informacji przedstawionych w tabeli ustal, do której grupy wiekowej powinno skierować przedsiębiorstwo swoją ofertę, jeżeli kryterium wyboru jest liczebność grupy wiekowej.
| Grupa wiekowa | Skumulowany wskaźnik struktury (%) |
|---|---|
| Dwudziestolatkowie | 10 |
| Trzydziestolatkowie | 50 |
| Czterdziestolatkowie | 70 |
| Pięćdziesięciolatkowie | 100 |
A. Czterdziestolatków.
B. Trzydziestolatków.
C. Dwudziestolatków.
D. Pięćdziesięciolatków.
Prowadzenie działań handlowych
Zarządca magazynu zamierza w pierwszej kolejności wydawać i rozliczać towary, które zostały nabyte najwcześniej. Jaką metodę rozchodu zapasów powinien przyjąć?
A. LOFO
B. LIFO
C. FIFO
D. HIFO
Prowadzenie działań handlowych
Aby wzmocnić zachowania zakupowe oraz budować lojalność wobec produktów i marek, firma handlowa powinna wykorzystać narzędzia reklamowe, które przede wszystkim pełnią rolę
A. informacyjną
B. motywującą
C. edukacyjną
D. przypominającą
Prowadzenie działań handlowych
Która z metod oceny wydania zapasów opiera się na tym, że w pierwszej kolejności wydawane są towary, które zostały nabyte najwcześniej?
A. FIFO
B. LIFO
C. LOFO
D. HIFO
Prowadzenie działań handlowych
Osoba pracująca w magazynie dostawcy powinna przeprowadzić weryfikację stopnia dojrzałości owoców. Jaką metodę badawczą należałoby zastosować?
A. Metodę oceny przez konsumentów
B. Metodę sensoryczną
C. Metodę doświadczalnego użytkowania
D. Metodę fizyczną
Prowadzenie działań handlowych
W sytuacji, gdy 14-dniowy termin na rozpatrzenie reklamacji towaru nie zostanie zachowany, uważa się, że
A. konsument powinien złożyć reklamację ponownie
B. reklamacja jest nieważna
C. sprzedawca ma prawo odmówić zrealizowania żądania konsumenta, jeśli wada powstała z jego przyczyny
D. reklamacja staje się zasadna
Prowadzenie działań handlowych
Który z przepisów prawnych zabrania używania reklamy wprowadzającej w błąd oraz niezgodnej z regulacjami i zasadami ogólnego dobra?
A. Kodeks postępowania administracyjnego
B. Kodeks cywilny
C. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
D. Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Prowadzenie działań handlowych
Do której podklasy należy działalność gospodarcza z dominującą sprzedażą artykułów spożywczych?
| Fragment klasyfikacji PKD | ||
|---|---|---|
| grupa/klasa/podklasa | Nazwa grupowania | Opis dodatkowy |
| 47.1 | Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach | |
| 47.11 | Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych | |
| 47.11.Z | Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych | Podklasa ta obejmuje sprzedaż detaliczną różnego rodzaju towarów, wśród których przeważa żywność, napoje i wyroby tytoniowe. Poza sprzedażą ww. artykułów jako głównej działalności handlowej, prowadzi się także sprzedaż innych towarów, takich jak: odzież, meble, urządzenia gospodarstwa domowego, artykuły metalowe, kosmetyki itp. |
| 47.19 | Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach | |
| 47.19.Z | Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach | Podklasa ta obejmuje:
|
A. 47.11.Z
B. 47.11
C. 47.1
D. 47.19.Z
Prowadzenie działań handlowych
Jaką analizę powinno przeprowadzić przedsiębiorstwo w sytuacji, gdy uzyskało informacje o niekorzystnych zdarzeniach związanych z zarządzaniem zapasami?
A. Operatywną kompleksową
B. Okresową odcinkową
C. Okresową kompleksową
D. Operatywną odcinkową
Prowadzenie działań handlowych
Produkt marki X znajduje się w fazie wzrostu cyklu życia. Firma planuje zmienić strategię promocji z informowania kupujących na rozwijanie lojalności do produktu. Jak powinna to realizować?
A. sposób wyeksponowania produktu na półce sklepu
B. oferowanie programu lojalnościowego
C. umieszczenie reklamy na stronie internetowej
D. opublikowanie ogłoszenia w prasie o dużym nakładzie
Prowadzenie działań handlowych
Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być wykorzystane do rozróżnienia nabywców na podstawie ich temperamentu oraz sposobu komunikacji?
A. Demograficzne i ekonomiczne
B. Psychologiczne i osobowościowe
C. Geograficzne i demograficzne
D. Ekonomiczne i behawioralne
Prowadzenie działań handlowych
Pracownik otrzymujący wynagrodzenie w systemie prowizyjnym sprzedał w przeciągu miesiąca produkty o łącznej wartości 72 000,00 zł.
Jego miesięczne wynagrodzenie przy wysokości prowizji 3% wyniesie
A. 2 160,00 zł
B. 18 000,00 zł
C. 2 400,00 zł
D. 6 000,00 zł
Prowadzenie działań handlowych
Której z zasad rachunkowości dotyczy opis?
| Stany aktywów i pasywów, wykazane w księgach rachunkowych na dzień ich zamknięcia, należy ująć w tej samej wysokości, w otwartych na następny rok obrotowy księgach rachunkowych. To znaczy, że każdy bilans końcowy jest równocześnie bilansem otwarcia w nowym okresie sprawozdawczym. |
A. Zasady istotności.
B. Zasady ostrożności.
C. Zasady ciągłości.
D. Zasady memoriału.
Prowadzenie działań handlowych
W tabeli przedstawiono informację dotyczącą zaciągniętego kredytu bankowego w walucie obcej. W wyniku spłaty kredytu bankowego powstała
| Pozycja | Wartość w walucie obcej | Kurs waluty obcej | |
|---|---|---|---|
| z dnia otrzymania kredytu | z dnia spłaty kredytu | ||
| Kredyt bankowy | 10 000,00 EUR | 3,9816 | 4,3816 |
A. dodatnia różnica kursowa w wysokości 4 000,00 zł.
B. dodatnia różnica kursowa w wysokości 43 816,00 zł.
C. ujemna różnica kursowa w wysokości 4 000,00 zł.
D. ujemna różnica kursowa w wysokości 39 816,00 zł.
Prowadzenie działań handlowych
Którą z metod planowania zastosowała firma handlowa przy ustalaniu wielkości zakupu?
| Wyszczególnienie | Kwota | Wyszczególnienie | Kwota |
|---|---|---|---|
| Zapas początkowy | 150 000 | Planowana sprzedaż | 410 000 |
| Zakup | 360 000 | Zapas końcowy | 100 000 |
| Razem | 510 000 | Razem | 510 000 |
A. Stałych proporcji.
B. Bilansową.
C. Sieciową.
D. Tendencj i rozwój owej.
Prowadzenie działań handlowych
Oblicz wartość sprzedaży w firmie handlowej w styczniu, jeśli w grudniu wskaźnik rotacji zapasów wyniósł 4, przeciętny stan magazynowy to 60 000,00 zł, a te wartości nie zmienią się w następnym miesiącu?
A. 240 000,00 zł
B. 120 000,00 zł
C. 15 000,00 zł
D. 60 000,00 zł
Prowadzenie działań handlowych
Wewnętrznym wtórnym źródłem informacji dla działu sprzedaży firmy handlowej jest
A. raport z analizy zapotrzebowania na towary, zrealizowanej na zlecenie firmy.
B. zestawienie danych o wielkości produkcji firm z branży, przygotowane przez agencję badań rynku.
C. faktura sprzedaży.
D. faktura zakupu.
Prowadzenie działań handlowych
Numer PKWiU sprzedawanego towaru jest konieczny do określenia
A. bonifikaty
B. marży
C. stawki podatku VAT
D. ceny netto
Prowadzenie działań handlowych
Zdarzenie gospodarcze: OT - wprowadzono do użytkowania zestaw komputerowy w dziale handlu należy zaksięgować na kontach
A. Wn Wartości niematerialne i prawne, Ma Rozliczenie zakupu
B. Wn Środki trwałe, Ma Rozliczenie zakupu
C. Wn Rachunek bieżący, Ma Środki trwałe
D. Wn Rozliczenie zakupu, Ma Środki trwałe
Prowadzenie działań handlowych
Jaki dokument powinien zostać sporządzony w sytuacji, gdy podczas odbioru stwierdzono, że ilość dostarczonych towarów nie zgadza się z zamówieniem?
A. Pz – przyjęcie z zewnątrz
B. Dokumentację dostawy
C. Protokół różnic
D. Wz – wydanie na zewnątrz
Prowadzenie działań handlowych
Wyznacz wartość sprzedaży hurtowej netto regału, jeśli koszt produkcji serii 100 sztuk wynosi 30 000,00 zł, zysk jednostkowy to 25% kosztu produkcji, a marża hurtowa to 20% ceny zakupu.
A. 435,00 zł
B. 345,00 zł
C. 450,00 zł
D. 354,00 zł
Prowadzenie działań handlowych
Która z reklam nie jest przejawem nieuczciwej konkurencji zgodnie z przytoczonymi przepisami?
| Fragment ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji |
|---|
| (...) Art. 16. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności: 1) reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka; 2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi; 3) reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci; 4) wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji; 5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji. 6) (uchylony). (...) |
A. Porównawcza.
B. Nierzeczowa.
C. Ukryta.
D. Uciążliwa.
Prowadzenie działań handlowych
Umieszczenie w materiałach promocyjnych faktury, sugerującej obowiązek dokonania płatności, które sprawia, że konsument odnosi wrażenie, iż zamówił reklamowany produkt, mimo że tego nie uczynił, jest przykładem
A. zaniechania wprowadzającego w błąd
B. nieuczciwej praktyki rynkowej
C. niejednolitych warunków umowy
D. nadużywania pozycji dominującej
Prowadzenie działań handlowych
Jaką wartość podatku od towarów i usług powinien przekazać sprzedawca do urzędów skarbowych w ramach zobowiązania podatkowego, jeśli sprzedał 100 sztuk produktów w cenie 24,60 zł brutto? Transakcja objęta jest stawką VAT wynoszącą 23%, a kwota naliczonego VAT-u wyniosła 120,00 zł?
A. 460,00 zł
B. 120,00 zł
C. 340,00 zł
D. 580,00 zł
Prowadzenie działań handlowych
Jaką formę reklamy najlepiej zastosować w sklepie spożywczym?
A. baner
B. k-board
C. hanger
D. billboard