Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.02 Pytanie 1
Prowadzenie działań handlowych

Która metoda sprzedaży jest najkorzystniejsza dla pączków sprzedawanych w galerii handlowej?

A. Samoobsługowa
B. Tradycyjna ze zredukowaną obsługą
C. Tradycyjna z rozwiniętą obsługą
D. Z automatu
Prowadzenie działań handlowych

Reklamacja jakości zakupionego towaru, która została zgłoszona przez klienta, w przypadku jej rozbieżności z jakością określoną w umowie sprzedaży, wymaga od sprzedawcy

A. karty gwarancyjnej
B. aneksy do umowy
C. zgłoszenia reklamacyjnego
D. protokołu zgłoszenia
HAN.02 Pytanie 3
Prowadzenie działań handlowych

Zamieszczone przepisy odnoszą się do

Fragment Kodeksu cywilnego
(…)
Art. 556. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną.
(…)
Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
(…)

A. gwarancji.
B. poręczenia.
C. ubezpieczenia towaru.
D. rękojmi za wady.
Prowadzenie działań handlowych

W sklepie detalicznym pracuje 3 pracowników, którzy są wynagradzani w systemie prowizyjnym. Całkowita stawka prowizyjna wynosi 0,2%. Prowizja jest dzielona równo pomiędzy zatrudnionych. Jaką sumę otrzyma jeden z pracowników, jeśli miesięczna wartość sprzedaży wynosi 4 200 000 zł?

A. 8 200 zł
B. 2 800 zł
C. 8 400 zł
D. 4 800 zł
HAN.02 Pytanie 5
Prowadzenie działań handlowych

W sytuacji, gdy 14-dniowy termin na rozpatrzenie reklamacji towaru nie zostanie zachowany, uważa się, że

A. sprzedawca ma prawo odmówić zrealizowania żądania konsumenta, jeśli wada powstała z jego przyczyny
B. reklamacja jest nieważna
C. reklamacja staje się zasadna
D. konsument powinien złożyć reklamację ponownie
Prowadzenie działań handlowych

Jaki dokument powinien zostać sporządzony w sytuacji, gdy podczas odbioru stwierdzono, że ilość dostarczonych towarów nie zgadza się z zamówieniem?

A. Wz – wydanie na zewnątrz
B. Protokół różnic
C. Dokumentację dostawy
D. Pz – przyjęcie z zewnątrz
HAN.02 Pytanie 7
Prowadzenie działań handlowych

Sprzedawca, który chce wzmocnić w klientach przekonanie, że nabywany przez nich produkt charakteryzuje się jeszcze wyższą jakością, jest modny i bardzo pożądany, powinien zastosować reklamę

A. utrwalającą
B. informacyjną
C. edukacyjną
D. konkurencyjną
HAN.02 Pytanie 8
Prowadzenie działań handlowych

Kupujący zgłosił w dniu 31.11.2014 r. wadliwość towaru zakupionego w dniu 05.10.2014 r. i wydanego 10.10.2014 r. W którym terminie najpóźniej, zgodnie z przytoczonymi przepisami, wystawca karty gwarancyjnej jest zobowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy, jeżeli w dokumencie gwarancyjnym nie określono tego terminu?

Fragment Ustawy Kodeks cywilny
(…)
Art. 577
§ 1. W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji.
§ 2. Jeżeli w gwarancji nie zastrzeżono innego terminu, termin wynosi jeden rok licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.
(…)

A. Do 05.10.2015 r.
B. Do 10.10.2015 r.
C. Do 31.11.2015 r.
D. Do 31.12.2015 r.
Prowadzenie działań handlowych

Jaką wartość sprzedaży brutto osiągnie towar objęty stawką VAT 8%, jeśli cena zakupu netto wynosi 50,00 zł, a przedsiębiorstwo handlowe przyjmuje 20% marżę od ceny zakupu?

A. 67,50 zł
B. 54,00 zł
C. 64,80 zł
D. 60,00 zł
HAN.02 Pytanie 10
Prowadzenie działań handlowych

Sprzedawca w sklepie zobowiązany jest przyjąć reklamację od nabywcy obuwia w ciągu

A. 24 miesięcy od daty zakupu
B. 30 miesięcy od daty zakupu
C. 36 miesięcy od daty zakupu
D. 40 miesięcy od daty zakupu
HAN.02 Pytanie 11
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę sprzedaży powinien wybrać sprzedawca luksusowych produktów, gdy planuje oferować wyższy poziom obsługi klientów, którzy oczekują fachowego doradztwa?

A. Komisową
B. Tradycyjną
C. Samoobsługową
D. Wysyłkową
Prowadzenie działań handlowych

Przesunięcie wartości wskaźnika rotacji należności z 7 dni na 14 dni wskazuje, że firma

A. ulepszyła zarządzanie należnościami i skróciła cykl inkasa należności
B. oczekuje średnio o 7 dni krócej na otrzymanie środków pieniężnych od odbiorców
C. oczekuje średnio o 7 dni dłużej na otrzymanie środków pieniężnych od odbiorców
D. zmniejszyła średnio o połowę okres kredytowania dla odbiorców
HAN.02 Pytanie 14
Prowadzenie działań handlowych

Jaką formę zewnętrznego upowszechniania reklamy powinien wybrać lokalny sklep spożywczy, aby poinformować klientów o specjalnej cenie kiełbasy podsuszanej obowiązującej w danym dniu?

A. Billboard.
B. Stand.
C. Citylight.
D. Szyld.
Prowadzenie działań handlowych

Jaką wartość ma cena netto sprzedaży spódnicy, jeśli jednostkowy koszt jej produkcji wynosi 40,00 zł, a marża zysku to 20% kosztu wytwarzania?

A. 50,00 zł
B. 32,00 zł
C. 48,00 zł
D. 60,00 zł
Prowadzenie działań handlowych

Wskaźnik efektywności spłaty zobowiązań (szybkiej płynności) w firmie zajmującej się handlem hurtowym wynosi 98%. Co to oznacza dla przedsiębiorstwa?

A. nie ma problemów ze spłatą zobowiązań w terminie
B. zgromadziło środki na koncie bankowym
C. w dużym stopniu kredytuje swoich odbiorców
D. ma problemy ze spłatą zobowiązań w terminie
HAN.02 Pytanie 18
Prowadzenie działań handlowych

Dla którego pisma handlowego charakterystyczny jest przedstawiony zwrot?

Prosimy o przesłanie aktualnych cenników.

A. Umowy handlowej.
B. Oferty handlowej.
C. Zapytania ofertowego.
D. Zamówienia towarów.
HAN.02 Pytanie 19
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę należy wykorzystać do zbadania zadowolenia klientów z dokonanej transakcji przy użyciu standaryzowanego kwestionariusza?

A. Ankieta opakowaniowa
B. Wywiad głębinowy
C. Obserwacja bezpośrednia
D. Eksperyment rynkowy
HAN.02 Pytanie 20
Prowadzenie działań handlowych

Jakie narzędzia promocji powinien wykorzystać sklep spożywczy, aby skłonić klientów indywidualnych do większych zakupów?

A. Próbki produktów, kupony rabatowe, konkursy
B. Wsparcie finansowe, gratisowe artykuły, wycieczki.
C. Premie za sprzedaż, zawody, szkolenia wyjazdowe.
D. Kupony rabatowe, próbki produktów, szkolenie dla pracowników.
HAN.02 Pytanie 21
Prowadzenie działań handlowych

Zorganizowanie konferencji prasowej przez sieć firm handlowych pod tytułem: Zapobieganie nadwadze i otyłości z udziałem specjalistów w dziedzinie zdrowego żywienia stanowi formę

A. promocji sprzedaży
B. sprzedaży osobistej
C. reklamy
D. public relations
HAN.02 Pytanie 22
Prowadzenie działań handlowych

Jaką formę reklamy powinno wybrać przedsiębiorstwo, aby upewnić aktualnych klientów, że dokonali właściwego wyboru szamponu do włosów?

A. Konkurencyjną
B. Nakłaniającą
C. Informacyjną
D. Wzmacniającą
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie zamieszczonych w tabeli informacji dotyczących warunków sprzedaży wskaż dostawcę, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę przy zamówieniu 100 szt. towaru.

Tabela. Informacja dotycząca warunków sprzedaży oferowanych przez dostawców
Warunki dostawyDostawca WDostawca XDostawca YDostawca Z
Cena jednostkowa towaru w zł1,90 zł3,50 zł2,00 zł3,00 zł
Rabat w %5%
przy zakupie
za min. 200 zł
6%
przy zakupie
za min. 300 zł
6%
przy zakupie
za min. 200 zł
5%
przy zakupie
za min. 300 zł
Koszt transportu w zł24,00 złbezpłatny22,00 złbezpłatny

A. Dostawca Y
B. Dostawca W
C. Dostawca Z
D. Dostawca X
HAN.02 Pytanie 24
Prowadzenie działań handlowych

W tabeli przedstawiono informacje na temat procentowej zmiany wielkości zapotrzebowania na obuwie. Przedsiębiorstwo, chcąc utrzymać sprzedaż wszystkich towarów co najmniej na poziomie wielkości sprzedaży z roku poprzedniego, powinno podjąć decyzję o zintensyfikowaniu w pierwszej kolejności działań promujących sprzedaż

Wyszczególnieniebotkiklapkisandałyczółenka
Zmiana wielkości zapotrzebowania na obuwie
w porównaniu z rokiem poprzednim
10%-15%0%5%

A. botków.
B. klapków.
C. sandałów.
D. czółenek.
HAN.02 Pytanie 25
Prowadzenie działań handlowych

Jakie narzędzia promocji sprzedaży powinno wykorzystać przedsiębiorstwo handlowe, jeśli chce zapewnić sobie dużą grupę lojalnych klientów?

A. Organizacja serii wystaw i prezentacji produktów
B. Wymiana punktów zdobytych za zakupy na zniżki
C. Cykliczne obniżki cen
D. Darmowe próbki produktów dla hurtowników
HAN.02 Pytanie 26
Prowadzenie działań handlowych

Właściciel sklepu spożywczego, aby zyskać wiedzę na temat preferencji klientów, poprosił ich o dokończenie zdania "Najbardziej smakują mi lody .........”. Jakiego rodzaju test psychologiczny wykorzystał właściciel?

A. Apercepcji tematycznej
B. Uzupełniania zdań
C. Wyobrażeń
D. Skojarzeń
HAN.02 Pytanie 27
Prowadzenie działań handlowych

Jaką formę sprzedaży powinno się wybrać w kiosku z czasopismami?

A. Klasyczną z ograniczoną obsługą
B. Samoobsługową
C. Klasyczną z pełną obsługą
D. Preselekcyjną
HAN.02 Pytanie 28
Prowadzenie działań handlowych

Jakie narzędzie promocji sprzedaży powinno wybrać przedsiębiorstwo handlowe, jeśli pragnie zachować dużą liczbę lojalnych klientów?

A. Przeprowadzenie serii pokazów i prezentacji produktów
B. Cykliczne obniżki cen
C. Darmowe próbki produktów dla klientów hurtowych
D. Zamianę zdobytych punktów za zakupy na rabat
Prowadzenie działań handlowych

Sprzedawca pracujący w systemie czasowo-prowizyjnym w ciągu miesiąca wykonał 160 godzin pracy. Stawka za godzinę to 10,00 zł, a prowizja wynosi 0,5% od obrotu, który osiągnął 40 000,00 zł. Jakie jest wynagrodzenie brutto pracownika?

A. 1 800,00 zł
B. 1 400,00 zł
C. 1 600,00 zł
D. 2 000,00 zł
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie zamieszczonego fragmentu klasyfikacji, wskaż symbol PKWiU właściwy dla sprzedaży hurtowej storczyków.

Fragment Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług
Symbol PKWiUNazwa grupowania
46.22.10.0Sprzedaż hurtowa kwiatów i roślin
46.31.11.0Sprzedaż hurtowa świeżych owoców i warzyw
46.32.11.0Sprzedaż hurtowa mięsa, włączając mięso drobiowe
46.36.12.0Sprzedaż hurtowa wyrobów piekarskich

A. 46.36.12.0
B. 46.22.10.0
C. 46.32.11.0
D. 46.31.11.0
Prowadzenie działań handlowych

W firmie handlowej czas rotacji należności wynosi 14 dni, a rotacji zobowiązań 30 dni. Co to oznacza?

A. zwiększa się zapotrzebowanie na kapitał obrotowy netto
B. zobowiązania należy uregulować przed otrzymaniem należności od klientów
C. wzrasta zadłużenie firmy
D. należności z tytułu sprzedaży towarów wpływają szybciej niż trwa spłata zobowiązań
Prowadzenie działań handlowych

Jakie będzie łączne miesięczne wynagrodzenie brutto pracownika sklepu zatrudnionego w systemie czasowo-prowizyjnym, jeśli jego podstawowe wynagrodzenie miesięczne wynosi 1800,00 zł, obrót miesięczny to 40 000 zł, a stawka prowizyjna dla sklepu wynosi 0,20% wartości obrotu w danym miesiącu?

A. 2 160,00 zł
B. 1 880,00 zł
C. 9 800,00 zł
D. 2 600,00 zł
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie zamieszczonych w tabeli warunków sprzedaży, wskaż dostawcę, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę przy zamówieniu 100 szt. towaru.

Zestawienie informacji dotyczących warunków sprzedaży oferowanych przez czterech dostawców
Warunki dostawyDostawca WDostawca XDostawca YDostawca Z
Cena jednostkowa towaru w zł3,00 zł3,40 zł3,55 zł3,60 zł
Rabat w %1,5%
przy zakupie
powyżej 300 zł
1,5%
przy zakupie
powyżej 300 zł
2%
przy zakupie
powyżej 300 zł
2%
przy zakupie
powyżej 300 zł
Koszt transportu w zł60,00 zł40,00 złbezpłatnybezpłatny

A. Dostawca W
B. Dostawca Z
C. Dostawca X
D. Dostawca Y
HAN.02 Pytanie 34
Prowadzenie działań handlowych

Konsument otrzymał w dniu 06.04.2022 r. obuwie, które zakupił 04.04.2022 r. w sklepie internetowym.
Podczas zawierania transakcji kupujący nie został powiadomiony o przysługującym mu prawie odstąpienia od umowy. Zgodnie z przytoczonymi przepisami, prawo zwrotu tego towaru wygasa

Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta - fragment
(…)
Art. 27. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
Art. 28. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się: 1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: a) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części, b) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony- od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy; 2) dla pozostałych umów-od dnia zawarcia umowy.
Art. 29. 1. Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu, o którym mowa w art. 27. 2. Jeżeli konsument został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1, termin do odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach od udzielenia konsumentowi informacji o tym prawie.

A. 20.04.2022 r.
B. 20.04.2023 r.
C. 18.04.2023 r.
D. 18.04.2022 r.
Prowadzenie działań handlowych

Pracownik zarabia płacę podstawową w kwocie 4 000,00 zł brutto oraz wynagrodzenie prowizyjne brutto w wysokości 10% od wartości sprzedaży. Łączne miesięczne wynagrodzenie brutto pracownika, przy obrocie równym 25 000,00 zł, wyniesie

A. 2 500,00 zł
B. 4 750,00 zł
C. 6 500,00 zł
D. 4 000,00 zł
HAN.02 Pytanie 37
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę badań ankietowych powinno się wykorzystać, gdy kluczowym czynnikiem jej wyboru są niewielkie wydatki na realizację?

A. Ankietę dystrybuowaną przez pracownika agencji reklamowej
B. Ankietę internetową na stronach popularnych przeglądarek
C. Ankietę prasową
D. Ankietę pocztową
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie informacji zamieszczonych w tabeli wskaż dostawcę, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę przy zamówieniu 200 szt. towaru.

Zestawienie informacji dotyczących warunków sprzedaży
oferowanych przez czterech dostawców
Warunki sprzedażyDostawca WDostawca XDostawca YDostawca Z
Cena jednostkowa w zł5,006,505,006,00
Rabat15% przy zakupie
za min. 2 000,00 zł
10% przy zakupie
za min. 1 000,00 zł
5% przy zakupie
za min. 500,00 zł
7% przy zakupie
za min. 1 000,00 zł
Termin zapłaty7 dniw dniu sprzedażyw dniu sprzedażyw dniu sprzedaży
Koszt transportu w zł100,00 złbezpłatny250,00 zł200,00 zł
Termin realizacji zamówień5 dni3 dni7 dni5 dni

A. Dostawca Z.
B. Dostawca W.
C. Dostawca Y.
D. Dostawca X.
HAN.02 Pytanie 39
Prowadzenie działań handlowych

Jakiego dokumentu potrzebuje nabywca towaru, aby uzyskać informacje na temat oferowanych przez dostawcę produktów, ich cen oraz warunków płatności i dostawy?

A. Umowę przedwstępną
B. Propozycję handlową
C. List intencyjny
D. Zapytanie ofertowe
Prowadzenie działań handlowych

Jakie jest miesięczne wynagrodzenie brutto pracownika, który otrzymuje wynagrodzenie prowizyjne, jeśli jego stawka prowizyjna wynosi 0,50%, a obrót hurtowni w tym miesiącu wyniósł 600 000,00 zł?

A. 600,00 zł
B. 3 000,00 zł
C. 6 000,00 zł
D. 500,00 zł