Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.02 Pytanie 1
Prowadzenie działań handlowych

Najlepszą metodą promocji sprzedaży "nowego gatunku" sera spośród podanych jest

A. udzielanie gwarancji
B. sprzedaż próbna
C. przeprowadzanie degustacji
D. organizowanie konkursu
HAN.02 Pytanie 2
Prowadzenie działań handlowych

Która metoda sprzedaży jest najkorzystniejsza dla pączków sprzedawanych w galerii handlowej?

A. Samoobsługowa
B. Tradycyjna ze zredukowaną obsługą
C. Tradycyjna z rozwiniętą obsługą
D. Z automatu
HAN.02 Pytanie 3
Prowadzenie działań handlowych

Który z wymienionych elementów analizy SWOT może stwarzać ryzyko dla działania hurtowni sprzętu RTV?

A. Szeroki asortyment oferowanych towarów
B. Strategia cenowa rywali
C. Ekspansja sektora na rynku
D. Niedobór odpowiedniej infrastruktury wewnętrznej
HAN.02 Pytanie 4
Prowadzenie działań handlowych

Na początku 2022 roku w przedsiębiorstwie opracowano analizę SWOT, obejmującą wewnętrzne i zewnętrzne czynniki istotne dla rozwoju przedsiębiorstwa. Przedstawiony czynnik powinien być w niej wymieniony

Według prognoz NBP, średnioroczna inflacja w roku 2023 wyniesie 14,5%.

A. w mocnych stronach przedsiębiorstwa.
B. w słabych stronach przedsiębiorstwa.
C. w szansach płynących z otoczenia.
D. w zagrożeniach płynących z otoczenia.
HAN.02 Pytanie 5
Prowadzenie działań handlowych

Jaką formę promocji powinien wybrać nowo otwarty salon fryzjerski?

A. Reklamę z kuponami rabatowymi w lokalnej prasie
B. Wysłanie oferty salonu do firm z sektora fryzjerskiego
C. Prezentację całkowitej oferty usług na targach międzynarodowych
D. Emisję reklamy w formie filmu w ogólnokrajowej telewizji
HAN.02 Pytanie 6
Prowadzenie działań handlowych

Model AIDA (Attention – Interest – Desire – Action) jest wykorzystywany w trakcie

A. określania celów kampanii reklamowej
B. oceny wyników badań marketingowych
C. tworzenia efektywnych komunikatów reklamowych
D. ustalania metod pozyskiwania informacji rynkowych
HAN.02 Pytanie 7
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie informacji przedstawionych w tabeli ustal, do której grupy wiekowej powinno skierować przedsiębiorstwo swoją ofertę, jeżeli kryterium wyboru jest liczebność grupy wiekowej.

Grupa wiekowaSkumulowany wskaźnik struktury (%)
Dwudziestolatkowie10
Trzydziestolatkowie50
Czterdziestolatkowie70
Pięćdziesięciolatkowie100

A. Pięćdziesięciolatków.
B. Dwudziestolatków.
C. Trzydziestolatków.
D. Czterdziestolatków.
HAN.02 Pytanie 8
Prowadzenie działań handlowych

Aby wzmocnić zachowania zakupowe oraz budować lojalność wobec produktów i marek, firma handlowa powinna wykorzystać narzędzia reklamowe, które przede wszystkim pełnią rolę

A. informacyjną
B. przypominającą
C. motywującą
D. edukacyjną
HAN.02 Pytanie 9
Prowadzenie działań handlowych

Który z przepisów prawnych zabrania używania reklamy wprowadzającej w błąd oraz niezgodnej z regulacjami i zasadami ogólnego dobra?

A. Kodeks cywilny
B. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
C. Kodeks postępowania administracyjnego
D. Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Prowadzenie działań handlowych

Do której podklasy należy działalność gospodarcza z dominującą sprzedażą artykułów spożywczych?

Fragment klasyfikacji PKD
grupa/klasa/podklasaNazwa grupowaniaOpis dodatkowy
47.1Sprzedaż detaliczna prowadzona
w niewyspecjalizowanych sklepach
47.11Sprzedaż detaliczna prowadzona
w niewyspecjalizowanych sklepach
z przewagą żywności, napojów
i wyrobów tytoniowych
47.11.ZSprzedaż detaliczna prowadzona
w niewyspecjalizowanych sklepach
z przewagą żywności, napojów
i wyrobów tytoniowych
Podklasa ta obejmuje sprzedaż detaliczną różnego rodzaju towarów, wśród których przeważa żywność, napoje i wyroby tytoniowe.
Poza sprzedażą ww. artykułów jako głównej działalności handlowej, prowadzi się także sprzedaż innych towarów, takich jak: odzież, meble, urządzenia gospodarstwa domowego, artykuły metalowe, kosmetyki itp.
47.19Pozostała sprzedaż detaliczna
prowadzona
w niewyspecjalizowanych sklepach
47.19.ZPozostała sprzedaż detaliczna
prowadzona
w niewyspecjalizowanych sklepach
Podklasa ta obejmuje:
  • sprzedaż detaliczną różnego rodzaju towarów, wśród których żywność, napoje i wyroby tytoniowe nie zajmują dominującej pozycji,
  • działalność domów towarowych prowadzących sprzedaż towarów, takich jak: odzież, meble, urządzenia gospodarstwa domowego, artykuły metalowe, kosmetyki, biżuteria, zabawki, artykuły sportowe itp.

A. 47.1
B. 47.11
C. 47.11.Z
D. 47.19.Z
HAN.02 Pytanie 11
Prowadzenie działań handlowych

Produkt marki X znajduje się w fazie wzrostu cyklu życia. Firma planuje zmienić strategię promocji z informowania kupujących na rozwijanie lojalności do produktu. Jak powinna to realizować?

A. sposób wyeksponowania produktu na półce sklepu
B. opublikowanie ogłoszenia w prasie o dużym nakładzie
C. umieszczenie reklamy na stronie internetowej
D. oferowanie programu lojalnościowego
HAN.02 Pytanie 12
Prowadzenie działań handlowych

Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być wykorzystane do rozróżnienia nabywców na podstawie ich temperamentu oraz sposobu komunikacji?

A. Geograficzne i demograficzne
B. Ekonomiczne i behawioralne
C. Demograficzne i ekonomiczne
D. Psychologiczne i osobowościowe
HAN.02 Pytanie 14
Prowadzenie działań handlowych

Która z reklam nie jest przejawem nieuczciwej konkurencji zgodnie z przytoczonymi przepisami?

Fragment ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
(...)
Art. 16. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
1) reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca
godności człowieka;
2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub
usługi;
3) reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów lub
łatwowierności dzieci;
4) wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji;
5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w szczególności przez uciążliwe dla klientów
nagabywanie w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie
technicznych środków przekazu informacji.
6) (uchylony).
(...)

A. Nierzeczowa.
B. Ukryta.
C. Uciążliwa.
D. Porównawcza.
HAN.02 Pytanie 15
Prowadzenie działań handlowych

Umieszczenie w materiałach promocyjnych faktury, sugerującej obowiązek dokonania płatności, które sprawia, że konsument odnosi wrażenie, iż zamówił reklamowany produkt, mimo że tego nie uczynił, jest przykładem

A. niejednolitych warunków umowy
B. nadużywania pozycji dominującej
C. nieuczciwej praktyki rynkowej
D. zaniechania wprowadzającego w błąd
HAN.02 Pytanie 16
Prowadzenie działań handlowych

Jaką formę reklamy najlepiej zastosować w sklepie spożywczym?

A. hanger
B. baner
C. k-board
D. billboard
HAN.02 Pytanie 17
Prowadzenie działań handlowych

Sprzedawca, który chce wzmocnić w klientach przekonanie, że nabywany przez nich produkt charakteryzuje się jeszcze wyższą jakością, jest modny i bardzo pożądany, powinien zastosować reklamę

A. edukacyjną
B. informacyjną
C. konkurencyjną
D. utrwalającą
HAN.02 Pytanie 18
Prowadzenie działań handlowych

Po przeprowadzeniu analizy SWOT, właściciel cukierni zdecydował o otwarciu dodatkowych punktów sprzedaży swoich wyrobów w innych miastach. Który z elementów tej analizy został uznany za mocną stronę cukierni?

A. Stabilna polityka podatkowa
B. Niskie bezrobocie w regionie
C. Niskie oprocentowanie kredytów
D. Smaczne i niedrogie wyroby
HAN.02 Pytanie 19
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę reklamy powinien wybrać producent, który wprowadza na polski rynek markowe buty, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych nabywców?

A. Emisję filmu reklamowego w ogólnokrajowej telewizji
B. Ogłoszenie reklamowe w regionalnej prasie
C. Prezentację oferty na targach lokalnych
D. Bezpośrednie wręczanie ulotek na stołecznej ulicy
Prowadzenie działań handlowych

Które z wymienionych produktów można umieścić w bliskim sąsiedztwie wędzonych ryb?

A. Wyroby garmażeryjne sprzedawane na wagę
B. Świeże pieczywo bez opakowania
C. Przetwory warzywne w słoikach
D. Owoce świeże oraz suszone
HAN.02 Pytanie 21
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę sprzedaży powinien wybrać sprzedawca luksusowych produktów, gdy planuje oferować wyższy poziom obsługi klientów, którzy oczekują fachowego doradztwa?

A. Samoobsługową
B. Wysyłkową
C. Tradycyjną
D. Komisową
HAN.02 Pytanie 22
Prowadzenie działań handlowych

Zgodnie z przytoczonym przepisem prawa obowiązującym w Polsce, przedsiębiorstwo handlowe przygotowujące kampanię reklamową, powinno bezwzględnie zrezygnować z reklamy

Fragment ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
Art. 131.
1.Zabrania się na obszarze kraju reklamy i promocji napojów alkoholowych, z wyjątkiem piwa, którego reklama i promocja jest dozwolona, pod warunkiem że:
1)nie jest kierowana do małoletnich;
2)nie przedstawia osób małoletnich;
3)nie łączy spożywania alkoholu ze sprawnością fizyczną bądź kierowaniem pojazdami;
4)nie zawiera stwierdzeń, że alkohol posiada właściwości lecznicze, jest środkiem stymulującym, uspokajającym lub sposobem rozwiązywania konfliktów osobistych;
5)nie zachęca do nadmiernego spożycia alkoholu;
6)nie przedstawia abstynencji lub umiarkowanego spożycia alkoholu w negatywny sposób;
7)nie podkreśla wysokiej zawartości alkoholu w napojach alkoholowych jako cechy wpływającej pozytywnie na jakość napoju alkoholowego;
8)nie wywołuje skojarzeń z:
a)atrakcyjnością seksualną,
b)relaksem lub wypoczynkiem,
c)nauką lub pracą,
d)sukcesem zawodowym lub życiowym.

A. wina.
B. napoju izotonicznego.
C. napoju energetyzującego.
D. piwa.
HAN.02 Pytanie 23
Prowadzenie działań handlowych

Zgodnie z przepisami dotyczącymi walki z nieuczciwą konkurencją, do działań uznawanych za nieuczciwą lub zabronioną reklamę należy zaliczyć reklamę

A. nawiązującą do tradycji panujących w danym regionie
B. stwarzającą możliwość wieloznacznego rozumienia jej treści
C. prezentującą prawdziwe właściwości i funkcje reklamowanego towaru
D. stymulującą konsumentów do dokonania zakupu
HAN.02 Pytanie 25
Prowadzenie działań handlowych

Jaką formę zewnętrznego upowszechniania reklamy powinien wybrać lokalny sklep spożywczy, aby poinformować klientów o specjalnej cenie kiełbasy podsuszanej obowiązującej w danym dniu?

A. Szyld.
B. Stand.
C. Citylight.
D. Billboard.
HAN.02 Pytanie 26
Prowadzenie działań handlowych

W której z poniższych sekcji biznesplanu powinny znaleźć się informacje o sieci hurtowników i detalistów, z którymi firma planuje współpracować w realizacji projektu?

A. W planie organizacyjnym
B. W planie technicznym
C. W planie finansowym
D. W planie marketingowym
HAN.02 Pytanie 28
Prowadzenie działań handlowych

Który zestaw narzędzi promocji powinna wykorzystać hurtownia artykułów florystycznych, jeżeli dysponuje ona ograniczonymi funduszami?

A.B.

– zatrudnienie znanej celebrytki jako „twarzy firmy"

– sponsoring zawodów sportowych

– zatrudnienie przedstawicieli handlowych

– reklama w radiu

C.D.

– listy wysyłkowe

– spot w telewizji śniadaniowej

– plansza reklamowa ustawiona przy skrzyżowaniu głównych ulic miasta

– wizytówki i foldery reklamowe dostarczone do lokalnych kwiaciarni

A. B.
B. C.
C. A.
D. D.
HAN.02 Pytanie 29
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę należy wykorzystać do zbadania zadowolenia klientów z dokonanej transakcji przy użyciu standaryzowanego kwestionariusza?

A. Ankieta opakowaniowa
B. Eksperyment rynkowy
C. Wywiad głębinowy
D. Obserwacja bezpośrednia
HAN.02 Pytanie 30
Prowadzenie działań handlowych

W której sekcji planu marketingowego powinny znaleźć się wnioski z przeprowadzonej analizy pozycji firmy?

A. W podsumowaniu dla zarządu
B. W strategiach marketingowych
C. W opisie sytuacji rynkowej
D. W celach działalności marketingowej
HAN.02 Pytanie 31
Prowadzenie działań handlowych

Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być wykorzystane do różnicowania klientów sprzętu zaawansowanej turystyki?

A. Geograficzne oraz ekonomiczne
B. Demograficzne oraz geograficzne
C. Demograficzne oraz psychologiczne
D. Ekonomiczne i demograficzne
HAN.02 Pytanie 32
Prowadzenie działań handlowych

Którą fazę cyklu życia produktu i charakterystyczne dla niej narzędzia promocji opisano w zamieszczonej tabeli?

Charakterystyka wybranej fazy cyklu życia produktu− rośnie liczba nabywców produktu
− następuje najszybszy wzrost sprzedaży
− zwiększają się zyski firmy
− występują dodatkowe korzyści z tytułu niższych wydatków na promocję
− pojawiają się substytuty produktu
Narzędzia promocji stosowane w opisanej wyżej fazie cyklu życia produktu− budowanie lojalności klientów
− zachęcanie do zakupu poprzez obniżki cen
− kierowanie do grupy klientów określanych jako wczesna większość
− zniechęcanie do produktów naśladowczych, oferowanych przez konkurencję

A. Dojrzałości.
B. Schyłku.
C. Wprowadzania.
D. Wzrostu.
HAN.02 Pytanie 34
Prowadzenie działań handlowych

Jakie narzędzia promocji powinien wykorzystać sklep spożywczy, aby skłonić klientów indywidualnych do większych zakupów?

A. Próbki produktów, kupony rabatowe, konkursy
B. Premie za sprzedaż, zawody, szkolenia wyjazdowe.
C. Wsparcie finansowe, gratisowe artykuły, wycieczki.
D. Kupony rabatowe, próbki produktów, szkolenie dla pracowników.
HAN.02 Pytanie 35
Prowadzenie działań handlowych

Zgodnie z ustawą z 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, do czynów uznawanych za nieuczciwą konkurencję w obszarze reklamy nie zalicza się reklamy, które informują.

A. stanowiącej znaczącą ingerencję w prywatność
B. prezentującej rzeczywiste cechy oraz funkcje reklamowanego produktu
C. zawierającej wypowiedź, która, zachęcając do zakupu towarów, sprawia wrażenie neutralnej
D. odwołujących się do emocji klientów poprzez wzbudzanie strachu lub wykorzystywanie przesądów
HAN.02 Pytanie 36
Prowadzenie działań handlowych

Zorganizowanie konferencji prasowej przez sieć firm handlowych pod tytułem: Zapobieganie nadwadze i otyłości z udziałem specjalistów w dziedzinie zdrowego żywienia stanowi formę

A. promocji sprzedaży
B. reklamy
C. public relations
D. sprzedaży osobistej
HAN.02 Pytanie 37
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę badania rynku powinno się zastosować, gdy planuje się, że badacz będzie przebywał w otoczeniu badanym i jako członek grupy weźmie aktywny udział w obserwowanych sytuacjach?

A. Eksperyment naturalny
B. Eksperyment laboratoryjny
C. Obserwację uczestniczącą
D. Badanie panelowe
HAN.02 Pytanie 38
Prowadzenie działań handlowych

Jaką formę reklamy powinno wybrać przedsiębiorstwo, aby upewnić aktualnych klientów, że dokonali właściwego wyboru szamponu do włosów?

A. Informacyjną
B. Konkurencyjną
C. Nakłaniającą
D. Wzmacniającą
HAN.02 Pytanie 39
Prowadzenie działań handlowych

W tabeli przedstawiono informacje na temat procentowej zmiany wielkości zapotrzebowania na obuwie. Przedsiębiorstwo, chcąc utrzymać sprzedaż wszystkich towarów co najmniej na poziomie wielkości sprzedaży z roku poprzedniego, powinno podjąć decyzję o zintensyfikowaniu w pierwszej kolejności działań promujących sprzedaż

Wyszczególnieniebotkiklapkisandałyczółenka
Zmiana wielkości zapotrzebowania na obuwie
w porównaniu z rokiem poprzednim
10%-15%0%5%

A. botków.
B. czółenek.
C. sandałów.
D. klapków.
Prowadzenie działań handlowych

W tabeli przedstawiono dane dotyczące obrotu, przypadającego na jednego sprzedawcę w punkcie sprzedaży detalicznej. Z porównania zjawiska w czasie wynika, że w badanym okresie

L.p.WyszczególnienieMiesiąc
StyczeńLutyMarzecKwiecień
1.Obrót na 1 sprzedawcę
w tys. zł
24222525,5
2.Odchylenie w tys. zł
w stosunku do:
- stycznia
- poprzedniego miesiąca
X
X
-2
-2
+1
+3
+1,5
+0,5

A. największy przyrost obrotu w stosunku do poprzedniego miesiąca nastąpił w kwietniu.
B. obroty w lutym, marcu i kwietniu były większe niż w styczniu.
C. w porównaniu do stycznia największe obroty były w marcu.
D. największy przyrost obrotu w stosunku do poprzedniego miesiąca nastąpił w marcu.