Filtrowanie pytań
Która metoda sprzedaży jest najkorzystniejsza dla pączków sprzedawanych w galerii handlowej?
Który z wymienionych elementów analizy SWOT może stwarzać ryzyko dla działania hurtowni sprzętu RTV?
Na początku 2022 roku w przedsiębiorstwie opracowano analizę SWOT, obejmującą wewnętrzne i zewnętrzne czynniki istotne dla rozwoju przedsiębiorstwa. Przedstawiony czynnik powinien być w niej wymieniony 
 
| Według prognoz NBP, średnioroczna inflacja w roku 2023 wyniesie 14,5%. | 
Jaką formę promocji powinien wybrać nowo otwarty salon fryzjerski?
Model AIDA (Attention – Interest – Desire – Action) jest wykorzystywany w trakcie
Na podstawie informacji przedstawionych w tabeli ustal, do której grupy wiekowej powinno skierować przedsiębiorstwo swoją ofertę, jeżeli kryterium wyboru jest liczebność grupy wiekowej. 
 
| Grupa wiekowa | Skumulowany wskaźnik struktury (%) | 
|---|---|
| Dwudziestolatkowie | 10 | 
| Trzydziestolatkowie | 50 | 
| Czterdziestolatkowie | 70 | 
| Pięćdziesięciolatkowie | 100 | 
Aby wzmocnić zachowania zakupowe oraz budować lojalność wobec produktów i marek, firma handlowa powinna wykorzystać narzędzia reklamowe, które przede wszystkim pełnią rolę
Który z przepisów prawnych zabrania używania reklamy wprowadzającej w błąd oraz niezgodnej z regulacjami i zasadami ogólnego dobra?
Do której podklasy należy działalność gospodarcza z dominującą sprzedażą artykułów spożywczych? 
 
| Fragment klasyfikacji PKD | ||
|---|---|---|
| grupa/klasa/podklasa | Nazwa grupowania | Opis dodatkowy | 
| 47.1 | Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach  | |
| 47.11 | Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych  | |
| 47.11.Z | Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych  | Podklasa ta obejmuje sprzedaż detaliczną różnego rodzaju towarów, wśród których przeważa żywność, napoje i wyroby tytoniowe. Poza sprzedażą ww. artykułów jako głównej działalności handlowej, prowadzi się także sprzedaż innych towarów, takich jak: odzież, meble, urządzenia gospodarstwa domowego, artykuły metalowe, kosmetyki itp.  | 
| 47.19 | Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach  | |
| 47.19.Z | Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach  | Podklasa ta obejmuje: 
  | 
Produkt marki X znajduje się w fazie wzrostu cyklu życia. Firma planuje zmienić strategię promocji z informowania kupujących na rozwijanie lojalności do produktu. Jak powinna to realizować?
Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być wykorzystane do rozróżnienia nabywców na podstawie ich temperamentu oraz sposobu komunikacji?
Wyznacz wartość sprzedaży hurtowej netto regału, jeśli koszt produkcji serii 100 sztuk wynosi 30 000,00 zł, zysk jednostkowy to 25% kosztu produkcji, a marża hurtowa to 20% ceny zakupu.
Która z reklam nie jest przejawem nieuczciwej konkurencji zgodnie z przytoczonymi przepisami? 
 
| Fragment ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji | 
|---|
| (...)  Art. 16. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności: 1) reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka; 2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi; 3) reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci; 4) wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji; 5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji. 6) (uchylony). (...)  | 
Umieszczenie w materiałach promocyjnych faktury, sugerującej obowiązek dokonania płatności, które sprawia, że konsument odnosi wrażenie, iż zamówił reklamowany produkt, mimo że tego nie uczynił, jest przykładem
Jaką formę reklamy najlepiej zastosować w sklepie spożywczym?
Sprzedawca, który chce wzmocnić w klientach przekonanie, że nabywany przez nich produkt charakteryzuje się jeszcze wyższą jakością, jest modny i bardzo pożądany, powinien zastosować reklamę
Po przeprowadzeniu analizy SWOT, właściciel cukierni zdecydował o otwarciu dodatkowych punktów sprzedaży swoich wyrobów w innych miastach. Który z elementów tej analizy został uznany za mocną stronę cukierni?
Jaką metodę reklamy powinien wybrać producent, który wprowadza na polski rynek markowe buty, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych nabywców?
Które z wymienionych produktów można umieścić w bliskim sąsiedztwie wędzonych ryb?
Jaką metodę sprzedaży powinien wybrać sprzedawca luksusowych produktów, gdy planuje oferować wyższy poziom obsługi klientów, którzy oczekują fachowego doradztwa?
Zgodnie z przytoczonym przepisem prawa obowiązującym w Polsce, przedsiębiorstwo handlowe przygotowujące kampanię reklamową, powinno bezwzględnie zrezygnować z reklamy 
 
| Fragment ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi | |
|---|---|
| Art. 131. | |
| 1. | Zabrania się na obszarze kraju reklamy i promocji napojów alkoholowych, z wyjątkiem piwa, którego reklama i promocja jest dozwolona, pod warunkiem że: | 
| 1) | nie jest kierowana do małoletnich; | 
| 2) | nie przedstawia osób małoletnich; | 
| 3) | nie łączy spożywania alkoholu ze sprawnością fizyczną bądź kierowaniem pojazdami; | 
| 4) | nie zawiera stwierdzeń, że alkohol posiada właściwości lecznicze, jest środkiem stymulującym, uspokajającym lub sposobem rozwiązywania konfliktów osobistych; | 
| 5) | nie zachęca do nadmiernego spożycia alkoholu; | 
| 6) | nie przedstawia abstynencji lub umiarkowanego spożycia alkoholu w negatywny sposób; | 
| 7) | nie podkreśla wysokiej zawartości alkoholu w napojach alkoholowych jako cechy wpływającej pozytywnie na jakość napoju alkoholowego; | 
| 8) | nie wywołuje skojarzeń z: | 
| a) | atrakcyjnością seksualną, | 
| b) | relaksem lub wypoczynkiem, | 
| c) | nauką lub pracą, | 
| d) | sukcesem zawodowym lub życiowym. | 
Zgodnie z przepisami dotyczącymi walki z nieuczciwą konkurencją, do działań uznawanych za nieuczciwą lub zabronioną reklamę należy zaliczyć reklamę
Które z wymienionych produktów nie powinny znajdować się w bezpośrednim sąsiedztwie sera żółtego?
Jaką formę zewnętrznego upowszechniania reklamy powinien wybrać lokalny sklep spożywczy, aby poinformować klientów o specjalnej cenie kiełbasy podsuszanej obowiązującej w danym dniu?
W której z poniższych sekcji biznesplanu powinny znaleźć się informacje o sieci hurtowników i detalistów, z którymi firma planuje współpracować w realizacji projektu?
Rekomendację produktu przez sprzedawcę realizuje się przede wszystkim poprzez
Który zestaw narzędzi promocji powinna wykorzystać hurtownia artykułów florystycznych, jeżeli dysponuje ona ograniczonymi funduszami? 
 
| A. | B. | 
– zatrudnienie znanej celebrytki jako „twarzy firmy" – sponsoring zawodów sportowych  | – zatrudnienie przedstawicieli handlowych – reklama w radiu  | 
| C. | D. | 
– listy wysyłkowe – spot w telewizji śniadaniowej  | – plansza reklamowa ustawiona przy skrzyżowaniu głównych ulic miasta – wizytówki i foldery reklamowe dostarczone do lokalnych kwiaciarni  | 
Jaką metodę należy wykorzystać do zbadania zadowolenia klientów z dokonanej transakcji przy użyciu standaryzowanego kwestionariusza?
W której sekcji planu marketingowego powinny znaleźć się wnioski z przeprowadzonej analizy pozycji firmy?
Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być wykorzystane do różnicowania klientów sprzętu zaawansowanej turystyki?
Którą fazę cyklu życia produktu i charakterystyczne dla niej narzędzia promocji opisano w zamieszczonej tabeli? 
 
| Charakterystyka wybranej fazy cyklu życia produktu | − rośnie liczba nabywców produktu − następuje najszybszy wzrost sprzedaży − zwiększają się zyski firmy − występują dodatkowe korzyści z tytułu niższych wydatków na promocję − pojawiają się substytuty produktu  | 
| Narzędzia promocji stosowane w opisanej wyżej fazie cyklu życia produktu | − budowanie lojalności klientów − zachęcanie do zakupu poprzez obniżki cen − kierowanie do grupy klientów określanych jako wczesna większość − zniechęcanie do produktów naśladowczych, oferowanych przez konkurencję  | 
W marcu dzienna sprzedaż dwóch lokalnych gazet wynosiła odpowiednio 400 szt. oraz 300 szt. Jakie będzie dzienne zapotrzebowanie na te gazety w lipcu, jeśli wiadomo, że w sezonie letnim sprzedaż maleje o 30%?
Jakie narzędzia promocji powinien wykorzystać sklep spożywczy, aby skłonić klientów indywidualnych do większych zakupów?
Zgodnie z ustawą z 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, do czynów uznawanych za nieuczciwą konkurencję w obszarze reklamy nie zalicza się reklamy, które informują.
Zorganizowanie konferencji prasowej przez sieć firm handlowych pod tytułem: Zapobieganie nadwadze i otyłości z udziałem specjalistów w dziedzinie zdrowego żywienia stanowi formę
Jaką metodę badania rynku powinno się zastosować, gdy planuje się, że badacz będzie przebywał w otoczeniu badanym i jako członek grupy weźmie aktywny udział w obserwowanych sytuacjach?
Jaką formę reklamy powinno wybrać przedsiębiorstwo, aby upewnić aktualnych klientów, że dokonali właściwego wyboru szamponu do włosów?
W tabeli przedstawiono informacje na temat procentowej zmiany wielkości zapotrzebowania na obuwie. Przedsiębiorstwo, chcąc utrzymać sprzedaż wszystkich towarów co najmniej na poziomie wielkości sprzedaży z roku poprzedniego, powinno podjąć decyzję o zintensyfikowaniu w pierwszej kolejności działań promujących sprzedaż 
 
| Wyszczególnienie | botki | klapki | sandały | czółenka | 
|---|---|---|---|---|
| Zmiana wielkości zapotrzebowania na obuwie w porównaniu z rokiem poprzednim  | 10% | -15% | 0% | 5% | 
W tabeli przedstawiono dane dotyczące obrotu, przypadającego na jednego sprzedawcę w punkcie sprzedaży detalicznej. Z porównania zjawiska w czasie wynika, że w badanym okresie 
 
| L.p. | Wyszczególnienie | Miesiąc | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Styczeń | Luty | Marzec | Kwiecień | ||
| 1. | Obrót na 1 sprzedawcę w tys. zł  | 24 | 22 | 25 | 25,5 | 
| 2. | Odchylenie w tys. zł w stosunku do: - stycznia - poprzedniego miesiąca  | X X  | -2 -2  | +1 +3  | +1,5 +0,5  |