Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie działań handlowych

Jakie jest wewnętrzne źródło informacji o rynku dla firmy?

A. katalog wystawowy firmy
B. analiza danych branżowych
C. zestaw danych dotyczących sprzedaży firmy
D. rejestr jednostek gospodarki krajowej
HAN.02 Pytanie 82
Prowadzenie działań handlowych

Jakie narzędzia promocji sprzedaży powinny być zastosowane przez hurtownię artykułów biurowych, aby skutecznie dotrzeć do sklepów papierniczych?

A. Prezentacje i demonstracje.
B. Bezpłatne próbki towarów.
C. Gry losowe.
D. Kupony promocyjne.
Prowadzenie działań handlowych

Fragment biznes planu - plan techniczny zawiera dane dotyczące

A. faz wykonania zadań, które firma ma zrealizować w kontekście prowadzonej działalności
B. sieci hurtowników i detalistów, z którymi firma planuje współpracować przy wdrażaniu projektu
C. majątku produkcyjnego, zarysu strategii produkcji oraz specyfikacji kosztów związanych z przedsięwzięciem
D. całkowitych wydatków związanych z realizacją projektu oraz źródeł jego finansowania
HAN.02 Pytanie 86
Prowadzenie działań handlowych

Wskaź cechę, która jest typowa dla formy sprzedaży samoobsługowej?

A. Wybór produktów odbywa się na podstawie broszury
B. Luzny dostęp klienta do produktów
C. Produkty są dostarczane przez sprzedającego
D. Brak bezpośredniego dostępu klienta do produktów
Prowadzenie działań handlowych

Metoda analityczna, która klasyfikuje mocne i słabe strony przedsiębiorstwa oraz szanse i zagrożenia, wykorzystywana w procesie planowania strategicznego, to analiza

A. 5 sił Portera
B. BCG
C. SWOT
D. portfelowa
HAN.02 Pytanie 88
Prowadzenie działań handlowych

Zamieszczony opis charakteryzuje sprzedaż

Sprzedawca zapewnił nabywcom swobodny i samodzielny wybór towaru. Kupujący, po dokonaniu wstępnego wyboru, w rozmowie ze sprzedawcą, konkretyzują swoje życzenia dotyczące towaru.

A. preselekcyjną.
B. tradycyjną.
C. samoobsługową.
D. specjalną.
HAN.02 Pytanie 89
Prowadzenie działań handlowych

W jakiej sekcji planu marketingowego powinny znaleźć się informacje dotyczące działań przedsiębiorstwa w zakresie produktów, cen, dystrybucji i promocji?

A. W strategiach marketingowych
B. W analizie sytuacji rynkowej
C. W zasadach nadzoru
D. W podsumowaniu dla zarządu
Prowadzenie działań handlowych

Dane dotyczące poziomu zapotrzebowania na określony towar, które zostały zebrane przez właściciela hurtowni od swoich sprzedawców, stanowią informacje

A. zewnętrznymi pierwotnymi
B. zewnętrznymi wtórnymi
C. wewnętrznymi pierwotnymi
D. wewnętrznymi wtórnymi
Prowadzenie działań handlowych

W czerwcu dzienna sprzedaż dwóch regionalnych gazet wynosiła odpowiednio 400 egzemplarzy i 300 egzemplarzy. Oblicz poziom dziennej sprzedaży prasy w lipcu, jeśli wiadomo, że w czasie letnim sprzedaż zwiększa się o 30% w porównaniu do miesiąca wcześniej.

A. 430 egzemplarzy i 330 egzemplarzy
B. 370 egzemplarzy i 270 egzemplarzy
C. 520 egzemplarzy i 390 egzemplarzy
D. 280 egzemplarzy i 210 egzemplarzy
HAN.02 Pytanie 92
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie przedstawionych wyników badań rynku ustal, który rodzaj roweru cieszył się największym powodzeniem wśród osób do 50 roku życia.

Wyniki badań rynku
Rodzaj towaruSprzedaż kwartalna wg grupy wiekowej w szt.
(21-30) lat(31-40) lat(41-50) lat(51-60) latRazem
rower górski3002405020310
rower miejski4056250295641
rower szosowy65298156384
rower trekkingowy290275602627

A. Rower szosowy.
B. Rower miejski.
C. Rower górski.
D. Rower trekkingowy.
Prowadzenie działań handlowych

Jaką strategię ustalania cen powinno przyjąć przedsiębiorstwo handlowe, jeżeli pragnie, aby ceny jego towarów były zgodne z cenami oferowanymi przez konkurencję?

A. Penetracyjną
B. Adaptacyjną
C. Promocyjną
D. Kosztową
HAN.02 Pytanie 96
Prowadzenie działań handlowych

Pierwszym krokiem w opracowywaniu strategii reklamowej jest

A. określenie grupy docelowej reklamy
B. ustalenie celów reklamy
C. analiza skuteczności reklamy
D. wybór mediów reklamowych
HAN.02 Pytanie 97
Prowadzenie działań handlowych

Która z wymienionych metod sprzedaży będzie najbardziej opłacalna dla właściciela planującego otworzenie lokalnego sklepu spożywczo-przemysłowego?

A. Preselekcyjna
B. Specjalna
C. Tradycyjna
D. Akwizycyjna
Prowadzenie działań handlowych

W jakiej sekcji planu marketingowego powinny znaleźć się dane dotyczące metod transportu towarów?

A. W zasadach monitorowania
B. W analizie sytuacji rynkowej
C. W podsumowaniu dla zarządu
D. W planach dystrybucji
HAN.02 Pytanie 99
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę sprzedaży powinien wybrać sprzedawca, planując oferowanie kosmetyków w miejscach zamieszkania swoich potencjalnych klientów?

A. Tradycyjną
B. Preselekcyjną
C. Samoobsługową
D. Bezpośrednią
HAN.02 Pytanie 100
Prowadzenie działań handlowych

Jakim sposobem promocji powinien posłużyć się lokalny sklep spożywczy, aby w dniu 20 czerwca bez ponoszenia dużych wydatków, poinformować klientów o obowiązującej cenie promocyjnej towaru?

A. Stand
B. Banner
C. Citylight
D. Billboard
HAN.02 Pytanie 101
Prowadzenie działań handlowych

Hurtownia zamierza rozszerzyć swoją ofertę o towary, których użytkowanie wymaga specjalistycznej prezentacji. Z jakiego narzędzia promocyjnego powinna przede wszystkim skorzystać, aby zachęcić klientów do zakupu?

A. Public relations
B. Promocji sprzedaży
C. Reklamy zewnętrznej
D. Sprzedaży osobistej
HAN.02 Pytanie 102
Prowadzenie działań handlowych

W której sekcji biznesplanu powinny być zawarte dane na temat sieci hurtowników i detalistów, z którymi firma ma zamiar współpracować w trakcie realizacji projektu?

A. W części dotyczącej finansów
B. W dziale marketingowym
C. W części technicznej
D. W sekcji organizacyjnej
Prowadzenie działań handlowych

Który z poniższych zwrotów jest typowy dla zapytania ofertowego sporządzonego przez sklep z odzieżą?

A. Naszym stałym klientom oferujemy rabat za zakupy hurtowe w wysokości 10%
B. Przesyłamy najnowsze katalogi oraz cenniki dotyczące naszej oferty sukienek na sezon letni
C. Dla zamówienia powyżej 2 000,00 zł zapewniamy bezpłatną dostawę
D. Jesteśmy zainteresowani asortymentem odzieży damskiej na nadchodzący okres
Prowadzenie działań handlowych

Dane dotyczące zapotrzebowania na określony towar, uzyskane dzięki badaniom przeprowadzonym przez właściciela hurtowni wśród jego sprzedawców, są informacjami

A. zewnętrznymi wtórnymi
B. wewnętrznymi wtórnymi
C. zewnętrznymi pierwotnymi
D. wewnętrznymi pierwotnymi
HAN.02 Pytanie 105
Prowadzenie działań handlowych

Hurtownia, planując rozwój, zrealizowała badanie dotyczące oczekiwań i preferencji klientów oraz oferty rywalizujących firm. W jakiej sekcji biznesplanu powinny znaleźć się wyniki oraz wnioski z przeprowadzonej analizy?

A. Plan marketingowy
B. Plan techniczny
C. Plan finansowy
D. Plan organizacyjny
HAN.02 Pytanie 106
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie informacji zawartych w tabeli ustal, jaki procent ogółu klientów hurtowni stanowią osoby powyżej 50 roku życia.

Tabela. Wyniki badań marketingowych przeprowadzonych przez hurtownię
Przedział wiekowy20-2930-3940-4950-5960-70
Liczba klientów1530352520

A. 20%
B. 45%
C. 36%
D. 25%
HAN.02 Pytanie 107
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę sprzedaży wybiera sprzedawca oferujący biżuterię w domach swoich potencjalnych klientów?

A. Preselekcyjną
B. Tradycyjną
C. Akwizycyjną
D. Samoobsługową
HAN.02 Pytanie 108
Prowadzenie działań handlowych

Którego badania dotyczy przedstawiona charakterystyka?

Badacz przebywa w środowisku, którego dotyczy badanie i stara się włączyć do badanej społeczności, by móc poznać ją od wewnątrz. Przykładami tego badania mogą być: sterowana przez badacza rozmowa z nieświadomym badania respondentem lub podejmowanie pracy w danym hotelu.

A. Badania panelowego.
B. Eksperymentu naturalnego.
C. Obserwacji uczestniczącej.
D. Eksperymentu laboratoryjnego.
Prowadzenie działań handlowych

W sklepie odzieżowym od roku znajduje się 12 sukienek balowych, na które nie ma zainteresowania z powodu zmian w modzie oraz upodobaniach klientów. Ten stan magazynowy określa się jako

A. przedsezonowy
B. rezerwowy
C. maksymalny
D. nieprawidłowy
HAN.02 Pytanie 113
Prowadzenie działań handlowych

Jakie źródła dostarczają danych pierwotnych dotyczących rynku dla firmy handlowej?

A. witryny internetowe związane z branżą.
B. rezultaty badań realizowanych przez firmę.
C. raporty Głównego Urzędu Statystycznego.
D. broszury rywalizujących przedsiębiorstw.
HAN.02 Pytanie 114
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie informacji zawartych w tabeli ustal, do której grupy docelowej odbiorców w pierwszej kolejności, przedsiębiorstwo handlowe powinno skierować ofertę wysokiej klasy towarów wybieralnych.

Struktura zbiorowości odbiorców
Miesięczne dochody
gospodarstw domowych
w przeliczeniu na 1 członka
w zł
Wskaźnik struktury
w %
Grupa docelowa
1001-200045K
2001-400015X
4001-600038Y
6001-80002Z

A. K
B. Z
C. Y
D. X
Prowadzenie działań handlowych

Źródłem wewnętrznym informacji o rynku dla firmy handlowej jest

A. Raport Działu Sprzedaży dotyczący wielkości oraz struktury sprzedaży
B. notatka z przebiegu rozmowy z klientem
C. informacja GUS o dynamice sprzedaży
D. Baza Internetowa REGON
HAN.02 Pytanie 116
Prowadzenie działań handlowych

Jaką z wymienionych metod badania za pomocą kwestionariuszy powinien wybrać badacz, który dysponuje danymi teleadresowymi uczestników oraz pragnie szybko uzyskać odpowiedzi na trzy krótkie pytania?

A. Ankietę w grupie.
B. Wywiad osobisty.
C. Ankietę wysyłaną pocztą.
D. Wywiad telefoniczny.
Prowadzenie działań handlowych

Jakie dokumenty powinny zawierać realizację celów rozwoju asortymentu towarów w ciągu najbliższych pięciu lat w przedsiębiorstwie handlowym?

A. Operacyjnym wycinkowym
B. Strategicznym wycinkowym
C. Strategicznym problemowym
D. Operacyjnym problemowym
HAN.02 Pytanie 118
Prowadzenie działań handlowych

Jakie narzędzie marketingowe stosuje zachęty finansowe do stymulowania sprzedaży danego towaru?

A. Promocja sprzedaży
B. Zarządzanie relacjami z klientami.
C. Reklama.
D. Wsparcie finansowe.
HAN.02 Pytanie 119
Prowadzenie działań handlowych

Który z wymienionych komunikatów reklamowych odwołuje się do argumentów racjonalnych?

A. Wyobraź sobie swój nowy, czerwony samochód
B. Pani Kasia poleca do mycia zębów pastę Y
C. Pokochasz nowy, lepszy smak naszej kawy
D. Robot kuchenny X posiada również funkcję sokowirówki
HAN.02 Pytanie 120
Prowadzenie działań handlowych

Której reklamy dotyczy przedstawiona charakterystyka?

Reklama istotnie ingerująca w sferę prywatności, w szczególności przez nagabywanie klientów w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.

A. Społecznej.
B. Uciążliwej.
C. Ukrytej.
D. Porównawczej.