Filtrowanie pytań
Prowadzenie działań handlowych
A. katalog wystawowy firmy
B. analiza danych branżowych
C. zestaw danych dotyczących sprzedaży firmy
D. rejestr jednostek gospodarki krajowej
Prowadzenie działań handlowych
Jakie narzędzia promocji sprzedaży powinny być zastosowane przez hurtownię artykułów biurowych, aby skutecznie dotrzeć do sklepów papierniczych?
A. Prezentacje i demonstracje.
B. Bezpłatne próbki towarów.
C. Gry losowe.
D. Kupony promocyjne.
Prowadzenie działań handlowych
Fragment biznes planu - plan techniczny zawiera dane dotyczące
A. faz wykonania zadań, które firma ma zrealizować w kontekście prowadzonej działalności
B. sieci hurtowników i detalistów, z którymi firma planuje współpracować przy wdrażaniu projektu
C. majątku produkcyjnego, zarysu strategii produkcji oraz specyfikacji kosztów związanych z przedsięwzięciem
D. całkowitych wydatków związanych z realizacją projektu oraz źródeł jego finansowania
Prowadzenie działań handlowych
W której sekcji biznesplanu powinien znaleźć się opis możliwych kierunków rozwoju firmy oraz sposoby na pozyskanie inwestorów?
A. Planie finansowym
B. Planie technicznym
C. Ogólnej charakterystyce firmy
D. Analizie strategicznej
Prowadzenie działań handlowych
Wtórnym źródłem danych dla działu zamówień w firmie handlowej jest
A. raport fiskalny za miesiąc
B. zestawienie dotyczące sprzedaży według asortymentu
C. raport z badań wykonanych na zlecenie firmy
D. zestawienie z Rocznika Statystycznego Polski
Prowadzenie działań handlowych
Wskaź cechę, która jest typowa dla formy sprzedaży samoobsługowej?
A. Wybór produktów odbywa się na podstawie broszury
B. Luzny dostęp klienta do produktów
C. Produkty są dostarczane przez sprzedającego
D. Brak bezpośredniego dostępu klienta do produktów
Prowadzenie działań handlowych
Metoda analityczna, która klasyfikuje mocne i słabe strony przedsiębiorstwa oraz szanse i zagrożenia, wykorzystywana w procesie planowania strategicznego, to analiza
A. 5 sił Portera
B. BCG
C. SWOT
D. portfelowa
Prowadzenie działań handlowych
Zamieszczony opis charakteryzuje sprzedaż
| Sprzedawca zapewnił nabywcom swobodny i samodzielny wybór towaru. Kupujący, po dokonaniu wstępnego wyboru, w rozmowie ze sprzedawcą, konkretyzują swoje życzenia dotyczące towaru. |
A. preselekcyjną.
B. tradycyjną.
C. samoobsługową.
D. specjalną.
Prowadzenie działań handlowych
W jakiej sekcji planu marketingowego powinny znaleźć się informacje dotyczące działań przedsiębiorstwa w zakresie produktów, cen, dystrybucji i promocji?
A. W strategiach marketingowych
B. W analizie sytuacji rynkowej
C. W zasadach nadzoru
D. W podsumowaniu dla zarządu
Prowadzenie działań handlowych
Dane dotyczące poziomu zapotrzebowania na określony towar, które zostały zebrane przez właściciela hurtowni od swoich sprzedawców, stanowią informacje
A. zewnętrznymi pierwotnymi
B. zewnętrznymi wtórnymi
C. wewnętrznymi pierwotnymi
D. wewnętrznymi wtórnymi
Prowadzenie działań handlowych
W czerwcu dzienna sprzedaż dwóch regionalnych gazet wynosiła odpowiednio 400 egzemplarzy i 300 egzemplarzy. Oblicz poziom dziennej sprzedaży prasy w lipcu, jeśli wiadomo, że w czasie letnim sprzedaż zwiększa się o 30% w porównaniu do miesiąca wcześniej.
A. 430 egzemplarzy i 330 egzemplarzy
B. 370 egzemplarzy i 270 egzemplarzy
C. 520 egzemplarzy i 390 egzemplarzy
D. 280 egzemplarzy i 210 egzemplarzy
Prowadzenie działań handlowych
Na podstawie przedstawionych wyników badań rynku ustal, który rodzaj roweru cieszył się największym powodzeniem wśród osób do 50 roku życia.
| Wyniki badań rynku | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Rodzaj towaru | Sprzedaż kwartalna wg grupy wiekowej w szt. | ||||
| (21-30) lat | (31-40) lat | (41-50) lat | (51-60) lat | Razem | |
| rower górski | 300 | 240 | 50 | 20 | 310 |
| rower miejski | 40 | 56 | 250 | 295 | 641 |
| rower szosowy | 65 | 298 | 15 | 6 | 384 |
| rower trekkingowy | 290 | 275 | 60 | 2 | 627 |
A. Rower szosowy.
B. Rower miejski.
C. Rower górski.
D. Rower trekkingowy.
Prowadzenie działań handlowych
Według obowiązujących regulacji w Polsce obowiązuje całkowity zakaz promocji
A. fajerwerków
B. papierosów
C. słodzików
D. piwa
Prowadzenie działań handlowych
Analiza, która umożliwia ocenę atutów oraz słabości firmy, to
A. analiza portfolio
B. analiza portfelowa
C. analiza pięciu sił Portera
D. analiza SWOT
Prowadzenie działań handlowych
Jaką strategię ustalania cen powinno przyjąć przedsiębiorstwo handlowe, jeżeli pragnie, aby ceny jego towarów były zgodne z cenami oferowanymi przez konkurencję?
A. Penetracyjną
B. Adaptacyjną
C. Promocyjną
D. Kosztową
Prowadzenie działań handlowych
Pierwszym krokiem w opracowywaniu strategii reklamowej jest
A. określenie grupy docelowej reklamy
B. ustalenie celów reklamy
C. analiza skuteczności reklamy
D. wybór mediów reklamowych
Prowadzenie działań handlowych
Która z wymienionych metod sprzedaży będzie najbardziej opłacalna dla właściciela planującego otworzenie lokalnego sklepu spożywczo-przemysłowego?
A. Preselekcyjna
B. Specjalna
C. Tradycyjna
D. Akwizycyjna
Prowadzenie działań handlowych
W jakiej sekcji planu marketingowego powinny znaleźć się dane dotyczące metod transportu towarów?
A. W zasadach monitorowania
B. W analizie sytuacji rynkowej
C. W podsumowaniu dla zarządu
D. W planach dystrybucji
Prowadzenie działań handlowych
Jaką metodę sprzedaży powinien wybrać sprzedawca, planując oferowanie kosmetyków w miejscach zamieszkania swoich potencjalnych klientów?
A. Tradycyjną
B. Preselekcyjną
C. Samoobsługową
D. Bezpośrednią
Prowadzenie działań handlowych
Jakim sposobem promocji powinien posłużyć się lokalny sklep spożywczy, aby w dniu 20 czerwca bez ponoszenia dużych wydatków, poinformować klientów o obowiązującej cenie promocyjnej towaru?
A. Stand
B. Banner
C. Citylight
D. Billboard
Prowadzenie działań handlowych
Hurtownia zamierza rozszerzyć swoją ofertę o towary, których użytkowanie wymaga specjalistycznej prezentacji. Z jakiego narzędzia promocyjnego powinna przede wszystkim skorzystać, aby zachęcić klientów do zakupu?
A. Public relations
B. Promocji sprzedaży
C. Reklamy zewnętrznej
D. Sprzedaży osobistej
Prowadzenie działań handlowych
W której sekcji biznesplanu powinny być zawarte dane na temat sieci hurtowników i detalistów, z którymi firma ma zamiar współpracować w trakcie realizacji projektu?
A. W części dotyczącej finansów
B. W dziale marketingowym
C. W części technicznej
D. W sekcji organizacyjnej
Prowadzenie działań handlowych
Który z poniższych zwrotów jest typowy dla zapytania ofertowego sporządzonego przez sklep z odzieżą?
A. Naszym stałym klientom oferujemy rabat za zakupy hurtowe w wysokości 10%
B. Przesyłamy najnowsze katalogi oraz cenniki dotyczące naszej oferty sukienek na sezon letni
C. Dla zamówienia powyżej 2 000,00 zł zapewniamy bezpłatną dostawę
D. Jesteśmy zainteresowani asortymentem odzieży damskiej na nadchodzący okres
Prowadzenie działań handlowych
Dane dotyczące zapotrzebowania na określony towar, uzyskane dzięki badaniom przeprowadzonym przez właściciela hurtowni wśród jego sprzedawców, są informacjami
A. zewnętrznymi wtórnymi
B. wewnętrznymi wtórnymi
C. zewnętrznymi pierwotnymi
D. wewnętrznymi pierwotnymi
Prowadzenie działań handlowych
Hurtownia, planując rozwój, zrealizowała badanie dotyczące oczekiwań i preferencji klientów oraz oferty rywalizujących firm. W jakiej sekcji biznesplanu powinny znaleźć się wyniki oraz wnioski z przeprowadzonej analizy?
A. Plan marketingowy
B. Plan techniczny
C. Plan finansowy
D. Plan organizacyjny
Prowadzenie działań handlowych
Na podstawie informacji zawartych w tabeli ustal, jaki procent ogółu klientów hurtowni stanowią osoby powyżej 50 roku życia.
| Tabela. Wyniki badań marketingowych przeprowadzonych przez hurtownię | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Przedział wiekowy | 20-29 | 30-39 | 40-49 | 50-59 | 60-70 |
| Liczba klientów | 15 | 30 | 35 | 25 | 20 |
A. 20%
B. 45%
C. 36%
D. 25%
Prowadzenie działań handlowych
Jaką metodę sprzedaży wybiera sprzedawca oferujący biżuterię w domach swoich potencjalnych klientów?
A. Preselekcyjną
B. Tradycyjną
C. Akwizycyjną
D. Samoobsługową
Prowadzenie działań handlowych
Którego badania dotyczy przedstawiona charakterystyka?
| Badacz przebywa w środowisku, którego dotyczy badanie i stara się włączyć do badanej społeczności, by móc poznać ją od wewnątrz. Przykładami tego badania mogą być: sterowana przez badacza rozmowa z nieświadomym badania respondentem lub podejmowanie pracy w danym hotelu. |
A. Badania panelowego.
B. Eksperymentu naturalnego.
C. Obserwacji uczestniczącej.
D. Eksperymentu laboratoryjnego.
Prowadzenie działań handlowych
Aby chronić spodnie przed kradzieżą, kierownik sklepu odzieżowego powinien nabyć
A. safery
B. pająki
C. linki
D. klipsy
Prowadzenie działań handlowych
W sklepie odzieżowym od roku znajduje się 12 sukienek balowych, na które nie ma zainteresowania z powodu zmian w modzie oraz upodobaniach klientów. Ten stan magazynowy określa się jako
A. przedsezonowy
B. rezerwowy
C. maksymalny
D. nieprawidłowy
Prowadzenie działań handlowych
Wyrażenie Prosimy o dostarczenie bieżących cenników towarów jest typowe dla
A. zamówienia
B. oferty
C. zapytania ofertowego
D. umowy handlowej
Prowadzenie działań handlowych
Jakie materiały stanowią źródło informacji wtórnych w badaniach marketingowych?
A. raporty finansowe przedsiębiorstwa
B. grupowe wywiady fokusowe
C. bezpośrednie badania rynku
D. mini-badania ankietowe
Prowadzenie działań handlowych
Jakie źródła dostarczają danych pierwotnych dotyczących rynku dla firmy handlowej?
A. witryny internetowe związane z branżą.
B. rezultaty badań realizowanych przez firmę.
C. raporty Głównego Urzędu Statystycznego.
D. broszury rywalizujących przedsiębiorstw.
Prowadzenie działań handlowych
Na podstawie informacji zawartych w tabeli ustal, do której grupy docelowej odbiorców w pierwszej kolejności, przedsiębiorstwo handlowe powinno skierować ofertę wysokiej klasy towarów wybieralnych.
| Struktura zbiorowości odbiorców | ||
|---|---|---|
| Miesięczne dochody gospodarstw domowych w przeliczeniu na 1 członka w zł | Wskaźnik struktury w % | Grupa docelowa |
| 1001-2000 | 45 | K |
| 2001-4000 | 15 | X |
| 4001-6000 | 38 | Y |
| 6001-8000 | 2 | Z |
A. K
B. Z
C. Y
D. X
Prowadzenie działań handlowych
Źródłem wewnętrznym informacji o rynku dla firmy handlowej jest
A. Raport Działu Sprzedaży dotyczący wielkości oraz struktury sprzedaży
B. notatka z przebiegu rozmowy z klientem
C. informacja GUS o dynamice sprzedaży
D. Baza Internetowa REGON
Prowadzenie działań handlowych
Jaką z wymienionych metod badania za pomocą kwestionariuszy powinien wybrać badacz, który dysponuje danymi teleadresowymi uczestników oraz pragnie szybko uzyskać odpowiedzi na trzy krótkie pytania?
A. Ankietę w grupie.
B. Wywiad osobisty.
C. Ankietę wysyłaną pocztą.
D. Wywiad telefoniczny.
Prowadzenie działań handlowych
Jakie dokumenty powinny zawierać realizację celów rozwoju asortymentu towarów w ciągu najbliższych pięciu lat w przedsiębiorstwie handlowym?
A. Operacyjnym wycinkowym
B. Strategicznym wycinkowym
C. Strategicznym problemowym
D. Operacyjnym problemowym
Prowadzenie działań handlowych
Jakie narzędzie marketingowe stosuje zachęty finansowe do stymulowania sprzedaży danego towaru?
A. Promocja sprzedaży
B. Zarządzanie relacjami z klientami.
C. Reklama.
D. Wsparcie finansowe.
Prowadzenie działań handlowych
Który z wymienionych komunikatów reklamowych odwołuje się do argumentów racjonalnych?
A. Wyobraź sobie swój nowy, czerwony samochód
B. Pani Kasia poleca do mycia zębów pastę Y
C. Pokochasz nowy, lepszy smak naszej kawy
D. Robot kuchenny X posiada również funkcję sokowirówki
Prowadzenie działań handlowych
Której reklamy dotyczy przedstawiona charakterystyka?
| Reklama istotnie ingerująca w sferę prywatności, w szczególności przez nagabywanie klientów w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji. |
A. Społecznej.
B. Uciążliwej.
C. Ukrytej.
D. Porównawczej.