Filtrowanie pytań
Prowadzenie działań handlowych
A. Oferowanie bonifikat przy dokonaniu zakupu
B. Wręczanie kuponów rabatowych przy zakupie
C. Wprowadzenie nagród dla lojalnych klientów
D. Organizowanie degustacji produktów
Prowadzenie działań handlowych
W sklepie działającym w tradycyjny sposób najbardziej efektywna jest reklama
A. internetowa
B. wydawnicza
C. społeczna
D. bezpośrednia
Prowadzenie działań handlowych
Na podstawie informacji zawartych w tabeli ustal, do której grupy docelowej przedsiębiorstwo handlowe powinno skierować swoją ofertę, przyjmując za kryterium doboru liczebność grupy odbiorców.
| Tabela. Struktura zbiorowości odbiorców | |
|---|---|
| Grupa docelowa | Skumulowana liczebność grup odbiorców |
| Bezrobotni | 6 |
| Emeryci | 26 |
| Pracujący | 66 |
| Uczniowie | 100 |
A. Uczniowie.
B. Emeryci.
C. Pracujący.
D. Bezrobotni.
Prowadzenie działań handlowych
Wśród kosztów operacyjnych w hurtowni znajdują się wydatki dotyczące sprzedaży
A. towarów
B. akcji
C. walut obcych
D. wyrobów gotowych
Prowadzenie działań handlowych
Handlowiec oferujący wyspecjalizowany sprzęt wędkarski, pragnąc dokładnie przekazać informacje o produkcie wędkarzom, powinien użyć reklamy
A. w telewizji krajowej
B. w stacji radiowej
C. w prasie branżowej
D. w kinach
Prowadzenie działań handlowych
Jaki zwrot jest typowy dla oferty handlowej?
A. Opust 5% jest stosowany przy zakupie co najmniej 200 platonek
B. Łączna wartość zamawianego towaru wynosi 6060 zł + VAT 8%
C. Proszę o dostarczenie jogurtów 15 października br. do mojego sklepu w godzinach od 6.00 do 17.00
D. Towar odbierzemy transportem własnym
Prowadzenie działań handlowych
Jaką formę reklamy powinien wybrać producent, który planuje wprowadzenie na krajowy rynek markowych butów, aby przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych klientów?
A. Wyemitowanie spotu reklamowego w telewizji ogólnokrajowej
B. Reklama w regionalnych gazetach
C. Osobiste rozdawanie ulotek na ulicach stolicy
D. Prezentację oferty na lokalnych targach
Prowadzenie działań handlowych
Kluczowe informacje, cele, założenia oraz zadania, które umożliwiają zrozumienie istoty planu marketingowego, znajdują się
A. w analizie możliwości i problemów
B. w planach operacyjnych
C. w streszczeniu planu
D. w analizie bieżącej sytuacji rynkowej
Prowadzenie działań handlowych
Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być zastosowane, aby wyodrębnić jednorodne grupy konsumentów z uwagi na wiek oraz przychody?
A. Demograficzne i ekonomiczne
B. Ekonomiczne i behawioralne
C. Psychologiczne i osobowościowe
D. Geograficzne i demograficzne
Prowadzenie działań handlowych
Jakie narzędzia promocyjne skierowane do klientów powinien zastosować sklep spożywczy, aby zachęcić ich do większych zakupów?
A. Próbki produktów, kupony rabatowe, konkursy.
B. Premie sprzedażowe, zawody, wyjazdy szkoleniowe.
C. Kupony rabatowe, próbki produktów, szkolenia dla agentów.
D. Wsparcie finansowe, darmowe próbki, wycieczki.