Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.02 Pytanie 41
Prowadzenie działań handlowych

W której z przedstawionych sytuacji, zgodnie z zamieszczonym przepisem ustawy, dopuszczalne jest przetwarzanie danych osobowych o konsumencie dla celów marketingowych?

Fragment ustawy o ochronie danych osobowych
(…)
Art. 23. 1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o usunięcie dotyczących jej danych;
2) jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa;
3) jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą;
4) jest niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego;
5) jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
(…)

A. Zawsze przez administratora danych.
B. Jedynie w czasie emisji reklamy.
C. Zawsze przez odbiorców danych.
D. Jedynie po uzyskaniu zgody konsumenta.
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie zamieszczonego przepisu, wskaż wymogi językowe, które powinna spełniać informacja zamieszczona na etykiecie środka spożywczego wprowadzonego do obrotu na polskim rynku.

Fragment rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności
(...)
Artykuł 15
Wymogi językowe
1.Bez uszczerbku dla art. 9 ust. 3 obowiązkowe informacje na temat żywności muszą być podawane w języku łatwo zrozumiałym dla konsumentów z państw członkowskich, w których dany środek spożywczy jest wprowadzany na rynek.
2.Na swoim własnym terytorium państwa członkowskie, w których dany środek spożywczy jest wprowadzany na rynek, mogą określić, że dane szczegółowe są podawane w jednym lub kilku językach urzędowych Unii.
3.Ust. 1 i 2 nie zabraniają podawania danych szczegółowych w kilku językach.
(...)

A. Informacja w języku polskim z możliwością podawania tych informacji również w innych językach urzędowych Unii.
B. Informacja wyłącznie w języku angielskim bez możliwości podania tych informacji również w innych językach urzędowych Unii.
C. Informacja wyłącznie w języku polskim bez możliwości podania tych informacji również w innych językach urzędowych Unii.
D. Informacja w dowolnym języku urzędowym Unii z możliwością podania tych informacji również w języku angielskim.
HAN.02 Pytanie 43
Prowadzenie działań handlowych

Jakie narzędzia promocji sprzedaży powinno wykorzystać przedsiębiorstwo handlowe, jeśli chce zapewnić sobie dużą grupę lojalnych klientów?

A. Cykliczne obniżki cen
B. Darmowe próbki produktów dla hurtowników
C. Wymiana punktów zdobytych za zakupy na zniżki
D. Organizacja serii wystaw i prezentacji produktów
Prowadzenie działań handlowych

Pierwszym źródłem danych w badaniach prowadzonych przez hurtownię dotyczących poziomu zapotrzebowania na towar jest

A. tekst prasowy
B. raport sprzedaży
C. statystyka roczna
D. zdanie sprzedawcy
HAN.02 Pytanie 45
Prowadzenie działań handlowych

Aby zaznajomić klientów z nowym produktem wprowadzanym na rynek oraz skłonić ich do zakupu, firma handlowa powinna wykorzystać narzędzia reklamowe, które przede wszystkim pełnią rolę

A. edukacyjną
B. wzmacniającą
C. przypominającą
D. informacyjną
HAN.02 Pytanie 46
Prowadzenie działań handlowych

Właściciel sklepu spożywczego, aby zyskać wiedzę na temat preferencji klientów, poprosił ich o dokończenie zdania "Najbardziej smakują mi lody .........”. Jakiego rodzaju test psychologiczny wykorzystał właściciel?

A. Uzupełniania zdań
B. Wyobrażeń
C. Skojarzeń
D. Apercepcji tematycznej
HAN.02 Pytanie 47
Prowadzenie działań handlowych

Jaką formę sprzedaży powinno się wybrać w kiosku z czasopismami?

A. Klasyczną z ograniczoną obsługą
B. Klasyczną z pełną obsługą
C. Preselekcyjną
D. Samoobsługową
Prowadzenie działań handlowych

Który z wymienionych sformułowań jest typowy dla zapytania ofertowego sporządzonego przez sklep z obuwiem?

A. Przy zamówieniu o wartości co najmniej 1 000,00 zł zapewniamy darmowy transport
B. Interesuje nas kolekcja obuwia dla dzieci na nadchodzący sezon
C. Przesyłamy najnowsze katalogi oraz cenniki związane z ofertą butów wiosennych
D. Naszym stałym partnerom oferujemy rabat ilościowy wynoszący 5%
HAN.02 Pytanie 49
Prowadzenie działań handlowych

Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być zastosowane, aby wyodrębnić jednorodne grupy konsumentów na podstawie ich miejsca zamieszkania oraz wieku?

A. Geograficzne i demograficzne
B. Psychologiczne i osobowościowe
C. Ekonomiczne i behawioralne
D. Demograficzne i ekonomiczne
HAN.02 Pytanie 50
Prowadzenie działań handlowych

Jakiego typu reklamy powinno użyć przedsiębiorstwo, które chce skłonić konsumentów do nabycia nowego produktu, przedstawiając kluczowe informacje oraz zalety, jakie dany produkt przynosi klientom?

A. Reklamę nakłaniającą
B. Reklamę informacyjną
C. Reklamę przypominającą
D. Reklamę wzmacniającą
HAN.02 Pytanie 52
Prowadzenie działań handlowych

Której reklamy dotyczą cele wymienione w ramce?

Cele reklamy:

– budowanie preferencji marki,

– zmiana odbioru atrybutów produktu przez klienta,

– zachęcanie klienta do natychmiastowego zakupu,

– budowanie relacji lojalnościowej z klientem.

A. Przypominającej.
B. Porównawczej.
C. Nakłaniającej.
D. Informującej.
HAN.02 Pytanie 53
Prowadzenie działań handlowych

Jakie narzędzie promocji sprzedaży powinno wybrać przedsiębiorstwo handlowe, jeśli pragnie zachować dużą liczbę lojalnych klientów?

A. Przeprowadzenie serii pokazów i prezentacji produktów
B. Zamianę zdobytych punktów za zakupy na rabat
C. Darmowe próbki produktów dla klientów hurtowych
D. Cykliczne obniżki cen
HAN.02 Pytanie 54
Prowadzenie działań handlowych

Którą praktykę handlową, zgodnie z przedstawionym fragmentem ustawy, należy zaliczyć do czynów nieuczciwej konkurencji?

Fragment ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
(...)
Art. 15. 1.Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku, w szczególności przez:
1)sprzedaż towarów lub usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub świadczenia albo ich odsprzedaż poniżej kosztów zakupu w celu eliminacji innych przedsiębiorców;
2)nakłanianie osób trzecich do odmowy sprzedaży innym przedsiębiorcom albo niedokonywania zakupu towarów lub usług od innych przedsiębiorców;
3)rzeczowo nieuzasadnione, zróżnicowane traktowanie niektórych klientów;
4)pobieranie innych niż marża handlowa opłat za przyjęcie towaru do sprzedaży;
5)działanie mające na celu wymuszenie na klientach wyboru jako kontrahenta określonego przedsiębiorcy lub stwarzanie warunków umożliwiających podmiotom trzecim wymuszanie zakupu towaru lub usługi u określonego przedsiębiorcy;
(...)

A. Przedsiębiorca nalicza 20% marżę handlową od ceny zakupionych towarów.
B. Przedsiębiorca dokładnie oznacza asortyment sprzedawanych towarów.
C. Przedsiębiorca zawiera długoterminowe umowy handlowe z dostawcami towarów.
D. Przedsiębiorca utrudnia dostęp do rynku poprzez stosowanie cen dumpingowych.
HAN.02 Pytanie 56
Prowadzenie działań handlowych

Przedstawiony opis dotyczy reklamy

Charakterystyka reklamy
Reklama istotnie ingerująca w sferę prywatności, w szczególności przez nagabywanie klientów w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.

A. uciążliwej.
B. porównawczej.
C. społecznej.
D. ukrytej.
HAN.02 Pytanie 58
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę badań ankietowych powinno się wykorzystać, gdy kluczowym czynnikiem jej wyboru są niewielkie wydatki na realizację?

A. Ankietę dystrybuowaną przez pracownika agencji reklamowej
B. Ankietę pocztową
C. Ankietę internetową na stronach popularnych przeglądarek
D. Ankietę prasową
Prowadzenie działań handlowych

Który rodzaj obuwia należy w pierwszej kolejności zamieścić w ofercie sklepu, uwzględniając wyniki przeprowadzonej analizy zapotrzebowania na obuwie?

Zapotrzebowanie na obuwie damskie
Rodzaj obuwiaUdział względny w %
mokasyny10
czółenka25
botki22
szpilki28
kozaczki15

A. Kozaczki.
B. Botki.
C. Czółenka.
D. Szpilki.
HAN.02 Pytanie 61
Prowadzenie działań handlowych

Dla firmy handlowej pierwotne źródło danych dotyczących potrzeb klientów stanowią

A. roczne raporty przedsiębiorstw konkurencyjnych
B. informacje uzyskane z ankiet przeprowadzonych wśród klientów danej firmy
C. statystyki publikowane w specjalistycznych serwisach informacyjnych
D. kompleksowe zamówienia składane do dostawców firmy
Prowadzenie działań handlowych

Plan gospodarczy opracowany przez firmę handlową zgodnie z zasadą elastyczności w planowaniu powinien

A. uwzględniać jedynie kluczowe cele
B. zakładać osiągnięcie określonych rezultatów działalności przy minimalnych kosztach
C. być dostosowywany w zależności od zmian warunków prowadzenia działalności
D. być opracowany w dwóch wariantach - optymistycznym oraz pesymistycznym
HAN.02 Pytanie 63
Prowadzenie działań handlowych

Firma, która pragnie się rozwijać, w pełni wykorzystując możliwości dostępnych rynków zbytu oraz produktów, stosuje strategię

A. penetracji rynku
B. rozwoju produktu
C. dywersyfikacji działalności
D. rozwoju rynku
Prowadzenie działań handlowych

Przedsiębiorca planujący sprzedawać używane samochody na własny rachunek, lecz niepragnący narażać się na ryzyko związane z zamrożeniem kapitału w zakupionych pojazdach, powinien wybrać metodę sprzedaży

A. komisową
B. bezgotówkową
C. abonamentową
D. subskrypcyjną
Prowadzenie działań handlowych

Dokumentacja z analizy rynku wykonanej przez agencję marketingową na zlecenie firmy jest dla zleceniodawcy źródłem danych?

A. pierwotnym wewnętrznym
B. pierwotnym zewnętrznym
C. wtórnym zewnętrznym
D. wtórnym wewnętrznym
Prowadzenie działań handlowych

Która z poniższych informacji jest częścią planu marketingowego firmy?

A. Wielkość rzeczywistych przychodów, wydatków oraz nakładów na inwestycje
B. Informacja o sieci hurtowników i detalistów, z którymi firma planuje współprace przy realizacji projektu
C. Informacja o etapach realizacji zadań, które przedsiębiorstwo ma do zrealizowania w kontekście prowadzonej działalności
D. Wielkość prognozowanych przychodów, wydatków i zysków firmy
HAN.02 Pytanie 67
Prowadzenie działań handlowych

W jakiej sekcji planu marketingowego powinny być zawarte dane dotyczące budżetu na reklamę?

A. Strategia dystrybucji
B. Strategia promocji
C. Strategia cenowa
D. Strategia produktu
HAN.02 Pytanie 68
Prowadzenie działań handlowych

Którą fazę cyklu życia produktu opisuje przedstawiona charakterystyka oraz zastosowane działania promocyjne?

Charakterystyka wybranej fazy cyklu życia produktu:
niska sprzedaż,
tempo wzrostu sprzedaży jest niewielkie,
dystrybucja jest utrudniona,
przedsiębiorstwo ponosi duże nakłady.
Narzędzia promocji stosowane w opisanej wyżej fazie cyklu życia produktu:
wywoływanie u nabywcy potrzeby zakupu,
informowanie klienta o możliwości zaspokojenia potrzeb,
stosowanie intensywnej reklamy,
wysyłanie próbek towaru.

A. Wprowadzania.
B. Wzrostu.
C. Dojrzałości.
D. Schyłku.
HAN.02 Pytanie 69
Prowadzenie działań handlowych

Jakie działania marketingowe stosują zachęty ekonomiczne w celu zwiększenia sprzedaży towaru lub usługi?

A. Promocja sprzedaży
B. Publicity
C. Sprzedaż bezpośrednia
D. Relacje publiczne
HAN.02 Pytanie 70
Prowadzenie działań handlowych

Jaką formę sprzedaży powinno się wybrać w małym sklepie komputerowym?

A. Tradycyjną z rozbudowaną obsługą
B. Tradycyjną z ograniczoną obsługą
C. Samoobsługową
D. Specjalną
Prowadzenie działań handlowych

Firma, która planowała osiągnięcie przychodów ze sprzedaży na poziomie z ubiegłego roku, przy równoczesnym dążeniu do zminimalizowania ponoszonych kosztów, wdrożyła zasadę

A. elastyczności
B. koncentracji
C. podstawowego ogniwa
D. racjonalnego gospodarowania
Prowadzenie działań handlowych

W jakiej sekcji biznesplanu powinien być umieszczony opis potencjalnych wariantów rozwoju firmy oraz sposobów na pozyskanie inwestorów?

A. W planie technicznym
B. W analizie strategicznej
C. W ogólnej charakterystyce firmy
D. W planie finansowym
Prowadzenie działań handlowych

Zamieszczone w tabeli wyniki badań marketingowych stanowią podstawę podjęcia decyzji o zmniejszeniu zakupu przez hurtownię

Wyniki badań marketingowych przeprowadzonych przez hurtownię
Sprzęt RTVWskaźniki dynamiki sprzedaży 2017/2016
w %
Telewizor LCD105
Odtwarzacz CD90
Wieża audio102
Odtwarzacz MP3108

A. wież audio.
B. odtwarzaczy MP3.
C. telewizorów LCD.
D. odtwarzaczy CD.
Prowadzenie działań handlowych

Sklep spożywczy prowadzi produkcję uzupełniającą świeżych wyrobów garmażeryjnych. Na podstawie danych zawartych w tabeli, dotyczących dynamiki sprzedaży i udziału w rynku, wskaż produkty ze sprzedaży, których należy się stopniowo wycofywać.

AsortymentDynamika sprzedażyUdział w rynku
Mięsa z różna12%37%
Mięsa w galarecie7%3%
Pierogi i naleśniki25%13%
Sałatki i surówki32%25%
Ogółem15%x

A. Pierogi i naleśniki.
B. Sałatki i surówki.
C. Mięsa w galarecie.
D. Mięsa z rożna.
HAN.02 Pytanie 75
Prowadzenie działań handlowych

Firma handlowa oferuje produkt, który znajduje się w etapie wprowadzania na rynek. Aby wywołać u klientów potrzebę zakupu tego produktu, firma powinna wykorzystać narzędzia reklamowe, które przede wszystkim mają na celu

A. informację.
B. edukację.
C. przypomnienie.
D. nakłonienie.
HAN.02 Pytanie 76
Prowadzenie działań handlowych

Z której części planu marketingowego pochodzi fragment przedstawiony w ramce?

Fragment planu marketingowego
Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce od lat charakteryzuje się wzrostem sprzedaży. Jej wartość wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim o 15%. Ponad połowę wszystkich obrotów generują napoje gazowane oraz wody mineralne.

A. Strategii marketingowej.
B. Budżetu przedsięwzięcia.
C. Analizy rynku.
D. Streszczenia.
Prowadzenie działań handlowych

Na początku 2018 roku w firmie stworzono analizę SWOT, która obejmowała czynniki wewnętrzne i zewnętrzne istotne dla rozwoju firmy. Czynnik: Zatrudnienie w firmie w ubiegłym roku wysoko wykwalifikowanych specjalistów z branży, powinien zostać uwzględniony w

A. szansach wynikających z otoczenia
B. zagrożeniach wynikających z otoczenia
C. słabych stronach firmy
D. mocnych stronach firmy
HAN.02 Pytanie 79
Prowadzenie działań handlowych

Na jakie z wymienionych produktów można zastosować model sprzedaży subskrypcyjnej?

A. Artykuły spożywcze o charakterze substytucyjnym
B. Dodatki do odzieży
C. Książki publikowane w seriach
D. Elementy zamienne do aut
HAN.02 Pytanie 80
Prowadzenie działań handlowych

Technika analizy rynku, która opiera się na nieprzerwanym lub regularnym badaniu tej samej grupy respondentów za pomocą tego samego narzędzia badawczego, to

A. monitoring rynku
B. eksperyment na rynku
C. badanie za pomocą ankiety
D. badanie panelowe