Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.02 Pytanie 81
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie informacji zawartych w tabeli ustal, jaki procent ogółu klientów hurtowni stanowią osoby powyżej 50 roku życia.

Tabela. Wyniki badań marketingowych przeprowadzonych przez hurtownię
Przedział wiekowy20-2930-3940-4950-5960-70
Liczba klientów1530352520

A. 20%
B. 25%
C. 45%
D. 36%
HAN.02 Pytanie 82
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę sprzedaży wybiera sprzedawca oferujący biżuterię w domach swoich potencjalnych klientów?

A. Tradycyjną
B. Preselekcyjną
C. Akwizycyjną
D. Samoobsługową
HAN.02 Pytanie 83
Prowadzenie działań handlowych

Którego badania dotyczy przedstawiona charakterystyka?

Badacz przebywa w środowisku, którego dotyczy badanie i stara się włączyć do badanej społeczności, by móc poznać ją od wewnątrz. Przykładami tego badania mogą być: sterowana przez badacza rozmowa z nieświadomym badania respondentem lub podejmowanie pracy w danym hotelu.

A. Obserwacji uczestniczącej.
B. Eksperymentu laboratoryjnego.
C. Eksperymentu naturalnego.
D. Badania panelowego.
Prowadzenie działań handlowych

W trakcie ustalania ceny, obydwie strony uzyskały pewne korzyści, ale także poniosły pewne straty, aby dojść do porozumienia. Jaki typ negocjacji został wykorzystany?

A. Kompromis
B. Unikanie
C. Dostosowanie
D. Dominacja
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli ustal, które towary należy zamówić do hurtowni meblarskiej, aby zachować ciągłość sprzedaży w czerwcu 2018 r.

Poziom zapasów i prognoza wielkości sprzedaży
TowarStany magazynowe
na dzień 1 czerwca 2018 r.
w szt.
Prognoza wielkości sprzedaży
w czerwcu 2018 r.
w szt.
Biurko9889
Sofa7096
Regał102120
Stół5047
Krzesło250230

A. Krzesła i biurka.
B. Stoły i krzesła.
C. Biurka i regały.
D. Sofy i regały.
Prowadzenie działań handlowych

W sklepie detalicznym pracuje 3 pracowników, którzy dostają wynagrodzenie w formie prowizji. Całkowita stawka prowizyjna wynosi 0,2%. Prowizja dzielona jest pomiędzy pracowników równo. Jaką kwotę zarobi jeden pracownik, jeśli miesięczna wartość sprzedaży w sklepie wynosi 4 200 000,00 zł?

A. 2 800,00 zł
B. 8 400,00 zł
C. 4 800,00 zł
D. 8 200,00 zł
HAN.02 Pytanie 87
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie informacji zawartych w tabeli ustal, do której grupy docelowej odbiorców w pierwszej kolejności, przedsiębiorstwo handlowe powinno skierować ofertę wysokiej klasy towarów wybieralnych.

Struktura zbiorowości odbiorców
Miesięczne dochody
gospodarstw domowych
w przeliczeniu na 1 członka
w zł
Wskaźnik struktury
w %
Grupa docelowa
1001-200045K
2001-400015X
4001-600038Y
6001-80002Z

A. Z
B. Y
C. X
D. K
HAN.02 Pytanie 88
Prowadzenie działań handlowych

Jaką z wymienionych metod badania za pomocą kwestionariuszy powinien wybrać badacz, który dysponuje danymi teleadresowymi uczestników oraz pragnie szybko uzyskać odpowiedzi na trzy krótkie pytania?

A. Wywiad osobisty.
B. Ankietę wysyłaną pocztą.
C. Ankietę w grupie.
D. Wywiad telefoniczny.
HAN.02 Pytanie 89
Prowadzenie działań handlowych

Która z opisanych transakcji kupna i sprzedaży dotyczy sprzedaży detalicznej?

A. Kupujący nabywa towar w celu związanym z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą.
B. Kupujący dokonuje zakupu towaru w związku z jego hobby.
C. Sprzedawanym przedmiotem jest furgon używany do działalności kurierskiej.
D. Sprzedaż dotyczy nieruchomości nabytej w celu wynajmu.
HAN.02 Pytanie 90
Prowadzenie działań handlowych

Jaką strategię negocjacyjną powinien zastosować przedsiębiorca, gdy występuje presja czasowa, istnieje wysokie prawdopodobieństwo bliskich kontaktów oraz względna równowaga sił w negocjacjach?

A. Dominacji
B. Kompromisu
C. Unikania
D. Łagodzenia
Prowadzenie działań handlowych

Właściciel hurtowni zrealizował analizę zatrudnienia pracowników w minionym roku, biorąc za punkt odniesienia ilość zatrudnionych z lat wcześniejszych. Zastosował on metodę porównań

A. z normą
B. parami
C. w czasie
D. w przestrzeni
HAN.02 Pytanie 92
Prowadzenie działań handlowych

Hurtownia wędliniarska, która również prowadzi sprzedaż detaliczną, wprowadza na rynek nowy typ wędlin drobiowych. Jakie narzędzie promocji powinna zastosować, aby przekonać klientów o doskonałej jakości i smaku tych produktów?

A. Organizowanie degustacji produktów
B. Wprowadzenie nagród dla lojalnych klientów
C. Wręczanie kuponów rabatowych przy zakupie
D. Oferowanie bonifikat przy dokonaniu zakupu
HAN.02 Pytanie 94
Prowadzenie działań handlowych

Jakiego dokumentu potrzebuje nabywca towaru, aby uzyskać informacje o asortymencie oferowanych przez dostawcę towarów, ich cenach oraz warunkach płatności i dostawy?

A. Zapytanie ofertowe
B. Ofertę handlową
C. Umowę przedwstępną
D. Pismo intencyjne
HAN.02 Pytanie 95
Prowadzenie działań handlowych

Handlowiec prowadzi sprzedaż detaliczną we własnym sklepie usytuowanym na osiedlu mieszkaniowym. Zgodnie z zamieszczonym fragmentem ustawy może w nim sprzedawać

n n nn n nn n nn n nn
Fragment ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych
(…)
n Art. 6.
n 1. Zabrania się sprzedaży wyrobów tytoniowych osobom do lat 18. W miejscu sprzedaży wyrobów tytoniowych umieszcza się widoczną i czytelną informację o treści: „Zakaz sprzedaży wyrobów tytoniowych osobom do lat 18 (art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych)".
n 1a. W przypadku wątpliwości co do pełnoletności kupującego wyroby tytoniowe sprzedawca może zażądać okazania dokumentu potwierdzającego wiek kupującego.
n 2. Zabrania się sprzedaży wyrobów tytoniowych na terenie podmiotów wykonujących działalność leczniczą w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, szkół i placówek oświatowo-wychowawczych oraz obiektów sportowo-rekreacyjnych.
n 3. Zabrania się sprzedaży wyrobów tytoniowych w automatach.
n 4. Zabrania się sprzedaży papierosów w opakowaniach zawierających mniej niż dwadzieścia sztuk oraz luzem bez opakowania.
n 5. Zabrania się sprzedaży detalicznej wyrobów tytoniowych w systemie samoobsługowym, z wyjątkiem sklepów wolnocłowych.n
(…)

A. wyroby tytoniowe klientom pełnoletnim.
B. papierosy w opakowaniach zawierających mniej niż 20 sztuk.
C. papierosy luzem.
D. wyroby tytoniowe wszystkim klientom.
Prowadzenie działań handlowych

Zwiększenie wskaźnika rentowności sprzedaży w firmie handlowej z 11% do 16% wskazuje, że na każdą złotówkę

A. przychodu ze sprzedaży przypada o 0,05 zł więcej zysku
B. zysku przypada 0,05 zł przychodów ze sprzedaży
C. przychodu ze sprzedaży przypada 0,05 zł zysku
D. zysku przypada o 0,05 zł więcej przychodów ze sprzedaży
HAN.02 Pytanie 98
Prowadzenie działań handlowych

Jakiego rodzaju obserwacji powinno się użyć do oceny zachowań sprzedawców w relacjach z klientami?

A. Ukrytą, pośrednią
B. Jawną, pośrednią
C. Ukrytą, bezpośrednią
D. Jawną, bezpośrednią
HAN.02 Pytanie 99
Prowadzenie działań handlowych

W jakim czasie sprzedawca, który nie rozwiązał reklamacji, zobowiązany jest ją uwzględnić?

A. Po 21 dniach
B. Po 10 dniach
C. Po 14 dniach
D. Po 30 dniach
HAN.02 Pytanie 100
Prowadzenie działań handlowych

Jakie narzędzia promocyjne skierowane do klientów powinien zastosować sklep spożywczy, aby zachęcić ich do większych zakupów?

A. Premie sprzedażowe, zawody, wyjazdy szkoleniowe.
B. Próbki produktów, kupony rabatowe, konkursy.
C. Kupony rabatowe, próbki produktów, szkolenia dla agentów.
D. Wsparcie finansowe, darmowe próbki, wycieczki.