Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.02 Pytanie 361
Prowadzenie działań handlowych

Na jakie z wymienionych produktów można zastosować model sprzedaży subskrypcyjnej?

A. Elementy zamienne do aut
B. Książki publikowane w seriach
C. Artykuły spożywcze o charakterze substytucyjnym
D. Dodatki do odzieży
HAN.02 Pytanie 362
Prowadzenie działań handlowych

Oblicz wartość brutto sprzedaży produktu objętego stawką VAT wynoszącą 23%, jeśli cena zakupu netto to 70,00 zł, a firma handlowa stosuje marżę na poziomie 30% od ceny netto.

A. 86,10 zł
B. 111,93 zł
C. 91,00 zł
D. 123,00 zł
HAN.02 Pytanie 363
Prowadzenie działań handlowych

Model AIDA (Attention – Interest – Desire – Action) jest wykorzystywany w trakcie

A. oceny wyników badań marketingowych
B. tworzenia efektywnych komunikatów reklamowych
C. określania celów kampanii reklamowej
D. ustalania metod pozyskiwania informacji rynkowych
HAN.02 Pytanie 364
Prowadzenie działań handlowych

Pierwszym krokiem w opracowywaniu strategii reklamowej jest

A. analiza skuteczności reklamy
B. określenie grupy docelowej reklamy
C. ustalenie celów reklamy
D. wybór mediów reklamowych
HAN.02 Pytanie 365
Prowadzenie działań handlowych

Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być wykorzystane do rozróżnienia nabywców na podstawie ich temperamentu oraz sposobu komunikacji?

A. Ekonomiczne i behawioralne
B. Demograficzne i ekonomiczne
C. Psychologiczne i osobowościowe
D. Geograficzne i demograficzne
HAN.02 Pytanie 366
Prowadzenie działań handlowych

Oblicz brutto cenę sprzedaży towaru, którego cena zakupu netto wynosi 1 500,00 zł, na który nałożona jest stawka VAT w wysokości 23%, a marża wynosi 30% i jest obliczana od ceny zakupu netto?

A. 2 635,72 zł
B. 3 136,50 zł
C. 1 586,00 zł
D. 2 398,50 zł
HAN.02 Pytanie 367
Prowadzenie działań handlowych

Podstawowym aktem prawnym regulującym zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych jest

A. Ustawa o rachunkowości
B. Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych
C. Ustawa o kontroli skarbowej
D. Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych
HAN.02 Pytanie 368
Prowadzenie działań handlowych

Dodatkowa porcja towarów zamówionych w celu zapewnienia nieprzerwanej sprzedaży, w sytuacji opóźnienia w dostawach, stworzy zapas

A. bieżący
B. sezonowy
C. zbędny
D. rezerwowy
HAN.02 Pytanie 369
Prowadzenie działań handlowych

Osoba zatrudniona w sklepie, która porównała liczbę dostarczonych czekolad z fakturą, przeprowadziła odbiór

A. wstępne ilościowe
B. wstępne jakościowe
C. szczegółowe ilościowe
D. szczegółowe jakościowe
HAN.02 Pytanie 370
Prowadzenie działań handlowych

Zgodnie z artykułem 6 ustępu 1 ustawy o rachunkowości, każdy przedsiębiorca handlowy jest zobowiązany do rejestrowania w księgach rachunkowych wszelkich przychodów oraz kosztów związanych z danym rokiem obrotowym, bez względu na datę ich zapłaty, zgodnie z zasadą

A. memoriału
B. współmierności
C. ostrożności
D. periodyzacji
HAN.02 Pytanie 371
Prowadzenie działań handlowych

Oblicz wartość netto za 1 kilogram czekoladowych pralinek, które są sprzedawane w opakowaniach o wadze 20 dag w cenie 7,38 zł brutto za opakowanie, przy stawce VAT wynoszącej 23%

A. 36,90 zł
B. 369,00 zł
C. 30,00 zł
D. 300,00 zł
HAN.02 Pytanie 372
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę reklamy powinien wybrać producent, który wprowadza na polski rynek markowe buty, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych nabywców?

A. Prezentację oferty na targach lokalnych
B. Emisję filmu reklamowego w ogólnokrajowej telewizji
C. Bezpośrednie wręczanie ulotek na stołecznej ulicy
D. Ogłoszenie reklamowe w regionalnej prasie
HAN.02 Pytanie 373
Prowadzenie działań handlowych

W trakcie przeprowadzania inwentaryzacji w hurtowni materiałów budowlanych zarejestrowano niedobór spowodowany okolicznościami losowymi. Jak należy ująć ten niedobór w ewidencji?

A. Wn Pozostałe koszty operacyjne, Ma Rozliczenie niedoborów i szkód
B. Wn Wyroby gotowe, Ma Straty nadzwyczajne
C. Wn Straty nadzwyczajne, Ma Rozliczenie niedoborów i szkód
D. Wn Koszty sprzedaży, Ma Straty nadzwyczajne
HAN.02 Pytanie 374
Prowadzenie działań handlowych

Która z metod oceny jakości towarów opiera się na zastosowaniu zmysłów do analizy ich charakterystycznych właściwości?

A. Instrumentalna
B. Mikrobiologiczna
C. Organoleptyczna
D. Chemiczna
HAN.02 Pytanie 375
Prowadzenie działań handlowych

Jaką strategię ustalania cen powinno przyjąć przedsiębiorstwo handlowe, jeżeli pragnie, aby ceny jego towarów były zgodne z cenami oferowanymi przez konkurencję?

A. Kosztową
B. Adaptacyjną
C. Penetracyjną
D. Promocyjną
HAN.02 Pytanie 376
Prowadzenie działań handlowych

W skład kosztów działalności hurtowni nie wlicza się wydatków na

A. sprzedaż.
B. zakup.
C. magazynowanie.
D. produkcję podstawową.
HAN.02 Pytanie 377
Prowadzenie działań handlowych

Złożenie zamówienia jest bezpośrednio poprzedzone uzyskaniem

A. potwierdzenia zamówienia
B. oferty handlowej
C. specyfikacji wysyłkowej
D. zapytania ofertowego
HAN.02 Pytanie 378
Prowadzenie działań handlowych

Nadmiar wilgoci w magazynie mebli prowadzi do

A. płowienia tkanin tapicerki
B. kurczenia się tkanin tapicerki
C. pękania elementów drewnianych
D. rozwarstwiania się elementów sklejanych
HAN.02 Pytanie 379
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie informacji przedstawionych w tabeli ustal ile wyniosły przychody ze sprzedaży towaru w II kwartale 2017 r., jeżeli uległy one zwiększeniu o 20% w porównaniu z I kwartałem 2017 r.

WyszczególnienieI kwartał 2017 r.
Ilość sprzedanego towaru30 000 szt.
Cena towaru5,00 zł/szt.

A. 36 000,00 zł
B. 150 000,00 zł
C. 180 000,00 zł
D. 30 000,00 zł
HAN.02 Pytanie 380
Prowadzenie działań handlowych

Klient nabył materiały biurowe. Sprzedawca zobowiązany jest do wystawienia faktury potwierdzającej sprzedaż najpóźniej do

A. 30. dnia od daty wydania towarów z magazynu.
B. do 15-tego dnia miesiąca, który następuje po miesiącu, w którym dokonano sprzedaży.
C. dnia, w którym otrzymał płatność za towary.
D. dnia wydania towarów.
HAN.02 Pytanie 381
Prowadzenie działań handlowych

W której z przedstawionych sytuacji, zgodnie z zamieszczonym przepisem ustawy, dopuszczalne jest przetwarzanie danych osobowych o konsumencie dla celów marketingowych?

Fragment ustawy o ochronie danych osobowych
(…)
Art. 23. 1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o usunięcie dotyczących jej danych;
2) jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa;
3) jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą;
4) jest niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego;
5) jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
(…)

A. Zawsze przez administratora danych.
B. Zawsze przez odbiorców danych.
C. Jedynie po uzyskaniu zgody konsumenta.
D. Jedynie w czasie emisji reklamy.
HAN.02 Pytanie 382
Prowadzenie działań handlowych

Zasada stosowana w zarządzaniu magazynem, według której jako pierwsze wydawane są z magazynu produkty o najkrótszym okresie ważności, to

A. FEFO
B. FIFO
C. FILO
D. LIFO
HAN.02 Pytanie 383
Prowadzenie działań handlowych

Które z raportów finansowych dostarcza danych o źródłach finansowania?

A. Bilans
B. Rachunek przepływów pieniężnych
C. Rachunek zysków i strat
D. Zestawienie zmian w kapitale własnym
HAN.02 Pytanie 384
Prowadzenie działań handlowych

Właściciel sklepu nabył towar za kwotę netto 210,00 zł. Ustalając cenę sprzedaży netto, dodał do ceny zakupu netto marżę, która wynosiła 30% ceny sprzedaży netto. Jaka będzie cena sprzedaży brutto, jeśli na towar nakładany jest 23% VAT?

A. 181,00 zł
B. 381,00 zł
C. 336,00 zł
D. 369,00 zł
HAN.02 Pytanie 385
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę badania rynku powinno się zastosować, gdy planuje się, że badacz będzie przebywał w otoczeniu badanym i jako członek grupy weźmie aktywny udział w obserwowanych sytuacjach?

A. Eksperyment laboratoryjny
B. Badanie panelowe
C. Eksperyment naturalny
D. Obserwację uczestniczącą
HAN.02 Pytanie 386
Prowadzenie działań handlowych

Pracownik sklepu, który podczas przyjmowania towaru kontrolował wagę cukierków w jednostkowych opakowaniach, przeprowadził odbiór

A. ilościowego wstępnego
B. jakościowego szczegółowego
C. jakościowego wstępnego
D. ilościowego szczegółowego
HAN.02 Pytanie 387
Prowadzenie działań handlowych

Elementem umowy sprzedaży towaru, który nie jest obowiązkowy, jest informacja dotycząca

A. ceny
B. przedmiotu sprzedaży
C. zaliczek
D. stron umowy
HAN.02 Pytanie 388
Prowadzenie działań handlowych

Wskaźnik zysku na kapitałach własnych firmy handlowej wynosi 15%. Co to oznacza?

A. 1 jednostka kapitału zakładowego generuje 0,15 zł zysku netto
B. 1 zł wartości aktywów generuje 0,15 zł zysku netto
C. 1 zł przychodu ze sprzedaży generuje 0,15 zł zysku netto
D. 1 zł kapitałów własnych generuje 0,15 zł zysku netto
HAN.02 Pytanie 389
Prowadzenie działań handlowych

Gdy miesięczne przychody ze sprzedaży produktów wynoszą 240 000,00 zł, a firma odnawia zapasy towarów co 5 dni, to oznacza, że

A. przeciętny poziom zapasów wynosi 40 000,00 zł
B. minimalny stan zapasu wynosi 40 000,00 zł
C. zapas początkowy wynosi 40 000,00 zł
D. zapas końcowy wynosi 40 000,00 zł
HAN.02 Pytanie 390
Prowadzenie działań handlowych

Zdarzenie polegające na zaciągnięciu kredytu bankowego, który był użyty do uregulowania należności wobec dostawców, stanowi przykład operacji

A. pasywnych.
B. aktywnych.
C. aktywnych-pasywnych zwiększających.
D. aktywnych-pasywnych zmniejszających.
HAN.02 Pytanie 391
Prowadzenie działań handlowych

W tabeli przedstawiono informacje na temat procentowej zmiany wielkości zapotrzebowania na obuwie. Przedsiębiorstwo, chcąc utrzymać sprzedaż wszystkich towarów co najmniej na poziomie wielkości sprzedaży z roku poprzedniego, powinno podjąć decyzję o zintensyfikowaniu w pierwszej kolejności działań promujących sprzedaż

Wyszczególnieniebotkiklapkisandałyczółenka
Zmiana wielkości zapotrzebowania na obuwie
w porównaniu z rokiem poprzednim
10%-15%0%5%

A. klapków.
B. czółenek.
C. sandałów.
D. botków.
HAN.02 Pytanie 392
Prowadzenie działań handlowych

Jakie źródła dostarczają danych pierwotnych dotyczących rynku dla firmy handlowej?

A. broszury rywalizujących przedsiębiorstw.
B. rezultaty badań realizowanych przez firmę.
C. witryny internetowe związane z branżą.
D. raporty Głównego Urzędu Statystycznego.
HAN.02 Pytanie 393
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli ustal zapas końcowy szamponów.

Nazwa towaruZapas początkowy w szt.Zakup w szt.Sprzedaż w szt.
Szampon6204 8005 120

A. 300 szt.
B. 4 180 szt.
C. 320 szt.
D. 5 740 szt.
HAN.02 Pytanie 394
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę sprzedaży wybiera sprzedawca oferujący biżuterię w domach swoich potencjalnych klientów?

A. Akwizycyjną
B. Preselekcyjną
C. Tradycyjną
D. Samoobsługową
HAN.02 Pytanie 395
Prowadzenie działań handlowych

Należności od klienta za sprzedane towary, udokumentowane dowodem księgowym WB, powinny być zapisane na kontach

A. Rachunek bieżący po stronie Wn, Rozrachunki z dostawcami po stronie Ma
B. Kasa po stronie Wn, Rozrachunki z klientami po stronie Ma
C. Rozrachunki z klientami po stronie Wn, Rachunek bieżący po stronie Ma
D. Rachunek bieżący po stronie Wn, Rozrachunki z klientami po stronie Ma
HAN.02 Pytanie 396
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie danych z bilansu przedsiębiorstwa handlowego sporządzonego na dzień 31.12.2018 r. oblicz wysokość kapitału własnego przedsiębiorstwa.

Lp.AKTYWAWartość w złLp.PASYWAWartość w zł
1.Środki trwałe70 000,001.Kapitał zakładowy90 000,00
2.Towary20 000,002.Zysk netto5 000,00
3.Należności od odbiorców5 000,003.Kredyty i pożyczki2 000,00
4.Środki pieniężne w kasie1 000,004.Zobowiązania krótkoterminowe3 000,00
5.Środki pieniężne na rachunku bankowym4 000,00
RAZEM100 000,00RAZEM100 000,00

A. 95 000,00 zł
B. 97 000,00 zł
C. 90 000,00 zł
D. 98 000,00 zł
HAN.02 Pytanie 397
Prowadzenie działań handlowych

Wyznacz brutto cenę sprzedaży towaru, jeśli jego cena zakupu netto wynosi 51,00 zł, firma handlowa stosuje marżę na poziomie 15% od ceny sprzedaży netto, a towar jest obciążony 23% podatkiem VAT?

A. 58,65 zł
B. 62,73 zł
C. 73,80 zł
D. 72,14 zł
HAN.02 Pytanie 398
Prowadzenie działań handlowych

W magazynie materiałów sypkich worki z mąką należy umieszczać na podstawach określanych jako

A. palety
B. kładki
C. rampy
D. silosy
HAN.02 Pytanie 399
Prowadzenie działań handlowych

Osoba zajmująca się magazynowaniem niewłaściwie składowała tkaninę wełnianą, przez co doszło do jej zawilgocenia. To zdarzenie spowodowało powstanie wady tkaniny?

A. kluczową ukrytą
B. marginalną jawną
C. kluczową jawną
D. marginalną ukrytą
HAN.02 Pytanie 400
Prowadzenie działań handlowych

Jaką formę sprzedaży powinno się wybrać w kiosku z czasopismami?

A. Preselekcyjną
B. Klasyczną z ograniczoną obsługą
C. Klasyczną z pełną obsługą
D. Samoobsługową