Filtrowanie pytań
Prowadzenie działań handlowych
A. łańcuchowego podstawiania
B. porównań w czasie
C. porównań w przestrzeni
D. różnicowego podstawiania
Prowadzenie działań handlowych
Której reklamy dotyczy przedstawiona charakterystyka?
| Reklama istotnie ingerująca w sferę prywatności, w szczególności przez nagabywanie klientów w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji. |
A. Społecznej.
B. Porównawczej.
C. Ukrytej.
D. Uciążliwej.
Prowadzenie działań handlowych
Hurtownia wędliniarska, która również prowadzi sprzedaż detaliczną, wprowadza na rynek nowy typ wędlin drobiowych. Jakie narzędzie promocji powinna zastosować, aby przekonać klientów o doskonałej jakości i smaku tych produktów?
A. Wręczanie kuponów rabatowych przy zakupie
B. Organizowanie degustacji produktów
C. Wprowadzenie nagród dla lojalnych klientów
D. Oferowanie bonifikat przy dokonaniu zakupu
Prowadzenie działań handlowych
Jeśli wartość obrotów debetowych konta aktywnego wynosi 1 000,00 zł, a obrotów kredytowych 800,00 zł, to jakie jest saldo końcowe?
A. kredytowe wynosi 800,00 zł
B. debetowe wynosi 1 800,00 zł
C. debetowe wynosi 200,00 zł
D. kredytowe wynosi 1 000,00 zł
Prowadzenie działań handlowych
Które z poniższych wydatków uznawane jest za koszty działalności handlowej?
A. Amortyzacja środków trwałych
B. Kara za nieterminowy odbiór towarów od sprzedawcy
C. Odsetki od kredytów bankowych
D. Koszty związane z likwidacją skutków zdarzeń losowych
Prowadzenie działań handlowych
Jeśli firma uzyskała 150 000,00 zł przychodu ze sprzedaży, a jej zysk netto wynosi 4 050,00 zł, to jaki jest wskaźnik rentowności sprzedaży netto?
A. 27%
B. 0,00027%
C. 2,7%
D. 0,027%
Prowadzenie działań handlowych
W sklepie działającym w tradycyjny sposób najbardziej efektywna jest reklama
A. społeczna
B. bezpośrednia
C. internetowa
D. wydawnicza
Prowadzenie działań handlowych
Pracownik magazynu z artykułami biurowymi niewłaściwie składował papier ksero, przez co doszło do jego zawilgocenia. To zdarzenie przyczyniło się do powstania wady papieru
A. zasadniczą ukrytą
B. zasadniczą jawną
C. nieistotną jawną
D. nieistotną ukrytą
Prowadzenie działań handlowych
Klient zgłosił ukrytą wadę w nabytym produkcie. Jakie dokumenty powinien przygotować sprzedawca?
A. dowód przyjęcia
B. zgłoszenie reklamacyjne
C. zgłoszenie wady
D. protokół przyjęcia
Prowadzenie działań handlowych
Na podstawie informacji zawartych w tabeli ustal, do której grupy docelowej przedsiębiorstwo handlowe powinno skierować swoją ofertę, przyjmując za kryterium doboru liczebność grupy odbiorców.
| Tabela. Struktura zbiorowości odbiorców | |
|---|---|
| Grupa docelowa | Skumulowana liczebność grup odbiorców |
| Bezrobotni | 6 |
| Emeryci | 26 |
| Pracujący | 66 |
| Uczniowie | 100 |
A. Uczniowie.
B. Bezrobotni.
C. Pracujący.
D. Emeryci.
Prowadzenie działań handlowych
Przedstawiony opis dotyczy magazynowej strefy
| Charakterystyka strefy magazynowej |
| W strefie tej przebiega jeden z procesów magazynowych, polegający na przygotowaniu do wydania towaru według zamówienia oraz potrzeb klientów. Do zadań w niej realizowanych należą m.in.: – utworzenie zbioru towarów zgodnie z zamówieniem klienta, – sprawdzenie poprawności stworzonej jednostki zgodnie z zamówieniem klienta, – zabezpieczenie towaru przed uszkodzeniem lub otoczenia przed jego negatywnym wpływem na środowisko. |
A. składowania.
B. wydań.
C. kompletacji.
D. przyjęć.
Prowadzenie działań handlowych
W firmie nastąpił wzrost wartości zysku netto przy niezmienionych przychodach ze sprzedaży. Jak wpłynie to na rentowność sprzedaży?
A. Kierunek zmian rentowności jest trudny do określenia
B. Pozostanie na tym samym poziomie
C. Zmaleje
D. Wzrośnie
Prowadzenie działań handlowych
Wśród kosztów operacyjnych w hurtowni znajdują się wydatki dotyczące sprzedaży
A. akcji
B. walut obcych
C. wyrobów gotowych
D. towarów
Prowadzenie działań handlowych
Ile lat od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin uiszczenia podatku, należy przechowywać faktury zakupu?
A. 15 lat
B. 5 lat
C. 10 lat
D. 20 lat
Prowadzenie działań handlowych
W świetle reguł układania produktów na powierzchni sprzedażowej oraz w magazynie, w bliskim sąsiedztwie nabiału nie można umieszczać
A. tłuszczów roślinnych
B. wyrobów cukierniczych
C. pieczywa
D. warzyw
Prowadzenie działań handlowych
Jakiego dokumentu potrzebuje nabywca towaru, aby uzyskać informacje o asortymencie oferowanych przez dostawcę towarów, ich cenach oraz warunkach płatności i dostawy?
A. Umowę przedwstępną
B. Pismo intencyjne
C. Ofertę handlową
D. Zapytanie ofertowe
Prowadzenie działań handlowych
Kto wystawia notę korygującą?
A. sprzedawca towaru, który wystawił fakturę z błędną ilością zamówionych produktów
B. sprzedawca towaru, który wystawił fakturę z błędnym numerem NIP
C. nabywca towaru, który otrzymał fakturę z błędnym numerem NIP
D. nabywca towaru, który otrzymał fakturę z błędną ilością zamówionych produktów
Prowadzenie działań handlowych
Do wydatków związanych z działalnością operacyjną przedsiębiorstwa handlowego nie wliczają się
A. odpisy na fundusz świadczeń socjalnych
B. wynagrodzenia wypłacane pracownikom na podstawie umów zlecenia
C. koszty związane ze sprzedażą papierów wartościowych
D. wydatki na zużycie energii cieplnej, wody, gazu
Prowadzenie działań handlowych
Handlowiec oferujący wyspecjalizowany sprzęt wędkarski, pragnąc dokładnie przekazać informacje o produkcie wędkarzom, powinien użyć reklamy
A. w prasie branżowej
B. w telewizji krajowej
C. w kinach
D. w stacji radiowej
Prowadzenie działań handlowych
Osoba prowadząca działalność gospodarczą, będąca płatnikiem VAT i rozliczająca się w systemie miesięcznym, ma obowiązek złożyć podatek za maj do dnia
A. 20 czerwca
B. 10 czerwca
C. 15 czerwca
D. 25 czerwca
Prowadzenie działań handlowych
Handlowiec prowadzi sprzedaż detaliczną we własnym sklepie usytuowanym na osiedlu mieszkaniowym. Zgodnie z zamieszczonym fragmentem ustawy może w nim sprzedawać
| Fragment ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych | n|
| (…) | n|
| n Art. 6. n 1. Zabrania się sprzedaży wyrobów tytoniowych osobom do lat 18. W miejscu sprzedaży wyrobów tytoniowych umieszcza się widoczną i czytelną informację o treści: „Zakaz sprzedaży wyrobów tytoniowych osobom do lat 18 (art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych)". n 1a. W przypadku wątpliwości co do pełnoletności kupującego wyroby tytoniowe sprzedawca może zażądać okazania dokumentu potwierdzającego wiek kupującego. n 2. Zabrania się sprzedaży wyrobów tytoniowych na terenie podmiotów wykonujących działalność leczniczą w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, szkół i placówek oświatowo-wychowawczych oraz obiektów sportowo-rekreacyjnych. n 3. Zabrania się sprzedaży wyrobów tytoniowych w automatach. n 4. Zabrania się sprzedaży papierosów w opakowaniach zawierających mniej niż dwadzieścia sztuk oraz luzem bez opakowania. n 5. Zabrania się sprzedaży detalicznej wyrobów tytoniowych w systemie samoobsługowym, z wyjątkiem sklepów wolnocłowych.n | n|
| (…) | n
A. wyroby tytoniowe klientom pełnoletnim.
B. papierosy luzem.
C. wyroby tytoniowe wszystkim klientom.
D. papierosy w opakowaniach zawierających mniej niż 20 sztuk.
Prowadzenie działań handlowych
Na który rodzaj zapasu wskazuje przedstawiony stan magazynowy czekolady mlecznej?
| Stan magazynowy czekolady mlecznej | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Lp. | Nazwa towaru | Jednostka miary | Stan magazynowy | Zapas minimalny | Zapas maksymalny |
| 1. | Czekolada mleczna | szt. | 55 | 20 | 40 |
A. Nadmierny.
B. Zbędny.
C. Maksymalny.
D. Minimalny.
HAN.02 Pytanie 503
Prowadzenie działań handlowych
Osoba odpowiedzialna za ilościowy odbiór detergentów do prania powinna na początku sprawdzić
A. zgodność ilościową produktu z zamówieniem
B. zgodność ilościową produktu z dokumentami dostawy
C. zapach produktu
D. metodę oznaczenia produktu
Prowadzenie działań handlowych
Zwiększenie wskaźnika rentowności sprzedaży w firmie handlowej z 11% do 16% wskazuje, że na każdą złotówkę
A. przychodu ze sprzedaży przypada 0,05 zł zysku
B. zysku przypada 0,05 zł przychodów ze sprzedaży
C. zysku przypada o 0,05 zł więcej przychodów ze sprzedaży
D. przychodu ze sprzedaży przypada o 0,05 zł więcej zysku
Prowadzenie działań handlowych
Na podstawie informacji zamieszczonych w tabeli ustal, ile sztuk obuwia hurtownia powinna zamówić w czerwcu, jeżeli zapotrzebowanie na buty w maju wynosiło 500 sztuk, a poziom planowanego poziomu zapasu początkowego i końcowego nie ulegnie zmianie.
| Tabela. Przyrost zapotrzebowania na obuwie względem poprzedniego miesiąca | ||||
|---|---|---|---|---|
| Miesiąc | Marzec | Kwiecień | Maj | Czerwiec |
| Przyrost zapotrzebowania | 10% | -10% | 20% | 10% |
A. 660 szt.
B. 510 szt.
C. 600 szt.
D. 550 szt.
Prowadzenie działań handlowych
Określ właściwą dekretację operacji z wyciągu bankowego związanych z wpłatą gotówki z kasy firmy na swoje konto bankowe.
A. Dt Rachunek bieżący i Ct Należności
B. Dt Należności i Ct Rachunek bieżący
C. Dt Rachunek bieżący i Ct Kasa
D. Dt Kasa i Ct Rachunek bieżący
Prowadzenie działań handlowych
Wskaźnik zysku na kapitałach własnych firmy handlowej wynosi 15%. Co to oznacza?
A. 1 zł kapitałów własnych generuje 0,15 zł zysku netto
B. 1 jednostka kapitału zakładowego generuje 0,15 zł zysku netto
C. 1 zł wartości aktywów generuje 0,15 zł zysku netto
D. 1 zł przychodu ze sprzedaży generuje 0,15 zł zysku netto
Prowadzenie działań handlowych
Jaki zwrot jest typowy dla oferty handlowej?
A. Opust 5% jest stosowany przy zakupie co najmniej 200 platonek
B. Łączna wartość zamawianego towaru wynosi 6060 zł + VAT 8%
C. Proszę o dostarczenie jogurtów 15 października br. do mojego sklepu w godzinach od 6.00 do 17.00
D. Towar odbierzemy transportem własnym
Prowadzenie działań handlowych
Określenie wielkości stanów magazynowych, terminów oraz częstotliwości dostaw materiałów jest częścią planowania
A. promocji
B. finansów
C. wydatków
D. zaopatrzenia
Prowadzenie działań handlowych
Złożenie zamówienia jest bezpośrednio poprzedzone uzyskaniem
A. specyfikacji wysyłkowej
B. oferty handlowej
C. potwierdzenia zamówienia
D. zapytania ofertowego
Prowadzenie działań handlowych
W sklepie sportowym, który funkcjonuje w systemie samoobsługowym, limit dopuszczalnych niedoborów towarów wynosi 0,12%. Jaką sytuację mamy do czynienia w sklepie, jeżeli wartość sprzedaży w określonym czasie wyniosła 180 000 zł, a zauważony niedobór to 250 zł?
A. Rzeczywisty niedobór przekracza limit na niedobory i osoby odpowiedzialne materialnie mają obowiązek zwrotu brakującej wartości
B. Rzeczywisty niedobór jest równy limitowi na niedobory, a w przyszłości limit powinien zostać obniżony
C. Rzeczywisty niedobór przewyższa limit dopuszczalny o 10% i pracownicy odpowiedzialni materialnie nie muszą zwracać brakującej wartości
D. Rzeczywisty niedobór jest mniejszy od dopuszczalnego limitu, a różnica wartości może być przekazana pracownikom w formie premii
Prowadzenie działań handlowych
Na podstawie zamieszczonych w tabeli danych ustal przewidywane zapotrzebowanie na towar X w IV kwartale, zakładając taki sam procentowy przyrost zapotrzebowania, jak w poprzednich kwartałach.
| Zapotrzebowanie na towar X w szt. | |||
|---|---|---|---|
| Kwartał I | Kwartał II | Kwartał III | Kwartał IV |
| 500 | 600 | 720 | ? |
A. 840 szt.
B. 864 szt.
C. 820 szt.
D. 946 szt.
Prowadzenie działań handlowych
Jakiego rodzaju obserwacji powinno się użyć do oceny zachowań sprzedawców w relacjach z klientami?
A. Jawną, pośrednią
B. Jawną, bezpośrednią
C. Ukrytą, pośrednią
D. Ukrytą, bezpośrednią
Prowadzenie działań handlowych
Jaką formę reklamy powinien wybrać producent, który planuje wprowadzenie na krajowy rynek markowych butów, aby przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych klientów?
A. Prezentację oferty na lokalnych targach
B. Wyemitowanie spotu reklamowego w telewizji ogólnokrajowej
C. Reklama w regionalnych gazetach
D. Osobiste rozdawanie ulotek na ulicach stolicy
Prowadzenie działań handlowych
W sklepie działającym w systemie samoobsługowym, dopuszczalny poziom niedoborów towarowych wynosi 0,12%. Jakie zdarzenie miało miejsce w sklepie, jeśli całkowita sprzedaż w analizowanym okresie wyniosła 180 000,00 zł, a zauważony niedobór wyniósł 250,00 zł?
A. Zauważony niedobór był wyższy od dopuszczalnego limitu o 14%
B. Zauważony niedobór był niższy od dopuszczalnego limitu o 14%
C. Zauważony niedobór był wyższy od dopuszczalnego limitu o 34,00 zł
D. Zauważony niedobór był niższy od dopuszczalnego limitu o 34,00 zł
Prowadzenie działań handlowych
Jaki dokument powinien być przygotowany, gdy klient uregulował wcześniej zobowiązania wynikające z faktury, a następnie w późniejszym czasie otrzymał dodatkowy rabat na zakupione towary?
A. Fakturę korygującą
B. Notę korygującą
C. Fakturę zakupu
D. Duplikat faktury
Prowadzenie działań handlowych
Odszkodowanie uzyskane z powodu niewłaściwego zrealizowania umowy przez dostawcę traktuje się dla hurtowni jako przychód
A. z pozostałej działalności operacyjnej
B. ze sprzedaży
C. z operacji finansowych
D. z podstawowej działalności operacyjnej
Prowadzenie działań handlowych
Bank przyznał kredyt obrotowy dla Przedsiębiorstwa Handlowego MEG na potrzeby bieżącej działalności, na okres trzech miesięcy, w kwocie 28 500,00 zł, z oprocentowaniem 15% rocznie. Jakie są miesięczne odsetki od udzielonego kredytu?
A. 190,00 zł
B. 570,00 zł
C. 356,25 zł
D. 118,75 zł
Prowadzenie działań handlowych
Na podstawie danych przedstawiających wyniki inwentaryzacji przeprowadzonej w hurtowni, ustal wartość różnic inwentaryzacyjnych.
| Tabela. Wyniki inwentaryzacji | ||||
|---|---|---|---|---|
| Nazwa towaru | J.m. | Cena w zł | Ilość towaru wg spisu z natury | Ilość towaru wg zapisów w księgach rachunkowych |
| Lizak | szt. | 1,50 | 400 | 385 |
| Baton | szt. | 2,20 | 330 | 340 |
| Wafel | szt. | 2,40 | 580 | 600 |
A. Nadwyżka lizaków 22,50 zł; nadwyżka batonów 22,00 zł; niedobór wafli 48,00 zł.
B. Niedobór lizaków 22,50 zł; niedobór batonów 22,00 zł; nadwyżka wafli 48,00 zł.
C. Niedobór lizaków 22,50 zł; nadwyżka batonów 22,00 zł; niedobór wafli 48,00 zł.
D. Nadwyżka lizaków 22,50 zł; niedobór batonów 22,00 zł; niedobór wafli 48,00 zł.
Prowadzenie działań handlowych
W jakim czasie sprzedawca, który nie rozwiązał reklamacji, zobowiązany jest ją uwzględnić?
A. Po 30 dniach
B. Po 14 dniach
C. Po 21 dniach
D. Po 10 dniach