Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.02 Pytanie 81
Prowadzenie działań handlowych

Który zestaw narzędzi promocji powinna wykorzystać hurtownia artykułów florystycznych, jeżeli dysponuje ona ograniczonymi funduszami?

A.B.

– zatrudnienie znanej celebrytki jako „twarzy firmy"

– sponsoring zawodów sportowych

– zatrudnienie przedstawicieli handlowych

– reklama w radiu

C.D.

– listy wysyłkowe

– spot w telewizji śniadaniowej

– plansza reklamowa ustawiona przy skrzyżowaniu głównych ulic miasta

– wizytówki i foldery reklamowe dostarczone do lokalnych kwiaciarni

A. C.
B. D.
C. B.
D. A.
Prowadzenie działań handlowych

Oblicz wynik finansowy brutto sklepu z artykułami AGD na podstawie przedstawionych w tabeli danych z ewidencji księgowej na koniec roku obrotowego.

-przychody netto ze sprzedaży towarów– 146 200,00 zł
-wartość sprzedanych towarów według cen zakupu– 83 100,00 zł
-koszty handlowe– 17 400,00 zł
-pozostałe przychody operacyjne– 4 180,00 zł
-odsetki od środków na rachunku bankowym– 1 350,00 zł
-zapłacona prowizja od otrzymanego kredytu– 980,00 zł
-zyski nadzwyczajne– 760,00 zł

A. 49 490,00 zł
B. 48 310,00 zł
C. 51 010,00 zł
D. 52 970,00 zł
Prowadzenie działań handlowych

Do wydatków związanych z operacyjną działalnością firmy handlowej nie wliczają się

A. wynagrodzenia wypłacane pracownikom na podstawie umów zlecenia
B. wydatki na zużycie energii cieplnej, wody, gazu
C. odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
D. koszty handlu papierami wartościowymi
HAN.02 Pytanie 88
Prowadzenie działań handlowych

Dla którego pisma handlowego charakterystyczny jest przedstawiony zwrot?

Prosimy o przesłanie aktualnych cenników.

A. Zamówienia towarów.
B. Zapytania ofertowego.
C. Oferty handlowej.
D. Umowy handlowej.
Prowadzenie działań handlowych

Korzystając z zamieszczonego zestawienia, oblicz ile wyniesie wartość wydanych z magazynu 200 sztuk kremów do twarzy na podstawie Wz 1/2024, jeżeli hurtownia do wyceny rozchodu towarów stosuje metodę FIFO (pierwsze weszło, pierwsze wyszło).

Zestawienie informacji na temat dostaw towaru - kremu do twarzy w hurtowni kosmetyków
DataDowódIlośćCena jednostkowa
09.01.2024 r.Pz 1/2024120 szt.20,00 zł/szt.
12.01.2024 r.Pz 2/202440 szt.22,00 zł/szt.
16.01.2024 r.Pz 3/202490 szt.21,00 zł/szt.
19.01.2024 r.Pz 4/2024100 szt.19,00 zł/szt.
22.01.2024 r.Wz 1/2024200 szt.?

A. 4 120,00 zł
B. 3 800,00 zł
C. 4 010,00 zł
D. 4 000,00 zł
HAN.02 Pytanie 90
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę należy wykorzystać do zbadania zadowolenia klientów z dokonanej transakcji przy użyciu standaryzowanego kwestionariusza?

A. Ankieta opakowaniowa
B. Wywiad głębinowy
C. Obserwacja bezpośrednia
D. Eksperyment rynkowy
HAN.02 Pytanie 91
Prowadzenie działań handlowych

W której sekcji planu marketingowego powinny znaleźć się wnioski z przeprowadzonej analizy pozycji firmy?

A. W celach działalności marketingowej
B. W podsumowaniu dla zarządu
C. W strategiach marketingowych
D. W opisie sytuacji rynkowej
HAN.02 Pytanie 92
Prowadzenie działań handlowych

Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być wykorzystane do różnicowania klientów sprzętu zaawansowanej turystyki?

A. Demograficzne oraz psychologiczne
B. Geograficzne oraz ekonomiczne
C. Demograficzne oraz geograficzne
D. Ekonomiczne i demograficzne
HAN.02 Pytanie 93
Prowadzenie działań handlowych

W ofercie handlowej każdej firmy konieczne jest zawarcie

A. warunków rękojmi za wady towarów
B. podpisu prezesa firmy
C. informacji o pozycji rynkowej firmy
D. ceny oferowanych towarów
Prowadzenie działań handlowych

Wewnętrznym źródłem informacji wtórnej dla działu zamówień w firmie handlowej jest

A. raport fiskalny za miesiąc
B. zestawienie z Małego Rocznika Statystycznego Polski
C. zestawienie Sprzedaż według asortymentu przygotowane przez agencję marketingową
D. raport z badań zleconych przez przedsiębiorstwo
Prowadzenie działań handlowych

W firmie handlowej zauważono niewłaściwy stan towarów w cenie zakupu 2 450,00 zł. Niedobór, który mieści się w granicach norm, wynosi 1 300,00 zł. Księgowanie niedoboru przekraczającego dopuszczalne normy powinno zostać zarejestrowane w ciężar konta

A. Koszt wytworzenia wyrobów gotowych 1 300,00 zł
B. Straty nadzwyczajne 1 300,00 zł
C. Zużycie materiałów i energii 1 150,00 zł
D. Pozostałe koszty operacyjne 1 150,00 zł
Prowadzenie działań handlowych

W trakcie inwentaryzacji ujawniono w kasie brak gotówki, którego źródła nie zostały określone. Rozliczenie tego braku powinno zostać zaksięgowane po stronie Ma na koncie Rozliczenie niedoborów i szkód oraz po stronie Wn na koncie

A. Inne rozrachunki
B. Inne rozrachunki z pracownikami
C. Inne koszty operacyjne
D. Inne przychody operacyjne
Prowadzenie działań handlowych

Aby skorygować błędnie wprowadzoną kwotę w dokumencie Polecenie księgowania, który został sporządzony ręcznie przed zakończeniem miesiąca, należy

A. skreślić pomyłkę, wpisać właściwą kwotę, datę oraz złożyć podpis
B. wystawić dokument korygujący i zniszczyć oryginał
C. wykonać storno czarne
D. wykonać storno czerwone
HAN.02 Pytanie 99
Prowadzenie działań handlowych

Którą fazę cyklu życia produktu i charakterystyczne dla niej narzędzia promocji opisano w zamieszczonej tabeli?

Charakterystyka wybranej fazy cyklu życia produktu− rośnie liczba nabywców produktu
− następuje najszybszy wzrost sprzedaży
− zwiększają się zyski firmy
− występują dodatkowe korzyści z tytułu niższych wydatków na promocję
− pojawiają się substytuty produktu
Narzędzia promocji stosowane w opisanej wyżej fazie cyklu życia produktu− budowanie lojalności klientów
− zachęcanie do zakupu poprzez obniżki cen
− kierowanie do grupy klientów określanych jako wczesna większość
− zniechęcanie do produktów naśladowczych, oferowanych przez konkurencję

A. Wprowadzania.
B. Schyłku.
C. Wzrostu.
D. Dojrzałości.
HAN.02 Pytanie 100
Prowadzenie działań handlowych

Wskaźnik, który informuje o wartości zysku netto przypadającego na każdą złotówkę zrealizowanej sprzedaży, to wskaźnik

A. płynności bieżącej
B. rentowności sprzedaży netto
C. produktywności
D. rentowności kapitałów własnych
HAN.02 Pytanie 102
Prowadzenie działań handlowych

Podstawowa zasada rachunkowości, która zakłada, że jednostka gospodarcza będzie prowadzić swoją działalność w przewidywalnej przyszłości, w istotnie niezmienionym zakresie, nosi nazwę zasady

A. istotności
B. kontynuacji działania
C. ostrożnej wyceny
D. memoriałowej
Prowadzenie działań handlowych

W hurtowni obuwia, wartość sprzedanych męskich półbutów w netto powinna być zaksięgowana po stronie Ma na koncie

A. Koszt sprzedanych produktów gotowych
B. Wartość sprzedanych artykułów w cenach zakupu
C. Przychody ze sprzedaży produktów gotowych
D. Przychody ze sprzedaży towarów
Prowadzenie działań handlowych

Korzystając z zamieszczonego zestawienia oblicz, ile wyniesie wartość wydanych z magazynu 200 sztuk balsamów do ciała na podstawie Wz 1/2019, jeżeli hurtownia do wyceny rozchodu towarów stosuje metodę FIFO (pierwsze weszło, pierwsze wyszło).

Zestawienie informacji na temat dostaw towaru:
balsamu do ciała w hurtowni kosmetyków
DataDowódIlośćCena jednostkowa
07.05.2019 r.Pz 1/2019120 szt.20,00 zł/szt.
10.05.2019 r.Pz 2/201940 szt.22,00 zł/szt.
14.05.2019 r.Pz 3/201990 szt.21,00 zł/szt.
21.05.2019 r.Pz 4/2019100 szt.19,00 zł/szt.
24.05.2019 r.Wz 1/2019200 szt.?

A. 4 010,00 zł
B. 4 000,00 zł
C. 4 120,00 zł
D. 2 800,00 zł
HAN.02 Pytanie 107
Prowadzenie działań handlowych

Dokonanie operacji, która polega na uregulowaniu zobowiązania wobec pracowników firmy z rachunku bieżącego, wpłynie na bilans

A. wzrost zarówno aktywów, jak i pasywów
B. zmiana tylko w aktywach
C. zmiana jedynie w pasywach
D. spadek po stronie aktywów i pasywów
HAN.02 Pytanie 108
Prowadzenie działań handlowych

Jakie narzędzia promocji powinien wykorzystać sklep spożywczy, aby skłonić klientów indywidualnych do większych zakupów?

A. Wsparcie finansowe, gratisowe artykuły, wycieczki.
B. Kupony rabatowe, próbki produktów, szkolenie dla pracowników.
C. Premie za sprzedaż, zawody, szkolenia wyjazdowe.
D. Próbki produktów, kupony rabatowe, konkursy
Prowadzenie działań handlowych

Oblicz brutto cenę sprzedaży towaru, którego cena zakupu netto wynosi 1 500,00 zł, na który nałożona jest stawka VAT w wysokości 23%, a marża wynosi 30% i jest obliczana od ceny zakupu netto?

A. 2 635,72 zł
B. 3 136,50 zł
C. 1 586,00 zł
D. 2 398,50 zł
Prowadzenie działań handlowych

Która klasyfikacja została stworzona w celach podatkowych?

A. Klasyfikacja Środków Trwałych (KŚR)
B. Polska Klasyfikacja Działalności (PKD)
C. Klasyfikacja Budżetowa (KB)
D. Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU)
HAN.02 Pytanie 113
Prowadzenie działań handlowych

Który z poniższych warunków nie odnosi się do zasady podwójnego zapisu operacji finansowej?

A. Wartość zapisu na obu kontach jest taka sama
B. Każda operacja jest ewidencjonowana na dwóch odmiennych kontach
C. Zapisy są realizowane po przeciwległych stronach tych kont
D. Na kontach obowiązuje zasada zapisu powtarzającego się
Prowadzenie działań handlowych

W listopadzie hurtownia sprzedała 100 sztuk talerzy po cenie netto 7,50 zł/szt., za które otrzymała płatność przed końcem miesiąca, oraz 50 sztuk talerzy po cenie netto 8,00 zł/szt. z terminem płatności w grudniu. Oblicz wartość przychodu netto hurtowni ze sprzedaży talerzy w listopadzie?

A. 750,00 zł
B. 400,00 zł
C. 1 150,00 zł
D. 575,00 zł
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie przestawionego fragmentu umowy ustal miesięczną wysokość wynagrodzenia brutto pracownika, który dokonał w miesiącu sprzedaży na kwotę 60 000,00 zł.

Fragment umowy o pracę

1. Strony ustalają następujące warunki zatrudnienia:

1) stanowisko: przedstawiciel handlowy

2) miejsce zatrudnienia: Kraków, Mazowiecka 22

3) wymiar czasu pracy: 1/1

4) składniki wynagrodzenia:

a) podstawa miesięczna na stanowisku przedstawiciel handlowy 3 000,00 zł

b) prowizja od sprzedaży 5% obrotów

A. 3 300,00 zł
B. 4 500,00 zł
C. 6 000,00 zł
D. 3 150,00 zł
HAN.02 Pytanie 117
Prowadzenie działań handlowych

Zgodnie z ustawą z 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, do czynów uznawanych za nieuczciwą konkurencję w obszarze reklamy nie zalicza się reklamy, które informują.

A. odwołujących się do emocji klientów poprzez wzbudzanie strachu lub wykorzystywanie przesądów
B. stanowiącej znaczącą ingerencję w prywatność
C. prezentującej rzeczywiste cechy oraz funkcje reklamowanego produktu
D. zawierającej wypowiedź, która, zachęcając do zakupu towarów, sprawia wrażenie neutralnej
Prowadzenie działań handlowych

Operację gospodarczą Lista płac – dokonano naliczenia wynagrodzenia brutto dla pracowników należy wykazać na kontach

A. Wynagrodzenia na stronie Wn, Pozostałe rozrachunki na stronie Ma
B. Wynagrodzenia na stronie Wn, Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń na stronie Ma
C. Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń na stronie Wn, Wynagrodzenia na stronie Ma
D. Pozostałe rozrachunki na stronie Wn, Wynagrodzenia na stronie Ma
HAN.02 Pytanie 120
Prowadzenie działań handlowych

Zorganizowanie konferencji prasowej przez sieć firm handlowych pod tytułem: Zapobieganie nadwadze i otyłości z udziałem specjalistów w dziedzinie zdrowego żywienia stanowi formę

A. public relations
B. promocji sprzedaży
C. sprzedaży osobistej
D. reklamy