Filtrowanie pytań
HAN.02 Pytanie 81
Prowadzenie działań handlowych
A. Protokół różnic
B. Wz – wydanie na zewnątrz
C. Dokumentację dostawy
D. Pz – przyjęcie z zewnątrz
HAN.02 Pytanie 82
Prowadzenie działań handlowych
Oblicz wartość netto sprzedaży towaru obciążonego stawką 23%, jeżeli:
- cena zakupu netto wynosi 20,00 zł,
- firma stosuje 20% marżę obliczaną metodą "w stu"?
A. 29,52 zł
B. 24,00 zł
C. 25,00 zł
D. 17,86 zł
HAN.02 Pytanie 83
Prowadzenie działań handlowych
Pracownik, którego wynagrodzenie jest oparte na prowizji, sprzedał w danym miesiącu produkty o łącznej wartości 80 000,00 zł. Przy stawce prowizji wynoszącej 3% jego zarobek będzie wynosić
A. 8 000,00 zł
B. 2 400,00 zł
C. 80 000,00 zł
D. 24 000,00 zł
HAN.02 Pytanie 84
Prowadzenie działań handlowych
Wzrost wyniku finansowego hurtowni z 20 000,00 zł do 26 000,00 zł mógł być spowodowany
A. zmianą metody ewidencjonowania wydatków
B. obniżeniem kosztów przy niezmienionych przychodach
C. zmianą metody obliczania wyniku finansowego
D. wzrostem kosztów przy niezmienionych przychodach
HAN.02 Pytanie 85
Prowadzenie działań handlowych
Właściciel hurtowni zrealizował analizę zatrudnienia pracowników w minionym roku, biorąc za punkt odniesienia ilość zatrudnionych z lat wcześniejszych. Zastosował on metodę porównań
A. w przestrzeni
B. z normą
C. w czasie
D. parami
HAN.02 Pytanie 86
Prowadzenie działań handlowych
Oblicz wartość sprzedaży brutto towaru, którego cena zakupu netto wynosi 1 500,00 zł. Towar ten podlega 23% stawce VAT. Marża wynosi 30% i jest obliczana od ceny zakupu netto.
A. 3 136,50 zł
B. 2 398,50 zł
C. 2 635,72 zł
D. 1 586,00 zł
HAN.02 Pytanie 87
Prowadzenie działań handlowych
Jakiego typu reklamy powinno użyć przedsiębiorstwo, które chce skłonić konsumentów do nabycia nowego produktu, przedstawiając kluczowe informacje oraz zalety, jakie dany produkt przynosi klientom?
A. Reklamę informacyjną
B. Reklamę przypominającą
C. Reklamę wzmacniającą
D. Reklamę nakłaniającą
HAN.02 Pytanie 88
Prowadzenie działań handlowych
Zdarzenie polegające na zaciągnięciu kredytu bankowego, który był użyty do uregulowania należności wobec dostawców, stanowi przykład operacji
A. pasywnych.
B. aktywnych-pasywnych zmniejszających.
C. aktywnych.
D. aktywnych-pasywnych zwiększających.
HAN.02 Pytanie 89
Prowadzenie działań handlowych
Na jakim etapie negocjacji handlowych dochodzi do zderzenia stanowisk uczestników oraz wymiany zdań mających na celu uzyskanie porozumienia?
A. Fazy rozpoczęcia negocjacji
B. Fazy negocjacji właściwych
C. Fazy przygotowania negocjacji
D. Fazy zakończenia negocjacji
HAN.02 Pytanie 90
Prowadzenie działań handlowych
Dokument, który potwierdza wydanie towarów ze składu, to
A. Mm
B. Rw
C. Wz
D. Pz
HAN.02 Pytanie 91
Prowadzenie działań handlowych
Po przeprowadzeniu analizy SWOT, właściciel cukierni zdecydował o otwarciu dodatkowych punktów sprzedaży swoich wyrobów w innych miastach. Który z elementów tej analizy został uznany za mocną stronę cukierni?
A. Niskie bezrobocie w regionie
B. Niskie oprocentowanie kredytów
C. Stabilna polityka podatkowa
D. Smaczne i niedrogie wyroby
HAN.02 Pytanie 92
Prowadzenie działań handlowych
Jeżeli w firmie wskaźnik rotacji zapasów wynosił 18 dni w 2012 roku, a w 2013 roku 15 dni, to oznacza, że w 2013 roku w porównaniu do 2012 roku
A. nie wystąpiły zmiany w zarządzaniu zapasami
B. średni czas zamrożenia zapasów zmniejszył się o 3 dni
C. pogorszyła się efektywność zarządzania zapasami
D. średni czas zamrożenia zapasów wzrósł o 3 dni
HAN.02 Pytanie 93
Prowadzenie działań handlowych
Oblicz wartość sprzedaży w firmie handlowej w styczniu, jeśli w grudniu wskaźnik rotacji zapasów wyniósł 4, przeciętny stan magazynowy to 60 000,00 zł, a te wartości nie zmienią się w następnym miesiącu?
A. 60 000,00 zł
B. 120 000,00 zł
C. 15 000,00 zł
D. 240 000,00 zł
HAN.02 Pytanie 94
Prowadzenie działań handlowych
Dokument Wz z magazynu potwierdza
A. wydanie sprzedanych towarów z magazynu
B. przyjęcie zwrotu towaru do magazynu
C. wydanie materiałów do produkcji z magazynu
D. przyjęcie wyrobów gotowych do magazynu
HAN.02 Pytanie 95
Prowadzenie działań handlowych
Zasada stosowana w zarządzaniu magazynem, według której jako pierwsze wydawane są z magazynu produkty o najkrótszym okresie ważności, to
A. LIFO
B. FILO
C. FEFO
D. FIFO
HAN.02 Pytanie 96
Prowadzenie działań handlowych
Źródłem wewnętrznym informacji o rynku dla firmy handlowej jest
A. notatka z przebiegu rozmowy z klientem
B. Raport Działu Sprzedaży dotyczący wielkości oraz struktury sprzedaży
C. informacja GUS o dynamice sprzedaży
D. Baza Internetowa REGON
HAN.02 Pytanie 97
Prowadzenie działań handlowych
W skład pozostałych kosztów operacyjnych w firmie handlowej wchodzą
A. nabycie akcji
B. nieodpłatne przekazanie towarów
C. ujemne różnice w kursach walut
D. odsetki od budżetu
HAN.02 Pytanie 98
Prowadzenie działań handlowych
Jaką strategię negocjacyjną powinien zastosować przedsiębiorca, gdy występuje presja czasowa, istnieje wysokie prawdopodobieństwo bliskich kontaktów oraz względna równowaga sił w negocjacjach?
A. Unikania
B. Łagodzenia
C. Dominacji
D. Kompromisu
HAN.02 Pytanie 99
Prowadzenie działań handlowych
Produkty oferowane przez sprzedawcę powinny być oznaczone odpowiednimi etykietami. Etykieta cenowa w sklepie detalicznym, obok nazwy produktu, ceny oraz nazwy producenta, powinna zawierać informację
A. o państwie pochodzenia produktu
B. na temat sposobu płatności za ten produkt
C. na temat jednostki miary, do której przypisana jest cena
D. o terminie przydatności do spożycia
HAN.02 Pytanie 100
Prowadzenie działań handlowych
Jaką formę promocji powinien wybrać nowo otwarty salon fryzjerski?
A. Prezentację całkowitej oferty usług na targach międzynarodowych
B. Emisję reklamy w formie filmu w ogólnokrajowej telewizji
C. Wysłanie oferty salonu do firm z sektora fryzjerskiego
D. Reklamę z kuponami rabatowymi w lokalnej prasie
HAN.02 Pytanie 101
Prowadzenie działań handlowych
Optymalna wartość wskaźnika szybkiej płynności powinna mieścić się w zakresie od 1,0 do 1,2. Wartość tego wskaźnika obliczona dla firmy handlowej wynosi 0,7. Co to oznacza dla przedsiębiorstwa?
A. spłaca swoje zobowiązania w terminie
B. zgromadziło zbyt dużą ilość środków pieniężnych
C. ma problemy z terminowym regulowaniem zobowiązań
D. nadmiernie udziela kredytów swoim klientom
HAN.02 Pytanie 102
Prowadzenie działań handlowych
Jaką wartość mają zabawki przekazane na rzecz Domu Dziecka jako darowizna z perspektywy hurtowni zabawek?
A. pozostałe koszty operacyjne
B. przychody finansowe
C. pozostałe przychody operacyjne
D. koszty finansowe
HAN.02 Pytanie 103
Prowadzenie działań handlowych
Na koniec dnia w sklepie jest 10 kg jabłek deserowych. Sprzedaż jabłek wynosi dziennie 8 kg, a optymalny poziom zapasu, który powinien być zawsze dostępny w sklepie, to 20 kg. Jaką ilość jabłek należy zamówić, aby zapewnić ciągłość sprzedaży oraz utrzymać wymagany zapas przez następne 5 dni?
A. 40 kg
B. 50 kg
C. 60 kg
D. 30 kg
HAN.02 Pytanie 104
Prowadzenie działań handlowych
W trakcie ustalania ceny, obydwie strony uzyskały pewne korzyści, ale także poniosły pewne straty, aby dojść do porozumienia. Jaki typ negocjacji został wykorzystany?
A. Dostosowanie
B. Unikanie
C. Kompromis
D. Dominacja
HAN.02 Pytanie 105
Prowadzenie działań handlowych
Ile lat od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin uiszczenia podatku, należy przechowywać faktury zakupu?
A. 10 lat
B. 15 lat
C. 20 lat
D. 5 lat
HAN.02 Pytanie 106
Prowadzenie działań handlowych
Sprzedawca ma obowiązek potwierdzić na piśmie wszystkie kluczowe warunki umowy w przypadku sprzedaży
A. na platformie aukcyjnej zegarka w kwocie 200,00 zł
B. subskrypcyjnej 10-tomowej encyklopedii w cenie 700,00 zł
C. w komisji pierścionka w wartości 1 000,00 zł
D. w sklepie stacjonarnym sokowirówki w cenie 300,00 zł
HAN.02 Pytanie 107
Prowadzenie działań handlowych
W firmie handlowej, podczas przeprowadzanej inwentaryzacji, zauważono niedobór towaru A - 50 szt. po 2,00 zł/szt. oraz nadwyżkę towaru B - 70 szt. po 1,90 zł/szt. Na podstawie decyzji komisji inwentaryzacyjnej przeprowadzono kompensatę tych towarów na kwotę 95,00 zł. Po wykonanej kompensacie do rozliczenia pozostaje
A. niedobór o wartości 5,00 zł i nadwyżka o wartości 38,00 zł
B. jedynie nadwyżka o wartości 43,00 zł
C. tylko niedobór o wartości 38,00 zł
D. niedobór o wartości 38,00 zł i nadwyżka o wartości 5,00 zł
HAN.02 Pytanie 108
Prowadzenie działań handlowych
Wskaźnik rentowności sprzedaży wynoszący 12% wskazuje, że firma uzyskała zysk z 1 złotówki przychodu ze sprzedaży towarów
A. poniżej 12 gr
B. w wysokości 12 gr
C. powyżej 12 gr
D. nie więcej niż 12 gr
HAN.02 Pytanie 109
Prowadzenie działań handlowych
Który z wymienionych komunikatów reklamowych odwołuje się do argumentów racjonalnych?
A. Pani Kasia poleca do mycia zębów pastę Y
B. Pokochasz nowy, lepszy smak naszej kawy
C. Robot kuchenny X posiada również funkcję sokowirówki
D. Wyobraź sobie swój nowy, czerwony samochód
HAN.02 Pytanie 110
Prowadzenie działań handlowych
Wyznacz brutto cenę sprzedaży towaru, jeśli jego cena zakupu netto wynosi 51,00 zł, firma handlowa stosuje marżę na poziomie 15% od ceny sprzedaży netto, a towar jest obciążony 23% podatkiem VAT?
A. 58,65 zł
B. 72,14 zł
C. 73,80 zł
D. 62,73 zł
HAN.02 Pytanie 111
Prowadzenie działań handlowych
Hurtownia wędliniarska, która również prowadzi sprzedaż detaliczną, wprowadza na rynek nowy typ wędlin drobiowych. Jakie narzędzie promocji powinna zastosować, aby przekonać klientów o doskonałej jakości i smaku tych produktów?
A. Wręczanie kuponów rabatowych przy zakupie
B. Organizowanie degustacji produktów
C. Wprowadzenie nagród dla lojalnych klientów
D. Oferowanie bonifikat przy dokonaniu zakupu
HAN.02 Pytanie 112
Prowadzenie działań handlowych
Aby obliczyć wynagrodzenie pracownika w systemie czasowo-premiowym, należy uwzględnić stawkę godzinową wynoszącą 10 zł oraz regulaminową premię w wysokości 200 zł. Jeśli pracownik przepracował w miesiącu 180 godzin w ramach ustalonej normy czasu pracy, to jego wynagrodzenie brutto będzie wynosić
A. 1 800 zł
B. 2 000 zł
C. 1 600 zł
D. 2 200 zł
HAN.02 Pytanie 113
Prowadzenie działań handlowych
Jakiego dokumentu potrzebuje nabywca towaru, aby uzyskać informacje o asortymencie oferowanych przez dostawcę towarów, ich cenach oraz warunkach płatności i dostawy?
A. Zapytanie ofertowe
B. Pismo intencyjne
C. Umowę przedwstępną
D. Ofertę handlową
HAN.02 Pytanie 114
Prowadzenie działań handlowych
Jaką metodę reklamy powinien wybrać producent, który wprowadza na polski rynek markowe buty, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych nabywców?
A. Bezpośrednie wręczanie ulotek na stołecznej ulicy
B. Emisję filmu reklamowego w ogólnokrajowej telewizji
C. Prezentację oferty na targach lokalnych
D. Ogłoszenie reklamowe w regionalnej prasie
HAN.02 Pytanie 115
Prowadzenie działań handlowych
Wskaż poprawną dekretację zapisów na wyciągu bankowym, które dotyczą wpłaty gotówki z kasy firmy na własny rachunek bankowy?
A. Dt Rachunek bieżący oraz Ct Kasa
B. Dt Kasa oraz Ct Rachunek bieżący
C. Dt Rachunek bieżący oraz Ct Rozrachunki z odbiorcami
D. Dt Rozrachunki z odbiorcami oraz Ct Rachunek bieżący
HAN.02 Pytanie 116
Prowadzenie działań handlowych
Jaką analizę powinno przeprowadzić przedsiębiorstwo w sytuacji, gdy uzyskało informacje o niekorzystnych zdarzeniach związanych z zarządzaniem zapasami?
A. Operatywną kompleksową
B. Okresową kompleksową
C. Operatywną odcinkową
D. Okresową odcinkową
HAN.02 Pytanie 117
Prowadzenie działań handlowych
Saldo początkowe na stronie debetowej powinno być zapisane na koncie
A. Zobowiązania wobec pracowników
B. Kredyty bankowe
C. Inwestycje długoterminowe
D. Kapitał zakładowy
HAN.02 Pytanie 118
Prowadzenie działań handlowych
Jaką metodę należy zastosować do inwentaryzacji środków pieniężnych w kasie jednostki gospodarczej?
A. porównania zapisów w kontach księgowych z dokumentami księgowymi
B. spisu z natury
C. weryfikacji dokumentacji
D. uzgadniania stanów
HAN.02 Pytanie 119
Prowadzenie działań handlowych
Sklep sprzedał stół za cenę netto 100,00 zł, osiągając marżę równą 25% wartości zakupu netto. Jak wysoka będzie osiągnięta marża?
A. 75,00 zł
B. 25,00 zł
C. 80,00 zł
D. 20,00 zł
HAN.02 Pytanie 120
Prowadzenie działań handlowych
W jakiej sekcji planu marketingowego powinny znaleźć się informacje dotyczące działań przedsiębiorstwa w zakresie produktów, cen, dystrybucji i promocji?
A. W strategiach marketingowych
B. W analizie sytuacji rynkowej
C. W zasadach nadzoru
D. W podsumowaniu dla zarządu