Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.02 Pytanie 121
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę badania rynku powinno się zastosować, gdy planuje się, że badacz będzie przebywał w otoczeniu badanym i jako członek grupy weźmie aktywny udział w obserwowanych sytuacjach?

A. Eksperyment naturalny
B. Badanie panelowe
C. Obserwację uczestniczącą
D. Eksperyment laboratoryjny
HAN.02 Pytanie 122
Prowadzenie działań handlowych

Jaką formę reklamy powinno wybrać przedsiębiorstwo, aby upewnić aktualnych klientów, że dokonali właściwego wyboru szamponu do włosów?

A. Konkurencyjną
B. Nakłaniającą
C. Wzmacniającą
D. Informacyjną
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie zamieszczonych w tabeli informacji dotyczących warunków sprzedaży wskaż dostawcę, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę przy zamówieniu 100 szt. towaru.

Tabela. Informacja dotycząca warunków sprzedaży oferowanych przez dostawców
Warunki dostawyDostawca WDostawca XDostawca YDostawca Z
Cena jednostkowa towaru w zł1,90 zł3,50 zł2,00 zł3,00 zł
Rabat w %5%
przy zakupie
za min. 200 zł
6%
przy zakupie
za min. 300 zł
6%
przy zakupie
za min. 200 zł
5%
przy zakupie
za min. 300 zł
Koszt transportu w zł24,00 złbezpłatny22,00 złbezpłatny

A. Dostawca X
B. Dostawca Z
C. Dostawca W
D. Dostawca Y
Prowadzenie działań handlowych

Informacja o przyszłorocznym zwiększeniu stawki akcyzy na olej napędowy w analizie SWOT małego przedsiębiorstwa transportowego powinna być traktowana jako

A. słaba strona
B. mocna strona
C. szansa na rozwój
D. zagrożenie dla rozwoju
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie wyników przeprowadzonej analizy dynamiki zapotrzebowania określ, ile sztuk lodówek należy zamówić w maju, jeżeli w styczniu zapotrzebowanie na lodówki wyniosło 120 szt?

Zmiana zapotrzebowania na lodówki w kolejnych miesiącach
MiesiącZmiana względem stycznia
w szt.
Luty+20
Marzec+20
Kwiecień+30
Maj+20

A. 190 szt.
B. 140 szt.
C. 120 szt.
D. 150 szt.
HAN.02 Pytanie 126
Prowadzenie działań handlowych

W tabeli przedstawiono informacje na temat procentowej zmiany wielkości zapotrzebowania na obuwie. Przedsiębiorstwo, chcąc utrzymać sprzedaż wszystkich towarów co najmniej na poziomie wielkości sprzedaży z roku poprzedniego, powinno podjąć decyzję o zintensyfikowaniu w pierwszej kolejności działań promujących sprzedaż

Wyszczególnieniebotkiklapkisandałyczółenka
Zmiana wielkości zapotrzebowania na obuwie
w porównaniu z rokiem poprzednim
10%-15%0%5%

A. botków.
B. sandałów.
C. klapków.
D. czółenek.
Prowadzenie działań handlowych

Która z poniższych czynności nie jest realizowana podczas oceny jakościowej towaru?

A. Sprawdzenie zgodności dostarczonego towaru z zamówieniem
B. Ocena stanu opakowania towaru
C. Weryfikacja oznakowania towarów
D. Analiza cech fizycznych towaru
Prowadzenie działań handlowych

Na jakiej podstawie ustala się wartość bilansową towarów nabytych przez hurtownię?

A. Rzeczywistych cen nabycia, nieprzekraczających cen sprzedaży brutto
B. Cen ewidencyjnych, które nie są wyższe od cen sprzedaży netto
C. Rzeczywistych cen nabycia, nieprzekraczających cen sprzedaży netto
D. Cen ewidencyjnych, które nie przekraczają cen sprzedaży brutto
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz przeciętny stan zapasów czekolad w hurtowni w IV kwartale roku, metodą średniej arytmetycznej wszystkich stanów zapasów.

Tabela. Zestawienie stanu zapasu czekolady w IV kwartale
DataZapasy w szt.
01.10.2021320
31.10.2021340
30.11.2021380
31.12.2021280

A. 330 szt.
B. 340 szt.
C. 255 szt.
D. 380 szt.
Prowadzenie działań handlowych

W tabeli przedstawiono dane dotyczące obrotu, przypadającego na jednego sprzedawcę w punkcie sprzedaży detalicznej. Z porównania zjawiska w czasie wynika, że w badanym okresie

L.p.WyszczególnienieMiesiąc
StyczeńLutyMarzecKwiecień
1.Obrót na 1 sprzedawcę
w tys. zł
24222525,5
2.Odchylenie w tys. zł
w stosunku do:
- stycznia
- poprzedniego miesiąca
X
X
-2
-2
+1
+3
+1,5
+0,5

A. obroty w lutym, marcu i kwietniu były większe niż w styczniu.
B. największy przyrost obrotu w stosunku do poprzedniego miesiąca nastąpił w marcu.
C. największy przyrost obrotu w stosunku do poprzedniego miesiąca nastąpił w kwietniu.
D. w porównaniu do stycznia największe obroty były w marcu.
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie informacji zawartych w tabeli ustal, o jaką ilość towaru należy uzupełnić stan magazynowy w przedsiębiorstwie handlowym w miesiącu styczniu, jeżeli prognoza sprzedaży na ten miesiąc wskazuje wzrost o 10% względem grudnia.

Poziom zapasów i wielkość sprzedaży towaru
Sprzedaż
w grudniu 2020 r.
w szt.
Zapas początkowy
na dzień 1.01.2021 r.
w szt.
Planowany zapas
końcowy
na dzień 31.01.2021 r.
w szt.
Ilość towarów
do uzupełnienia
w szt.
230150170?

A. 233 szt.
B. 210 szt.
C. 273 szt.
D. 250 szt.
HAN.02 Pytanie 133
Kategorie: Prawo w handlu
Prowadzenie działań handlowych

Zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności, symbol G oznacza

A. klasę
B. sekcję
C. dział
D. grupę
Prowadzenie działań handlowych

Właściciel marketu nabył towar po cenie netto wynoszącej 12,00 zł. W sklepie ustala się marżę detaliczną na poziomie 20%, obliczaną metodą w stu. Jaka jest cena sprzedaży netto tego towaru?

A. 18,54 zł
B. 14,40 zł
C. 15,00 zł
D. 18,45 zł
HAN.02 Pytanie 135
Prowadzenie działań handlowych

W której z przedstawionych sytuacji, zgodnie z zamieszczonym przepisem ustawy, dopuszczalne jest przetwarzanie danych osobowych o konsumencie dla celów marketingowych?

Fragment ustawy o ochronie danych osobowych
(…)
Art. 23. 1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o usunięcie dotyczących jej danych;
2) jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa;
3) jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą;
4) jest niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego;
5) jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
(…)

A. Jedynie po uzyskaniu zgody konsumenta.
B. Zawsze przez odbiorców danych.
C. Zawsze przez administratora danych.
D. Jedynie w czasie emisji reklamy.
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie zamieszczonego przepisu, wskaż wymogi językowe, które powinna spełniać informacja zamieszczona na etykiecie środka spożywczego wprowadzonego do obrotu na polskim rynku.

Fragment rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności
(...)
Artykuł 15
Wymogi językowe
1.Bez uszczerbku dla art. 9 ust. 3 obowiązkowe informacje na temat żywności muszą być podawane w języku łatwo zrozumiałym dla konsumentów z państw członkowskich, w których dany środek spożywczy jest wprowadzany na rynek.
2.Na swoim własnym terytorium państwa członkowskie, w których dany środek spożywczy jest wprowadzany na rynek, mogą określić, że dane szczegółowe są podawane w jednym lub kilku językach urzędowych Unii.
3.Ust. 1 i 2 nie zabraniają podawania danych szczegółowych w kilku językach.
(...)

A. Informacja wyłącznie w języku angielskim bez możliwości podania tych informacji również w innych językach urzędowych Unii.
B. Informacja w języku polskim z możliwością podawania tych informacji również w innych językach urzędowych Unii.
C. Informacja w dowolnym języku urzędowym Unii z możliwością podania tych informacji również w języku angielskim.
D. Informacja wyłącznie w języku polskim bez możliwości podania tych informacji również w innych językach urzędowych Unii.
HAN.02 Pytanie 138
Prowadzenie działań handlowych

W sytuacji, gdy dostawca ma obowiązek dostarczenia towarów do kontrahenta na własny koszt, realizacja dostawy następuje na zasadach

A. franco stacja załadowania
B. loco magazyn dostawcy
C. franco magazyn odbiorcy
D. loco stacja załadowania
HAN.02 Pytanie 139
Prowadzenie działań handlowych

Jakie narzędzia promocji sprzedaży powinno wykorzystać przedsiębiorstwo handlowe, jeśli chce zapewnić sobie dużą grupę lojalnych klientów?

A. Cykliczne obniżki cen
B. Organizacja serii wystaw i prezentacji produktów
C. Wymiana punktów zdobytych za zakupy na zniżki
D. Darmowe próbki produktów dla hurtowników
Prowadzenie działań handlowych

Wzrost wyniku finansowego hurtowni z 20 000,00 zł do 26 000,00 zł mógł być spowodowany

A. wzrostem kosztów przy niezmienionych przychodach
B. zmianą metody obliczania wyniku finansowego
C. zmianą metody ewidencjonowania wydatków
D. obniżeniem kosztów przy niezmienionych przychodach
Prowadzenie działań handlowych

Pierwszym źródłem danych w badaniach prowadzonych przez hurtownię dotyczących poziomu zapotrzebowania na towar jest

A. statystyka roczna
B. zdanie sprzedawcy
C. tekst prasowy
D. raport sprzedaży
Prowadzenie działań handlowych

Jednostka handlowa dokonała sprzedaży biurka za wartość netto 1 000,00 zł, osiągając marżę równą 25% wartości sprzedaży netto. Jaką marżę uzyskano?

A. 1 250,00 zł
B. 250,00 zł
C. 1 500,00 zł
D. 750,00 zł
Prowadzenie działań handlowych

Wyznacz wartość sprzedaży brutto lodówki, jeśli cena netto jej nabycia wynosi 760,00 zł, sklep stosuje marżę wynoszącą 20% ceny nabycia, a stawka VAT to 23%?

A. 912,00 zł
B. 1 168,50 zł
C. 1 121,76 zł
D. 950,00 zł
HAN.02 Pytanie 144
Prowadzenie działań handlowych

Aby zaznajomić klientów z nowym produktem wprowadzanym na rynek oraz skłonić ich do zakupu, firma handlowa powinna wykorzystać narzędzia reklamowe, które przede wszystkim pełnią rolę

A. edukacyjną
B. informacyjną
C. wzmacniającą
D. przypominającą
HAN.02 Pytanie 145
Prowadzenie działań handlowych

Właściciel sklepu spożywczego, aby zyskać wiedzę na temat preferencji klientów, poprosił ich o dokończenie zdania "Najbardziej smakują mi lody .........”. Jakiego rodzaju test psychologiczny wykorzystał właściciel?

A. Uzupełniania zdań
B. Apercepcji tematycznej
C. Skojarzeń
D. Wyobrażeń
HAN.02 Pytanie 146
Prowadzenie działań handlowych

Jaką formę sprzedaży powinno się wybrać w kiosku z czasopismami?

A. Samoobsługową
B. Klasyczną z ograniczoną obsługą
C. Preselekcyjną
D. Klasyczną z pełną obsługą
Prowadzenie działań handlowych

Który z wymienionych sformułowań jest typowy dla zapytania ofertowego sporządzonego przez sklep z obuwiem?

A. Interesuje nas kolekcja obuwia dla dzieci na nadchodzący sezon
B. Przesyłamy najnowsze katalogi oraz cenniki związane z ofertą butów wiosennych
C. Przy zamówieniu o wartości co najmniej 1 000,00 zł zapewniamy darmowy transport
D. Naszym stałym partnerom oferujemy rabat ilościowy wynoszący 5%
Prowadzenie działań handlowych

W trakcie przeprowadzania inwentaryzacji w hurtowni materiałów budowlanych zarejestrowano niedobór spowodowany okolicznościami losowymi. Jak należy ująć ten niedobór w ewidencji?

A. Wn Pozostałe koszty operacyjne, Ma Rozliczenie niedoborów i szkód
B. Wn Straty nadzwyczajne, Ma Rozliczenie niedoborów i szkód
C. Wn Koszty sprzedaży, Ma Straty nadzwyczajne
D. Wn Wyroby gotowe, Ma Straty nadzwyczajne
Prowadzenie działań handlowych

Na koniec dnia w sklepie jest 10 kg jabłek deserowych. Sprzedaż jabłek wynosi dziennie 8 kg, a optymalny poziom zapasu, który powinien być zawsze dostępny w sklepie, to 20 kg. Jaką ilość jabłek należy zamówić, aby zapewnić ciągłość sprzedaży oraz utrzymać wymagany zapas przez następne 5 dni?

A. 30 kg
B. 60 kg
C. 40 kg
D. 50 kg
HAN.02 Pytanie 151
Prowadzenie działań handlowych

Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być zastosowane, aby wyodrębnić jednorodne grupy konsumentów na podstawie ich miejsca zamieszkania oraz wieku?

A. Psychologiczne i osobowościowe
B. Ekonomiczne i behawioralne
C. Demograficzne i ekonomiczne
D. Geograficzne i demograficzne
Prowadzenie działań handlowych

Zgodnie z zamieszczonym przepisem ustawy, rokiem obrotowym jest

Fragment ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości
(…)
Art. 3. 1. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
(…)
8)okresie sprawozdawczym — rozumie się przez to okres, za który sporządza się sprawozdanie finansowe w trybie przewidzianym ustawą lub inne sprawozdania sporządzone na podstawie ksiąg rachunkowych;
9)roku obrotowym — rozumie się przez to rok kalendarzowy lub inny okres trwający 12 kolejnych pełnych miesięcy kalendarzowych, stosowany również do celów podatkowych. Rok obrotowy lub jego zmiany określa statut lub umowa, na podstawie której utworzono jednostkę. Jeżeli jednostka rozpoczęła działalność w drugiej połowie przyjętego roku obrotowego, to można księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe za ten okres połączyć z księgami rachunkowymi i sprawozdaniem finansowym za rok następny. W przypadku zmiany roku obrotowego pierwszy po zmianie rok obrotowy powinien być dłuższy niż 12 kolejnych miesięcy;
10)dniu bilansowym — rozumie się przez to dzień, na który jednostka sporządza sprawozdanie finansowe;
(…)

A. okres, za który sporządza się sprawozdanie finansowe.
B. okres trwający 12 kolejnych pełnych miesięcy kalendarzowych.
C. wyłącznie okres, w którym dokonywany jest obrót.
D. wyłącznie rok kalendarzowy.
Prowadzenie działań handlowych

Oblicz wartość netto jednego kilograma czekoladowych pralinek, które sprzedawane są w opakowaniach po 40 gram w cenie 3,00 zł brutto za opakowanie, biorąc pod uwagę, że stawka VAT wynosi 23%.

A. 7,50 zł
B. 60,98 zł
C. 6,98 zł
D. 75,00 zł
HAN.02 Pytanie 155
Prowadzenie działań handlowych

Sprzedawca ma obowiązek potwierdzić na piśmie wszystkie kluczowe warunki umowy w przypadku sprzedaży

A. na platformie aukcyjnej zegarka w kwocie 200,00 zł
B. subskrypcyjnej 10-tomowej encyklopedii w cenie 700,00 zł
C. w sklepie stacjonarnym sokowirówki w cenie 300,00 zł
D. w komisji pierścionka w wartości 1 000,00 zł
Prowadzenie działań handlowych

Należy zarejestrować operację gospodarczą o treści: Wz - wydano z magazynu sprzedane towary w cenie zakupu na kontach

A. Wartość sprzedanych towarów w cenie zakupu po stronie Wn, Towary po stronie Ma
B. Towary po stronie Wn, Rozrachunki z odbiorcami po stronie Ma
C. Rozrachunki z odbiorcami po stronie Wn, Towary po stronie Ma
D. Towary po stronie Wn, Wartość sprzedanych towarów w cenie zakupu po stronie Ma
HAN.02 Pytanie 157
Prowadzenie działań handlowych

Jakiego typu reklamy powinno użyć przedsiębiorstwo, które chce skłonić konsumentów do nabycia nowego produktu, przedstawiając kluczowe informacje oraz zalety, jakie dany produkt przynosi klientom?

A. Reklamę informacyjną
B. Reklamę nakłaniającą
C. Reklamę przypominającą
D. Reklamę wzmacniającą
Prowadzenie działań handlowych

Firma handlowa zrealizowała sprzedaż towarów o wartości łącznej 70 000,00 zł. Klient dokonał płatności 15 dni przed terminem i skorzystał z rabatu 3%. Całkowity koszt zakupionych towarów wynosi

A. 2 100,00 zł
B. 67 900,00 zł
C. 69 825,00 zł
D. 69 912,50 zł
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli oblicz zysk brutto przedsiębiorstwa.

Wybrane pozycje Rachunku zysków i strat
WyszczególnienieWartość w zł
Zysk (strata) ze sprzedaży320 000,00
Pozostałe przychody operacyjne42 000,00
Pozostałe koszty operacyjne28 000,00
Przychody finansowe50 000,00
Koszty finansowe40 000,00

A. 334 000,00 zł
B. 480 000,00 zł
C. 424 000,00 zł
D. 344 000,00 zł