Filtrowanie pytań
HAN.02 Pytanie 121
Prowadzenie działań handlowych
A. Kupony rabatowe, próbki produktów, szkolenie dla pracowników.
B. Wsparcie finansowe, gratisowe artykuły, wycieczki.
C. Próbki produktów, kupony rabatowe, konkursy
D. Premie za sprzedaż, zawody, szkolenia wyjazdowe.
HAN.02 Pytanie 122
Prowadzenie działań handlowych
W sklepie odzieżowym od roku znajduje się 12 sukienek balowych, na które nie ma zainteresowania z powodu zmian w modzie oraz upodobaniach klientów. Ten stan magazynowy określa się jako
A. rezerwowy
B. przedsezonowy
C. nieprawidłowy
D. maksymalny
HAN.02 Pytanie 123
Prowadzenie działań handlowych
Dokumentem, który definiuje zasady długoterminowej współpracy pomiędzy firmami oraz skutki rozwiązania tej współpracy, jest
A. faktura sprzedaży
B. list intencyjny
C. umowa handlowa
D. zapytanie ofertowe
HAN.02 Pytanie 124
Prowadzenie działań handlowych
W ofercie handlowej każdej firmy konieczne jest zawarcie
A. informacji o pozycji rynkowej firmy
B. warunków rękojmi za wady towarów
C. ceny oferowanych towarów
D. podpisu prezesa firmy
HAN.02 Pytanie 125
Prowadzenie działań handlowych
Hurtownik nabył produkt od producenta w cenie zakupu netto wynoszącej 16,00 zł/szt. W hurtowni marża w wysokości 20% jest obliczana metodą "w stu", co oznacza, że odnosi się do ceny sprzedaży netto. Jakie jest hurtowe netto cena sprzedaży tego towaru?
A. 12,00 zł/szt.
B. 19,20 zł/szt.
C. 12,80 zł/szt.
D. 20,00 zł/szt.
HAN.02 Pytanie 126
Prowadzenie działań handlowych
Osoba zajmująca się magazynowaniem dokonała oceny dojrzałości dostarczonych warzyw na podstawie ich wyglądu oraz zapachu. Jaką metodą przeprowadzono tę kontrolę?
A. metodą instrumentalną
B. metodą użytkowania doświadczalnego
C. metodą sensoryczną
D. metodą oceny konsumenckiej
HAN.02 Pytanie 127
Prowadzenie działań handlowych
Umieszczenie w materiałach promocyjnych faktury, sugerującej obowiązek dokonania płatności, które sprawia, że konsument odnosi wrażenie, iż zamówił reklamowany produkt, mimo że tego nie uczynił, jest przykładem
A. nieuczciwej praktyki rynkowej
B. nadużywania pozycji dominującej
C. zaniechania wprowadzającego w błąd
D. niejednolitych warunków umowy
HAN.02 Pytanie 128
Prowadzenie działań handlowych
Na początku 2018 roku w firmie stworzono analizę SWOT, która obejmowała czynniki wewnętrzne i zewnętrzne istotne dla rozwoju firmy. Czynnik: Zatrudnienie w firmie w ubiegłym roku wysoko wykwalifikowanych specjalistów z branży, powinien zostać uwzględniony w
A. mocnych stronach firmy
B. słabych stronach firmy
C. szansach wynikających z otoczenia
D. zagrożeniach wynikających z otoczenia
HAN.02 Pytanie 129
Prowadzenie działań handlowych
Jaką strategię zastosował rozmówca w negocjacjach handlowych, pytając: "Ile kosztować będzie sztuka, jeśli zdecyduję się na zakup podwójnej ilości towaru, czyli 600 szt., zamiast standardowych 300?"?
A. Manipulacji czasem
B. Ustępstw o malejącej wartości
C. Formułowania hipotez
D. Zarządzania ceną
HAN.02 Pytanie 130
Prowadzenie działań handlowych
Jeśli firma uzyskała 150 000,00 zł przychodu ze sprzedaży, a jej zysk netto wynosi 4 050,00 zł, to jaki jest wskaźnik rentowności sprzedaży netto?
A. 2,7%
B. 0,00027%
C. 0,027%
D. 27%
HAN.02 Pytanie 131
Prowadzenie działań handlowych
Dokumenty zakupu, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin zapłaty podatku, powinny być przechowywane
A. 50 lat
B. 10 lat
C. 25 lat
D. 5 lat
HAN.02 Pytanie 132
Prowadzenie działań handlowych
Po roku działalności wskaźnik rentowności netto sprzedaży w firmie handlowej wyniósł 18%, co oznacza, że na każdą złotówkę
A. kapitałów własnych przypada 18 groszy przychodu ze sprzedaży
B. zysku netto przypada 18 groszy aktywów obrotowych
C. osiągniętych przychodów ze sprzedaży przypada 18 groszy zysku netto
D. aktywów ogółem przypada 18 groszy zysku ze sprzedaży
HAN.02 Pytanie 133
Prowadzenie działań handlowych
Jakie narzędzie marketingowe stosuje zachęty finansowe do stymulowania sprzedaży danego towaru?
A. Zarządzanie relacjami z klientami.
B. Reklama.
C. Promocja sprzedaży
D. Wsparcie finansowe.
HAN.02 Pytanie 134
Prowadzenie działań handlowych
Dla firmy publikacje Głównego Urzędu Statystycznego stanowią źródło danych
A. zewnętrznym wtórnym
B. wewnętrznym wtórnym
C. wewnętrznym pierwotnym
D. zewnętrznym pierwotnym
HAN.02 Pytanie 135
Prowadzenie działań handlowych
W sytuacji, gdy dostawca ma obowiązek dostarczenia towarów do kontrahenta na własny koszt, realizacja dostawy następuje na zasadach
A. loco magazyn dostawcy
B. loco stacja załadowania
C. franco magazyn odbiorcy
D. franco stacja załadowania
HAN.02 Pytanie 136
Prowadzenie działań handlowych
Dane dotyczące poziomu zapotrzebowania na określony towar, które zostały zebrane przez właściciela hurtowni od swoich sprzedawców, stanowią informacje
A. wewnętrznymi wtórnymi
B. zewnętrznymi pierwotnymi
C. wewnętrznymi pierwotnymi
D. zewnętrznymi wtórnymi
HAN.02 Pytanie 137
Prowadzenie działań handlowych
Firma handlowa zbyła fotel za cenę netto 1 200,00 zł, osiągając marżę równą 20% wartości netto sprzedaży. Jak dużą marżę uzyskano?
A. 240,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 1 440,00 zł
D. 300,00 zł
HAN.02 Pytanie 138
Prowadzenie działań handlowych
Jaki zwrot wyróżnia zamówienie złożone przez klienta?
A. Towar odbierzemy własnym transportem
B. Rabat 10% obowiązuje przy płatności w dniu zakupu towaru
C. Po odbiorze towarów zauważono wady techniczne
D. Towar dostarczamy od poniedziałku do piątku
HAN.02 Pytanie 139
Prowadzenie działań handlowych
W hurtowni obuwia, wartość sprzedanych męskich półbutów w netto powinna być zaksięgowana po stronie Ma na koncie
A. Przychody ze sprzedaży produktów gotowych
B. Koszt sprzedanych produktów gotowych
C. Przychody ze sprzedaży towarów
D. Wartość sprzedanych artykułów w cenach zakupu
HAN.02 Pytanie 140
Prowadzenie działań handlowych
W listopadzie hurtownia sprzedała 100 sztuk talerzy po cenie netto 7,50 zł/szt., za które otrzymała płatność przed końcem miesiąca, oraz 50 sztuk talerzy po cenie netto 8,00 zł/szt. z terminem płatności w grudniu. Oblicz wartość przychodu netto hurtowni ze sprzedaży talerzy w listopadzie?
A. 400,00 zł
B. 575,00 zł
C. 1 150,00 zł
D. 750,00 zł
HAN.02 Pytanie 141
Prowadzenie działań handlowych
Jakiego dokumentu potrzebuje nabywca towaru, aby uzyskać informacje na temat oferowanych przez dostawcę produktów, ich cen oraz warunków płatności i dostawy?
A. Propozycję handlową
B. Umowę przedwstępną
C. Zapytanie ofertowe
D. List intencyjny
HAN.02 Pytanie 142
Prowadzenie działań handlowych
Osoba odpowiedzialna za ilościowy odbiór detergentów do prania powinna na początku sprawdzić
A. metodę oznaczenia produktu
B. zgodność ilościową produktu z zamówieniem
C. zgodność ilościową produktu z dokumentami dostawy
D. zapach produktu
HAN.02 Pytanie 143
Prowadzenie działań handlowych
Jaki dokument stanowi podstawę do wydania gotówki z kasy?
A. Wniosek o zaliczkę
B. Zlecenie przelewu
C. Zlecenie księgowania
D. Zestawienie kasowe
HAN.02 Pytanie 144
Prowadzenie działań handlowych
Pierwszym źródłem danych w badaniach prowadzonych przez hurtownię dotyczących poziomu zapotrzebowania na towar jest
A. raport sprzedaży
B. statystyka roczna
C. tekst prasowy
D. zdanie sprzedawcy
HAN.02 Pytanie 145
Prowadzenie działań handlowych
Wyznacz wartość sprzedaży netto za kilogram produktu oferowanego w opakowaniach po 250 g, przy cenie sprzedaży netto wynoszącej 40,00 zł za opakowanie.
A. 64,00 zł
B. 160,00 zł
C. 100,00 zł
D. 62,50 zł
HAN.02 Pytanie 146
Prowadzenie działań handlowych
Która metoda jakościowego odbioru towarów polega na ocenie ich właściwości za pomocą zmysłów?
A. Chemiczna
B. Organoleptyczna
C. Instrumentalna
D. Mikrobiologiczna
HAN.02 Pytanie 147
Prowadzenie działań handlowych
Wskaż poprawną dekretację miesięcznego odpisu eksploatacji samochodu dostawczego?
A. Dt Amortyzacja i Ct Środki trwałe
B. Dt Umorzenie środków trwałych i Ct Amortyzacja
C. Dt Amortyzacja i Ct Umorzenie środków trwałych
D. Dt Środki trwałe i Ct Amortyzacja
HAN.02 Pytanie 148
Prowadzenie działań handlowych
Analizując różnicę pomiędzy przychodami a kosztami w danym okresie sprawozdawczym, w rachunku zysków i strat, można określić
A. należności od odbiorców
B. zobowiązania firmy
C. sprzedaż towarów
D. wynik finansowy
HAN.02 Pytanie 149
Prowadzenie działań handlowych
Która z opłat na ubezpieczenia społeczne jest w pełni pokrywana przez pracownika?
A. Wypadkowa
B. Chorobowa
C. Emerytalna
D. Rentowa
HAN.02 Pytanie 150
Prowadzenie działań handlowych
Numer PKWiU sprzedawanego towaru jest konieczny do określenia
A. bonifikaty
B. ceny netto
C. marży
D. stawki podatku VAT
HAN.02 Pytanie 151
Prowadzenie działań handlowych
Wyznacz wartość sprzedaży brutto lodówki, jeśli cena netto jej nabycia wynosi 760,00 zł, sklep stosuje marżę wynoszącą 20% ceny nabycia, a stawka VAT to 23%?
A. 912,00 zł
B. 1 168,50 zł
C. 950,00 zł
D. 1 121,76 zł
HAN.02 Pytanie 152
Prowadzenie działań handlowych
Jaką formę reklamy powinien wybrać producent, który planuje wprowadzenie na krajowy rynek markowych butów, aby przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych klientów?
A. Reklama w regionalnych gazetach
B. Prezentację oferty na lokalnych targach
C. Osobiste rozdawanie ulotek na ulicach stolicy
D. Wyemitowanie spotu reklamowego w telewizji ogólnokrajowej
HAN.02 Pytanie 153
Prowadzenie działań handlowych
Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być wykorzystane do rozróżnienia nabywców na podstawie ich temperamentu oraz sposobu komunikacji?
A. Ekonomiczne i behawioralne
B. Demograficzne i ekonomiczne
C. Psychologiczne i osobowościowe
D. Geograficzne i demograficzne
HAN.02 Pytanie 154
Prowadzenie działań handlowych
Złożenie zamówienia przez firmę następuje bezpośrednio po otrzymaniu przez nią
A. specyfikacji wysyłkowej
B. potwierdzenia zamówienia
C. oferty handlowej
D. propozycji cenowej
HAN.02 Pytanie 155
Prowadzenie działań handlowych
Dokument zawierający kody towarów oraz usług w obrocie gospodarczym w Polsce wraz z przypisanymi stawkami VAT można odnaleźć w
A. PKD
B. PKWiU
C. REGON
D. KTM
HAN.02 Pytanie 156
Prowadzenie działań handlowych
Do wydatków związanych z działalnością operacyjną przedsiębiorstwa handlowego nie wliczają się
A. wydatki na zużycie energii cieplnej, wody, gazu
B. koszty związane ze sprzedażą papierów wartościowych
C. odpisy na fundusz świadczeń socjalnych
D. wynagrodzenia wypłacane pracownikom na podstawie umów zlecenia
HAN.02 Pytanie 157
Prowadzenie działań handlowych
W skład kosztów działalności hurtowni nie wlicza się wydatków na
A. zakup.
B. sprzedaż.
C. magazynowanie.
D. produkcję podstawową.
HAN.02 Pytanie 158
Prowadzenie działań handlowych
Przykład operacji, który ilustruje sytuację Wpłaty do kasy przez pracownika niewykorzystanej zaliczki na sfinansowanie kosztów wyjazdu służbowego, to przykład operacji
A. pasywnej
B. aktywnio-pasywnej zmniejszającej
C. aktywnio-pasywnej zwiększającej
D. aktywnej
HAN.02 Pytanie 159
Prowadzenie działań handlowych
Oblicz wartość netto za 1 kilogram czekoladowych pralinek, które są sprzedawane w opakowaniach o wadze 20 dag w cenie 7,38 zł brutto za opakowanie, przy stawce VAT wynoszącej 23%
A. 300,00 zł
B. 369,00 zł
C. 30,00 zł
D. 36,90 zł
HAN.02 Pytanie 160
Prowadzenie działań handlowych
Oblicz wartość miesięcznej zaliczki na podatek dochodowy, którą powinien przekazać do urzędu skarbowego sklep z zabawkami "BAJKA", jeśli przychody sklepu wyniosły 13 100,00 zł, koszty ich uzyskania 10 200,00 zł, a podatek dochodowy od osób prawnych to 19%?
A. 551,00 zł
B. 3 451,00 zł
C. 2 489,00 zł
D. 1 938,00 zł