Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie działań handlowych

Przedstawiony fragment sprawozdania to

Fragment sprawozdania
A.Przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi, w tym
– od jednostek powiązanych
I.Przychody netto ze sprzedaży produktów
II.Zmiana stanu produktów (zwiększenie – wartość dodatnia; zmniejszenie – wartość ujemna)
III.Koszt wytworzenia produktów na własne potrzeby jednostki
IV.Przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów
B.Koszty działalności operacyjnej
I.Amortyzacja
II.Zużycie materiałów i energii
III.Usługi obce
IV.Podatki i opłaty, w tym:
– podatek akcyzowy
V.Wynagrodzenia
VI.Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia dla pracowników
VII.Pozostałe koszty rodzajowe
VIII.Wartość sprzedanych towarów i materiałów

A. bilans różnic.
B. rachunek zysków i strat.
C. bilans ruchu.
D. rachunek przepływów pieniężnych.
Prowadzenie działań handlowych

Sklep z odzieżą oferuje płaszcze damskie w cenie 1 230,00 zł brutto za sztukę, stosując detaliczną marżę na poziomie 17% obliczaną metodą "w stu" oraz doliczając 23% podatku VAT. Jaka jest wartość ceny zakupu netto?

A. 830,00 zł
B. 770,00 zł
C. 738,00 zł
D. 508,00 zł
HAN.02 Pytanie 163
Prowadzenie działań handlowych

Pracownik magazynu w hurtowni spożywczej, odpowiedzialny za przemieszczanie towarów składowanych na drewnianych paletach, powinien w swoim zawodzie korzystać z

A. podnośnikiem koszykowym
B. wózkiem widłowym
C. przenośnikiem taśmowym
D. wózkiem czterokołowym
HAN.02 Pytanie 164
Prowadzenie działań handlowych

Której reklamy dotyczą cele wymienione w ramce?

Cele reklamy:

– budowanie preferencji marki,

– zmiana odbioru atrybutów produktu przez klienta,

– zachęcanie klienta do natychmiastowego zakupu,

– budowanie relacji lojalnościowej z klientem.

A. Informującej.
B. Nakłaniającej.
C. Przypominającej.
D. Porównawczej.
Prowadzenie działań handlowych

Właściciel sklepu nabył towar za kwotę netto 210,00 zł. Ustalając cenę sprzedaży netto, dodał do ceny zakupu netto marżę, która wynosiła 30% ceny sprzedaży netto. Jaka będzie cena sprzedaży brutto, jeśli na towar nakładany jest 23% VAT?

A. 369,00 zł
B. 381,00 zł
C. 336,00 zł
D. 181,00 zł
HAN.02 Pytanie 168
Prowadzenie działań handlowych

Jakie narzędzie promocji sprzedaży powinno wybrać przedsiębiorstwo handlowe, jeśli pragnie zachować dużą liczbę lojalnych klientów?

A. Cykliczne obniżki cen
B. Zamianę zdobytych punktów za zakupy na rabat
C. Darmowe próbki produktów dla klientów hurtowych
D. Przeprowadzenie serii pokazów i prezentacji produktów
Prowadzenie działań handlowych

Sprzedawca pracujący w systemie czasowo-prowizyjnym w ciągu miesiąca wykonał 160 godzin pracy. Stawka za godzinę to 10,00 zł, a prowizja wynosi 0,5% od obrotu, który osiągnął 40 000,00 zł. Jakie jest wynagrodzenie brutto pracownika?

A. 1 600,00 zł
B. 1 800,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 1 400,00 zł
HAN.02 Pytanie 170
Prowadzenie działań handlowych

Którą praktykę handlową, zgodnie z przedstawionym fragmentem ustawy, należy zaliczyć do czynów nieuczciwej konkurencji?

Fragment ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
(...)
Art. 15. 1.Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku, w szczególności przez:
1)sprzedaż towarów lub usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub świadczenia albo ich odsprzedaż poniżej kosztów zakupu w celu eliminacji innych przedsiębiorców;
2)nakłanianie osób trzecich do odmowy sprzedaży innym przedsiębiorcom albo niedokonywania zakupu towarów lub usług od innych przedsiębiorców;
3)rzeczowo nieuzasadnione, zróżnicowane traktowanie niektórych klientów;
4)pobieranie innych niż marża handlowa opłat za przyjęcie towaru do sprzedaży;
5)działanie mające na celu wymuszenie na klientach wyboru jako kontrahenta określonego przedsiębiorcy lub stwarzanie warunków umożliwiających podmiotom trzecim wymuszanie zakupu towaru lub usługi u określonego przedsiębiorcy;
(...)

A. Przedsiębiorca nalicza 20% marżę handlową od ceny zakupionych towarów.
B. Przedsiębiorca zawiera długoterminowe umowy handlowe z dostawcami towarów.
C. Przedsiębiorca dokładnie oznacza asortyment sprzedawanych towarów.
D. Przedsiębiorca utrudnia dostęp do rynku poprzez stosowanie cen dumpingowych.
Prowadzenie działań handlowych

Wyznacz cenę netto sprzedaży towaru, który objęty jest stawką VAT 8%, jeśli cena zakupu netto wynosi 50,00 zł, a firma handlowa stosuje 20% marżę obliczaną od ceny zakupu netto?

A. 54,00 zł
B. 60,00 zł
C. 62,50 zł
D. 64,80 zł
Prowadzenie działań handlowych

Dokument Wz z magazynu potwierdza

A. przyjęcie zwrotu towaru do magazynu
B. wydanie sprzedanych towarów z magazynu
C. przyjęcie wyrobów gotowych do magazynu
D. wydanie materiałów do produkcji z magazynu
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie zamieszczonego fragmentu klasyfikacji, wskaż symbol PKWiU właściwy dla sprzedaży hurtowej storczyków.

Fragment Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług
Symbol PKWiUNazwa grupowania
46.22.10.0Sprzedaż hurtowa kwiatów i roślin
46.31.11.0Sprzedaż hurtowa świeżych owoców i warzyw
46.32.11.0Sprzedaż hurtowa mięsa, włączając mięso drobiowe
46.36.12.0Sprzedaż hurtowa wyrobów piekarskich

A. 46.22.10.0
B. 46.36.12.0
C. 46.32.11.0
D. 46.31.11.0
Prowadzenie działań handlowych

Otrzymanie płatności od kontrahenta na rachunek bieżący jednostki doprowadzi do zmiany obrotów na kontach

A. Rachunek bieżący (zwiększenie), Rozrachunki z odbiorcami (zmniejszenie)
B. Rachunek bieżący (zwiększenie), Rozrachunki z odbiorcami (zwiększenie)
C. Rachunek bieżący (zmniejszenie), Rozrachunki z odbiorcami (zwiększenie)
D. Rachunek bieżący (zmniejszenie), Rozrachunki z odbiorcami (zmniejszenie)
Prowadzenie działań handlowych

Gdy miesięczne przychody ze sprzedaży produktów wynoszą 240 000,00 zł, a firma odnawia zapasy towarów co 5 dni, to oznacza, że

A. przeciętny poziom zapasów wynosi 40 000,00 zł
B. zapas początkowy wynosi 40 000,00 zł
C. zapas końcowy wynosi 40 000,00 zł
D. minimalny stan zapasu wynosi 40 000,00 zł
Prowadzenie działań handlowych

W tabeli zamieszczono wyniki inwentaryzacji przeprowadzonej w hurtowni owoców. Ustal na podstawie danych w tabeli wartość różnic inwentaryzacyjnych.

L.p.Nazwa towaruCena jednostkowaStan według:
Spisu z naturyZapisów księgowych
1.Cytryny2,50 zł/kg700 kg1 000 kg
2.Mandarynki3,00 zł/kg800 kg850 kg
3.Pomarańcze4,00 zł/kg900 kg890 kg

A. Niedobór cytryn 750 zł, niedobór mandarynek 150 zł, nadwyżka pomarańczy 40 zł.
B. Nadwyżka cytryn 750 zł, nadwyżka mandarynek 150 zł, niedobór pomarańczy 40 zł.
C. Nadwyżka cytryn 750 zł, niedobór mandarynek 150 zł, niedobór pomarańczy 40 zł.
D. Niedobór cytryn 750 zł, nadwyżka mandarynek 150 zł, nadwyżka pomarańczy 40 zł.
Prowadzenie działań handlowych

W firmie handlowej czas rotacji należności wynosi 14 dni, a rotacji zobowiązań 30 dni. Co to oznacza?

A. należności z tytułu sprzedaży towarów wpływają szybciej niż trwa spłata zobowiązań
B. zwiększa się zapotrzebowanie na kapitał obrotowy netto
C. zobowiązania należy uregulować przed otrzymaniem należności od klientów
D. wzrasta zadłużenie firmy
Prowadzenie działań handlowych

Jakie będzie łączne miesięczne wynagrodzenie brutto pracownika sklepu zatrudnionego w systemie czasowo-prowizyjnym, jeśli jego podstawowe wynagrodzenie miesięczne wynosi 1800,00 zł, obrót miesięczny to 40 000 zł, a stawka prowizyjna dla sklepu wynosi 0,20% wartości obrotu w danym miesiącu?

A. 9 800,00 zł
B. 1 880,00 zł
C. 2 160,00 zł
D. 2 600,00 zł
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie zamieszczonych w tabeli warunków sprzedaży, wskaż dostawcę, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę przy zamówieniu 100 szt. towaru.

Zestawienie informacji dotyczących warunków sprzedaży oferowanych przez czterech dostawców
Warunki dostawyDostawca WDostawca XDostawca YDostawca Z
Cena jednostkowa towaru w zł3,00 zł3,40 zł3,55 zł3,60 zł
Rabat w %1,5%
przy zakupie
powyżej 300 zł
1,5%
przy zakupie
powyżej 300 zł
2%
przy zakupie
powyżej 300 zł
2%
przy zakupie
powyżej 300 zł
Koszt transportu w zł60,00 zł40,00 złbezpłatnybezpłatny

A. Dostawca Z
B. Dostawca Y
C. Dostawca X
D. Dostawca W
HAN.02 Pytanie 184
Prowadzenie działań handlowych

Konsument otrzymał w dniu 06.04.2022 r. obuwie, które zakupił 04.04.2022 r. w sklepie internetowym.
Podczas zawierania transakcji kupujący nie został powiadomiony o przysługującym mu prawie odstąpienia od umowy. Zgodnie z przytoczonymi przepisami, prawo zwrotu tego towaru wygasa

Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta - fragment
(…)
Art. 27. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
Art. 28. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się: 1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: a) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części, b) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony- od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy; 2) dla pozostałych umów-od dnia zawarcia umowy.
Art. 29. 1. Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu, o którym mowa w art. 27. 2. Jeżeli konsument został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1, termin do odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach od udzielenia konsumentowi informacji o tym prawie.

A. 20.04.2023 r.
B. 18.04.2023 r.
C. 18.04.2022 r.
D. 20.04.2022 r.
Prowadzenie działań handlowych

W którym kwartale hurtownia stosowała najkrótszy termin inkasa należności?

Wskaźnik rotacji należności w dniach
I kwartałII kwartałIII kwartałIV kwartał
28222014

A. W IV kwartale.
B. W III kwartale.
C. W II kwartale.
D. W I kwartale.
Prowadzenie działań handlowych

W jakiej sekcji magazynu powinny znajdować się produkty z kategorii towarowej C, które zostały przydzielone do tej grupy w wyniku analizy ABC opartej na częstotliwości wydania towarów z magazynu?

A. Na początku strefy składowania
B. Na początku strefy kompletacji
C. Jak najbliżej wyjścia
D. Najdalej od strefy wydań
HAN.02 Pytanie 188
Prowadzenie działań handlowych

Która metoda jakościowego odbioru towarów polega na ocenie ich właściwości za pomocą zmysłów?

A. Organoleptyczna
B. Instrumentalna
C. Mikrobiologiczna
D. Chemiczna
HAN.02 Pytanie 189
Prowadzenie działań handlowych

Przedstawiony opis dotyczy reklamy

Charakterystyka reklamy
Reklama istotnie ingerująca w sferę prywatności, w szczególności przez nagabywanie klientów w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.

A. społecznej.
B. ukrytej.
C. porównawczej.
D. uciążliwej.
Prowadzenie działań handlowych

Wskaż poprawną dekretację miesięcznego odpisu eksploatacji samochodu dostawczego?

A. Dt Umorzenie środków trwałych i Ct Amortyzacja
B. Dt Amortyzacja i Ct Środki trwałe
C. Dt Amortyzacja i Ct Umorzenie środków trwałych
D. Dt Środki trwałe i Ct Amortyzacja
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli oblicz wartość wyniku finansowego netto przedsiębiorstwa handlowego.

Tabela. Ustalanie wyniku finansowego przedsiębiorstwa handlowego metodą statystyczną - fragment
Elementy składowe wyniku finansowego i wyniki cząstkoweWartość w zł
(...)
6. Zysk (strata) z działalności operacyjnej42 800,00
7. Przychody finansowe5 700,00
8. Koszty finansowe3 500,00
9. Zysk (strata) z działalności finansowej (7-8)2 200,00
10. Zysk (strata) brutto (6+9)45 000,00
11. Obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego brutto8 550,00
12. Zysk (strata) netto (10-11)

A. 42 800,00 zł
B. 45 000,00 zł
C. 36 450,00 zł
D. 52 360,00 zł
HAN.02 Pytanie 192
Prowadzenie działań handlowych

W sytuacji, gdy dostawca ma obowiązek zrealizować dostawę towarów do kontrahenta na własny koszt, odbywa się ona na zasadach

A. loco magazyn dostawcy
B. loco stacja załadowania
C. franco stacja załadowania
D. franco magazyn odbiorcy
Prowadzenie działań handlowych

Pracownik zarabia płacę podstawową w kwocie 4 000,00 zł brutto oraz wynagrodzenie prowizyjne brutto w wysokości 10% od wartości sprzedaży. Łączne miesięczne wynagrodzenie brutto pracownika, przy obrocie równym 25 000,00 zł, wyniesie

A. 6 500,00 zł
B. 4 750,00 zł
C. 4 000,00 zł
D. 2 500,00 zł
Prowadzenie działań handlowych

Pracownik sklepu, który podczas przyjmowania towaru kontrolował wagę cukierków w jednostkowych opakowaniach, przeprowadził odbiór

A. ilościowego szczegółowego
B. ilościowego wstępnego
C. jakościowego szczegółowego
D. jakościowego wstępnego
HAN.02 Pytanie 197
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę badań ankietowych powinno się wykorzystać, gdy kluczowym czynnikiem jej wyboru są niewielkie wydatki na realizację?

A. Ankietę internetową na stronach popularnych przeglądarek
B. Ankietę prasową
C. Ankietę dystrybuowaną przez pracownika agencji reklamowej
D. Ankietę pocztową
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie informacji zamieszczonych w tabeli wskaż dostawcę, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę przy zamówieniu 200 szt. towaru.

Zestawienie informacji dotyczących warunków sprzedaży
oferowanych przez czterech dostawców
Warunki sprzedażyDostawca WDostawca XDostawca YDostawca Z
Cena jednostkowa w zł5,006,505,006,00
Rabat15% przy zakupie
za min. 2 000,00 zł
10% przy zakupie
za min. 1 000,00 zł
5% przy zakupie
za min. 500,00 zł
7% przy zakupie
za min. 1 000,00 zł
Termin zapłaty7 dniw dniu sprzedażyw dniu sprzedażyw dniu sprzedaży
Koszt transportu w zł100,00 złbezpłatny250,00 zł200,00 zł
Termin realizacji zamówień5 dni3 dni7 dni5 dni

A. Dostawca W.
B. Dostawca Z.
C. Dostawca X.
D. Dostawca Y.
HAN.02 Pytanie 199
Prowadzenie działań handlowych

Jakiego dokumentu potrzebuje nabywca towaru, aby uzyskać informacje na temat oferowanych przez dostawcę produktów, ich cen oraz warunków płatności i dostawy?

A. Propozycję handlową
B. Zapytanie ofertowe
C. List intencyjny
D. Umowę przedwstępną
Prowadzenie działań handlowych

Który rodzaj obuwia należy w pierwszej kolejności zamieścić w ofercie sklepu, uwzględniając wyniki przeprowadzonej analizy zapotrzebowania na obuwie?

Zapotrzebowanie na obuwie damskie
Rodzaj obuwiaUdział względny w %
mokasyny10
czółenka25
botki22
szpilki28
kozaczki15

A. Szpilki.
B. Czółenka.
C. Botki.
D. Kozaczki.